Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Historic 2012 - Nocą w mieście

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 05-09-2012, 02:24   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.538
Historic 2012 - Nocą w mieście


Jest wrzesień 1979. Spokój szykującego się do snu Belgradu mąci niespodziewane pojawienie się Porsche, pędzącego "ile fabryka dała". Biały bolid porusza się zwinnie wprost na centralny plac stolicy Jugosławii - Slaviję. Porsche, nie zwalniając, okrąża kilkukrotnie rondo na placu, a następnie rozpoczyna szaleńczą ucieczkę przed zaalarmowaną tymi harcami milicją. Oczywiście Porsche wymyka się bez trudu, gdyż milicyjne dychawiczne Zastawy nie stanowią żadnej konkurencji dla 180 konnej 911. W ciągu dziesięciu następnych wieczorów rytuał powtarzał się. Ta sama pora, to samo miejsce i ten sam samochód. Wjazd pod prąd na rondo i pościg milicji. Kierowca jawnie naigrywał się z funkcjonariuszy. Pewny swoich umiejętności, pozwalał sobie nawet na to, aby przed kolejnym "występem" dzwonić do radia i zapowiadać wizytę na Slaviji.


Wyczyny tajemniczego kierowcy natychmiast przykuły uwagę wszystkich mieszkańców Belgradu. Z racji swojej nieuchwytności, i koloru samochodu jakim się poruszał, nazwano go "Fantomem Belgradu". Na Slaviję przychodziły tłumy mieszkańców chcących oglądać wyczyny tego, który ośmiesza reżimową milicję. Powoli rodziła się legenda.

Ludzie mówili, że szalony kierowca w ten sposób chce zaprotestować przeciwko władzy Josipa Broz-Tity, inni twierdzili, że chodzi o ośmieszenie znienawidzonej milicji, niektórzy wspominali coś o pięknej dziewczynie, której kierowca chce zaimponować przywożąc co wieczór różę zerwaną z rabaty na placu. Ale, kto wie... może śmiałkowi zwyczajnie się nudziło i chciał się troszkę rozerwać.


Inną kwestią jest skąd w komunistycznej Jugosławii, rządzonej przez dyktatora tak ekskluzywny samochód. Otóż Tito wiedział doskonale, że aby utrzymać spokój w kraju nie wystarczy organizować pochodów 1-majowych czy darmowego wypoczynku dla przodowników pracy.

Tito prowadzi swoją własną politykę, w ramach której w Jugosławii panuje względna wolność gospodarcza a kraj nie zamyka się na kraje wrogiego bloku kapitalistycznego. W związku z tym po ulicach krąży mnóstwo zachodnich samochodów a wśród nich białe Porsche 911 S Targa.


Dodatkowo należy wspomnieć, że 911 w Belgradzie chyba nie stanowiło rzadkiego widoku, gdyż widzowie z Slaviji nie byli do końca pewni do kogo należał samochód. Wspominali, że mógł być własnością Gorana Bregovica (tego Bregovica) lub tenisisty Nicoli Pilicia albo jednego z pracowników ambasady Danii. Jednak mylili się. Samochód skradziono pracującemu w Niemczech Ivko Placeviciowi. A dokonał tego Vlada Vasilievic, znany milicji złodziej samochodów... tak więc może chodziło jednak o kompromitację funkcjonariuszy.

Ci jednak nie mogli sobie na to pozwolić. Pewnej nocy przygotowali "komitet powitalny". Na przeciw Porsche stanął milicyjny kierowca, ekspert od pościgów, Dusan "Fangio" Zivkocic i jego Ford Granada V6. Jadący słabszą o 30 KM Granadą Fangio, długo utrzymywał się na ogonie 911. Jednak jeden z zakrętów wytrącił Granadę z równowagi i Ford zatrzymał się na latarni. W ruch poszły pistolety. Na szczęście dla Fantoma, Fangio był lepszym kierowcą niż strzelcem. Porażka Fangio oznaczała, że milicja przestała przebierać w środkach. Kilka wieczorów po dzikim pościgu, zorganizowano na placu barykadę złożoną z miejskich autobusów. Zaskoczony Fantom rozbija Porsche na jednym z nich. Podobno w tylnej szybie ludzie widzieli dziury po kulach...


Vlada zostaje pojmany, osądzony i skazany na dwa lata więzienia. Po wyjściu na wolność, wraca do "wyuczonego zawodu". Ginie podczas ucieczki skradzioną Ładą.

Tymczasem przed nami druga połowa sezonu. Rywalizację na półmetku rozpoczynamy w serbskim Novym Sadzie, do którego z Belgradu jest niespełna 90 kilometrów. Kto wie, może w kierunku Novego Sadu uciekał by Fantom, gdyby Fangio nie rozbił Granady. Jest pod Sadem kawałek ciekawej drogi, po której obaj mogli by się ganiać.

Jeśli chcecie zobaczyć jak mogła by się skończyć ich gonitwa zapraszam na najbliższy wyścig Ligi Historic, na tor Miseluk. Napiszemy własne zakończenie tej ciekawej historii.

SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-09-2012, 03:12   Post #2 (permalink)
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.225
Cytat:
Piotrek w jednym twoim numerze Classic Auto widziałem artykuł o takim gościu z Jugosławii może to się nada
Dzięki Piotrek sam dobrze wiesz jak go podziwiam, tak serio dla mnie większość osób które chwalą się w internecie filmami jak to uciekali przed policją to zwykli idioci, ale ten gość był... inny od nich wszystkich...

Polecam wszystkim (nie tylko fanom historyków) film "Belgradzki Fantom" nawet są do niego polskie napisy. Można się z niego dowiedzieć że nie tak od razu po wypadku złapali Vlade oraz czemu tak policjantom się zaczęło spieszyć żeby go złapać. Po obejrzeniu filmu nie tak łatwo stwierdził kto był z tych dobrych a kto z tych złych.

Ja wiem jedno
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili Romeo - Dobro
Bayerische Motoren Werke - Zło

A dobro zawsze zwycięża
Pamiętajcie żeby światła włączyć cobyście wszystkie Zastavy zdążyli zauważyć
Szczepan jest offline  
Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-09-2012, 16:39   Post #3 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.236

rF2 SMP DTM 2017
rF2 SMP GT3 2017

Kruzna trka Novi Sad - Miseluk 1996, reportaza Tv Novi Sad - YouTube

miseluk 1992 fice trka no3 - YouTube
Adakar jest offline  
Rating: 112440 | Skill: 9.70 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2012, historic, mieście, nocą

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

176 osób online
172 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator