Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Historic 2012 - Znaleźć cel

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 28-03-2012, 13:25   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.539
Historic 2012 - Znaleźć cel

Zanim przeczytacie spójrzcie na to zdjęcie:


Jaguar E-type Lightweight Low Drag. Po udanym debiucie w Le Mans Jaguar wiedział, że standardową wersją swojego supersamochodu nie zdziała zbyt dużo jeśli nie podda go daleko idącym modyfikacjom. W 1963 r. w dziale sportowym Jaguara skonstruowano 12 E-type-ów w wersji Lightweight, napędzanych trzystukonnymi silnikami wyczynowymi. To miała być broń Jaguara w walce o tytuły mistrzowskie. W 1964 r. jeden z nich, będący własnością Petera Lindnera i Petera Nockera, trafił do fabryki w celu przygotowania go do wyścigu w Le Mans. Korzystając z tunelu aerodynamicznego Malcolm Sayers, szef działu sportowego Jaguara, przeprojektował nadwozie optymalizując je pod względem aerodynamicznym. Wygładzone i spłaszczone nadwozie, dzięki zmianie tylnej jego części, uzyskało kształt zbliżony do kształtu skrzydła, co jednocześnie zapewniło generowanie siły dociskowej. Wyposażony w najmocniejszy Jaguarowski silnik o mocy 344 KM, wóz był zdolny osiągać prędkości przekraczające 270 km/h zachowując przy tym dużą stabilność.

Niestety krótko po przebudowie, podczas wyścigu na torze Montlhery, Low Drag uległ poważnemu wypadkowi, w którym zginął Lindner oraz trzech sędziów. Samochód nie nadawał się do niczego. Złamany w pół E-type trafił do magazynów na 40 lat.


W 2007 r. wrak samochodu został przeniesiony do firmy Classic Motor Car Limited’s. Tam przeszedł gruntowną renowację. Każdy element, nawet ten najbardziej roztrzaskany i pogięty, został skatalogowany a jego kształt i umiejscowienie w odbudowywanym wozie ustalono na podstawie zdjęć i filmów dostarczonych przez rodzinę Petera Lindnera. Wiele z tych części specjaliści uznali za niemożliwe do naprawienia. Jednak pracownicy CMC nie przejmowali się ich opiniami. Napędzani pasją do klasycznych samochodów, poświecili restauracji ponad 7 tys. godzin. Każdy pogięty panel nadwozia został wstępnie rozprostowany, pospawany i uzupełniony o brakujące elementy, a następnie zmontowany przy pomocy tej samej techniki, którą stosowano w 1963 r. Działając w ten sposób, oraz poświęcając 5 tys. godzin na odbudowę samego nadwozia, specjalistom z CMC udało się uratować 90 % oryginalnych części Low Drag-a. Koszt odbudowy „Lindnera-Nockera” pochłonął nie tylko ogromne ilości czasu ale zaangażowano w nią także setki tysięcy jeśli nie miliony funtów. Na przykład koszt sprzętu spawalniczego, który CMC musiał zakupić podczas restauracji, to ponad 30 tys. funtów. Wartość „Lindnera-Nockera” specjaliści określają na około 5 mln. funtów.


Powyższa historia znalazła się tu nie bez przyczyny. Piszę te słowa o godzinie 12 w dniu wyścigu. Na liście zgłoszeń jest 11 osób. Ja wiem, że samochody przypisane do dzisiejszego wyścigu to same kłopoty. Nie skręcają odpowiednio, nie jadą prosto, ciężko nimi wyhamować. Jednak to jest cały ich urok. Podobnie jak specjaliści z CMC odkryli w kupie złomu wspaniały wóz, tak i Wy znajdźcie sobie w nich jakiś cel. Nie musicie jechać nimi jak na wyścigu. Pracownicy CMC złożyli hołd jednemu Jaguarowi, który miał zadanie pokonać Ferrari w LeMans. Niech Waszym celem na dziś będzie wspomnienie wielkiej bitwy jaką Jaguary stoczyły w tamtych latach z Ferrari. Zapraszam.


Zdjęcia pochodzą ze strony Classic Motor Cars Limited (http://classic-motor-cars.co.uk/index.html)
SirDuncan jest offline  

Ostatnio edytowane przez SirDuncan : 28-03-2012 - 13:40
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-03-2012, 15:29   Post #2 (permalink)
Awatar RobRSI
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: Warszawa
Postów: 993
Fajna historia ... rzekłbym klasyczna dla takich wózków jakimi się w tej lidze ekscytujemy . Potrzeba dużo miłości , pasji i samozaparcia ( pieniędzy ) żeby taki był finał jak na pierwszym zdjęciu ... no i to zdjęcie odbudowanego Jaga gości u mnie na pulpicie
Jag z 1960 roku blisko 350 KM ... co Wam to mówi ? Mi mówi jedno kłopoty Żeby dobrze sie poczuć w tym aucie trzeba je zrozumieć . Przypomnieć sobie czas w jakim te auta powstawały i materiały z jakich je budowano oraz techniką jaką wówczas dysponowano . Gdy to zrozumiemy , wówczas zaprzyjaźnimy się z tymi cudami techniki dawnych lat , czasy orkążeń będą topnieć jak śnieg na wiosnę , i zanim sie obejrzycie już kochacie te auta ...
Ja swoją miłość , pasję i samozaparcie do takich aut przelewam dzisiaj na Ferkę 250 GTO
RobRSI jest offline  
.......................................

Rating: 24800 | Skill: 5.56 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-03-2012, 16:18   Post #3 (permalink)
Awatar MaciejRen
 
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Reda
Postów: 616
Ja bym z chęcią pojeździł, jednak mod 1.9 nie działa u mnie. Mam pokaz slajdów w boksie (tam gdzie ustawiamy setup itp.) Miałem tak z kilkoma modami, w tym historyku 1.0. Wersja SRPL działała bez zarzutu.
MaciejRen jest offline  


Rating: 5050 | Skill: 2.61 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-03-2012, 17:24   Post #4 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.982
moja miłość dziś skierowała sie w stronę tworów Carola Shelby'ego Cos mi sie zdaje ze bede jedynym zjadaczem hamburgerow No i zdąże dopiero na r2
rex jest online  


Rating: 45674 | Skill: 4.48 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-03-2012, 20:29   Post #5 (permalink)
Awatar szmina1
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Skąd: Racbórz
Postów: 617
Ale za to z jakim hukiem
szmina1 jest offline  
Rating: 17705 | Skill: 3.23 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 30-03-2012, 12:17   Post #6 (permalink)
Awatar Diderus
 
Zarejestrowany: Jan 2011
Skąd: Ziemia
Postów: 1.242
Cytat: Napisał MaciejRen Zobacz post
Ja bym z chęcią pojeździł, jednak mod 1.9 nie działa u mnie. Mam pokaz slajdów w boksie (tam gdzie ustawiamy setup itp.) Miałem tak z kilkoma modami, w tym historyku 1.0. Wersja SRPL działała bez zarzutu.
Maciek też tak miałem. Podejrzewam, że używasz spotter plugin (głos technika z boksów). Odinstaluj plugin i spróbuj.

Niestety nie wystartowałem bo byłem w pracy. W tygodniu to różnie bywa.
Diderus jest offline  
Kierownica: zablokowana | Hamowanie: w ostateczności | Zmiana biegów: a po co?

Rating: 14374 | Skill: 1.30 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 31-03-2012, 17:10   Post #7 (permalink)
Awatar MaciejRen
 
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Reda
Postów: 616
Dzięki wielkie, pomogło!
MaciejRen jest offline  


Rating: 5050 | Skill: 2.61 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2012, cel, historic, znaleźć

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator