Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Historic GigaOm.pl 2011 - Kierowca modny

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 08-06-2011, 03:56   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.595
Historic GigaOm.pl 2011 - Kierowca modny

W „Historyku” nie uświadczysz, Drogi Kierowco, elektroniki, wielu mieszanek ogumienia, kontroli trakcji czy karbonu. Nie znajdziesz też nomexu, kewlaru i innych zaawansowanych sztucznych tworzyw. Zamiast tego mamy drelichy, skórzane kurtki i zamszowe mokasyny tworzące stylową mieszankę ekskluzywności i przepychu. Wielokrotnie stykam się z pytaniami, jak stylowo zaczesać wąs albo czy gogle mają być na oczach czy tylko przeciągnięte nad otokiem kasku Poniżej przedstawię mały poradnik dla początkującego kierowcy ligi związany z tym jak wyglądać by nie zostać wziętym za dziwaka.


W latach 50 zapomnijcie o kombinzeonach Wówczas liczyła się elegancja. Kierowcom zasiadającym np. w Mercedesie SL polecam zatem odpowiedni komplet pokazany niżej:


Niebieski sweterek z długim rękawem, pasujące kolorem spodnie, koniecznie wyprasowane w kant. Do tego mokasyny lub lekko znoszone półbuty. Zużyte półbuty nadawały się idealnie do tej roli. Wysokie ponad kostkę dobrze ją usztywniały a jednocześnie wyrobione na palcach zgięcie pozwalało swobodnie i dokładnie operować pedałem gazu. To liczyło się najbardziej. Wciąż prymitywne zawieszenia, słabe opony i duża moc wymagały delikatnego obchodzenia się z gazem.

Wersja dla ekstremalnych elegantów przewidywała poniższy komplet:


Biały kombinezon, wypolerowany na wysoki połysk kask z wizjerem nie pozostawiającym, jak gogle, odcisków, a także rękawiczki i mucha Zastosowanie zwykłych gogli mogło skutkować nieeleganckim wyglądem, jaki prezentuje Sterling Moss.


Manuel Fangio z kolei pokazuje podstawowy zestaw skutecznego kierowcy wyścigowego czyli kask, gogle, rękawice z odsłoniętymi kostkami oraz pełna koncentracji mina.


Poniżej macie jeszcze gotowy wzór od Mikea Howthorna.


Lata 60 to już lata specjalizacji. Pojawiają się pierwsze pełne kombinezony, kaski zakrywające twarz oraz specjalne zamszowe obuwie o miękkiej podeszwie. Pod kask możemy założyć bandamę, która trochę ochroni nasze płuca oraz całkiem możliwe, że także zęby i wąsy przed muchami, kawałkami gumy oraz kamieniami wyrzucanymi spod kół poprzedzających nas samochodów. Lata 60 to także czas, kiedy wielki przemysł wkracza do sportu. Duże firmy motoryzacyjne dają pieniądze i w zamian żądają odpowiedniej reklamy. Kombinezon należy więc obszyć odpowiednimi naszywkami. Pojawia się także moda na indywidualizację kasków. Jackie Stewart otoczył swój szkocką kratą podkreślając tym samym swoją narodowość. Graham Hill ozdobił swój czarny kask białymi prążkami. Obydwaj panowie stosowali te wzory także w innych nakryciach głów. Poniżej możecie zerknąć na kilka wzorów przed zajęciem miejsca za kierownicą Cortiny, 911 czy GT40.


I wreszcie najlepsze lata 70. Dekada hipisów, disco oraz wielkiej maszyny medialnej i promocyjnej. Lata 70 to także niebywały skok technologiczny nie tylko w dziedzinie techniki samochodowej ale także w bezpieczeństwie. Szerokie zastosowanie sztucznych tworzyw powoduje, że wszystko w sportach motorowych jest lżejsze oraz mocniejsze oraz przede wszystkim bardziej kolorowe. Upstrokacone reklamami kombinezony oraz wozy i własne malowanie kasków, to chleb powszedni. To wymóg sponsorów. Wszechobecne media wymogły natomiast na kierowcach zastosowanie się do obowiązujących mód. No i się zaczęło. Poniżej możecie oglądać zdjęcia prosto z padoków. Kolory, wzory, baki, wąsy, okulary – jednym słowem styl i lans.


A co poza torem, gdy już się nie ścigamy Lata 50 i 60 to elegancja nie tylko na torze ale i także poza nim. A więc przed wszystkim garnitury, eleganckie swetry, spodnie w kant oraz eleganckie lakierki. Na głowie porządek, wąs przyczesany, biżuteria dyskretna.


Całkowitym przeciwieństwem lat 50 i 60 są szalone lata 70. Kierowcy są przede wszystkim gwiazdami. Gwiazdami, które kiedyś nauczyły się jeździć. Co prawda wciąż liczyły się umiejętności ale na równi z nimi stawiano też styl i odpowiednie towarzystwo a także sposób spędzania wolnego czasu. Zatem na torze możemy podziwiać:

Koszule


Kurtki

Buty

Swetry i polo


Dodatki

Nonszalancję

Ponadto oglądając zdjęcia w niniejszym artykule możecie wreszcie znaleźć odpowiedź na najważniejsze pytania: jak długie mogą być włosy, jak krzaczaste wąsy i czy PKS-y kończą się pod uchem czy w okolicy szczęki.

Najbliższy wyścig pojedziemy w Mercedesie SL oraz Austinie Healeyu będzie to znakomita okazja, aby zaprezentować się w mokasynach z frędzelkami, wyprasowanych spodniach podciągniętych daleko ponad pępek oraz polo rozpiętym pod szyją. Kto nie posiada prawdziwego kasku, na głowę może założyć emaliowaną miseczkę, spełni ona swoją rolę dokładnie tak samo jak najoryginalniejszy kask typu „orzeszek”. Zapraszam
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-06-2011, 08:22   Post #2 (permalink)
Mav
Awatar Mav
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 297
No nareszcie. Już się nie mogłem doczekać zapowiedzi i miałem ochotę spytać co się stało ż ejej nie ma...

Ciekawy temat, hehe...
Mav jest offline  


Rating: 4601 | Skill: 4.14 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-06-2011, 13:12   Post #3 (permalink)
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.263
Jak dla mnie Howthorn był najbardziej charakterystycznym kierowcą z całego padoku F1 w swoich czasach

Dość komicznie wygląda ktoś taki jak Hill popieprzający na rowerku
Szczepan jest offline  
Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-06-2011, 16:44   Post #4 (permalink)
Awatar slashtpl
 
Zarejestrowany: Nov 2010
Postów: 516
Noooo jaaaaaa... Zapomniałem o historicu a chciałem pojechać Nic tylko czekać na nastepny.
slashtpl jest offline  



Rating: 18924 | Skill: 10.45 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-06-2011, 18:45   Post #5 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.847
Tomek jak mogłeś, a tak fajnie się ścigało na treningu, byłem pewny że pojedziesz

Nie masz wyjścia, flaszka na stół i pisz do Sir'a , powiedz że w F3 czołówka przez Ciebie zaczyna obawiać się o posady i jakoś się ugadacie z licką
feels3 jest offline  

Ostatnio edytowane przez feels3 : 08-06-2011 - 19:08
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2011, gigaompl, historic, kierowca, modny

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

229 osób online
225 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator