Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Historic GigaOm.pl 2011 - Przepis na sukces

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 13-09-2011, 21:00   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.595
Historic GigaOm.pl 2011 - Przepis na sukces

Witajcie po wakacjach. Mam nadzieję, że przerwa dobrze Wam zrobiła i do wyścigów przystąpicie z werwą i entuzjazmem. Dla tych, którzy nie są przekonani co do swoich umiejętności lub są nowi, poniżej podaję przepis na odniesienie sukcesu w końcówce sezonu.

Auto sportowe jakie jest każdy widzi. Drzwi, dach, okna, koła, silnik. Silnik z przodu, po środku lub z tyłu, dach na górze, no chyba, że to kabriolet, to wówczas może być w bagażniku. Drzwi obowiązkowe w nowoczesnych samochodach, w starych niekoniecznie. Koła – cztery dla stabilności umieszczone tradycyjnie w czterech rogach samochodu. Czasem zakryte, czasem odkryte. No chyba, że przyjdzie ktoś, kto myśli trochę odmiennie i ze względów np podatkowych postawi auto na trzech kołach lub ze względów technologicznych na sześciu. Do konstruktorów, którzy postanowili przeciwstawić się tradycji możemy zaliczyć Henryego Morgana czy Dereka Gardnera. Do najbardziej radykalnych konstruktorów można natomiast zaliczyć Kena Reecea autora wyścigówki w amerykańskiej klasie supermodified.

Ken Reece rozpoczął swoją karierę już w wieku kilkunastu lat, gdy zaczął ścigać się w samochodach klasy Midget. Wtedy złapał bakcyla. Potem ścigał się wszystkim co miało silnik i pozwalało konkurować z innymi zawodnikami. Jeździł także wyścigówkami spermodified, kartami a nawet w Indy. W międzyczasie na swoje hobby zarabiał prowadząc pieczarkarnię. Po jej sprzedaniu wszystkie oszczędności przeznaczył na skonstruowanie jednego z najbardziej radykalnych samochodów wyścigowych, jakie kiedykolwiek wyjechały na tory.

Przyczyną zbudowania tego wozu była chęć zdominowania wyścigów klasy supermodified. Co prawda Reece już wygrywał w wyścigach supermodified ale aby dominować w jakiejkolwiek dziedzinie należy mieć przede wszystkim projekt który jest rewolucyjny. Widząc nowy wóz Kena jego przyjaciel powiedział „Istnieje cienka granica pomiędzy geniuszem i idiotą”. Sami zdecydujcie po której był Ken.

Samochodem, który pokazał koledze Reece był ten oto twór:


Dobrze widzicie. Samochód nie jest po wypadku i jest absolutnie sprawny. Co ciekawe - zgodny z obowiązującymi w dniu premiery przepisami. Klasa supermodifieds charakteryzowała się dość luźnym regulaminem, który pozwalał na daleko idącą dowolność w stosowaniu nowych pomysłów konstrukcyjnych. Ken wymyślił sobie, że samochody jeżdżące po owalu naturalnie bardziej obciążają koła zewnętrzne wiec aby zwiększyć przyczepność tej strony wozu należy dodać koło po tamtej stronie. Skoro według przepisów samochód miał mieć ich 4, to koło „wewnętrzne” należało umieścić w osi poprzecznej pojazdu w celu zapewnienia jako takiej stabilności. Mając już projekt w swojej głowie Reece, aby nie tracić czasu na papierkową robotę, chwycił od razu za spawarkę i bez „papierowych” planów konstrukcyjnych i komputerowych obliczeń zbudował prototyp.


Wyścigówka zrobiona była z aluminium. Każda część była ważona przed zamontowaniem i korygowana w celu zmniejszenia wagi samochodu. Nawet tarcze hamulcowe zostały nawiercone w celu zmniejszenia masy układu jezdnego. Karoseria została wyklepana z lotniczego aluminium, na piaskowych kopytach. Prawe przednie i tylne koło były zamocowane na wahaczach do ramy a koła środkowe połączone z silnikiem były kołami napędzającymi. Samochód stał na kołach o szerokości 20 cali. Reece rewolucyjnie rozwiązał układ kierowniczy. Głównym kołem kierowanym było koło prawe, które przekładnią połączono z prawym tylnym kołem. Koło tylne skręcało w stronę przeciwną do koła przedniego, jednak promień skrętu był znacznie mniejszy. Ponad dziesięć lat później podobne rozwiązanie zastosowano w Citroenie ZX. Cały samochód ważył lekko powyżej 650 kg.


Kierowcą testowym został Tim Richmond, przyszły Rookie of the Year w serii Indy oraz początkujący kierowca NASCAR. Testy odbyły się na owalu Marysville. W pierwszej fazie testów tempo na 800 metrowym torze nie było imponujące, ale wraz z liczbą przejechanych okrążeń czas jednego kółka z 30 spadł do 12 sekund. Samochód jeździł szybciej niż spodziewał się sam konstruktor. Jazda tym samochodem wymagała końskiego zdrowia. Po 24 kilometrach siła odśrodkowa rozciągnęła paski mocujące kask, który zaczął zsuwać się z głowy kierowcy. Po rozwiązaniu problemu kasku, m. in. przy pomocy taśmy izolacyjnej (tej mocnej srebrnej), kierowca znów ruszył na tor. Po kilku kolejnych okrążeniach okazało się, że siła odśrodkowa powyginała cały zbiornik paliwa.


Po zakończeniu testów przyczepności Richmond postanowił przetestować prędkość bolidu. Po dokonaniu niezbędnych modyfikacji w skrzyni biegów przeniesiono się na większą część toru w Marysville. Na dużym owalu wóz rozpędził się do 320 km/h. Niestety po osiągnięciu tej prędkości zabrakło przełożenia i Richmond nie chciał ryzykować uszkodzenia silnika. Później przyznał, że wóz mógł pojechać szybciej. Przy okazji powiedział, że jeszcze w żadnej wyścigówce nie czuł się tak komfortowo i pewnie przy tej prędkości a widok z kokpitu przyrównał do widoku jaki mają kierowcy motocykla. Aby pozbyć się dziwnego uczucia spowodowanego brakiem lewego przedniego koła, Richmond zaproponował, aby Reece zamontował w tym miejscu atrapę koła. Po kilku następnych sesjach testowych i niewielkich zmianach wóz był gotowy do zawodów.


Niestety samochód Reecea nigdy nie pokazał swojego potencjału w bezpośredniej konfrontacji z tradycyjnymi konstrukcjami. Losy rewolucyjnego bolidu zostały rozstrzygnięte przy zielonym stoliku. Sędziowie toru Oswego, na którym miał zadebiutować wóz Reecea, zdecydowali, w zaktualizowanych przepisach m.in., że koła muszą znajdować się we wszystkich czterech rogach samochodu. Decyzja sędziów podyktowana była chęcią ochrony swoich własnych zawodników, którzy wyścigówki konstruowali według zasad „starej wyścigowej szkoły”. Zmienione przepisy nie dotknęły tylko Reecea ale także dwa inne zespoły.

Przed nami ostatnia prosta, ostatnie wyścigi w sezonie 2011. Kto ma szansę na podskoczenie w klasyfikacji niech robi to właśnie w taki sposób jaki Ken budował swój samochód. Zaskoczcie waszych konkurentów. Nich stoją z rozdziawioną gębą a wy triumfujcie. Powodzenia.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2011, 21:21   Post #2 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.716
twoja historia Sir przypomina mi dowcip o studencie, który na egzamin z biologii obkuł się tylko z dżdżownicy. Profesor się go pyta o anatomię słonia a on, że słoń ma 4 nogi, uszy, trąbę... i ta trąba całkiem całkiem przypomina dżdżownicę a u dżdżownicy... Pięknie napisane, pięknie przeszedłeś ze wstępu do tematu właściwego, ogólnie mistrz w swoim fachu z ciebie. Do tego jeszcze cudownie widać pasję. Co to ja jeszcze... ta szara supermocna taśma jest zwana gęsiówką albo gęsią skórką. Dźwiękowcy jej używają na tony do przylepiania kabli gdzie popadnie. Sam widziałem jak dźwiękowiec prowadził kable przez ulicę i przyklejał je z powodzeniem do asfaltu więc sądzę, że bak też jakby odpowiednio obkleili to nie odkształciłby się nawet o nanometr
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2011, 22:44   Post #3 (permalink)
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.265
Sir jak ty coś napiszesz to... to odrazu sie liczba zgloszen do wyscigu zwieksza
Szczepan jest offline  
Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2011, 22:55   Post #4 (permalink)
Mah
Awatar Mah
 
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Opole
Postów: 1.748
McLaren powinien stworzyć osobny dział, w którym byłyby dzieła zebrane SirDuncana

Chapeau bas
Mah jest offline  
Rating: 3867 | Skill: 3.11 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2011, 23:54   Post #5 (permalink)
Awatar Zenon
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Rzeszów
Postów: 9.833
Fajnie napisane, a już zwłaszcza zakończenie
Zenon jest offline  
Rating: 78667 | Skill: 5.82 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-09-2011, 15:18   Post #6 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Woking.
Postów: 3.602
Sir, gdzieś już czytałeś podobny tekst o tym aucie...Nie pisałeś gdzieś kiedyś o nim? Lub podobnym?
patryksok. jest offline  
Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-09-2011, 21:15   Post #7 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.595
Pisałem o podobnym.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2011, gigaompl, historic, przepis, sukces

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f207/historic-gigaom-pl-2011-przepis-sukces-12950/
Dodane przez For Type Data Hits
Historic GigaOm.pl 2011 - Przepis na sukces | Facebook This thread Refback 15-09-2011 23:22 2


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

196 osób online
194 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator