Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Jak robią to inni II - 3 runda Ligi Historic

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 07-04-2010, 00:26   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.592
Jak robią to inni II - 3 runda Ligi Historic

Na przeciwległym biegunie, w stosunku do opisywanej przeze mnie dwa tygodnie temu serii wyścigowej HAIGO, znajduje się szereg europejskich mistrzostw dla samochodów historycznych, łącznie z najbardziej oficjalną firmowaną przez FIA serią GTC-TC 71-81 (dawniej GTC-TC 65-76). Właściwie powinienem napisać „byłą, rozgrywaną pod patronatem FIA”, gdyż wraz końcem ubiegłego roku FIA wycofała się z organizacji mistrzostw. Dzięki entuzjastom, wielbiącym zapach starego oleju i noszących sumiaste wąsidła, ale nie znoszących zastoju i marazmu, mistrzostwa pod zmienioną nazwą ruszą niebawem. Spośród wielu, największe i w mojej opinii najciekawsze mistrzostwa znaleźć możemy – a jakże – w ojczyźnie sportów motorowych – Wielkiej Brytanii.

Największym klubem na wyspach jest Historic Sports Car Club (HSCC) działający od 1966 r. Jego główni założyciele, Guy Griffiths i Betty Haig, zauważyli brak wyścigów organizowanych specjalnie dla weteranów. Ponadto byli przeciwni modyfikowaniu klasycznych samochodów wyścigowych, które to modyfikacje pozbawiały je ich historycznego charakteru. Głównym celem jaki przyświecał pierwszym członkom klubu, było zorganizowanie prężnie działającej grupy entuzjastów i czynnych zawodników, którzy pragnęli ścigać się klasycznymi samochodami sportowymi i chronić je przed dewastacją lub wywiezieniem za granicę. Pierwszy wyścig zorganizowano w Castle Combe a wygrał go Neil Korner na Jaguarze D-Type.

Przez lata HSCC ewoluował i rósł w siłę. Początkowo klub organizował swoje wyścigi dzięki uprzejmości organizatorów ważnych imprez sportowych. W chwili obecnej HSCC jest największym organizatorem wyścigów klasycznych samochodów na Wyspach. Brands Hatch „Historic Superprix” i Oulton Park „Gold Cup”, organizowane przez Klub, to dwie najważniejsze weterańskie imprezy w Wielkiej Brytanii a „Autosport Three Hour” jest najdłuższym tego typu wyścigiem. Ostatnimi czasy Klub otrzymał zaszczyt organizowania wyścigów „Silverstone Classic” oraz wyścigów poprzedzających Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Dziś do klubu należy blisko 1000 członków, którzy w większości są czynnymi zawodnikami. Ilość członków zapewniana jest dzięki różnorodności organizowanych przez Klub wyścigów. W ramach imprez organizowanych przez Klub rozgrywane są następujące mistrzostwa:
  • HSCC Historic F5000 and Historic F2 - Derek Bell Trophy dla wozów Formuły 5000 oraz Formuły 2 wyprodukowanych pomiędzy 1967 a 1979 r.
  • HSCC Guards Trophy pod patronatem Dunlopa dla samochodów sportowych i GT wyprodukowanych przed 1966 r. W zawodach mogą brać udział także samochody sportowe, GT i prototypy sprzed 1969 r.
  • HSCC Classic Formula 3 Championship dla wozów Formuły 3 z lat 1971 – 1980. W wyścigach mogą brać udział samochody z dwóch różnych okresów F3 – sprzed 1974 r. napędzane dwuwałkowym silnikiem o pojemności 1.6 l. oraz napędzane dwulitrowymi silnikami Toyoty, które pojawiły się w 1974 r. Oprócz tych samochodów w mistrzostwach startują także wozy Formuły Ford i Formuły Vee.
  • HSCC By Box Historic Touring Car Championship, to mistrzostwa odpowiadające swoim “zasięgiem” klasie TC-65 z naszej Ligi Historic. Startują tam wozy wyprodukowane i modyfikowane według standardów sprzed 1966 r. oraz załącznika K do Kodeksu Sportowego FIA.
  • HSCC/FJHRA Historic Formula Junior Championship dla wozów Formuły Junior z silnikiem 1.1 l wyprodukowanych w latach 1958 – 1963.
  • HSCC 70’s Road Sports Championship dla zmodyfikowanych w niewielkim stopniu sportowych wozów wyprodukowanych w latach 70, które są dopuszczone do ruchu po drogach publicznych. Ciekawostką jest przyznawanie dodatkowych punktów dla zawodników, jeśli wóz przyjedzie na zawody na własnych kołach.
  • HSCC Grandstand Motorsports Historic Formula Ford Championship pod patronatem Avon Tyres dla wozów sprzed 1972 r. czyli początków Formuły Ford. W ramach tej serii rogrywane są mistrzostwa nowicjuszy przeznaczone dla zawodników stawiających pierwsze kroki w wyścigach… taki Level 0, można powiedzieć.
  • HSCC Historic Road Sports Championship to odpowiednik HSCC 70’s Road Sports Championship lecz dla wozów wyprodukowanych przed 1970 r. i posiadających udokumentowaną historię startów w różnych zawodach. W mistrzostwach tych obowiązują zasady takie same jak w ww. serii.
  • Historic Formula Ford 2000 dla dwulitrowych wozów Formuły Ford wyprodukowanych przed 1980 r.
  • HSCC Classic Racing Car Championship dla wozów pochodzących z okresu kiedy nie stosowano jeszcze spoilerów i opon typu slick. W zawodach biorą udział samochody od F1 po FJ.
Powyższa lista – co tu dużo mówić – wgniata w fotel. Wgniata ale jednocześnie pokazuje jak wielką rzeszę fanów mają w innych krajach wyścigi weteranów. Klub posiada prawie 1000 aktywnych członków a liczba ta jest przecież wierzchołkiem góry lodowej. Nie liczymy mechaników, transportowców, sprzedawców, restauratorów (od restaurować/naprawiać), pracowników obsługi torów i wreszcie kibiców związanych z klasyczną motoryzacją. Moim zdaniem liczba osób zainteresowanych samym sportem weterańskim może sięgać nawet setek tysięcy fanów i osób bezpośrednio zaangażowanych w wyścigi. Oczywiście Anglia to ojczyzna motorsportu, w której obowiązek zachowywania tradycji wysysa się wraz z mlekiem matki więc podawanie Anglii jako przykładu jest pójściem na łatwiznę. Ale jeśli zerkniemy na dane dotyczące np. Niemiec okaże się, że Anglia nie jest rodzynkiem. W Niemczech jest zarejestrowanych aż 183 tys. samochodów o szczególnym znaczeniu historycznym a liczba osób, w mniejszym lub większym stopniu interesujących się klasyczną motoryzacją, szacowana jest na ponad 4 miliony! Podobnie jest w Czechach. To tam jeździmy na targi związane z zabytkową motoryzacją, to tam jeździmy do świetnie zorganizowanych i prowadzonych muzeów. Gdy się zastanowimy to okaże się, że to nie Anglia czy Niemcy są rodzynkami, tylko my, z wciąż raczkującym przemysłem… przemyślikiem związanym z weteranami szos. Aby lody puściły, aby wszystko nabrało rozpędu potrzeba nie tylko zmiany przepisów prawa czy zlikwidowania handlu złomem jaki możemy zaobserwować np na portalach aukcyjnych ale także intensywnej promocji. Na szczęście są już w Polsce ludzie, którzy się tym zajmują. Cieszy mnie niezmiernie, że SimracingPL może także przyczynić się do popularyzacji sportu weterańskiego w Polsce. Nasza Liga Historic ma malutki, ale zawsze jakiś, wkład w jego propagowanie.

Przy okazji… najnowsza promocja odbędzie się już dziś na torze Le Mas du Clos. Zapraszamy właścicieli aut Gr 4 i kibiców.

Te piękne zdjęcia okraszające artykuł wykonał członek forum Canon Digital Photography o pseudonimie GSH.
Czy znajdzie się i u nas równie wrażliwy na piękno zabytkowych wyścigówek fotograf?
SirDuncan jest offline  

Ostatnio edytowane przez SirDuncan : 07-04-2010 - 00:41
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-04-2010, 00:57   Post #2 (permalink)
Awatar majeklth
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Postów: 1.380
No ładnie,ja sie podniecam GTL`em a tu na Historicu ciekawsze rzeczy się dzieją

Zapowiedź na najwyższym poziomie,jak zwykle zresztą.Powodzenia dzisiaj wieczorem we Francji
majeklth jest offline  


Rating: 6658 | Skill: 1.76 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-04-2010, 16:28   Post #3 (permalink)
Administrator DRM
Awatar sztott
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Kraków/Tarnobrzeg
Postów: 4.245
Cytat: Napisał SirDuncan Zobacz post
Czy znajdzie się i u nas równie wrażliwy na piękno zabytkowych wyścigówek fotograf?
Nie chcę niczego zapewniać, ale jeśli dam radę, to może będę na Falkenbergs Classic w Szwecji, póki co jednak bardziej prawdopodobne jest, że zaliczę STCC w Falkenbergu, ale to jest jeszcze głos przyszłości Jedno jest pewne - porobię wtedy dużo zdjęć
sztott jest offline  

Ostatnio edytowane przez sztott : 07-04-2010 - 16:43


Rating: 23675 | Skill: 6.67 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-04-2010, 17:15   Post #4 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.592
O jakie to słodkie... bardziej chodziło mi o zrobienie galerii z dzisiejszego wyścigu Historyka.

Ale jeśli tam będziesz (w Falkenbergu), to MUSISZ porobić zdjątek co nie miara i zapodać jakąś galerię.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
historic, inni, jak, ligi, robią, runda

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

280 osób online
279 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator