Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Smaczki - 14 runda Ligi GTL.

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 10-11-2007, 01:49   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.595
Smaczki - 14 runda Ligi GTL.

Historia motoryzacji pełna jest opowieści o chwale zawodników, geniuszu konstruktorów, rekordach prędkości, walce na torze. Tak. Znamy to – ten i ten był najmłodszym Mistrzem Świata, tamten miał najwięcej pole position a inny zdobył 7 konstruktorskich tytułów mistrzowskich. Ale tak naprawdę takie statystyki nudzą nas już po pierwszych kilku pozycjach. To, co jest najciekawsze wśród opowieści motoryzacyjnych to te z historie ze „smaczkiem”. A świat motoryzacji jest pełen takich „smaczków”. I tak, wszyscy znamy opowieść o zdenerwowanych Francuzach, którzy okrutnie obici w rajdzie Monte Carlo przez Mini Coopery rozstrzygnęli go przy „zielonym stoliku” dyskwalifikując „diabelskie pudełka” za zastosowanie nieprawidłowych żarówek w ich światłach.

Innym razem Francuzi bez najmniejszego skrępowania prezentowali Światu swoje najnowsze i rewolucyjne, jedynie na Świecie dzieło – Renault Twingo. Zachwalali swój najlepszy pomysł na nowy samochód. „Największe osiągnięcie od czasów śmiałego projektu Aleca Issigonisa”; „Zrewidowaliśmy pogląd na mały samochód” – krzyczeli wszem i wobec. Hola, hola bagietkojady. Bryła nadwozia Twingo to pomysł polskich inżynierów ucieleśniony w projekcie Beskid. Aby nie popaść w konflikt z polskim prawem autorskim Francuzi czekali aż wygaśnie patent na takie nadwozie. Czekali dosłownie jeden dzień aby zarejestrować go jako „swój”.
Jedna z najciekawszych historii wiąże się z despotycznym i nie znoszącym konkurencji Henrym Fordem, który podczas audiencji u Papieża domagał się wciągnięcia swojego nazwiska do modlitwy powszechnie znanej. Wszak Fiat już taką „swoją” miał – „niech będzie wola Twoja” to w języku łacińskim „Fiat voluntus Tua”.

Ford jest także dostarczycielem „smakowych” opowieści ze świata sportu motorowego. Pamiętamy jego upokorzenie jakiego doznał od innego motoryzacyjnego hegemona Enzo Ferrariego. Pamiętamy też jego słodką zemstę zwaną GT40. Ten prawie pięciolitrowy bolid został stworzony wyłącznie z myślą o pokonaniu Ferrari na jego własnym polu.
GT40 był typowym przedstawicielem amerykańskiej wyścigowej myśli technicznej. Napędzany dużym mocnym silnikiem V8, jego konstrukcja była najprostszą z możliwych lecz nie prostacką. Zastosowano w nim takie rozwiązania technicznej jak półskorupowa konstrukcja nadwozia, klatka bezpieczeństwa czy system gaśniczy. Trzystuosiemdziesięciokonny silnik rozpędzał auto do prędkości ponad 300 km/h. GT40 został stworzony do wygrywania. I choć początkowo przychodziło mu to z trudem to wreszcie Henry Ford II ujrzał swoje auta wjeżdżające na metę w Le Mans na pierwszych trzech miejscach. Cieszył się jak dziecko czego nie można powiedzieć o kierowcach jednego z GT40. Otóż w celu podkreślenia historycznego znaczenia zwycięstwa Forda w Le Mans Henry II zaaranżował wspólny wjazd trzech fordów na metę. Wjechały one na metę w metrowych odstępach. Kierowcy z auta pierwszego cieszyli się wraz z szefem Ford Motor Company jednak (ach ci Francuzi) sędziowie ogłosili, iż zwycięzcą zostaje auto, które jako drugie przekroczyło linię mety. Sędziowie ogłaszając ostateczne wyniki rywalizacji postanowili uwzględnić pozycje startowe aut. Auto nr 2 wystartowało około 20 metrów za autem nr 1, a linię mety przekroczyło zaledwie metr za tymże. Zatem auto nr 2 przejechało o około 15 metrów więcej niż auto, które jako pierwsze przekroczyło linię mety. Po dwudziestu czterech godzinach ścigania o zwycięstwie zadecydowano przy "zielonym stoliku" a decydujące było właśnie te kilkanaście metrów. Mniam. Pychota.

Czy mamy szansę na powtórkę z historii? Raczej nie gdyż najbliższy wyścig jedziemy pod okiem angielskich sędziów na torze Goodwood. Anglia jest domem wszelkich sportów motorowych a Anglicy uwielbiają wyścigi i rajdy samochodowe. A sport ten pojmują najprościej jak się da – auta walczą na torze a nie poza nim przy „zielonych stolikach”. W Anglii przy takich stolikach gra się w brydża i popija herbatkę punktualnie o 5 pm.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
gtl, ligi, runda, smaczki

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

267 osób online
266 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator