Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor F1 > Newsy F1

F1 2010: Kwalifikacyjna rywalizacja

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy F1 Newsy F1

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 19-08-2010, 22:37   Post #1 (permalink)
Awatar Larus
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Postów: 5.897
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Larus
Post F1 2010: Kwalifikacyjna rywalizacja


Mamy wakacje, to oznacza, że za nami już półmetek, a konkretnie dwanaście Grand Prix niezwykle interesującego sezonu SRPL F1 2010. Jeśli chodzi o sytuację w klasyfikacjach, zarówno tej indywidualnej, jak i konstruktorów to jest ona dosyć klarowna i łatwo śledzić przebieg rywalizacji przy pomocy narzędzi SLS. Dzisiaj chcielibyśmy spróbować przeanalizować rywalizację kierowców w poszczególnych teamach na podstawie ich wyników kwalifikacji. Panuje bowiem przekonanie, że to właśnie tempo kwalifikacyjne najlepiej mówi o tym, który kierowca w zespole jest faktycznie szybszy i choć obiektywnie jest to dyskusyjne, to takie porównanie może stanowić ciekawą lekturę dla kibiców i fanów F1. Poza tym jest to ciekawy materiał statystyczny.

Zespoły analizować będziemy w kolejności zgodnej z klasyfikacją konstruktorów. Zaczynamy więc od Mercedesa.*



Mercedes GP (P1):
Piotr Karasiewicz (Karaś) – Łukasz Szlęzak (Splott) 8:1
Łukasz Szlęzak (Splott) – Tomasz Kozdroń (Phantom) 2:0

Mercedes posiada bardzo mocny skład, doświadczony „alien” Karaś i „młody gniewny” Splott to piorunujące połączenie. Do tego dochodzi rezerwowy Phantom, którego przedstawiać również nie trzeba. W kwalifikacjach Karaś jednak nie daje szans swojemu młodszemu koledze, ulegając mu tylko raz na dziewięć pojedynków. Splott z kolei zachowuje czyste konto z Phantomem. Wydawać by się mogło, że przewaga Karasia w zespole powinna być ogromna, jednak klasyfikacja generalna mówi coś innego, to Splott lideruje o 2 pkt.



Williams (P2):
Adam Kobel (Gul Dudo) – Bernard Szydłowski (NAD) 11:1

W zespole Williamsa zdecydowanie wiadomo kto jest numerem 1. Gul Dudo, wciąż walczący o tytuł mistrzowski, praktycznie zawsze wygrywa pojedynki z NAD-em, a i klasyfikacja generalna to potwierdza.



Toro Rosso (P3):
Artur Kazimierski (Teliss) – Jacek Jarosiński (Jakusa) 7:2
Tomasz Kozdroń (Phantom) – Artur Kazimierski (Teliss) 1:1

Teliss niewątpliwie był odkryciem F1 2009, gdzie w swoim pierwszym sezonie stanął już na najwyższym stopniu podium. Trudno więc się dziwić, że mało doświadczony w F1 Jakusa zdecydowaną większość pojedynków przegrywa. Ostatnio jednak Jacek coraz bardziej w kwalifikacjach depcze po piętach Arturowi, ciekawe więc jak sytuacja rozwinie się w dalszej części sezonu. Jakusa notuje też remis z Phantomem.



Force India (P4):
Dawid Paszkowski (Larus) – Michał Pankiewicz (michalpan) 8:3

W klasyfikacji generalnej obu kierowców Force India dzieli tylko jeden punkcik, na metę też bardzo często przyjeżdżają jeden za drugim. Okazuje się więc, że Force India ma bardzo wyrównany skład, niemniej jednak jak pokazuje statystyka w kwalifikacjach górą częściej bywa Larus.



Ferrari (P5):
Dariusz Płaczek (Toldi) – Marcin Łukaszewicz (Focus) 5:0
Dariusz Płaczek (Toldi) – Szymon Stróżyński (simon999) 0:2

Ferrari przeżywa jakiś kryzys, tego nie sposób nie zauważyć. W pierwszej części sezonu Toldi deklasował Focusa, wygrywając każdą sesję kwalifikacyjną. Następne kilka wyścigów Toldi jeździł jednak już samotnie, co jak na taki team jak Ferrari jest zdecydowanie niecodzienną sytuacją. Ostatnio jednak w miejsce Focusa pozyskano Szymona Stróżyńskiego (poprzednio Lotus), który zdążył już dwukrotnie pokonać Darka.



Virgin (P6):
Michał Lebioda (Rubiq) – Tomasz Żminda (Kawaretti) 6:3

Debiutujący w tym roku zespół Virgina postawił na bardzo mocny skład kierowców: doświadczonego w F1 ’79 Kawarattiego i młodego, ale uznawanego za bardzo szybkiego Rubiqa. Miejsce w klasyfikacji generalnej zespołu potwierdza chyba słuszność tego wyboru. Który z kierowców wypada jednak lepiej? Liczby wskazują, że Michał, który jest w wyżej w tabeli kierowców, a także wygrał większość kwalifikacji z Tomaszem. Nie jest to jednak aż tak widoczna przewaga jak w przypadku kilku wcześniej omawianych zespołów. W paddocku mówi się jednak, że już wkrótce Rubiq będzie się ścigał z nowym teammatem.



Lotus (P7):
Szymon Stróżyński (simon999) – Dominik Furmaniak (Race Master) 3:1
Szymon Stróżyński (simon999) – Jakub Borucki (dodgers) 2:0
Maciej Paśnicki (mastablasta) – Przemysław Majtyka (mlodymaytek) 3:0

Lotus ma dość niestabilny skład w tym sezonie. Przez zespół przewinęło się już co najmniej pięciu kierowców. Jak na bolid jakim dysponują, to wyniki zespołu są raczej poniżej oczekiwań. W pierwszej części sezonu na pewno liderem zespołu był simon999, który wygrał większość kwalifikacji, zarówno z Race Masterem, jak i dodgersem. Na drugą część sezonu Lotus wymienił jednak cały skład, a mastablasta obecnie zdecydowanie wygrywa z mlodymmaytkiem.



Renault (P8):
Mateusz Stoparek (Xerd) – Leszek Kosiński (impolitekxx) 2:3

Renault tylko w początkowych wyścigach wystawiało pełny skład. Walka między Mateuszem, a Leszkiem była bardzo wyrównana — tylko o jedną sesję lepszy był ten drugi. Obecnie startuje tylko Xerd, a fotel drugiego kierowcy jest nieobsadzony.



McLaren (P9):
Rafał Głosiński (rafalgt) – Wojciech Klimek (Rossi46) 2:0

Jeszcze mizerniej wygląda podsumowanie dla McLarena. Tylko w dwóch wyścigach wystawili pełny skład, a lepszym oba razy okazał się Rafał. Ostatnio kontrakt z zespołem podpisał Signum, ale że jeździ jako jedyny, nie został uwzględniony w rywalizacji (pomimo bardzo dobrych wyników). Krążą jednak plotki, że już wkrótce powrót na tor planuje Rafał Głosiński. Pojedynki z Signumem na pewno byłyby dla kibiców i fanów zespołu bardzo emocjonujące.



Hispania (P10):
Tomasz Wiciński (1wicek) – Grzegorz Wiciński (szmina1) 7:3

HRT jest jednym z niewielu zespołów z dolnej części tabeli, który aktywnie uczestniczy praktycznie w każdym Grand Prix. W pojedynku braci lepszym okazuje się Tomasz, który do niedawna pewnie wygrywał wszystkie kwalifikacje z Grzegorzem. Ostatnio jednak Szmina1 nawiązuje walkę z bratem i trzykrotnie zwycięsko wyszedł z kwalifikacji.



Red Bull (P11):
Szymon Kryszczak (kszymon) – Konrad Filipowicz (FIFEK) 2:0

O zespole RBR niewiele można napisać. W zasadzie nie pojawiają się na gridzie. Jedynie na początku sezonu oba bolidy stawiły się na starcie, a lepsze miejsca zdobywał kszymon.



Sauber (P12):
Robert Kliszewski (decode) – Marcin Stefaniak (Ravix) 4:1
Robert Kliszewski (decode) – Bartłomiej Karpęcki (CaymaN) 0:3
Marcin Stefaniak (Ravix) – Bartłomiej Karpęcki (CaymaN) 0:2

Zespół Saubera zdecydowanie rozczarowuje w tym sezonie. Bolid wydaje się być całkiem konkurencyjny, ale kierowcy jakoś nie potrafią wykorzystać potencjału maszyny. Podstawowymi kierowcami w pierwszej części sezonu byli decode i Ravix. Tę rywalizację dość pewnie wygrywa Robert. Od wyścigu w Monaco w kokpicie Saubera zasiada także CaymaN i wielokrotnie już udowodnił, że osiągi bolidu są co najmniej przyzwoite. W rywalizacji z decodem i Ravixem Bartek wypadał znakomicie, wyraźnie pokonując ich w każdej sesji kwalifikacyjnej. CaymaN ma jednak spore kłopoty z doprowadzeniem bolidu do mety, dlatego zdobycz punktowa Saubera to wciąż tylko dwa oczka.




W ten sposób dobrnęliśmy do końca listy. Konfrontując te wyniki kwalifikacji z klasyfikacją generalną kierowców można zauważyć, że z reguły kierowcy lepsi w kwalifikacjach zdobyli znacznie więcej punktów lub lepsze miejsca od swoich kolegów z zespołów, ale jak już wspominaliśmy przy analizie poszczególnych ekip nie zawsze ma to miejsce. Takim wyjątkiem są np. zespoły Mercedesa, Force India czy HRT. Można więc wysnuć wniosek, że sam wyścig i jego przebieg w naszej Lidze mają trochę większe znaczenie i wpływ aniżeli w rzeczywistych wyścigach F1, gdzie pozycje startowe są niezwykle istotne i często praktycznie ustawiają wyścig. A to oznacza ciekawe wyścigi ligowe, czego wszystkim uczestnikom Ligi gratuluję.



*do statystyk wliczano tylko co najmniej dwukrotne konfrontacje kierowców
Larus jest offline  

Ostatnio edytowane przez Larus : 20-08-2010 - 19:33
Rating: 131232 | Skill: 9.46 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2010, formula1, kwalifikacje, kwalifikacyjna, liga, rywalizacja, srpl

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

121 osób online
120 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator