Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 25-04-2006, 16:47   Post #1 (permalink)
Awatar mALy
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Ukuruku
Postów: 1.785
GP San Marino - raport

W poniedziałek odbyła się czwarta runda Mistrzostwa Świata Formuły 1. Po zaoceanicznych wyścigach nadszedł czas na europejskie obiekty i tym razem kierowców gościł położony we Włoszech tor Imola, imienia Enzo i Dino Ferrarich.

Wyniki kwalifikacji potwierdziły, iż dominującą siłą będzie zespół Williamsa. Pole position wywalczył Tołdi z czasem 1:20.386, tuż za nim uplasował się drugi z kierowców Williamsa, Andrzej, ze stratą zaledwie 0,044s. Trzecie miejsce, ku zaskoczeniu wielu obserwatorów padło łupem Dracona (BAR, +1.259), czwartą pozycję wywalczył f1driver (Ferrari +1.434), zaś piątkę faworytów zamknął Marcel(Renault). Kolejne miejsca na starcie zajęli DrDeath (RedBull +1.847)Art (BAR +2.134) Race Master (McLaren +2.184) Adam Huculak (Sauber +2.636) i Kipila (Ferrari +3.130).

Start i pierwsze okrążenie przetasowały stawkę kierowców. Andrzej Leszka zbyt agresywnie puścił sprzęgło, tylne koła straciły przyczepność i koło ruszającego niczym furmanka Williamsa przemknęli Dracon, f1driver i Marcel. Drobny błąd f1drivera na szykanie Villeneuva stworzył szansę na atak Marcelowi - drobny kontakt na Tossie zaowocował wyjazdem kierowcy Renault poza tor, w towarzystwie Williamsa Andrzeja. Pechowcy spadli na ostatnie pozycje, by po chwili zamienić się pozycjami - brawurowy atak Andrzeja na Variante Alta zakończył się powodzeniem. Kolejność po pierwszym okrążeniu nie pozostawiała cienia wątpliwości co do dalszych losów wyścigu. Nie nękany przez nikogo Tołdi wyrabiał sobie przewagę, o drugą pozycję twardo walczyli Dracon z f1driverem, obserwowani przez Race Mastera. Niezagrożony (chwilowo) Art jechał na pozycji piątej, za nim zaś DrDeath, Hucul, Kipila. Podczas gdy zamykający stawkę Andrzej i Marcel walcząc o odrobnienie pozycji "połykali" kolejnych kierowców korzystając z błędu Dracona f1driver przesunął się na drugą pozycję.

Kolejne okrążenia nie przyniosły zmian - na czele nadal Tołdi, szybko powiększający swoją przewagę nad resztą stawki, blisko siebie f1driver, Dracon i Race Master. Za nimi "grupa pościgowa" - Marcel i Andrzej Leszka. Koniec stawki uzupełniali DrDeath, Hucul i Kipila. Ostatnie, mało zaszczytne miejsce przypadłu Artowi, po dwukrotnej wizycie w boksie.

Spojrzenie czujnego, nikomu niewybaczającego pecha jako pierwsze skierowało się na kierowcę McLarena. Tuż przed Tossą posłuszeństwa odmówiły hamulce w bolidzie Race Mastera zmuszając go do wycofania się z wyścigu.

Sekret niezwykłej prędkości Williamsa został odkryty na siódmym okrążeniu, kiedy to Tołdi po raz pierwszy zjechał do boksu, dając znać, iż w przeciwieństwie do reszty stawki wybrał strategię trzech postojów. Wczesny pit zepchnął go na druga pozycję, oddając prowadzenie f1driverowi. Trzy okrążenia później w boksie jednocześnie
pojawili się f1driver, Dracon i Marcel! Teraz wszystko w rekach mechaników, lecz tym razem pojedynek nie został rozstrzygnięty i całą trójka opuściła pit w tej samej kolejności w jakiej wjechała. Tymczasem mający wreszcie wolny tor Andrzej rozpoczął kręcenie piekielnie szybkich okrążeń, starając się wykorzystać do maksimum ostatnie okrążenia przed pitem i duże obciążenie paliwem bolidów rywali. Okrążenie 12, Andrzej w boksie, mechanicy uwijają się jak w ukropie, by jak najszybciej wypuścić swojego kierowcę. Krótki postój i Williams wyjeżdża na drugiej pozycji, tuż przed szarżującym f1driverem! Po czternastu okrążeniach prowadzi Tołdi, za nim ze stratą około 30 sekund Andrzej tuż za nim f1driver, Dracon i Marcel. Za nimi ze stratą kilkunastu sekund Adam Huculak, DrDeath, Kipila i walczący z uszkodzonym bolidem Art. Zatem... czyżby kolejne 1-2 zespołu Williams? Kolejne okrążenia miały dać odpowiedź na to pytanie.

Po pierwszej kolejce zjazdów do boksu wyścig jakby przygasł - ożywienie wprowadza jedynie drobny błąd i utrata pozycji przez Dracona. Wydawać by się mogło, iż wszystko już ustalone, jednak... Prawdziwe dramaty miały się dopiero rozegrać.

Okrążenie 20 - do boksu wpadają f1driver i siedzący mu "na spojlerze" Marcel. Presja utrzymania pozycji jest zbyt wielka kierowca Ferrari opóźnia hamowanie uderzając swoich mechaników! Uciekają cenne sekundy i podczas gdy paliwo leje się strmieniami do baku czerwonego bolidu Marcel już opuszcza pit stop. Tymczasem jadący na 6 pozycji Adam Huculak odkrywa tuż przed Rivazzą awarię przednich hamulców w swoim Sauberze. Rozpaczliwe hamowanie, wyjazd na pobocze i kierowca Saubera powoli zjeżdża do boksu. Okrążenie później w boksie pojawia się Dracon. Krótki postój, Dracon powraca na tor... za Marcelem, ale tuż przed nosem f1drivera. Rozpędzone Ferrari próbuje ataku po wewnętrznej Tamburello i... Kontakt! Koniec marzeń o walce o podium dla kierowcy BAR.

Gdy wydawałoby się, że limit nieszczęść został ostatecznie wyczerpany chwile grozy przeżywa Tołdi. Zbliżając się do Tamburello przy prędkości blisko 310kmh odkrywa, iż wciskanie hamulca nic nie daje. Rozpędzony Williams wypada poza tor, Tołdiemu z trudem udaje się zachować nad nim kontrolę dotychczasowy lider z ponurą miną opuszcza bolid, tracąc pewne zwycięstwo.

Ostatnie dziewięć okrążeń było świadkami bezskutecznego pościgu Ferrari za Renault. Ostatecznie po raz kolejny w tym sezonie Grand Prix padło łupem kierowcy Williamsa. Zwycieżcą czwartego wyścigu sezonuzostał Andrzej Leszka, umacniając się tym samy na pozycji lidera mistrzostw. Ze stratą 17 sekund na drugiej pozycji zameldował się Marcel(Renault) pięć sekund później linię mety przeciął f1driver(Ferrari), do końca zaciekle ścigany przez Dracona(BAR). Czołówą szóstkę zamknęli DrDeath(RedBull) i debiutujący Kipila(Ferrari).

Autor: Tomasz Mikolcz (Gared)
mALy jest offline  
Rating: 42340 | Skill: 16.06 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
marino, raport, san

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

116 osób online
113 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator