Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor F1 > Newsy F1

Japończycy mówią pass, Karaś bez pracy?

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy F1 Newsy F1

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 17-11-2009, 17:49   Post #1 (permalink)
The Godfather
Awatar Gared
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Postów: 12.777

<div class=
Japończycy mówią pass, Karaś bez pracy?

Nie umilkły jeszcze echa decyzji Super Aguri o wycofaniu się z zawodów Formuły 1, gdy wyścigowym światkiem wstrząsnęła kolejna wiadomość. Podczas środowej konferencji prasowej Janusz Szulborski oznajmił światu decyzję zarządu. Ze względu na rosnące koszty, panujący kryzys, niezadowalające rezultaty osiągnięte w sezonie 2009 i brak perspektyw na poprawę sytuacji w roku 2010 zespół Honda Racing zmuszony jest wycofać się z udziału w zawodach F1. Oznacza to koniec jednego z najsprawniej działających zespołów i znaczne osłabienie stawki. W kwaterze głównej Ferrari szampan lał się strumieniami...

Oficjalny komunikat mówi niewiele o prawdziwych przyczynach wycofania się zespołu. Z całą pewnością Honda nie osiągnęła tyle ile zarządowi obiecał Szulborski, lecz nie można ich występów nazwać klapą. Zespół obronną ręką wyszedł z wszelkich kłopotów, jakie go trapiły w tym sezonie i przetrwał przeciwności losu. Wymiana obu kierowców w środku sezonu nigdy nie jest łatwa, jednak niemal całkowity brak skutków ubocznych tej zmiany zasługuje na pochwałę. Pomimo sporej kwoty, jaką Honda musiała wyłożyć za Piotra Karasiewicza (szacunkowo była to suma od 40 do 50 mln$), płynność finansowa zespołu nigdy nie była zagrożona. Co więcej pakiet sponsorów na sezon 2010 został już dawno zapewniony, co zadaje kłam stwierdzeniu o finansowych problemach związanych z kryzysem. Ponadto warto zauważyć, że Honda była pierwszym zespołem z czołówki, który zarzucił rozwijanie tegorocznego auta i skupił wszystkie środki na projekcie na sezon 2010. Podczas gdy Williams i Ferrari do ostatniej chwili walczyli o prymat najszybszego bolidu inżynierowie Hondy w skupieniu i spokoju testowali rozwiązania na kolejny rok. Jak wielkie ma to znaczenie nie trzeba chyba mówić, jeśli wziąć pod uwagę bardzo duże zmiany regulaminowe na następny sezon. Projekt przyszłorocznego auta zmierzał w bardzo dobrym kierunku i jeśli wierzyć plotkom Honda powinna dysponować zdecydowanie szybszym bolidem niż konkurencja. Mając w zespole Piotra Karasiewicza i wschodzącą gwiazdę w osobie Łukasza Szlęzaka, potencjalnie najlepsze auto i solidny budżet stwierdzenie o braku perspektyw brzmi jak wierutna bzdura. Dlaczego więc Japończycy powiedzieli pass?

Niewątpliwie kryzys mógł być tego przyczyną, jednak wycofanie się Hondy może mieć głębsze przyczyny. Powszechnie wiadomo, że Piotr Mulczyński oraz Cezary Barchan nie wezmą udziału w sezonie 2010. Adrian Szkutek został na lodzie, nie mając kierowcy zdolnego do poprowadzenia czerwonych samochodów. Nawet kontrakt z Dariuszem Płaczkiem jeszcze nie został podpisany, zaś próby podkupienia Adama Kobla z Williamsa, czy też Piotra Karasiewicza spełzły na niczym. Skoro nie udało się zdobyć kierowcy legalnymi środkami jedynym sposobem na obronę tytułów mogło się okazać pozbycie się konkurencji. Znajomości pomiędzy managerem Ferrari, jego czołowymi kierowcami, a prezesem FIA stanowią tajemnice poliszynela, podobnie jak i istnienie nieoficjalnych układów i umów pomiędzy tymi panami. FIA już nieraz w przeszłości pokazała, że sprzyja niektórym zespołom, być może poszła Ferrari na rękę także tym razem. Przecież nie trzeba wiele, aby przekonać całkowicie japoński zarząd do tego, że F1 to nie miejsce dla nich. Zastanawiające jest to, że decyzja Hondy została podjęta po trzech spotkaniach pana Takanou Ito, od czerwca 2009 prezesa Honda Motor Co Ltd. z prezesem FIA Tomaszem Mikolczem. Rozmowy dotyczyły roli jaką Honda mogłaby odegrać w rozwoju i popularyzacji Formuły 1. Jak widać rola ta okazała się dla Japończyków niewystarczająca...

Pikanterii sprawie dodaje fakt, że zaledwie dwa dni przed oficjalnym komunikatem Hondy, Piotr Karasiewicz był widziany w Maranello. Być może był to czysty przypadek, iż paparazzi sfotografowali kierowcę Hondy akurat tam, akurat podczas jego urlopu, jednak czy nie jest oczywistym wniosek, że Piotr mógł wiedzieć o ponurej przyszłości swego zespołu już wcześniej? Oficjalnie kierowca szuka zatrudnienia, jednak według krążących po paddocku plotek zdążył już odrzucić oferty Williamsa, McLarena, Force India (nic dziwnego), Renault i STR. Z możliwych kandydatów pozostało już tylko Ferrari i ujawnienia istnienia kontraktu z pewnością możemy się spodziewać już wkrótce. Dobra robota Adrianie, szkoda tylko, że cena była tak wysoka!

Decyzja Hondy nie mogła pozostać bez wpływu na Formułę 1. Dysząca resztkami sił, poobijana i pokonana Toyota nie wahała się długo i zaledwie po kilku dniach ogłosiła podobną decyzję. Oficjalny komunikat, podany przez szefa wyścigowego zespołu Toyoty, Jakuba Zająca, mówił o rosnących kosztach i dochodach macierzystej firmy zdecydowanie poniżej oczekiwań. Widać to było po drastycznym cięciu budżetu zespołu, doszło nawet do tego, iż Toyota nie była w stanie wystawić żadnego auta do wyścigów w połowie sezonu. Jedynym, co utrzymało ich przy życiu było ambicjonalne podejście zarządu do rywalizacji z Hondą. Udział w tej samej serii wyścigowej co rywale był sprawą prestiżową, był sprawą honoru. Skoro Honda była w stanie walczyć w F1, to Toyota nie miała wyjścia i musiała podobnie postąpić, bez względu na koszt. Zespół wykonał to zadanie, podniósł się, wrócił do wyścigów. Inżynierowie strzepali kurz z klawiatur komputerów i zabrali się do pracy. Nie było sensu wydawać choćby centa na beznadziejne auto, więc od razu zaczęli od projektu samochodu na sezon 2010. Woli walki z pewnością nie można im odmówić i być może wszystko ułożyłoby się po myśli ich managera, gdyby nie decyzja pana Takanou Ito. Skoro główni rywale odeszli nie było powodu, aby dalej pakować grube miliony w przynoszący ciągłe straty interes. Członkowie zarządu bardzo szybko zakończyli karierę Panasonic Toyota Racing, zapewne radośnie się uśmiechając i pijąc zwyczajową czarkę sake uścisnęli sobie dłonie. Ocalili pieniądze koncernu i własny honor, pokazując światu, że byli w F1 dłużej niż ich najwięksi rywale.

Formuła 1 straciła dwa bogate i ważne zespoły. Wraz z odejściem ich i Super Aguri japońska era w F1 dobiegła końca. Wątpliwe jednak, aby „trupom” dano spoczywać w spokoju. Ich technologia, wykonane projekty, wyniki badań stanowią zbyt łakomy kąsek, aby pozostałe zespoły mogły przejść wobec tego obojętnie. Cena, za jaką można nabyć technologiczny spadek będzie z pewnością okazyjna, jeśli wziąć pod uwagę zaplecze, jakim dysponowały Toyota i Honda. Sępy już krążą nad resztkami dumnych zespołów. Na pytanie, który wyszarpie największy kawałek odpowiedź poznamy niebawem.
Gared jest offline  

Ostatnio edytowane przez Gared : 17-11-2009 - 19:55
Rating: 74564 | Skill: 7.53 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-11-2009, 18:33   Post #2 (permalink)
Awatar majeklth
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Postów: 1.380
Oj Gared,Gared...Jakie FerrariKaras od przyszłego sezonu będzie śmigał jako kierowca testowy w USF1
News jak zwykle super
majeklth jest offline  


Rating: 6658 | Skill: 1.76 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-11-2009, 19:49   Post #3 (permalink)
Awatar Dalmatynczyk
 
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Bytom
Postów: 828
Super newsik Czekam na część drugą
Dalmatynczyk jest offline  
Rating: 1 | Skill: 0 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-11-2009, 19:56   Post #4 (permalink)
The Godfather
Awatar Gared
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Postów: 12.777

<div class=
Cytat: Napisał majeklth Zobacz post
Karas od przyszłego sezonu będzie śmigał jako kierowca testowy w USF1
Mam inne dane.
Gared jest offline  
Rating: 74564 | Skill: 7.53 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-11-2009, 20:47   Post #5 (permalink)
Awatar Focus
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Kraków
Postów: 1.627
Hmmm...
Focus jest offline  
Rating: 19969 | Skill: 6.01 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-11-2009, 23:24   Post #6 (permalink)
NAD
Awatar NAD
 
Zarejestrowany: Jun 2006
Skąd: gdzieś tam
Postów: 3.713
Karas w Williamsie HI Haha
NAD jest offline  
And I have to drive this shit?

I love Sebastian Vettel

Rating: 54693 | Skill: 5.95 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-11-2009, 03:31   Post #7 (permalink)
Awatar Karas
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Łódź / Cork
Postów: 1.595
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do Karas
Z tego co slyszalem to podobno Karaś robi sobie wolne i bedzie smigac w rajdach
Karas jest offline  
Rating: 144730 | Skill: 13.26 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-11-2009, 09:50   Post #8 (permalink)
Awatar Dybens
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Postów: 2.087
A ja kiedyś wyczytałem że Karas to nie Karaś
Dybens jest offline  
Rating: 106438 | Skill: 12.56 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-11-2009, 10:06   Post #9 (permalink)
Awatar simon999
 
Zarejestrowany: Feb 2006
Skąd: Wrocław
Postów: 6.372
Dybens nie jaraj od rana
simon999 jest offline  




Rating: 71017 | Skill: 8.13 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Sim-Sport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-11-2009, 13:35   Post #10 (permalink)
Awatar Karas
 
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Łódź / Cork
Postów: 1.595
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do Karas
Cytat: Napisał Dybens Zobacz post
A ja kiedyś wyczytałem że Karas to nie Karaś
Zgadza sie... na wikipedii mozna wyczytac roznice...
Karas jest offline  
Rating: 144730 | Skill: 13.26 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
bez, japończycy, karas, mówią, pass, pracy

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator