Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 13-09-2010, 20:33   Post #1 (permalink)
Awatar Dalmatynczyk
 
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Bytom
Postów: 828
Post Letnia zawierucha

Letnia zawierucha – czyli co z tą naszą ligą f1


Nastały burzliwe czasy dla ligi F1, ale wszystko po kolei.


Początek sezonu zapowiadał się niezwykle obiecująco, przez pierwsze tygodnie wszystko szło zgodnie z zaplanowanym kalendarzem. Kierowcy, managerowie i admini byli zadowoleni. Jednak jak się okazało była to tylko cisza przed burzą. Po dobrym starcie, liga a raczej jej włodarze dostali małej zadyszki. Wszyscy starali się z tym żyć i zbytnio nie przejmowali się małymi zaległościami.

W pewnym momencie do kierowania tym przedsięwzięciem jakim jest liga F1 i jej manager zaczęto szukać następcy. Wszystko jednak niechybnie zmierzało ku upadkowi. Następcy ciągle nie było widać na horyzoncie, a opóźnienia i zdenerwowanie managerów oraz kierowców rosło coraz bardziej. W tym samym czasie nowe części do bolidów nie trafiały juz od tygodni, a na światło dzienne wychodziły coraz to nowe błędy i zaniedbania ze strony FiA. W końcu okazało się, że zespoły od początku sezonu jeżdżą z błędnie skonstruowaną aerodynamiką. W mediach pojawiały się coraz to nowe sensacje. Otóż podobno przed sezonem trwały zażarte walki z właścicielem ligi, co do podziału pieniędzy ze sprzedaży licencjonowanych produktów, koniec końców zespoły postawiły na swoim.

Był to jednak zaledwie czubek góry lodowej. Na jaw wychodziły coraz to poważniejsze błędy, nie tylko ze strony organizatorów, managerów ale i również firm dostarczających sprzęt do zespołów. Czara goryczy przelała się wraz z niezapowiedzianym odejściem włodarza ligi. Nad F1 rozszalała się burza . W następstwie tych wydarzeń, interwencję musiał podjąć najważniejsze osoby nadzorujące wszystkie gałęzi motosportu. Ekspresowo wszczęto poszukiwania następcy zaginionego w tajemniczych okolicznościach zarządu. Równocześnie trwała gorąca dyskusja wśród managerów na temat przyszłości ligi. Nie chcąc dalej uczestniczyć w tej „szopce” z stanowiska postanowił odejść Jahu. Jak powiedział słów nie rzuca się na wiatr, a z obietnic trzeba się wywiązywać. Słowa te dotyczyły nie tylko organizacji ligi, ale również managerów.

Po tych wydarzeniach, wraz z pojawieniem się nowych władz nastał czas składania obietnic. Podczas ligowych wakacji chciano nadrobić paro miesięczne opóźnienia. Zaczęto od uregulowania spraw finansowych, oraz dostarczenia upgradów do zespołów. Rozpoczęto proces automatyzacji, który jak wiadomo zaczął już działać. System przeszedł próby i jak się niedawno dowiedzieliśmy, mimo paru problemów wszystko zostało już dopracowanie. Wiele wskazuje na to, że sprawy toczą się w dobrym kierunku, a jak się to skończy dowiemy się niedługo.
W „kuluarach” mówi się o potrzebie wielkich zmian w lidze, choć każdy ma trochę inną ich wizję. Jak wiadomo nie od dziś, nikt nie lubi nagłych „rewolucji”. Tak więc wszystko zostanie po staremu, najprawdopodobniej już bez błędów i opóźnień. Na zewnątrz sytuacja ligi będzie wyglądało dobrze, jednak po cichu wciąż będą się toczył rozmowy o nieuniknionych zmianach, które kiedyś będą musiały nastąpić.

Jednak jest to tylko subiektywna ocen. A o to jak ta cała sytuacja wygląda z perspektywy innych osób:


Cierkowski Krzysztof "Cierek"


Jak według ciebie powinien ewoluować manager, a przede wszystkim kiedy?

W tym sezonie będą wprowadzane tylko drobne zmiany, aby nie tworzyć zamieszania. Przyszły manager powinien być pozbawiony błędów to przede wszystkim Planowany jest system premii dla słabszych zespołów, ale to chciałbym omówić w gronie managerów, bo to oni muszą stwierdzić co pomoże słabszym, a nie skrzywdzi znacząco lepszych. Więcej o przyszłości ligi będę mógł powiedzieć po zakończeniu obecnego sezonu.



Paszkowski Dawid "Larus"
Cóż, liga F1 w tym sezonie do tej pory zarządzana była praktycznie przez jednego człowieka. Póki były chęci i czas było miło, ale kiedy chęci sie skończyły (a skończyły się praktycznie po 1,5 miesiąca sezonu) Liga schodziła jak po równi pochyłej na dno. I dno to osiągnęła, kiedy od dwóch Grand Prix nie było nowych części do bolidów. Wprawdzie zapowiadany od dawna następca na funkcję admina się znalazł, ale jak się okazało, w najmniejszym stopniu nie został wprowadzony w sprawy „managera” przez poprzednika. To wszystko bardzo utrudnia wyjście na prostą, ale najważniejsze, że w końcu machina ruszyła i wiele spraw nabiera poprawnych kształtów. Mam nadzieję, że dla Cierka nowe stanowisko będzie przynosić sporo satysfakcji, a Szef Szefów ()będzie nadal wspomagał F1. Myślę, że już teraz większość osób związanych z Ligą F1 odczuwa znaczną poprawę i poczucie, że nad Ligą ktoś faktycznie sprawuje pieczę. Ja przynajmniej z optymizmem patrzę w przyszłość.



Szykuła Artur "Art"
Wg mnie problemy zaczęły się w momencie braku wspólnego stanowiska wśród menagerów wobec nadchodzących zmian w zarządzie, o których wiedzieliśmy już na początku tego roku.
Pojawiały się opóźnienia w raportach biznesowych, w transporcie, a zespoły otrzymywały niekompletne części. Cześć szefów postanowiła to wykorzystać na swoja korzyść (mając bardziej rozwinięty bolid, wobec tych, którzy nie otrzymywali zamówionych części przez parę tygodni), pogłębiając podział miedzy menagerami.
Powstała inicjatywa współpracy i rozwiązania piętrzących się problemów. Planowano utworzyć system współpracy i pomocy dla szefów ligi w zarządzaniu liga. Niestety nie udało się dojść do porozumienia w tej kwestii.
W następstwie tego, żale i pretensje przeszły na kierowców podzielonych zespołów. Niektórzy z nich, głownie Ci, którzy byli związani z zespołami, które nie były skłonne współpracować, przybrali postawę pretensjonalna wobec zarządu ligi, że im się należy wszystko „od ręki”, bo są na to wydawane znaczne środki pieniężne. W ten sposób dolewali oni „oliwy do ognia”. Nie chcieli również współpracować z zarządem, choć prośba o pomoc była również do nich skierowana, ale to jakoś umknęło im. W zamian za to wytykali oni na łamach prasy wszelkie potknięcia (typu, np., ze nie naprawiono nawierzchni asfaltu na nawrocie na torze w Kanadzie)
Nie dziwie się, że w takiej atmosferze zarząd przyspieszył swoja rezygnacje, pewnie ku zadowoleniu osób, które nie chciały rozwijać całego projektu ligi F1.
Nie ukrywam, że mi tez ta sytuacja się nie podobała. Zdarzało się, że obierałem ostre stanowisko, wobec osób, których cieszyły problemy ligi, ale za to starałem się chociaż na swój sposób wspomóc zarząd, na tyle ile potrafiłem. W nagrodę, co niektórzy kierowcy również na mnie "wylewali żale".
Mam nadzieje, ze nowy zarząd będzie kontynuował rozwój projektu i szybko się nie podda napastliwym atakom malkontentów.



Myślę, że ostatnie zdanie Arta jest bardzo ważne i pozostaje mieć nadzieje, że zarząd weźmie sobie je do serca A my już nigdy więcej nie zobaczymy takiego iście brazylijskiego serialu.
Dalmatynczyk jest offline  

Ostatnio edytowane przez Dalmatynczyk : 13-09-2010 - 21:52
Rating: 1 | Skill: 0 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2010, 22:42   Post #2 (permalink)
Awatar Splott
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Postów: 2.189
Mam nadzieje ze Art nie kierowal swoich slow ku mnie, jakoby ja mial narzekac na wszystko , wymagac wszystko na tacy a sam od siebie nic nie dawal...
Splott jest offline  


Rating: 44576 | Skill: 11.49 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-09-2010, 10:16   Post #3 (permalink)
Administrator Historic
Awatar cierek
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Działdowo
Postów: 849
Splott powiem tyle: "Uderz w stół a nożyce się odezwą"
cierek jest offline  
Rating: 4090 | Skill: 4.44 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-09-2010, 11:02   Post #4 (permalink)
Awatar Larus
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Postów: 5.897
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Larus
OK, masz rację Xizor. Artykuł jest stary już.
Larus jest offline  

Ostatnio edytowane przez Larus : 14-09-2010 - 11:21 Powód: wywalam stare kamasze
Rating: 131232 | Skill: 9.46 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-09-2010, 11:18   Post #5 (permalink)
Awatar Xizor
 
Zarejestrowany: Mar 2007
Postów: 1.654
Oj tam
Panowie gruba krecha
Nadchodzi nowa era nie wchodzmi w nia majac na sobie stare kamasze
Xizor jest offline  


Rating: 28708 | Skill: 4.71 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
letnia, zawierucha

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

81 osób online
77 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator