Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 07-12-2013, 22:48   Post #1 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.366
Podsumowanie sezonu F1 2013

Sezon F1 zakończył się razem z ostatnim okrążeniem GP Brazylii. Nadeszła więc pora na rozmaite podsumowania, rozmyślania, snucie planów na przyszłość. Tak więc i ja opuściłem swoje przytulne studio komentatorskie by w szerokich internetach wydobyć parę słów od zawodników, menadżerów i admina w liczbie sztuk jednej. Jak obyczaj nakazuje o wrażenia spytałem najpierw naszego świeżo upieczonego mistrza czyli Dawida "Unikalny.Nick" Mroczka. Oto, czego się dowiedziałem:



Cytat:
To był na pewno wspaniały sezon dla Ciebie. Powiedz, jakie to uczucie zdominować najsilniejszą ligę na portalu?
Cytat:
Jest to świetne uczucie. Dodatkową radość sprawia mi fakt, że jeszcze kilka lat temu fraza "simracing.pl" kojarzyła mi się z wyścigami na nieosiągalnym dla mnie poziomie i ewentualne sukcesy na niej traktowałem raczej w kategorii sci-fi. Teraz okazuje się, że z niemałą pomocą zespołu sam byłem w stanie coś tutaj osiągnąć, więc tegoroczny sukces cieszy mnie podwójnie.
W tym sezonie sztuka obrony mistrzowskiego tytułu nie udała się Figo. Czy Unikalny postara się pozostać na samym szczycie?
Cytat:
Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to pewnie chociaż będę próbował to osiągnąć. Na ten moment jednak nie wiem praktycznie nic na temat przyszłego sezonu i tego, czy walka o tytuł w moim przypadku będzie w ogóle realna.
Na końcu Dawid podziękował osobom, które w tym sezonie były dla niego szczególnie ważnymi postaciami:
Cytat:
Chcę podziękować za ogromne wsparcie jakie przez cały sezon udzielał mi mój teammate - Sadek. W każdej możliwej dziedzinie okazywał się niezwykle pomocny. Od strategii na wyścig, poprzez seta, właściwy kierunek rozwoju bolidu i przygotowanie mentalne miałem w nim pomocną dłoń i jestem głęboko przekonany, że ten sukces nie miałby miejsca gdyby nie on. Dodatkowo wielkie podziękowania dla kamniefta, który także przyczynił się do zdobycia przez nasz zespół mistrzostwa konstruktorów swoją świetną jazdą w Austin i dla NADa, który wypożyczył nam go na 2 ostatnie wyścigi.
Następny swoje 5 minut miał Dominik "Domi" Wasieńko. Oto, co udało nam się od niego dowiedzieć:
Cytat:
Czy 2gie miejsce to dla ciebie sukces, czy też przegraną z Unikalnym odbierasz raczej jako porażkę?
Cytat:
Każde miejsce poza pierwszym jest słabe. Oczywistym celem na ten sezon było mistrzostwo, ale nie wszystko potoczyło się tak jakbyśmy tego oczekiwali. Zaczęliśmy łapać zadyszkę rozwojową poprzez nasze wysokie skille w systemie managera, a w Redbullu skill Sadka był stosunkowo niski przez cały sezon, wiec kawałek po kawałku Redbull się oddalał.
Chociaż myślę, że akurat bolid nie miał większego znaczenie, a fakt, że nie radziliśmy sobie na większości torów z ustawieniami bolidu. Tempa nam na pewno nie brakowało, co pokazał chociażby wyścig w Singapurze i nasza totalna dominacja w nim, ale tak jak mówiłem na wielu torach nie potrafiliśmy sobie poradzić z setupem. Ale nie ma co się tłumaczyć, gratulacje dla Unikalnego za zdobycie tytułu. Wykonali po prostu lepszą pracę w obszarach, w których my nie daliśmy rady.
Cytat:
Czy w przyszłym sezonie powalczysz o mistrzostwo?
Cytat:
Wiem, że stać mnie na mistrzostwo w odpowiedniej ekipie. Miałem kilka ofert przed sezon 2013 i w trakcie sezonu by jeździć w innych zespołach, jednak postanowiłem dokończyć pracę, która zaczęliśmy w Marussi w 2012 roku, kiedy w 1-szym wyścigu był to najsłabszy bolid w całej stawce.
Co do sezonu 2014 to myślę, że nie będzie mnie już w stawce F1. Rozpoczynam nowy rozdział kariery na odcinkach specjalnych, które dostarczają mi dużo więcej emocji i adrenaliny. No chyba, że powstanie liga f1 na Rf2 i otrzymam interesującą propozycję z czołowego teamu, którą na pewno rozważę.


Nie tylko Domi wspomniał w swojej wypowiedzi o zmianie platformy. Podobne słowa padły również z ust innych kierowców, ale o tym później. Na razie przenieśmy się na najniższy stopień podium, gdzie w zielono- biało- pomarańczowej czapeczce oczekuje nas Dawid "Larus" Paszkowski. Czy od początku zakładał on znalezienie się właśnie w tym miejscu w stawce?
Cytat:
Trzecie miejsce w mistrzostwach to pozycja jaką zająłem również w sezonie 2012. Biorąc pod uwagę poziom kierowców, którzy wzięli udział w tym roku, nie mam prawa narzekać. Myślę, że była to najmocniejsza stawka w lidze F1 od dobrych paru lat, a jednak udało mi się ponownie znaleźć na podium. Czy tego się spodziewałem? Na pewno celem (ambitnym) na ten sezon było osiągnięcie podium, myślę, że takie P3 wziąłbym w ciemno przed sezonem. Tym bardziej, że był to chyba najtrudniejszy sezon licząc od 2010r. Mieliśmy proporcjonalnie najsłabszy bolid w ciągu ostatnich 4 lat, a do tego doszły problemy z obsadzeniem drugiego kierowcy, a to bardzo utrudniło poprawny rozwój samochodu.
Cytat:
Czy w przyszłym roku również zobaczymy cię w bolidzie Force India walczącego o podium?
Cytat:
Jeśli nie wydarzy się nic niesprzyjającego w moim życiu, to mam taką nadzieję.
Nie można zapomnieć, że Larus pełni także drugą, równie ważną a nawet ważniejszą rolę w lidze. Jak to jest być adminem? Ile czasu to zajmuje?
Cytat:
Jak to wygląda i ile czasu ? Wygląda bardzo intensywnie i zajmuje zdecydowanie za dużo czasu. Osobiście wolałbym skupić się tylko i wyłącznie na jeździe, ale jak się nie ma, co się lubi, to się lubi co, się ma. Zależy mi na fachowym podejściu do prowadzenia ligi i staram się tak ją prowadzić, żebym sam jako kierowca był z tego zadowolony. Jeśli pojawiłby się ktoś taki, jak wcześniej Gared, to bardzo chętnie oddałbym stery. Natomiast, jeśli entuzjazm spadnie do poziomu, który uniemożliwi mi takie zaangażowanie w ligę jak do tej pory, to oczywiście sam ustąpię z nadzieją, że znajdą się osoby lepiej do tej funkcji przeznaczone.
Po zwycięzcach, którzy zdążyli już pewnie uczcić swój triumf butelką Frugo, przychodzi czas na zawodników ze środka stawki. Oto co do przekazania ma Radosław "Rad" Pawlaczek (Sauber):
Cytat:
Rad, podsumuj krótko swój sezon, oczekiwałeś czegoś więcej czy zrealizowałeś swój cel w 100%?
Cytat:
Ciężko mówić tutaj o sezonie, bo pojechałem raptem 5 wyścigów. Z tego też powodu nie miałem żadnych konkretnych celów w tym roku. Zawsze starałem się pojechać jak najlepiej, chociaż z różnym skutkiem. Zadowolony jestem jedynie z wyścigu na Suzuce, który ukończyłem na niezłym 12 miejscu. Pozostałe wyścigi raczej nieudane – DNF na Spa oraz w Indiach, odległe miejsca i duże straty w Abu Dhabi i Brazylii.
Cytat:
A jakie masz plany na następny sezon?
Cytat:
Ligę F1 prawie na pewno odpuszczam - to nie dla mnie. Może pojawię się na paru wyścigach, ale regularnych startów nie przewiduję. Chcę skupić się na ligach DRM i WTCC, jeśli ta się odbędzie, a także planuję dokończyć sezon Endurance w GT3 i wystartować w 24h Le Mans.



O swoim sezonie parę słów napisał też Jakub "Ponte" Strumidło (Marussia):
Cytat:
Jak oceniasz swoje występy w tym sezonie?
Cytat:
Swój cel jakim były zdobycie podium udało się osiągnąć. Myślę, że miałem w tym roku lepsze tempo niż w zeszłym, ale w niektórych wyścigach zabrakło mi regularności, którą miałem w zeszłym roku. Cieszę się z P2 w Singapurze, gdzie przejechałem jedno z gorszych kółek qualowych w tym roku, a wynik był najlepszy
Cytat:
Czy w przyszłym roku zobaczymy cię w stawce?
Cytat:
Nie, gdyż za bardzo angażuję się emocjonalnie w tę ligę i zajmuje ona zbyt dużą część mojej głowy. Odpocznę i pomyślę o powrocie w 2015.
Cytat:
To w takim razie czy zobaczymy cię w jakiejś innej serii?
Cytat:
Jeszcze nie wiem, ale na pewno w przynajmniej kilku wyścigach wezmę udział.
Na końcu dodał:
Cytat:
Dziękuję Bartasowi i Domiemu za danie mi szansy, niemal dokładnie 2 lata temu. Jeśli Domi zostanie w F1, to oczywiście będę trzymał kciuki.

Podczas tego sezonu bardzo często oglądaliśmy zmiany personalne w teamach. Jednym z kierowców którzy zmienili swoje barwy był Tomasz Masio.
Cytat:
Zasiąść za sterami Ferrari jeszcze w bolidzie Massy to było marzenie, jakoś ta myśl dawała mi bardzo duże nastawienie optymistyczne przed każdym GP. Transfer do Lotusa podyktowany był, niestety muszę to powiedzieć, brakiem zainteresowania ze strony Ferrari. Dominik Ulman był na kilku wyścigach później się wysypał, zaoferowano mi posadę w Lotusie, więc wolałem jeździć wyścigi po wkładzie wysiłków 3 osób niż tylko moim własnym.
Cytat:
Czy na przyszły sezon planujesz zostać w czarno-złotym bolidzie?
Cytat:
Jeżeli w ogóle zostanę w tej lidze, a jest to mało prawdopodobne, to pewnie nadal bym jeździł dla Lotusa.
Cytat:
Myślisz o rezygnacji? Czy jest to podyktowane znudzeniem platformą rF1?
Cytat:
Przede wszystkim denerwowały decyzje adminów, i przyzwanie kar, większość decyzji była dla mnie śmieszna, a po drugie tak jak twierdzisz, nudzi już rf1 pewnie nie tylko mnie. Chcę pogratulować Unikalnemu za dominację w sezonie, Domiemu za p2 i Larusowi za p3 i kilka zwycięstw. Dzięki Fisher za walkę podczas całego sezonu, gdy dołączył do Force India to odjechał i pokazał klasę. Również gratulacje dla Pontego za świetną walkę w większości wyścigów i za epicką bijatykę na Interlagos. Dzięki Rafalskiemu i Nero za w miarę dobrą końcówkę sezonu.
Nie tylko Tomek zdążył już się znudzić poczciwym rFactorem. Zapytany o przyszłoroczną platformę Dawid Mroczek odpowiada jednak następująco:

Cytat:
Moim zdaniem na ten moment rFactor 2 jest zbyt niedopracowaną platformą do rozgrywania na niej ligi, ale jeśli wyjdą w najbliższym czasie poprawki naprawiające najpoważniejsze błędy(w co znając tempo prac ISI śmiem wątpić) to perspektywa ligi na rF2 może być bardzo ciekawa. Na tą chwilę preferuję jednak rFactora 1/GSC bo te tytuły są na starym, sprawdzonym engine i jeżdżenie na nich w dalszym ciągu sprawia mi masę frajdy.
Również Domi wspomina o błędach w nowej produkcji ISI:
Cytat:
Oczywiście ligą RF2 byłbym zainteresowany tylko, jeżeli całość byłaby solidnie przygotowana, więc w tym temacie mam podobne zdanie do Unikalnego. Jeżeli platforma byłaby dopracowana to jak najbardziej.

Papa McLaren spytany o możliwość rozgrywania ligi na rFactor 2 twierdzi, iż nie widzi przeciwwskazań. Według jego zapewnień system menagera jest na to w pełni przygotowany i powinien sobie poradzić.
A co na to wszystko administracja w osobie Larusa?

Cytat:
Dużo zależy od możliwości technicznych. Teraz zostaje jeszcze rozliczenie 2 ostatnich wyścigów i zamknięcie sezonu. Wtedy będzie można zabrać się za plany dotyczące 2014. Na pewno wzorem "reala" chcielibyśmy dokonać rewolucji, a nie ewolucji. Czy nowe simy na to pozwolą - jeszcze za wcześnie by na to odpowiedzieć. Naturalnie największy potencjał dla ligi F1 ma rFactor2 i nie jest to chyba żadną niespodzianką. Mamy gotowe mody wykonane przez ISI, co na pionierski sezon wydaje się najbardziej właściwym podejściem. Problem w tkwi w samej platformie, czy okaże się wystarczająco stabilna i wystarczająca od strony technicznej. Pod uwagę wzięte też będą oczywiście opinie kierowców, można spodziewać się kilku ankiet w najbliższym czasie.
O niestabilności sporo może powiedzieć Rafał "Connection Lost " Janicki, kierowca oraz menadżer zespołu Lotus:

Cytat:
Kiedy zostałem menagerem Lotusa, z racji tego, że we wyścigach w tym sezonie nie było mi dane jeździć z racji notorycznych CL'i, trochę brakowało mi 'adrenaliny'. Jednak siedząc z chłopakami na tsie zawsze komentowali to, co się dzieję na torze, więc pewną 'adrenalinę' mi przekazywali. Były sytuacje, gdzie patrząc z boku mogłem spokojnie ustawić/zmienić strategię dla Tomasza czy Nero, które później okazały się trafne. Myślę, że w obu rolach się sprawdziłem, zarówno jako kierowca ( walcząc w Australii o zwycięstwo z Dawidem czy GP Kanady, gdzie pojechałem chyba najlepszy wyścig od kilku lat - startując z ostatnich pozycji dojechałem 4 po fantastycznej walce z Robertem Rybarskim, którą bardzo mile wspominam) i jako menager, udało się finalnie Tomaszowi zając 5 miejsce w klasyfikacji generalnej, co było jednym z celów przejścia Tomasza do Lotusa.
Cytat:
No właśnie, miałeś dobry początek, ale pech uniemożliwiał ci rywalizację. Czy oglądając wyścigi przeszło ci przez myśl "szkoda że mnie tam nie ma"?
Cytat:
Na pewno tak, z racji tego, że zawsze lubiłem sie ścigać, wirtualnie co prawda ale zawsze coś. Co do pecha no to trzeba powiedzieć, że jako zespół na początku sezonu polegliśmy. Najpierw Xizor w Australii otrzymuje CL'a, zaś na zmianę ze mną w kolejnych wyścigach. Ciężko było rozwijać bolid przy takim 'pechu'. Zwłaszcza, że był to początek sezonu gdzie zespoły zarabiają najwięcej, pod warunkiem, że obaj kierowcy dojeżdżają - niestety u nas się to nie sprawdziło, co odbiło się na tempie Lotusa pod koniec sezonu
Cytat:
To powiedz jeszcze, jaki cel zakładasz sobie i ekipie Lotusa na następny sezon?
Cytat:
Na chwilę obecną nie wiemy jeszcze czy wystartujemy z tym samym składem w przyszłym sezonie. Mamy plany odnośnie innej ligi, jednak jeżeli pierwotny plan nie 'wypali' to na pewno będę dalej menagerował zespół. Możliwe, że Tomasz zostanie w Lotusie tak samo jak Nero, jednak jacy kierowcy będą jeździć dla Lotusa w przyszłym sezonie to pewnie okaże się tuż przed rozpoczęciem pierwszego wyścigu w 2014r. Odnośnie celi na przyszły sezon to u nas, w Lotusie, cel jest zawsze ten sam, przede wszystkim dojeżdżanie do mety wyścigów obu kierowców i staranie się podgryzać czołówkę, zwłaszcza na początku sezonu. Jeżeli uda nam się wykonać te główne założenia to później będzie już tylko łatwiej.
Jeśli jesteśmy już przy menadżerach, dosyć obszernego wywiadu udzielił nam NAD, menadżer zespołu Williams:


Cytat:
Jak oceniasz rozwój bolidu Williamsa w tym sezonie, czy uważasz że poszliście właściwą ścieżka, czy też na drugi raz zrobiłbyś coś inaczej?
Cytat:
Z uwagi na to że na początku sezonu borykaliśmy się z kłopotami związanymi z obsadzeniem drugiego bolidu rozwój był zamrożony na dwa, trzy pierwsze wyścigi. Chciałem aby ten bolid był inny od zeszłorocznego, ale tak jak w realnej F1 , efekt uzyskany odbiegał od założonego i nie spełnił oczekiwań jakie w nim pokładałem . Generalizując był to błędny rozwój i zbyt powolny, aby nadgonić czas stracony w poprzednim sezonie.
Cytat:
W realnym F1 przyszły sezon przyniesie duże zmiany. Czy chciałbyś żeby one zagościły również w naszej lidze?
Cytat:
Tradycją (a ta sięga jeszcze sezonu 2010) jest aby przyszły sezon był jak najbardziej zbliżony do realnego. W każdym razie jest mi to obojętne, chyba że zostaną popełnione radykalne błędy, wtedy będę "opozycjonistą".
Cytat:
Czy w przyszłym sezonie w biało- niebieskich bolidach zobaczymy skład zbliżony do tegorocznego, czy tez szykują się czystki?
Cytat:
Po burzliwych zmianach w składzie na 2013 na 2014 sytuacja jest praktycznie wykrystalizowana i będzie niemal taka sama jak w ostatnich wyścigach skończonego niedawno sezonu.
Cytat:
Powiedz, co w lidze F1 ci się nie podoba, co byś zmienił?
Cytat:
Ogólnie wszystko jest dobrze jak to z ogólnymi stwierdzeniami bywa. Kilka rzeczy jest może nie tyle co do zmiany, ile do przemyślenia i określenia co by zmienić aby było lepiej i równiej. Sędziowanie przyznam się trochę kuleje. Jak są wątpliwości co do oceny wypadku, to według mnie lepiej przyznać RA. Wyniki sędziowskie nie są obiektywne i często niesprawiedliwe. Ale porównując ocenianie wypadków do sezonu 2012 to dało się odczuć zdecydowany progress. A wracając do pytania co bym zmienił to może zabrakło mi trochę otwartości adminów.
Cytat:
Którego z kierowców swojego teamu wspominasz najlepiej? Nie mówię tylko o tym sezonie, ale o całym okresie przewodnictwa teamowi Williams.
Cytat:
Każdy kto interesuje się, śledzi wydarzenia w lidze F1 powiedziałby że kamnieft i chyba muszę się z tym zgodzić. Aczkolwiek wybór jest bardzo trudny. Bardzo dobrze współpracowało mi się z Sammy'm. Wspominam też Rubiq'a za wspaniałe wyniki. Patrząc na stabilność i wyniki to tak jak wspomniałem wcześniej pozostaje kamnieft.
Kolejnym menadżerem wziętym na dywanik był Splott, przełożony w ekipie Caterham. Spytaliśmy go, co może powiedzieć o zakończonym niedawno sezonie:

Cytat:
Sezon uważam za nieudany. Było kilka pozytywów w tym sezonie jak lepsza strategia rozwoju bolidu.. W międzyczasie rewolucje z setupem, aż ostatecznie sam trochę popracowałem przed GP Hungaroringu i tworząc fajnego setupa udało mi się wywalczyć P5. Sezon generalnie nie udany z powodu kierowców, bardzo wiele kar, ogromne ilości straconych pieniędzy. Sezon zaczął się nieźle, lecz później to już była równia pochyła w dół. Dodatkowo częste roszady kierowców, brak stabilizacji. Źle się czułem, gdy po każdym GP czytałem narzekania na kierowców Caterhama, no ale co ja mogę zrobić? Będę dalej menagerem Caterhama, na zasadzie "a niech chłopaki pojeżdżą sobie", ale póki nie będę miał dwóch pewnych kierowców, nie będę się angażować w menagerowanie.
Splott zapewnił również że drzwi do ekipy Caterhama są otwarte dla wszystkich młodych i zdolnych kierowców, chociaż rewolucji składowej na razie nie zapowiada.


Tak oto końca dobiegł ten pełen emocji sezon. Miejmy nadzieję, iż następny nie będzie od niego gorszy. Zapowiadane po cichu zmiany na pewno wniosą ożywienie do rywalizacji w tej prestiżowej lidze. Pozostańmy więc czujni i byle do marca!
lelu0 jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 07-12-2013 - 23:03
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-12-2013, 17:12   Post #2 (permalink)
NAD
Awatar NAD
 
Zarejestrowany: Jun 2006
Skąd: gdzieś tam
Postów: 3.713
Fajny artykuł (news) . Tylko trochę za słabo widoczne ( na czerwono powinien się świecić.) . Podejrzewam, że mało osób o nim wie
NAD jest offline  
And I have to drive this shit?

I love Sebastian Vettel

Rating: 54693 | Skill: 5.95 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-12-2013, 17:36   Post #3 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Czytałem ostatnio i brawo za włożoną w to pracę Ciekawie było poczytać wypowiedzi topowych kierowców i menedżerów.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-12-2013, 18:25   Post #4 (permalink)
Awatar Sadek
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Głowno
Postów: 1.963
Menago RBR sie nie wypowiadal, wiec gdzie tu top? Taki zart
A na serio, super robota lelu.
Sadek jest offline  
Rating: 57353 | Skill: 6.38 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Fanatec CSR Elite Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-2013, 18:50   Post #5 (permalink)
Awatar Larus
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Postów: 5.897
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Larus
Good job, lelu! Bardzo obszerne i ciekawe wywiady.

PS. Na tomasza zawsze można liczyć
Larus jest offline  
Rating: 131232 | Skill: 9.46 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 24-06-2018, 15:17   Post #6 (permalink)
Awatar Ponte15
 
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Wrocław
Postów: 1.046
Da się jakoś naprawić relacje z wyścigów w Media Center z sezonów 2012/2013? Nie wczytują się, a chciałby sobie chłowiek przypomnieć: "Kurła kiedyś to było".
Ponte15 jest offline  
Szukając formy...

Rating: 126314 | Skill: 10.03 | OpenRating: 0
Logitech G27
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2013, podsumowanie, sezonu

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator