Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor F1 > Newsy F1

Pomiędzy dniem, a nocą: Monza-Dubai

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy F1 Newsy F1

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 25-09-2008, 18:07   Post #1 (permalink)
Awatar Beomir
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Wrocław
Postów: 397
Pomiędzy dniem, a nocą: Monza-Dubai

Wraz z końcem wyścigu na najszybszym torze w kalendarzu Formuły 1, Monzy, skończyliśmy w tym sezonie zmagania na starym kontynencie. Przed nami cztery Grand Prix, a najbliższy wyścig zostanie rozegrany w drugim, co do wielkości mieście Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Dubaju. Wyścig na tym torze będzie się różnił od innych kilkoma rzeczami. Po pierwsze, będzie rozgrywany przy sztucznym oświetleniu, co jeszcze nie miało miejsca w wyścigach F1, po drugie poniedziałkowe zawody, będą pierwszymi na tym torze, po trzecie wyścig nie będzie zgodny z tym rozegranym w prawdziwym kalendarzu Formuły 1. Zawodnicy w wyścigu będą mieli do pokonania pięćdziesiąt siedem rund. Przejechanie tego dystansu w bardzo szybkim tempie przez, któregoś z zawodników może spowodować, że wysforuje nam się końcu największy kandydat do mistrzowskiego tytułu. Różnice w czołówce są nie wielkie, jednakże walka o tytuł najprawdopodobniej rozegra się pomiędzy dwoma zawodnikami, Gulem Dudo i Karasiem. Batalia o najniższy stopień podium wygląda równie ciekawie, tutaj głównymi pretendentami są kierowcy Ferrari, Simon999 i Focus. Jako, że lidera i vice lidera dzieli zaledwie trzy punkty, jednemu jak i drugiemu zadałem kilka pytań, co myślą na temat swojej bezpośredniej walki o tytuł.

Beomir: Gul, walka o tytuł mistrzowski w lidze F1 wchodzi w najważniejszą, ostateczną fazę. Twoja strata do lidera wynosi zaledwie trzy punkty, jak widzisz swoje szanse na wywalczenie tytułu?
Gul_Dudo: Wydaje mi się, że nie mam możliwości zatrzymania rozpędzonego ekspresu jakim nie wątpliwie jest Karaś, i swoje szanse na tytuł widzę w sferach s/f

Beomir: Jak wiemy, startujesz też w innych ligach, m.in. w Formule 3 gdzie przewodzisz, całej stawce kierowców z gigantyczną przewagą. Czy dopuszczasz możliwość odpuszczenia sobie treningów do tej serii wyścigowej i skupieniu się w 101% na F1?
Gul_Dudo: Sprawa jest oczywista, jadę w F3. Nie widzę powodu, dla którego miałbym zrezygnować z tego wyścigu.

Beomir: W ostatnim wyścigu na Włoskiej Monzy, nie byłeś wstanie powalczyć o najwyższy stopień podium. Co było tego powodem? Nie zbyt udany występ w kwalifikacjach i start z siódmej pozycji?
Gul_Dudo: Miałem problemy z odpowiednim ustawieniem bolidu. Od początku jeździłem na za niskich wingach (mowa o przygotowaniach) i to był błąd. Za bardzo się skupiłem nad tym ustawieniem nie eksplorując innych możliwości. Pomijając wynik, który nie był zły, miałem świetną walkę z Cab-em, także z tego punktu widzenia nie żałuje tej decyzji.

Beomir: Jak Ci się podoba tor w Dubaju? Nie przeszkadza Ci to, że będzie rozgrywany w nocy?
Gul_Dudo: W moim przypadku możemy mówić o drugim starcie w „nocnym GP” Debiut swój zaliczyłem na torze Kyalami (F3), także jestem gotów do takiej jazdy, i w żaden sposób mi to nie przeszkadza.

Beomir: Jak już powiedziałeś jechałeś w nocnym wyścigu na torze Kyalami w lidze F3. Czy jest duża różnica pomiędzy dziennym a nocnym Grand Prix? Czy jazda bolidem F3 znacząco się różni od prowadzenia bolidu F1 ?
Gul_dudo: Tak istnieje różnica, ale nie w prowadzeniu tylko w samej "nawigacji" po torze. Trzeba być bardzo czujnym na różne sytuacje na torze ponieważ jest dużo mniej czasu na reakcje ze względu na porę rozgrywania wyścigu. Co do różnicy w prowadzeniu to oczywiście jest. po pierwsze prędkość, po drugie hamulce. w f3 możesz sobie pozwolić na drobne błędy, w f1 nie. tu trzeba jechać bardzo precyzyjnie, bo każdy błąd to utrata paru dziesiątych.

Beomir: Karaś, dzięki triumfowi w ostatnim wyścigu wysunąłeś się na prowadzenie w klasyfikacji generalnej, jednakże victoria we Włoszech chyba nie należała do najłatwiejszych?
Karaś: Trzeba przyznać, że niektórzy się do tego GP przyłożyli, ale w sumie jest to jeden z ulubionych torów dla wielu kierowców. Ja natomiast stosunek mam do niego raczej obojętny, ponieważ jest torem niezbyt technicznym, choć szybka jazda po tarkach do łatwych nie należy. A co do samego GP to niestety lekkie błędy przed GP związane z setupem jak i mała kolizja tuz po starcie na T1 trochę utrudniły mi życie i dojście rafala było mozolne. Lecz po jego małych problemach podczas drugiego pitstopu udało mi się wygrać po raz kolejny wyścig z czego ja i mój team jesteśmy bardzo zadowoleni i z optymizmem patrzymy w przyszłość.

Beomir: Dzięki siedmiu zwycięstwom w tym sezonie, jesteś na czele tabeli. Czy jesteś wstanie obronić tytuł z przed roku? W kim lub, w czym widzisz największe zagrożenia w najbliższych wyścigach?
Karaś: Myślę, ze obrona tytułu stała się jak najbardziej realna po tym jak wygrałem piec ostatnich eliminacji koncentrując sie na powtarzalności i koncentracji. Początek sezonu byl raczej średnio udany. Częste absencje i 3 pechowe DNFy sprawiły,że musiałem się trochę bardziej przyłożyć i wyniki widać jak na dłoni. Jeżeli chodzi o rywali to myślę, ze pozostał tylko jeden i tym kierowca jest Gul_Dudo, który jak widać nie odpuszcza i konsekwentnie dojeżdża na wysoko punktowanych miejscach. Z tego tez względu, aby wygrać w tym sezonie należy punktować w każdym pozostałym wyścigu i myślę, ze jesteśmy w idealnym położeniu, aby tak się stało.

Beomir:, Jako, że coraz bliżej nam do końca sezonu muszę zapytać o przyszły rok. Czy planujesz starty w przyszłym sezonie? Jeżeli tak to czy będziesz starał się pozostać w zespole McLarena?
Karaś: Przyszły sezon jest na razie dość odległa sprawa, ale jeżeli obowiązki poza simracingowe mi pozwolą to z pewnością wezmę udział w kolejnym sezonie. Mam tylko nadzieje, ze kilku czołowych kierowców z lig PRS jak i lig F1 sprzed paru sezonów dołączy się do zabawy i będzie jeszcze więcej walki na torze, zwłaszcza w czołówce. Dochodzi do tego zapowiadany manager, wiec myślę,ze przyszłoroczny sezon może być bardzo ciekawy.

Beomir: Do końca sezonu zostały cztery eliminacje: ZEA, Japonia, Chiny i Brazylia. Czy do Grand prix, rozgrywanych w tych krajach czujesz jakiś sentyment, może któryś z tych torów wyjątkowo lubisz lub nie lubisz?
Karaś: Z tej czwórki akurat nie mam jakiegoś faworyta, jeżeli chodzi o preferencje. Na Fuji będę ścigał się pierwszy raz w F1, ZEA podobnie, ale z moich doświadczeń z innej serii wyścigowej tory są dość wymagające, wiec łatwo na pewno nie będzie. W Chinach bardzo lubię pierwszy zakręt ze względu na to, ze daje dużo frajdy, można go przejechać na kilka sposobów i do tego czasami daje możliwości wykonania efektownego manewru wyprzedzania. Brazylia to klasyk w F1 i co roku sprawia mi dużo frajdy jazda po tym torze. Suma sumarum myślę, ze tory są idealnym dopełnieniem ekscytującego sezonu i na pewno dostarcza wielu wrażeń zarówno kierowcom jak i kibicom. Oby tylko nie padało

Największym zaskoczeniem podczas ostatniego Grand Prix był RafałGT, który po niezłej zapowiedzi w Walencji w końcu pokazał, że stać go na bardzo wiele. Po zdobyciu drugiej pozycji w kwalifikacjach, już na dojeździe do pierwszego zakrętu został liderem i przez długą część wyścigu prowadził. W rezultacie przekroczył metę na drugim miejscu jednakże zachowując najszybszy czas jednego kółka odnotowany na dziesiątym okrążeniu.

Beomir: Rafał, gratuluję świetnego wyścigu! Twoja walka z Karasiem o pierwszą pozycje naprawdę była bardzo ciekawa, chodź szkoda, że rozstrzygnęła się w boxie, a nie w bezpośrednim pojedynku na torze. Skąd ten nagły przypływ formy?
RafałGT: Szczerze powiem, że sam nie wiem. Po prostu staram się za wszelką cenę dojechać do mety. W tym wyścigu jednak zauważyłem, że mam szansę na podium i dałem z siebie wszystko by stanąć na pudle. Na szczęście udało się.

Beomir: Dzięki ośmiu punktom za drugie miejsce, przebiłeś się do pierwszej dziesiątki i zajmujesz aktualnie ósmą pozycje. Jak myślisz, jak bardzo jesteś jeszcze wstanie wspiąć się w górę klasyfikacji?
RafałGT: Osiem punktów bardzo mi się przydało i dzięki temu widzę, że mam szansę na jeszcze wyższą pozycję na koniec sezonu. Nie realne dla mnie są pierwsze 4 pozycje. Zobaczymy jak pójdzie mi na kolejnych wyścigach a wtedy zobaczymy gdzie wyląduję w klasyfikacji kierowców.

Beomir: Jak czujesz się przed najbliższym wyścigiem? Ze względu swojej odmienności, na tym torze zawodnicy ze środka stawki mogą być bardzo mocni, jak uważasz, kto będzie głównym faworytem?
RafałGT: Faworytów jest kilku. Na pewno lider klasyfikacji, Karas będzie groźnym przeciwnikiem, ale i pozostali mogą namieszać w tym wyścigu. Ja osobiście dobrze jestem przygotowany do tego wyścigu. Zespół zrobił, co do niego należało. Testy przebiegły pomyślnie i czasy, które uzyskujemy są pozytywne. Liczymy na kolejne cenne punkty dla zespołu.

W Grand Prix Włoch wzięło udział paru debiutantów niestety żadnemu nie udało się ukończyć wyścigu. Najbliższy ukończenia wyścigu z trzech nowych zawodników był SiD jednakże nie udało mi się z nim skontaktować. Bardzo ciekawy wyścig miał też MiDioM, z którym rozmawiałem o jego doznaniach podczas zmagań na Monzy.

Beomir: MiDioM, wyścig na torze Monza był Twoim pierwszym wyścigiem w F1. Po średnio udanych kwalifikacjach, niezła postawa w wyścigu aczkolwiek niestety nie udało Ci się osiągnąć mety. Co było powodem, że zakończyłeś zmagania na dziesięć okrążeń przed metą?
MiDiom: Na początku wyścigu udało mi się dobrze wystartować aczkolwiek odpuściłem nogę z gazu widząc bolid przede mną, którego ściągnęło do środka, na T1 zostałem puknięty od boku chyba przez Decode i zawieszenie było lekko uszkodzone, także to i nie do końca rozgrzane opony przyczyniły się do zakończenia wyścigu wcześniej niż się spodziewałem, czyli na w/w 22 okrążeniu.

Beomir: Jakie są Twoje pierwsze wrażenia po tym wyścigu? Jak umiejscowisz swoją pozycję w stawce kierowców?
MiDiom: Wrażenia całkiem przyjemne mimo ukończenia wyścigu wcześniej. Trochę wyprzedzania, obrony pozycji a wszystko to przy zachowaniu się fair play wobec innych. A pozycja w stawce? Na pewno poza pierwszą, 10 bo jak wiadomo umiejętności czołowych kierowców są naprawdę duże, a i brakuje mi umiejętności ustawiania dobrego setupu także dużo pracy przede mną.

Beomir: Twoja równa jazda na Monzy, zapowiada, że jesteś systematycznym kierowcą. Czy możemy się spodziewać Twojej osoby w najbliższym wyścigu w Dubaju? Jak widzisz swoje starty w pozostałych wyścigach?
MiDiom: Tak, mam zamiar wystartować w Dubaju, a co do dalszych planów to na pewno do końca sezonu mam zamiar jeździć. Plany są, aby brać czynny udział w lidze, od przyszłego sezonu chciałbym ze znajomym jeździć we własnym zespole, ale zobaczymy jak wyjdzie z tymi planami.

Dość niespodziewanym incydentem było pokazanie czarnej flagi i w konsekwencji przyznanie dyskwalifikacji doświadczonemu kierowcy Super Aguri, Nadowi.

Beomir: NAD, świetny występ w kwalifikacjach do wyścigu i trzecia lokata. Jednakże w samym wyścigu już nie było tak dobrze, co było tego powodem?
NAD: Dziękuje, ale liczyłem na PP. Postanowiłem jechać na trzy pity. Sam wyścig wolę przemilczeć powiem tylko tyle, że od GP Usa w poprzednim sezonie, był to najgorszy występ. Fajne było tylko wyprzedzanie(na początku wyścigu). Miedzy innymi Cab'a.

Beomir: Na dwudziestym piątym okrążeniu doszło do dziwnego incydentu, po którym dostałeś czarna flagę. Mógłbyś wszystkim opowiedzieć, za co zostałeś zdyskwalifikowany i dlaczego do tego doszło?
NAD: Zespół źle mnie poinformował o paliwie, które mi pozostało na pokładzie (defacto wskaźnik pokazywał, co innego), zorientowano się ze paliwa może mi braknąć odrobinę za późno, gdy minąłem już wjazd do boxów. Po czym zacząłem się cofać,ale sędziowie uznali ze uczyniłem to w sposób zbyt niebezpieczny i nałożyli karę DQ. Po wyścigu jeden z inżynierów został zwolniony dyscyplinarnie.

Beomir: W mniej prestiżowej w tym sezonie, klasyfikacji konstruktorów Super Aguri, wyprzedza McLaren zaledwie jednym oczkiem, natomiast Twój partner z zespołu traci trzy punkty do lidera. Jak wygląda Twoje zadanie na pozostałe cztery wyścigi? Opracowywaliście jakąś specjalna taktykę wraz z Gulem?
NAD: Jestem szczęśliwy, że nadal prowadzimy w generalce. Nie spodziewałem się że będziemy prowadzić i to ,aż tak długo. To zaszczyt dla mnie jeżdżąc w zespole wraz z Gul'em_dudo. To wspaniały kierowca. Co do taktyki, to punktować ile się da. Niestety na torze Dubaj nie czuje się mocny.

Beomir: Ten sezon jest dla Ciebie chyba średnio udany. Siódma lokata z dwudziestoma czteroma punktami z szansą awansu o jedna pozycje, chociaż z drugiej strony udało Ci się zdobyć w tym sezonie jedno pole position. Możesz spróbować, krótko podsumować ten sezon?
NAD: Szczerze, to wspaniały sezon, Opłaciło się w poprzednim sezonie jeździć prawie bez kontroli trakcji. Przejście na jazdę bez tc nie sprawiło mi kłopotów. Paru wyścigów żałuje: Barcelona, Sepang, Magny no i nieszczęsna Monza. Mam nadzieje ze zdobędę jeszcze jakieś punkty.

Europejska przygoda Formuly 1 już się skończyła, przyszedł czas na długie loty i przeprowadzki. Czy to wpłynie na formy kierowców? Będziemy mieli okazję się o tym przekonać już w najbliższy poniedziałek na torze w Dubaju. Zachęcam wszystkich do obejrzenia relacji z wyścigu, komentować będzie jak zwykle Gared.
Beomir jest offline  



Rating: 20389 | Skill: 8.79 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dniem, monzadubai, nocą, pomiędzy

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator