Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor F1 > Newsy F1

Przed GP Turcji 2009 - Zapowiedź i wywiady

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy F1 Newsy F1

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 04-06-2009, 18:55   Post #1 (permalink)
Awatar Jakuzo
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: IBIZA!!! :D
Postów: 786
Przed GP Turcji 2009 - Zapowiedź i wywiady

Wyścig o GP Turcji jest siódmą tegoroczną eliminacją mistrzostw świata Formuły 1. Tor zaprojektowany przez Hermana Tilke, autora takich obiektów jak Sepang, Sakhir i Shanghai. Pierwszy w tym sezonie tor na którym zawodnicy będą się ścigali w kierunku przeciwnym, do ruchu wskazówek zegara.
Charakterystycznym miejscem jest Zakręt 8, składający się z aż czterech wierzchołków, co stanowi nie lada wyzwanie dla kierowców, jak również dla opon. Bardzo ważne jest odpowiednie zbalansowanie auta, co może pozwolić na przejechanie tego zakrętu z maksymalnie otwartą przepustnicą, co w konsekwencji jest bardzo ważne dla uzyskania dobrego czasu okrążenia.


Informacje ogólne:

Nazwa toru - Istanbul Park
Długość - 5.338km
Liczba okrążeń - 58
Dystans do przejechania – 309,604km
Szerokość – 14-21,5m
Zakręty lewe - 8
Zakręty prawe – 6
Długość najdłuższej prostej – 720m
Długość prostej start/meta – 655,5m




W roku 2008 na tym torze triumfował Adam ‘Gul_Dudo’ Kobel, za nim dojechał Wojciech ‘Rossi46’ Klimek, a podium uzupełnił Szymon ‘Simon999’ Stróżyński. Jak będzie w tym roku? Kto sięgnie po najwyższe laury na tym wymagającym torze? Tego dowiemy się już 8 czerwca ok. godziny 23

Tymczasem udało nam się zadać kilka pytań administratorowi ligi F1, Tomaszowi Mikołczowi, jak również managerom wszystkich obecnie startujących zespołów w lidze F1, na temat dotychczasowych osiągnięć zespołów, przewidywań odnośnie tego i kolejnych wyścigów, jak i testów przeprowadzanych w trakcie sezonu.



Gared, mam nadzieję że jako administrator F1 z niemałym doświadczeniem, podzielisz się z nami wnioskami które można wyciągnąć na podstawie minionej 1/3 sezonu. Moduł managera, Twoi faworyci i przewidywania na przyszłość.

Jak wygląda sytuacja w mistrzostwach z Twojego punktu widzenia? Spodziewałeś się takiej klasyfikacji generalnej po kilku wyścigach? Który z zespołów lub kierowców Twoim zdaniem zaskoczył pozytywnie, a kto jeszcze w tym sezonie pokaże na co go stać, bo jak do tej pory nie dopisywało mu szczęście?
Gared: Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie zespół Ferrari. Spodziewałem się, że będą bardzo mocni, ale nie sądziłem, że aż tak. Oprócz dobrego managera i kierowców mieli też naprawdę dużo szczęścia - dzięki temu zespół ma zasobny budżet i bardzo dobry dział techniczny. Drugim zespołem, który spełnia pokładane w nim nadzieje jest Williams. Dwóch bardzo dobrych kierowców i zaplecze techniczne równie dobre co Ferrari o ile nie lepsze. Niestety pewnym cieniem kładą się finanse zespołu, nie jest on tak zamożny jak czerwony rywal - zabrakło nieco szczęścia, ale sądzę, że ich manager sobie z tym poradzi. Rozczarowaniem jest zespół BMW. Początkowo wszystko wyglądało bardzo dobrze - mają silny budżet i startowali z bardzo dobrymi kierowcami. Niestety potem zaczęły się problemy - słaby dział projektowy sprawia, że auto traci coraz więcej do Ferrari czy Williamsa. Do tego doszły poważne problemy personalne - Adam Huculak musiał się wycofać ze ścigania się, Jarek Draus ma trochę innych zajęć, które w zasadzie uniemożliwiają mu jakiekolwiek wsparcie zespołu. Jednak z rozmów jakie odbyłem z Tomkiem Dubisem (manago BMW) i kierowcami wyłania się trochę lepszy obraz sytuacji. Początek sezonu mieli bardzo pechowy, ale sezon trwa, zaś następny z pewnością będzie pod wieloma względami lepszy. Kierowcą, po którym spodziewałem się lepszych rezultatów z pewnością jest Marcin Maliński. Niestety początek sezonu był sporo poniżej oczekiwań, być może jednak dalsza część będzie lepsza. Z tego co wiem Marcin niebawem powróci do regularnych startów, jednak będzie mu bardzo ciężko. Renault ma słabe zaplecze techniczne i projektowe - wszystkie zespoły już dwukrotnie ulepszyły swoje auta, zaś Renault uczyniło to dopiero raz. *śmiech* Myślę, że wystarczy tych przemyśleń, bo musiałbym opisać każdego kierowcę i managera, przejdźmy więc może do planów na sezon 2010.





Moduł managera – czy przyjęty system sprawdza się równie dobrze jak w przedsezonowych założeniach? Wiemy że ma to być ‘długodystansowy’ manager, czy administracja planuje jakieś modyfikacje na sezon 2010 co pomoże usprawnić zabawę i jeszcze bardziej zbliżyć ją do reala?
Gared: Chętnie podzielę się wnioskami. Moduł managera jest rzeczą bardzo skomplikowaną, o czym boleśnie przekonałem się w sezonie 2007. Nawet teraz, pomimo doświadczeń z tamtego projektu i rozpoczęcia prac dużo wcześniej wiele rzeczy nie było wykonanych jak należy. Start był trudny, ale na pewno lepszy niż poprzednim razem - muszę powiedzieć, że wśród managerów jest sporo zaangażowanych osób i chociaż można z ich strony usłyszeć naprawdę sporo krytyki, to jednak nie odbywa się ona tylko po to, żeby zmieszać za niepowodzenia z błotem. Z kierowcami i managerami współpracuje mi się bardzo dobrze. Sam manager jest bardziej złożony niż jego wersja z sezonu 2007. Wyeliminowaliśmy też kilka istotnych wad, daliśmy managerom więcej ścieżek rozwoju, a całość jest dużo lepiej zbalansowana. Po 1/3 sezonu moduł managera można uznać za sukces - nie tak wielki jak chciałbym aby był, ale też i dostatecznie duży, aby móc czerpać z prowadzenia tej ligi sporo satysfakcji.


Kolejność wywiadów z managerami zespołów została ustalona na podstawie klasyfikacji konstruktorów.

Scuderia Ferrari Marlboro – Adrian ‘Xan’ Szkutek

Xan, Twój zespół po sześciu wyścigach jest na czele klasyfikacji konstruktorów, a Cezary prowadzi indywidualnie z niemałą przewagą. Czy spodziewałeś się takiego startu do sezonu w wykonaniu swojego zespołu?
Xan: Spodziewałem się dobrego startu ale nie aż tak dobrego. W końcu to jest pierwszy pełny sezon Cezarego na rFactor i do końca nikt nie był pewny jak sobie poradzi. Ale jak na gwiazdę przystało poradził sobie fenomenalnie i zdecydowanie dominuje w sezonie. A o jego niesamowitej formie mogliśmy się przekonać w Monaco gdzie z 15 miejsca awansował na p1 i wygrał. Jeśli chodzi o formę całego teamu to również jestem zadowolony. Na szczęście początkowe problemy Piotrka udało się rozwiązać. Przestał pić i nagle skończyły się "connection lost". Jestem bardzo zadowolony z formy moich kierowców i oby tak do końca sezonu. Ja im mogę obiecać tylko dobry rozwój bolidu.

Jak wg. Ciebie będzie wyglądał najbliższy wyścig w Turcji? Ten wyścig odbędzie się ze znacznie poprawionymi bolidami w stosunku do zeszłego miesiąca – kto Twoim zdaniem będzie tutaj mocny a kto straci dystans do czołówki? No i w końcu kto się w tej czołówce znajdzie?
Xan: Mam nadzieję, że Ferrari będzie nadal w formie. Wykonaliśmy w maju niesamowitą pracę i oczekuję, że przyniesie ona dobre rezultaty. W czołówce zapewne będzie Williams, który też ciężko pracuje na testach. Trochę słabsze może być BMW, szczególnie, że ma problemy z drugim kierowcą. Mocny może być też Darek Płaczek z Hondy, który jest jednym z moich ulubionych kierowców i w końcu może pokaże na co go stać. No i jeszcze Rafał Głosiński, który w Monaco podczas kwalifikacji pokazał, że może być mocny.
Ja po cichu liczę na dublet moich kierowców i może dla odmiany zwycięstwo Piotrka? Kto wie


AT&T Williams F1 – Tomasz ‘t0m’ Matuszkiewicz

t0m, ostatni wyścig na torze w Monte Carlo nie był dla Twojego zespołu udany. Problemy NAD-a który nawet nie pojawił się na torze z powodu problemów technicznych, i szybkie zakończenie wyścigu przez Gula_Dudo spowodowały, że po raz pierwszy w sezonie nie zdobyliście żadnego punktu. Czy to początek jakiejś złej passy, czy jednorazowy wypadek przy pracy?
t0m: To prawda Monaco było dla nas bardzo rozczarowujące, ale dobra passa nie mogła trwać przecież wiecznie, zawsze w wyścigach zdarzają się gorsze momenty, sezon układa się dla nas bardzo korzystnie, mamy dobry bolid, członkowie zespołu są bardzo zaangażowani dlatego nasi fani mogą spać spokojnie. Pech który nas dopadł nie zmienia naszego pozytywnego nastawienia.

Zdaje się, że Wasz bolid jest bardzo dobrze przygotowany na każdego typu tor co widać w konsystencji jazdy Twoich kierowców. Sądzisz że po ostatnich usprawnieniach samochodu będziecie jeszcze szybsi niż dotychczas, co w konsekwencji przełoży się na wyższe pozycje na mecie każdego wyścigu?
t0m: Równa jazda to przede wszystkim zasługa dobrego przygotowania kierowców, bolid spisuje się nieźle, ale inne zespoły też mają czym się ścigać. Nowe części, które wykorzystamy w Turcji nie wprowadzają rewolucyjnych zmian w naszym samochodzie, wzrost osiągów jest wyraźny ale nadal idziemy drogą, którą wcześniej obraliśmy, gdzie się znajdujemy na tle konkurencji okaże się dopiero na torze.


BMW Sauber F1 Team – Tomasz ‘Rumpelstikin’ Dubis

Na początek, kilka dni temu ogłosiłeś nabór na drugiego kierowcę do swojego teamu. Możesz nam zdradzić co było powodem rezygnacji Hucula? Znalazłeś już kogoś na jego miejsce, czy w Turcji na gridzie będzie 1 bolid mniej?
Rumpelstikin: Team BMW składa się z osób w wieku ok, 30 - tki (dziadki ). I niestety mamy znacznie więcej spraw na głowie związanych z pracą, rodziną itp., Powodem odejścia Adama "Hucula" Huculaka są sprawy zawodowe. Niestety Simracing.pl to bardziej dodatek pozwalający nieco się rozerwać i utrzymywać kontakty z społecznością o podobnych zainteresowaniach niż coś priorytetowego. Adamowi plany z F1 pokrzyżowała jego praca, wiec nie ma wyjścia, coś za coś.
Niestety mimo starań i ogłoszeń, następcy Hucula nie ma. Prawdę mówiąc nie wiemy, czy uda się to zmienić przed GP Turcji. Faktem jest że dzisiaj rano pojawiło się światełko nadziei , co jednak pozostawię bez dalszego komentarza, przynajmniej na razie rozmowy trwają .

Ostatnie testy rozwojowe nie układały się dla Was najlepiej, a na oficjalnych testach na Istanbul Park, pojechał tylko Piotr Karasiewicz. Co jest powodem tej sytuacji? Brak zaangażowania w testy może boleśnie się odbić na formie zespołu, co może bardzo utrudnić Karasiowi obronę mistrzowskiego tytułu.
Rumpelstikin: Odnośnie ostatnich testów to króciutko:
Hucul - zmiana organizacji pracy
Dr_Aus - problemy nieco innej natury, o których mówić nie będę. Jednak w stu procentach Jarek jest usprawiedliwiony.
Karaś - błędnie zaplanował strategie odwiezienia brata na lotnisko. Okazało się, że nie da rady na 1 PIT STOP, dlatego około godziny 21 dotarł na tor.
Taki przebieg testów na pewno negatywnie wpłynie na szybkość BMW, jednak nie załamujmy rąk. Do końca sezonu jeszcze wiele może się wydarzyć, a F1 i manager to nie zabawa na jeden sezon. Zawsze było i będzie prawdą, że ktoś musi przegrać, by ktoś inny wygrał.
Na koniec chciałbym podziękować Adamowi za wkład i zaangażowanie w prace zespołu. ...................Śmiało mogę powiedzieć, że zaszczytem było widzieć Cie w naszym bolidzie na torze. Oczywiście drzwi przed Tobą będą zawsze otwarte i kiedy tylko sytuacja pozwoli wracaj nie pukając . Jeszcze raz dzięki........

Życzę pozostałym zespołom samych prostych i szachownicy.....


Red Bull Racing – Piotr ‘Misiu’ Misiorek

Misiu – dysponujesz parą solidnych kierowców wyścigowych, jednak nie przekłada się to na klasyfikację w obecnym sezonie. Możesz opowiedzieć z jakimi problemami się zmagacie, lub z jakimi zmagaliście do tej pory? W ostatnich trzech wyścigach regularnie zdobywaliście punkty – czy to sygnał oznaczający wzrost formy zespołu?
Misiu: Myślę, że musimy oceniać realnie nasze możliwości, zajmujemy obecnie w klasyfikacji zespołowej 4 miejsce i bylibyśmy bardzo zadowoleniu utrzymując je do końca sezonu. Realnie patrząc zespoły będące przed nami mają w swoich składach kierowców z którymi nie jesteśmy w stanie jak na razie nawiązać walki. Tak więc pozostaje nam walka o 4 pozycję z zespołami Super Aguri, McLaren, Honda oraz Toro Rosso. Będziemy się starać znaleźć na czele tej grupy. Jeśli chodzi o nasze problemy to na pewno jest to, że nasi kierowcy mają również kontrakty w innych seriach wyścigowych, stąd też nie mogą poświęcać zbyt wiele czasu na przygotowania do wyścigów.

Jak Twoim zdaniem bolid RB4 będzie sprawował się na torze w Turcji, czy usprawnienia samochodu które otrzymaliście na ten wyścig okazały się trafione? Jak wygląda Wasze auto na tle konkurencji?
Misiu: Na chwilę obecną nie prowadzimy jeszcze przygotować do GP Turcji tak więc możemy mieć tylko nadzieję, że uprawnienia przyniosą poprawę naszych osiągów. Nasz bolid jest już dość rozwiniętą konstrukcją i mamy nadzieję, że pozwoli nam to otrzymać przewagę w drugiej grupie zespołów i zakończymy ten wyścig na punktowanych pozycjach.


Super Aguri F1 Team – Artur ‘Art’ Szykuła

Art, mieliście dobry start do mistrzostw – trzecia pozycja Kempa na otwierającym sezon Albert Parku, jednak potem jakby nastąpiła tendencja spadkowa – co jest tego powodem? Problemy techniczne z samochodem a może wkradło się też trochę pecha?
Art: I pech i problemy techniczne. Niestety od Sepang mieliśmy drobne problemy z przyczepnością bolidu, przez co kosztem prędkości musieliśmy tak ustawiać auto, aby je w miarę zbalansować w zakrętach i dohamowaniach. Niestety mieliśmy też trochę pecha, uczestnicząc w paru wypadkach. Od Barcelony auto już się lepiej sprawowało, ma potencjał i myślę, ze teraz już będzie coraz lepiej.

Jakie są Wasze cele na nadchodzące wyścigi, kogo przewidujesz za głównego przeciwnika dla Twojego zespołu? Z klasyfikacji konstruktorów wynika, że walka w środku stawki jest zacięta a różnice między zespołami minimalne. Czy usprawnienia samochodu pomogą Wam przebić się do przodu?
Art: Przede wszystkim jeszcze szukamy optymalnych ustawień. Nasz bolid został dosyć mocno zmodyfikowany, ale ulepszeń jeszcze w pełni nie potrafimy wykorzystać. Celem jest na stale znaleźć się w TOP10 i mam nadzieję, ze od Turcji już tak będzie. Myślę, ze Ferrari jest na razie poza zasięgiem, a reszta jest niedaleko z przodu pod względem osiągów, ale te różnice nasi kierowcy spokojnie zniwelują.


Vodafone McLaren Mercedes – Rafał ‘rafalgt’ Głosiński, obejmujący tymczasowo posadę managera w zespole

Rafal, przed chwilą dotarła do nas informacja, że ReVo zrezygnował z posady managera w Waszym zespole. Możesz nam zdradzić co było tego powodem? Złe zarządzanie teamem czy inne czynniki spowodowały utratę przez niego pracy w McLarenie? Rzadko się zdarza aby manager rezygnował w trakcie sezonu więc na pewno problem był poważny?
Rafalgt: Prawdziwej przyczyny odejścia ReVo z zespołu raczej się nie poznamy. Jedną z poważnych przyczyn opuszczenia teamu jest brak czasu. Posada managera jest czasochłonna i bardzo absorbująca. Widocznie ReVo stwierdził, że woli odjeść z drużyny niż nie dopełniać swoich obowiązków.

Minęliśmy 1/3 sezonu, jesteście na 6 miejscu w klasyfikacji konstruktorów. Czy ostatnie usprawnienia MP4-23 pozwolą Wam się przebić do przodu? Wydaje się że macie bardzo szybkie auto, jednak nie przekładało się to dotychczas na wyniki osiągane w wyścigach. Możesz w swoich słowach odpowiedzieć co jest powodem takiej sytuacji?
Rafalgt: Bolid MP4-23 jest coraz lepszy i jestem z niego w tej chwili zadowolony. Dlaczego więc nie zbieramy większej ilości punktów? Przyczynia się do tego pech całego zespołu w tym sezonie. Na początku sezonu mieliśmy problemy z dojeżdżaniem do mety a teraz pojawiły się problemy techniczne z bolidem. Postaramy się jak najszybciej wyeliminować te najważniejsze przyczyny kiepskiej pozycji McLarena w tym sezonie.


Honda Racing F1 Team – Janusz ‘Jahu’ Szulborski

Jahu – dobry start do sezonu, potem jednak było już troszkę gorzej. Podczas ostatniego wyścigu w Monaco mieliście również sporo pecha, żaden bolid Hondy nie dojechał do mety. Masz dwójkę szybkich kierowców – spodziewałeś się 7 miejsca w klasyfikacji po sześciu rozegranych wyścigach? Cele pozostały te same co przed sezonem?
Jahu: Zgadza się, pierwszy wyścig przebiegł po mojej myśli i miałem nadzieję, że tak już zostanie do końca sezonu. Z pewnością byłaby wtedy szansa na wywalczenie nawet trzeciego miejsca w klasyfikacji konstruktorów. Niestety stało się inaczej i od Australii praktycznie nie było wyścigu, który przyniósłby jakąś znaczącą zdobycz punktową. Mamy szybkich kierowców i całkiem szybki bolid, jednakże ostatnio prześladuje nas pech. Mieliśmy też kilka usterek technicznych, a kierowcom niestety zaczynają się przydarzać błędy. Honda zajmuje w tej chwili 7 miejsce w klasyfikacji i prawdopodobnie ten sezon jest już stracony, jednak jeszcze się nie poddajemy. W tej chwili naszym celem na koniec sezonu jest zajęcie miejsca w pierwszej piątce najlepszych zespołów. Chcemy tym samym zaznaczyć i umocnić swoją pozycję na przyszły sezon.

Podczas sesji testowych bolidy Twojego zespołu są jednymi z najbardziej aktywnych. Obecnie planujesz rozwój bolidu na obecny sezon, czy powoli przerzucasz pracę nad bolidem na sezon 2010?
Jahu: Miesiąc temu na testach w Hiszpanii mieliśmy sporo problemów i nie udało nam się wykonać pełnego programu jaki planowaliśmy. Dlatego w tej chwili program testów został przyspieszony, a mechanicy i kierowcy zostali zmobilizowani do bardziej wytężonej pracy. Na tę chwilę jestem z tej pracy zadowolony, ale z pewnością potrzebujemy solidnych wyników w najbliższych dwóch wyścigach. Jeżeli tych wyników nie uda nam się osiągnąć, to nie pozostanie mi nic innego jak właśnie skierować wszystkie pozostałe środki na rozwój bolidu na przyszły rok.


Scuderia Toro Rosso – Maciej ‘dracon’ Mielczarek

Dracon, zajmujecie ex aequo 7 miejsce z Hondą w klasyfikacji konstruktorów, a w ostatnich wyścigach regularnie punktujecie, w przeciwieństwie do zespołu z Brackley. Czy to oznacza że wkrótce przebijecie się wyżej? Miałeś jakieś założenia przedsezonowe i czy w jakimś stopniu udało się je spełnić?
Dracon: Mieliśmy bardzo slaby początek sezonu, ale z każdym następnym wyścigiem obaj kierowcy powinni już regularnie punktować. W ciągu 2-3 najbliższych wyścigów powinniśmy się już znajdować na 4 miejscu w klasyfikacji konstruktorów i 'bronić' tej pozycji do końca sezonu, gdyż przewaga Ferrari, BMW i Williamsa jest zbyt duża, żeby którykolwiek z pozostałych zespołów mógł ją zniwelować... a wymieniona przez ciebie Honda nie jest dla nas zagrożeniem.
Założeń i planów mam pełno, ale aby je realizować potrzebuje pieniędzy, a żeby mieć pieniądze musimy regularnie plasować się w czołowej ósemce. Jak uda się zrealizować ten plan, to reszta tez będzie zrealizowana.

Turcja to bardzo wymagający obiekt, jak Twoi kierowcy czują się na tym torze? Sądzisz że w wyścigu zgarniecie sporo punktów tak jak to było ostatnio? Z kim możecie powalczyć podczas nadchodzącego GP?
Dracon: Turcja jest torem, który wymaga bardzo dobrego pakietu aerodynamicznego szczególnie w dwóch pierwszych sektorach. Nasz nowy pakiet jest na razie w fazie rozwoju. Adrian ( Newey ) pracuje całymi dniami żeby go przygotować na GP Niemiec. Do tego czasu naszym największym atutem będzie nasz silnik, a co za tym idzie przewaga na prostych.
Krzysztof i Artur są dobrze przygotowani i zmotywowani do walki w Turcji po niezbyt udanym GP Monako. Każde miejsce w czołowej ósemce jest realne do wywalczenia poza P1 i P2... no chyba, ze któryś z liderów Ferrari i BMW nie ukończy wyścigu... co zresztą się już zdarzało w przypadku jednego z nich.


ING Renault F1 Team – Sebastian ‘G.Mark’ Grabias

G.Mark, jedyne punkty zdobyliście w pierwszym i trzecim wyścigu i Wasza sytuacja nie wygląda różowo. Co jest powodem takiego stanu rzeczy? Podczas wyścigu w Monaco impolitexx jechał na dobrej pozycji, wycofał się niestety z powodu problemów technicznych. Jednak drugi kierowca także nie osiągnął linii mety.
G.Mark: Prześladuje nas w tym sezonie jak na razie pech, w pierwszym GP była duża szansa Marcina na podium, także impolitekxx miał kilka dobrych wyścigów w których mógł dowieźć punkty, ale czegoś zabrakło. Poddawać się nie zamierzamy, i optymistycznie patrzymy w przyszłość, mam cichą nadzieje że nie długo do teamu powróci kurujący chorobę Marcin89.

Co zamierzacie zrobić aby poprawić obecną sytuację? Planujecie jakieś zmiany kadrowe w zespole, czy też nadzieje pokładacie w usprawnieniach samochodu? Jeśli nie to, to jak zamierzacie w późniejszej części sezonu iść do góry?
G.Mark: Jak na razie, nie planuje żadnych zmian w kadrze. Usprawnienia samochodu ? Na razie jesteśmy w tyle, ale czas jeszcze pokaże... że dogonimy resztę stawki


Force India Formula One Team – Konrad ‘Berta’ Maciejewski

Konrad, pierwsze punkty zdobyliście dopiero w Monaco, przez wielu uważanym za najtrudniejszy tor w całym kalendarzu F1. Na poprzednich torach natomiast w ogóle Wam się nie wiodło. Czy ostatni wyścig był punktem zwrotnym dla zespołu?
Berta: Zależało nam aby ukończyć ten wyścig w całości, lecz na pierwszym okrążeniu odpadł Dawid Paszkowski a na placu boju został tylko Michał Pankiewicz. Monaco pokazało, że jesteśmy zespołem liczącym się w Formule 1. Jako team wykonaliśmy kawał dobrej roboty, lecz jeszcze więcej zrobił michalpan który to ukończył wyścig na piątej pozycji i to On zapewnił nam pierwsze punkty w tym sezonie. Był to ciężki wyścig, gdy już mieliśmy zapewniony 1pkt. byłem bardzo dumny z postępów mojego kierowcy, a gdy ukończył go na piątej lokacie wręcz skakałem ze szczęścia *śmiech*. Będziemy dalej ciężko pracować nad bolidem i myślę, że to nie ostatnie punkty dla zespołu z Indii *uśmiech*.

Jak oceniasz osiągi bolidu w porównaniu do najbliższych rywali? Szybkość auta pozwoli Wam na kolejne zdobycze punktowe które ewidentnie są Wam potrzebne? Na których torach przewidujesz że będziecie mocni?
Berta: Nasz bolid w stosunku do innych jest ciut wolniejszy, co nas teoretycznie skreśla na szybkich torach. Jak Monaco pokazało nasz bolid lubi kręte, techniczne tory. Pracujemy cały czas nad osiągami VJM01, i jego prowadzeniu, chcę zapewnić swoim kierowcom odpowiednią maszynę do ścigania. Ciężko mi powiedzieć na których torach będziemy mocni, ponieważ podczas każdego GP dajemy z siebie wszystko.


Panasonic Toyota F1 Racing – Jakub ‘Dalmatyńczyk’ Zając

Jakub, jako jedyny zespół w stawce nie zdobyliście jeszcze ani jednego punktu w sześciu rozegranych wyścigach, chociaż mieliście kilka szans na ich zdobycie. Co poszło nie tak? Projekt bolidu, nieumiejętny rozwój czy też zupełnie inne czynniki sprawiły że jako jedyny zespół macie 0 pkt. na koncie?
Dalmatyńczyk: Niestety ten sezon nie jest dla nas najlepszy. Począwszy od tego, że jeden z kierowców niestety musiał zrezygnować z jazdy już po pierwszym wyścigu, aż po to, że drugi kierowca miał teraz matury, które są jednak dużo ważniejsze . Myślę, że to było głównym powodem nie powodzenia, lecz nie ustrzegliśmy się błędów. Parę razy była szansa na punkty, lecz zawsze poszło coś nie tak, w paru wyścigach nasze bolidy zostały od razu na starcie bardzo uszkodzone przez przeciwników i to było też jedną z przyczyn słabych wyników.

Co zamierzacie zrobić w najbliższych wyścigach aby odbić się od dna? Czy też może spisujecie ten rok na straty i skupiacie się na 2010?
Dalmatyńczyk: Zawsze mamy nadzieje, że będzie lepiej Jednak od początku byliśmy nastawieni na następny sezon z tego powodu, że sponsorzy nam nie dopisali (wielu managerów uważało to za spisek, ale jakoś doszliśmy do porozumienia, chociaż wielu nadal nie zgadza się z tą decyzją ). Oprócz tego wiadomo było też, że kierowcy w tym sezonie nie mogą dać z siebie wszystkiego, dlatego postanowiliśmy skupić się na przyszłym sezonie. Wtedy będziemy mieli już 2 doświadczonych kierowców i jednego testera z odpowiednim ratingiem, o ile nic się nie zmieni. Ale jak to mówi znany komentator sportowy: pożyjemy zobaczymy. Wszystko może się jeszcze zdarzyć. Pozdrowienia od Toyoty dla wiernych kibiców."

Ja ze swojej strony dziękuję wszystkim za szybkie przesyłanie odpowiedzi

Początek wyścigu - poniedziałek 08.06.09r. godz. 21.00
Jakuzo jest offline  


Rating: 36704 | Skill: 14.46 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2009, przed, turcji, wywiady, zapowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator