Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor F1 > Newsy F1

Przed GP Turcji - Konferencja prasowa

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy F1 Newsy F1

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 26-08-2007, 20:00   Post #1 (permalink)
Awatar mALy
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Ukuruku
Postów: 1.785
Przed GP Turcji - Konferencja prasowa

Przed nami emocjonujący weekend w Turcji - dwunasta runda tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Tym razem na sobotniej konferencji prasowej pojawili się wypoczęci i zrelaksowani kierowcy McLarena, Hondy i BMW. Zobaczmy co mieli nam do powiedzenia.

Udział:

Mariusz Pabiniak (Binio) - McLaren
Wojciech Rowicki (Wojtass) - Honda
Artur Szykuła (Art) - BMW


P: Artur, weekend na Istanbul Park zakończył trzytygodniową przerwę pomiędzy wyścigami w Turcji i na Węgrzech. Udało się wypocząć?

Artur Szykuła: Oj tak, ponad dwa tygodnie bez ścigania. Trochę już jakby mi tego brakowało (uśmiech). Cały ten czas poświęciłem na wypoczynek z rodziną i mam nadzieję, że naładowałem sobie „akumulatorki” na rywalizacje w najszybszej serii wyścigowej.

P: Wojtek, Grand Prix Turcji będzie drugim wyścigiem, w którym bierzesz udział. Podczas debiutu we Francji zająłeś świetne ósme miejsce. Czy w Turcji poprzeczkę ustawisz jeszcze wyżej?

Wojciech Rowicki: Tor we Francji jest jednym z moich ulubionych, dlatego siłą rzeczy czułem się na nim bardzo dobrze. Dodatkowo jechałem dość zachowawczo, żeby nie dać plamy w pierwszym wyścigu i bardzo się cieszę, że mi się to udało. Natomiast w Turcji mam zamiar pojechać agresywniej i po cichu liczę, że skończę to Grand Prix z jeszcze lepszym rezultatem niż we Francji.

P: Mariusz, Istanbul Park to szeroki tor dający wiele okazji do wyprzedzania. Liczysz na ekscytujące Grand Prix?

Mariusz Pabiniak: To prawda, turecki tor znacznie rożni się od Hungaroringu, na którym wyprzedzanie było bardzo trudne. Jest kilka dobrych miejsc do walki, szczególnie T1 oraz dohamowanie po najdłuższej prostej. Najwięcej emocji dostarcza chyba słynny zakręt T8 - kombinacja 4 szybkich zakrętów - które przejeżdża się z gazem w podłodze. Drobny błąd powoduje wylot na pobocze, także zastrzyk adrenaliny murowany. Dzięki szerokim poboczom tor ten jest bardzo bezpieczny, dlatego oczekuję wysokiej frekwencji na mecie i wielu emocji w wyścigu.

P: Artur, podczas Grand Prix Turcji zastąpisz nieobecnego Dominika. Liczysz na zdobycie kilku punktów?

Artur Szykuła: No pewnie, inaczej bym nie startował. W F1 80% dobrego wyniku to dojechanie do mety. Ostatnio niestety mi się to nie udawało - a to sprawy techniczne, a to pomoc innego zawodnika w zakończeniu rywalizacji. Z punktu statystycznego w wyścigach, w których nie miałem pecha i dojeżdżałem do mety, zdobywałem punkty, wiec liczę na finisz z punktami. Szkoda, ze Dominik nie może jechać w naszym BMW – jest solidnym i szybkim kierowcą. Postaram się go godnie zastąpić i powiększyć zdobycz punktową zespołu.

P: Wojtek, Istanbul to techniczny tor, sprawiający problemy nawet doświadczonym kierowcom. Jak myślisz, zrealizujesz nadzieje jakie pokłada w Tobie zespół?

Wojciech Rowicki: Tor w Turcji sprawiał mi na początku spore problemy, jednak dość intensywny trening sprawił, że zacząłem być całkiem szybki, a co najważniejsze poczułem się na nim dość pewnie. Dlatego myślę, że jeśli nic złego nie przydarzy się na starcie, to spokojnie powinienem zrealizować nasz plan na ten wyścig.

P: Mariusz, po obiecującym początku sezonu, nastąpił wyraźny spadek formy. Od czasu majowego Grand Prix Hiszpanii nie zdobyłeś ani jednego punktu. Czym jest to spowodowane?

Mariusz Pabiniak: Widzę, że nie tylko ja to zauważyłem . To prawda, początek sezonu wskazywał na to, że będę w stanie powalczyć o top 10 w klasyfikacji końcowej. Jednak potem zaczęła się seria nieukończonych wyścigów, które to spowodowane były głownie przez problemy z elektronika bolidu. Do mistrzostw dołączyło również wielu utalentowanych kierowców z niższej serii, co spowodowało większą konkurencje. Ale to tylko plus, gdyż motywuje do większej pracy. Jest to mój pierwszy sezon w F1, dlatego głownie staram się zbierać cenne doświadczenie, które mam nadzieje zaowocuje w przyszłości i pozwoli na walkę w czołówce, a może i o zwycięstwa.

P: Artur, w prasie pojawiły się spekulacje, że zakaz stosowania kontroli trakcji w sezonie 2008 może uczynić Cię faworytem w walce o tytuł mistrzowski. Mógłbyś to skomentować?

Artur Szykuła: A to dobre (uśmiech). Normalnie dawno się tak nie uśmiałem. No, ale gazety muszą z czegoś żyć. Fakt, że jazda bez TC jakby bardziej mi pasuje, ale na poprawę czasów niestety się to nie przekłada, gdyż TC bardzo skutecznie wybacza uślizgi kierowcom i poprawia wyjście auta z zakrętu. Myślę, że rywalizacja bez TC będzie korzystniejsza dla mnie, ale nie sądzę żebym aż tak zyskał. Mamy wielu szybkich kierowców w lidze, którzy również poradzą sobie bez TC.

P: Wojtek, mówi się, że bolidy Hondy nie należą do najszybszych w stawce, jednak spore zasoby finansowe pozwolą nadrobić straty przed ostatnimi wyścigami sezonu. Oczekujesz drastycznej poprawy osiągów czy może nie liczysz na zbyt wiele?

Wojciech Rowicki: Ogólnie rzecz biorąc nie zwracam większej uwagi na jakim poziomie jest nasz bolid. Jeżdżę po prostu tym, co w danym momencie mam do dyspozycji. Oczywiście jeśli Honda będzie dalej ulepszana z dobrym skutkiem, a pozwalają na to nasze finanse, to będziemy tym samym coraz bardziej konkurencyjni. Jeśli chodzi o daną chwilę, to uważam, że nasze bolidy już teraz są na całkiem niezłym poziomie i można w nich jeździć naprawdę szybko i skutecznie.

P: Mariusz, każdy wyścig to nowa szansa na pokazanie się z jak najlepszej strony. Taką szansą jest również nadchodzące Grand Prix Turcji. Czy wykorzystasz ją, by powrócić do formy z początku sezonu?

Mariusz Pabiniak: Jak zwykle skupiłem się na testowaniu bolidu podczas dłuższych przejazdów, także po kwalifikacji nie oczekuje zbyt wiele. Ale w wyścigu postaram dać z siebie wszystko. Myślę, że bezbłędna i w miarę szybka jazda pozwoli na ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji i pokazanie się z jak najlepszej strony. Chociaż nie ukrywam, tor w Turcji nie należy do moich ulubionych.

P: A których zespołów obawiasz się najbardziej?

Mariusz Pabiniak: Na pewno silni będą kierowcy Super Aguri - zespól ten na ostatnich testach bardzo rozwinął swój bolid. Ale walka o zwycięstwo rozegra się pomiędzy faworytami do tytułu - Piotrem Mulczyńskim i Piotrem Karasiewiczem. Życzę wszystkim połamania spojlerów i szachownicy na mecie
mALy jest offline  
Rating: 42340 | Skill: 16.06 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
konferencja, prasowa, przed, turcji

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

221 osób online
219 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator