Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor F1 > Newsy F1

Przed GP Węgier - Konferencja prasowa

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy F1 Newsy F1

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 05-08-2007, 16:30   Post #1 (permalink)
Awatar mALy
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Ukuruku
Postów: 1.785
Przed GP Węgier - Konferencja prasowa

Przed nami emocjonujący weekend na Węgrzech - jedenasta runda tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Tym razem na sobotnią konferencję prasową zaprosiliśmy reprezentantów Ferrari, McLarena, Super Aguri i Williamsa. Zapytaliśmy ich o oczekiwania odnośnie nadchodzącego wyścigu, a także o wrażenia z zeszłotygodniowych testów w Hiszpanii. Poruszyliśmy również kwestię kontraktów i sprawę kontrowersyjnego Grand Prix Europy. Zobaczmy co mieli nam do powiedzenia.

Udział:

Mariusz Chamera (Camer) - Ferrari
Marcin Łukaszewicz (Focus) - McLaren
Dariusz Płaczek (Toldi) - Super Aguri
Bernard Szydłowski (NAD) - Williams

P: Bernard, w kontrowersyjnym Grand Prix Europy zająłeś jedenaste miejsce. Jak wspominasz ten wyścig?

Bernard Szydłowski: Niestety musiałem brać udział w tej tragifarsie. Chaos który zapanował już w qualu był nie do zniesienia, a kiedy na starcie wyścigu nie zostało przeprowadzone Formation Lap zgłupiałem do reszty. Mimo dobrego startu i skorzystania z pecha innych byłem bardzo wysoko. Niestety brak koncentracji spowodowany myślami o FL i wypadek spowodował utratę kilkunastu pozycji, a w efekcie punktów. Kwalifikacje jakie były, okazały się moim największym sukcesem. Jednak Grand Prix Barcelony miało być tym wyścigiem w którym celowałem nawet w podium. Ale to już inna bajka.

P: Wróćmy jednak do Grand Prix Europy.

Bernard Szydłowski: Szczerze powiedziawszy, miałem chęć z braku FL w ogóle się z niego wycofać i powrócić do boksu. Pojechałem dalej bo dla mnie ważniejsze są kółka zrobione i większe doświadczenie w wyścigach. Uszkodzenia w układzie sterowania spowodowały mniejsze tempo jazdy ale mimo to udawało się nawet fajnie jechać. Nie będę ukrywał, że brak FL wybiło i to nie tylko mnie ale wielu kierowców z rytmu. Kto wie jakby się potoczyły dalsze losy wyścigu. Mam nadzieje, że był to ostatni wyścig, w którym działy się takie rzeczy. Mój zespół i Renault wystosowały apelacje o albo anulowanie wyników albo o powtórzenie wyścigu.

P: Mariusz, to Twój pierwszy sezon w F1. Jak się tutaj czujesz?

Mariusz Chamera: Liga F1 zaskoczyła mnie przede wszystkim stopniem zaangażowania poszczególnych osób - managos, adminów, kierowców - w to przedsięwzięcie. Co się z tym wiąże są również spore emocje, których trudno uświadczyć w innych ligach. Osobiście sam pomysł połączenia ligi z "managerem" bardzo mi się podoba i uważam, iż to wydatnie wpłynęło na atrakcyjność całego przedsięwzięcia, aczkolwiek "czasochłonność" tej ligi trochę przerasta moje możliwości i zdarza się, iż niekiedy nie jestem przygotowany tak jakbym sobie tego życzył.

P: Marcin, przede wszystkim gratulację trzeciego miejsca w piątkowym wyścigu serii GP2. Jak wrażenia?

Marcin Łukaszewicz: Dzięki. Sam wyścig jak i kwalifikacje układały się dla mnie bardzo pomyślnie. Popełniłem jednak czeski błąd przy wjeździe do pitu i kara odebrała mi szanse na zwycięstwo. Mimo to jestem zadowolony. To chyba najlepszy wyścig jak do tej pory, mimo braku dwóch znakomitych kierowców.

P: Darek, jak oceniasz Hungaroring? Lubisz się tutaj ścigać?

Dariusz Płaczek: Ten tor bardzo przypomina Monaco. Trzeba sporo kręcić kierownicą. Zbyt mocny atak krawężników w niektórych miejscach może zakończyć się spotkaniem z bandą. Wyprzedzanie jest tutaj możliwe tylko na prostej start/meta. Ponadto problemem może okazać się tutaj duża strata docisku podczas jazdy za samochodem przeciwnik, z czym miałem problemy już podczas testów w Jerez. Większość wyścigu może rozegrać się w boksie. Mimo wszystko, generalnie lubię ścigać się na tym obiekcie.

P: Bernard, 30 lipca miały miejsce testy na hiszpańskim torze Jerez. Czy Williams zdołał usprawnić konstrukcję bolidu?

Bernard Szydłowski: Testy na Jerez przebiegły bardzo pomyślnie dla naszego zespołu. Liczymy razem z naszym menadżerem na zwiększony poziom osiągów naszego samochodu. Bardzo dużo zmian etatowych zaszło w Naszym zespole. Z powodów osobistych odszedł świetny kierowca i równie wspaniały menager. Mówię tutaj o Padek78 i Witek_p. Mam nadzieje, że pomimo trudności organizacyjnych, pokażemy jeszcze na co nas stać.

P: Darek, testy w Hiszpanii były dla was bardzo owocne i wygląda na to, że ponownie wracacie do gry. Zatem czy możemy spodziewać się Twojego zwycięstwa podczas Grand Prix Węgier?

Dariusz Płaczek: Podczas testów w Jerez zrobiliśmy ogromny skok naprzód. Dzięki obecności aż pięciu kierowców udało nam się w końcu odrobić zaległości z testów w Barcelonie i na Silverstone. Wydaje się, że jest to największy upgrade, jaki zespół Super Aguri dostanie w tym sezonie. Poprawa w osiągach bolidu jest ogromna i mam nadzieję, że podczas Grand Prix Węgier wrócimy do walki o zwycięstwo. Jednak sam wyścig jest długi i wiele może się wydarzyć.

P: Mariusz, Hungaroring nie daje zbyt wielu okazji do wyprzedzania, dlatego podobnie jak w Monako istotny jest dobry wynik podczas kwalifikacji. W prawdzie kilka razy dostałeś się do Q3, jednak czy tak będzie i tym razem?

Mariusz Chamera: Qual w F1 nigdy nie był moja mocna strona. Do tego trzeba wykręcić sporo hotlapow, na co niestety nie mam czasu. Zazwyczaj "celuje" w ostatnie pozycje w pierwszej dziesiątce, co zazwyczaj pozwala mi dojechać na punktach. Również na Węgrzech nie przewiduje innego scenariusza, a wyprzedzał będę raczej tylko korzystając z błędów innych zawodników.

P: Marcin, wyścig w Kanadzie był Twoim debiutem w Formule 1, jednak mimo tego nie rozstałeś się z serią GP2. Jak myślisz, który bolid jest trudniejszy w prowadzeniu - F1 czy GP2?

Marcin Łukaszewicz: To ciekawe pytanie, bo będąc obecnie w McLarenie muszę stwierdzić, że różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi bolidami znacznie się zatarła. Nie mam ochoty rozstawać się z serią GP2 do końca sezonu choć nie mogę teraz nic powiedzieć. Czas pokaże.

P: Bernard, przed nami Grand Prix Węgier. Czego oczekujesz po tym wyścigu?

Bernard Szydłowski: Węgry to nie jest mój ulubiony tor, jednak samochód ostatnio sprawuje się nad wyraz dobrze i liczę w końcu na bezproblemowy wyścig. Mam nadzieję, że podobny przejedzie mój partner z zespołu, który na razie nie ukończył żadnego wyścigu w lidze F1. Wskutek uszkodzeń których doznał bolid podczas poprzedniego Grand Prix układ kierowniczy nadal jest nie do końca sprawny, więc start do Grand Prix Węgier stoi pod dużym znakiem zapytania. Wskutek kar nałożonych przez FIA nie stać nas na zbudowanie nowego bolidu. A zapasowego nawet nie posiadamy. Zresztą kto wie czy nie stanie się z zespołem tak jak z Arrowsem w 2002 roku, że zostanie zlikwidowany.

P: A jak z Twoją motywacją?

Bernard Szydłowski: Zadaje sobie ostatnio pytania odnośnie dalszej jazdy w F1 i dochodzę do wniosku, iż mam jeszcze trochę do pokazania w królowej sportów motorowych.

P: Mariusz, wiele źródeł podaje, że posiadacie najszybszy bolid w stawce. Mógłbyś to skomentować?

Mariusz Chamera: Raczej spotkałem się z opiniami innych kierowców, ze mamy najbardziej stabilny bolid, który jest do tego bardzo szybki. Mogę to potwierdzić, jednak jak na razie nie potrafię wykorzystać w pełni jego potencjału.

P: Marcin, Grand Prix Europy było Twoim ostatnim wyścigiem w barwach Toyoty. Do rywalizacji na Hungaroringu przystąpisz wraz z zespołem McLaren-Mercedes. Czy dwa tygodnie pomiędzy wyścigami wystarczyły, by zapoznać się z nowym samochodem?

Marcin Łukaszewicz: Na poznanie nowego bolidu miałem nie wiele czasu bo ten został w większości poświęcony na zawiązywaniu nowego kontraktu. Jeździłem już jednak i to świetny samochód i wspaniały zespół.

P: Darek, półmetek sezonu za nami i coraz częściej mówi się o kontraktowaniu kierowców na przyszły sezon. Otrzymałeś już jakieś propozycje?

Dariusz Płaczek: Dokładnie, czas transferów nadchodzi. Aktualnie dyskutuję o przyszłym sezonie z paroma zespołami. Na razie nie mogę jednak podać bardziej precyzyjnych informacji na ten temat.
mALy jest offline  
Rating: 42340 | Skill: 16.06 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
konferencja, prasowa, przed, węgier

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

104 osób online
101 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator