Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga NR2003 Nascar

Nowy sezon już bardzo blisko.

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga NR2003 Nascar Liga NR2003 Nascar

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 16-06-2007, 13:45   Post #1 (permalink)
Awatar michaleks
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Skąd: Police
Postów: 355
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do michaleks
Nowy sezon już bardzo blisko.

Jak zapewne większość z was wie już ( przynajmniej mam taką nadzieję ) już 30 czerwca roku 2007 odbędzie się pierwszy wyscig Ligi Letniej Nascar na PRS. Na wstępie warto wspomnieć, iż wystartować może każdy, gdyż liga będzie bezpłatna. Ruszy ona 2 rok z rzędu. Oznacza to nie mniej, nie więcej, powrót wielkich emocji i bez wątpienia wielkiego sima jakim jest Nascar 2003.

W wyniku głosowania jakie przeprowadziliśmy 2 tygodnie temu została podjęta decyzja o tym na jakich modach będziemy się ścigać. Wybór padła na COT oraz NNC. Po krótce omówię owe mody oraz wskażę genezę takiego wyboru. Wybór ten był podyktowany tym, iż chcieliśmy aby liga letnia była jak najbardziej realistyczna oraz zbliżoną do realiów obowiązujących w prawdziwych wyścigach NASCAR w 2007 roku. A tak się składa ze rok 2007 był krótko mówiąc przełomowy w historii tego sportu. Otóż w kilkunastu wyścigach wprowadzono tak zwane COT ( Car of Tomorrow ), znaczące różniące się od swoich poprzedników. Najbardziej bodajże zauważalną różnicą jest sporych rozmiarów spojler z tylu auta oraz splitter. Poza tym zadbano także o bezpieczeństwo kierowców-teraz fotele umiejscowione są niżej, a konstrukcja klatki bezpieczeństwa jest jeszcze bardziej wytrzymała. Oczywiście mod którego będziemy używać będzie wszystko realistycznie odzwierciedlał. Natomiast w modzie NNC samochody wyglądają prawie identycznie jak te z „cupa”. Jedyna różnicą są osiągi – samochody z NNC jeżdżą po prostu szybciej. Dlatego Liga Letnia będzie maksymalnie realistyczna.

Wszystkie wyścigi będą odbywały się co sobotę wieczór. Oto układ sesji, który będzie obowiązywał:

20:00 - 21:40 - Trening
21:40 - 21:45 - Qual
21:45 - 22:00 - Happy Hour
22:00 - ..... – Wyścig

Jak już wcześniej wspomniałem pierwszy wyścig odbędzię się 30 czerwca. Ostatni natomiast bedzię miał miejsce 1 września. Wśród torów znajda się między innymi Daytona, Michigan, Bristol, Lowe’s oraz drogowy tor Infineon.
Na wstępie użyłem odważnego określenia – wielki sim. Jedno słowo wystarczy na poparcie mojego stwierdzenia – fizyka. To właśnie ona zapewnia tej już prawie pięcio letniej grze nieśmiertelność. Dzięki niej możliwe jest perfekcyjne wyczucie auta, co gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy przy prędkościach rzędu 320 km/h! Poza tym świetny FF sprawia iż czuć każda nierówność na torze. Normalna jest w NASCAR jazda 2 czy 3 samochodów obok siebie, co dodatkowo potęguje przeżycia. Uwierzcie mi, nic nie może się równać jeździe 3-wide z prędkością 300km/h. To trzeba odczuć na własnej skórze, tylko tak przekonacie ze moje słowa nie są puste i mają poparcie w rzeczywistości ( wirtualnej co prawda ale mają J).

Kolejna czynnikiem, który wyróżnia Nascar 2003 na tle konkurentów jest Force Feedback. Otóż w pozostałych simach jak np. rF, efekty FF są przenoszone bezpośrednio z kół auta na kierownicę. W Nascarze jest zgoła odmiennie. Owe efekty z kół najpierw niejako przechodzą przez zawieszenie wirtualnego pojazdu. Cale obliczenia siły FF opierają się także na ustawieniu zawieszenia, jego budowie oraz pracy. Jest to kolejny dowód na to jak Nascar 2003 jest realistyczny. Jest to jedyny sim na PRS, który wykorzystuje taka funkcję. Mam nadzieje, że zachęci was to do startów.

Jedną z osób, która postanowiła spróbować swoich sił w Nascarze jest Kipila. Jest on kierowcą z powodzeniem ścigającym się w innych seriach, np. w lidze GTR2. Udzielił nam krótkiego wywiadu, w którym przedstawił swoje wrażenia z jazdy w lidze w sezonie 06/07

„Po kilku sezonach startów w różnych seriach wyścigowych chciałem spróbować czegoś co do tej pory było dla mnie dosyć egzotyczne - wyścigi amerykańskiej serii NASCAR. Co interesującego jest w pokonaniu grubo ponad setki okrążeń po owalnym torze? Dlaczego akurat symulator stworzony w 2003 roku przez nieistniejącego już dzisiaj PAPYRUSA?

Przede wszystkim wyścig Nascar wygląda nieco inaczej niż wyścigi pozostałych serii wyścigowych. To co najbardziej emocjonujące dla kierowców i widzów to walka koło w koło. Owalne tory dają możliwość takiej zaciętej rywalizacji dwóm, trzem a nawet większej ilości kierowców. Jazda 2wide czy 3wide to normalny styl "nascarowej walki" toczącej się bez problemów nawet przez kilkadziesiąt okrążeń! Na szybkich obiektach dochodzi jeszcze element tzw. draftu, dzięki któremu kilka jadących zderzak za zderzakiem aut potrafi nabrać dużo większej prędkości niż samotny kierowca. Daje to możliwość prawdziwej walki zespołowej, w której może brać udział nawet kilkanaście aut. Jeżeli ktoś zatem uważa że NASCAR jest nudny bo jak może być inaczej skoro całość sprowadza się do jazdy w "koło Macieju" to jest w wielkim błędzie i radzę czym prędzej samemu przekonać się jak wielkie emocje budzi wyścig po owalu.

Nie można zapomnieć również o bardzo ważnym elemencie symulatora - modelu fizycznym. Przez kilka ostatnich lat miałem okazję brać udział w wielu ligach, "objechałem" masę symulatorów i z czystym sumieniem mogę potwierdzić kunszt jakim popisali się twórcy Nascar Racing 2003 Season. Obecnie jedynym (wprowadzonym na rynek) symulatorem sięgającym poziomem do produktu Papyrusa może być netKarPRO. Oba te tytuły absolutnie miażdżą konkurencję odczuciami jakie wynosi się z jazdy. Poprzez FFB czuć dokładnie co dzieje się z autem, wszelkie nierówności toru, co daje fenomenalne wyczucie granicy możliwości auta oraz poczucie absolutnej kontroli auta. Żeby było jasne, simy oparte o silnik ISI, czyli wszelkiej maści rFactory, GTLegends i inne GTRy mogą się schować i długo nie wychodzić, jeśli nie wierzysz, przekonaj się sam, do czego szczerze zachęcam.”

Mam nadzieję, że ten tekst sprawi, iż spróbujecie Swoich sił w Nascar 2003. Gorąco was zapraszamy do jazdy z nami w Lidze Letniej. Na pewno nie będziecie tego żałować – jestem o tym przekonany. Najbliższy trening odbędzie się już dziś na torze Daytona International Speedway o godz 22. Zapraszamy!

Autor: Michaleks
michaleks jest offline  
Rating: 8114 | Skill: 9.26 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
bardzo, blisko, już, nowy, sezon

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

285 osób online
282 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator