Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 27-08-2009, 18:40   Post #1 (permalink)
Awatar Vale
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Skąd: Chocznia
Postów: 1.736
Wink Prowadnica pod H-shifter

Nowa i już ostateczna wersja prowadnicy (chyba że będzie ona niekompatybilna "technicznie" z wymaganiami firmy co tnie, ale w kształcie się już nie zmieni).


Lista zmian:
- zmienione łuki przy biegu wstecznym - przedtem miały mniejszy promień, teraz są takie jak przy pozostałych biegach,
- zwiększona średnica otworów pod śruby - przedtem były przygotowane pod gwintowanie, ale nie ma potrzeby gwintować skoro i tak będę skręcał nakrętkami,
- usunięte wszystkie otwory na śruby M6 (te co były na osi rowków). Zrobię je ręcznie, bo ich położenie jest zależne od kąta wchodzenia drążka
- nieco czytelniejsze wymiarowanie - usunięte niepotrzebne wymiary.
Rysunek dalej jest R 1 3 5, ale to dlatego że nie chciało mi się wymiarować od początku, bo gdy obróciłem o 180° to się porozłaziło. Płytka jednak będzie przykręcona "do góry nogami" w układzie wsteczny koło 6tki.

Dam wam znać, jak mi to wycenią, ile sobie liczą za wycięcie czegoś takiego
Vale jest offline  


[ABIT IP35] [E2160 @3GHz @1.34V] [Scythe Ninja rev. B] [2x1GB OCZ Platinium rev. 2 XTC 4-4-4-12] [Galaxy 8800GT 512MB CM Heat-pipe][Creative X-FI XtremeMusic] [CORSAIR HX 520W] [Chieftec SH-01B-B-B] [LG FLATRON L1952HQ] DFP


Rating: 20611 | Skill: 4.89 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-08-2009, 20:39   Post #2 (permalink)
Administrator F1'79
Awatar coro2000
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Skąd: Nałęczów
Postów: 1.491
Nie wiem Vale czy te prowadnice nie są za wąskie w porównaniu z odległościami między nimi. Spójrz jak ma to zrobione Felov i na zdjęcie płytki które wstawił JacKill tutaj
Również brak zaokrągleń na każdym boku prowadnicy może sprawiać problemy przy redukcjach np. z 4 do 1. Przemyśl to jeszcze raz.

Ja podrabiam Frexa i nie jest to takie proste jak myślałem Pierwsza płytka którą wykonałem idzie do kosza. Proporcja między ruchami w bok a tymi góra dół w moim shifterze wyszła 9/8 a w prawdziwym samochodzie mam 7/12. Jutro spróbuję to poprawić.
coro2000 jest offline  


Rating: 82386 | Skill: 8.04 | OpenRating: -103
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-08-2009, 21:08   Post #3 (permalink)
Awatar Vale
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Skąd: Chocznia
Postów: 1.736
Wiesz... możesz się śmiać, ale ja tych wymiarów nie wziąłem z kosmosu. Poszedłem z metrem do auta i mierzyłem. Następnie kartka, długopis, kalkulator, twierdzenie Talesa i bach = wymiar gotowy . Chciałem mieć tak jak w aucie i będę miał tak jak w aucie (jeśli chodzi o odległości przynajmniej)
Wiem jak to wygląda w Ferrari (ktoś ostatnio wstawił w tym temacie fotkę), tylko że ja się nie wzorowałem na Ferrari
Co do tych zaokrągleń - doszedłem do wniosku, że przeważnie będę biegi zmieniał pojedynczo (zwłaszcza w górę ). Jak się zatrzymujesz bez redukcji (co ostatnio mi się rzadko zdarza w realu) to potem zanim ruszysz i tak masz czas wrzucić odpowiedni bieg. Poza tym sprężyny trochę pomagają. Przykładowo: masz bieg 5 chcesz wbić 3ci: wajcha do siebie, potem sprężyna sama ciągnie w bok i ustawia na wprost 3jki. Czyli ja de facto robię ruch do tylu i ruch do przodu. To samo z 6 na 4. Pierwszy bieg u mnie w samochodzie nie wchodzi po skosie, musze w lewo i do gory i tak też mam tutaj.
Dziękuję za uwagi. Czekam na nie jak na koniec problemów z Connection Lostami
Vale jest offline  


[ABIT IP35] [E2160 @3GHz @1.34V] [Scythe Ninja rev. B] [2x1GB OCZ Platinium rev. 2 XTC 4-4-4-12] [Galaxy 8800GT 512MB CM Heat-pipe][Creative X-FI XtremeMusic] [CORSAIR HX 520W] [Chieftec SH-01B-B-B] [LG FLATRON L1952HQ] DFP


Rating: 20611 | Skill: 4.89 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-08-2009, 22:06   Post #4 (permalink)
Administrator F1'79
Awatar coro2000
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Skąd: Nałęczów
Postów: 1.491
Ok. A możesz podać jakie masz długości skoku drążka zmiany biegów w swoim aucie mierzone przy gałce, bo rozumiem że te na płytce są zredukowane o długość drążka. Te co ja podałem są mierzone właśnie przy gałce. Dodatkowe dane bardzo by mi się przydały. Pozdro.
coro2000 jest offline  


Rating: 82386 | Skill: 8.04 | OpenRating: -103
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-08-2009, 23:37   Post #5 (permalink)
Awatar budzix
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Skąd: Poznań
Postów: 97
Vale mozesz podac dlugosc drazka od prowadnicy rowniez z galka ( w sensie w gore )Bo wymiary mam podobnie zrobione a jednak wydaje mi sie ze za duzy odstep mam . I jeszcze jedno macie jakis dobry sposob na przymocowanie przyciskow krancowych bo planuje troche swoj shifterek przerobic i ja podkleilem do prowadnicy krancowe a tam chcialbym wsadzic zatrzaski ( do wbicia biegu ) jakas półka Chcialem sposobem Felov'a ale moje przyciska za ciezko wskakuja i taki drucik nie wystarczy
budzix jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-08-2009, 23:39   Post #6 (permalink)
Awatar szostol
 
Zarejestrowany: Apr 2007
Postów: 3.059
Ja planuję albo na wkrętach, albo przykleić takie prostopadłościany do boków skrzynki i na to nakleić krańcówki.
szostol jest offline  
Rating: 15411 | Skill: 5.75 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2009, 01:22   Post #7 (permalink)
Awatar Vale
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Skąd: Chocznia
Postów: 1.736
@coro2000: co to znaczy "przy gałce"? Ja mierzyłem w aucie na czubku gałki, w jej centrum - sprawdzałem jaką odległość pokonuje ten punkt przy mieszaniu drążkiem. Nie bardzo wiem o pomiar w jakim miejscu Ci chodzi. Jak napiszesz, to jutro Ci zmierzę, nie ma problemu
P.S. Tylko że ja nie jeżdżę Ferrari, ale Oplem
@budzix - od punktu zaczepu (zawiasu / wierzchołka kąta - nazywaj to jak chcesz) do górnej granicy prowadnicy mam 154mm. Od tego samego punktu odległość do czubka gałki wynosi 280mm. To co poniżej wierzchołka kąta, wokół którego drążek się obraca się nie liczy - nie ma wpływu na nic.
A co do mocowania krańcówek - to ja mam pomysł by docstrus, lekko zmodyfikowany. Dwa kątowniki na przeciwko siebie z otworami na sztywny drut. Krańcówki są trzymane przez ten drut, a przed przesuwaniem zabezpieczasz je dystansami. U mnie krańcówki wchodzą lekko. Kupiłem je po 2.35 w sklepie Nowyelektronik (nie polecam w razie czego - sklepu oczywiście)
Vale jest offline  


[ABIT IP35] [E2160 @3GHz @1.34V] [Scythe Ninja rev. B] [2x1GB OCZ Platinium rev. 2 XTC 4-4-4-12] [Galaxy 8800GT 512MB CM Heat-pipe][Creative X-FI XtremeMusic] [CORSAIR HX 520W] [Chieftec SH-01B-B-B] [LG FLATRON L1952HQ] DFP


Rating: 20611 | Skill: 4.89 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2009, 16:08   Post #8 (permalink)
Awatar budzix
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Skąd: Poznań
Postów: 97
Vale chodzi mi o to ze jak masz drazek w pionie to jaka jest jego wysokosc od czubka galki do prowadnicy
budzix jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2009, 16:25   Post #9 (permalink)
Administrator F1'79
Awatar coro2000
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Skąd: Nałęczów
Postów: 1.491
@budzix: 280 - 154= 126mm
coro2000 jest offline  


Rating: 82386 | Skill: 8.04 | OpenRating: -103
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2009, 21:45   Post #10 (permalink)
Awatar budzix
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Skąd: Poznań
Postów: 97
no to w takim razie na wyscigi troche za dlugi wiem bo sam mam troszeczke krotszy i widac ze nawet komputer przy zmianie biegu troche mnie wyprzedza , w planach mam przerobienie mojego shifterka i mam problem ze sprezyna :/ bo nie wiem gdzie takowa zakupic
budzix jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
hshifter, pod, prowadnica

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

90 osób online
89 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy