Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Wyścigowe Mistrzostwa Polski SimRacingPL

Przygotowanie malowania

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Wyścigowe Mistrzostwa Polski SimRacingPL Wyścigowe Mistrzostwa Polski SimRacingPL

Zamknięty Temat
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 17-10-2009, 18:31   Post #1 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
Przygotowanie malowania

Poniżej opis jak przygotować prawidłowy skin do Wyścigowych Mistrzostw Polski SimRacingPL

1. Co jest potrzebne:

- szablon auta w formacie .psd oraz font do tabliczki z numerem

- Photoshop (najlepiej z zainstalowanym pluginem do obsługi plików .dds - Nvidia DDS Plugin), może to być też Paint Shop Pro, darmowy GIMP lub inny program obsługujący pliki .psd, ale dalszy opis jest na podstawie Photoshopa).
Zapisać do formatu DDS można także za pomocą konwertera DDS Converter

- znajomość obsługi jednego z powyższych programów oraz umiejętność kopiowania, zmiany nazwy, zapisywania i edycji plików

2. Zaczynamy

2.1 Foldery i nazwy plików

Najpierw przechodzimy do katalogu rFactora i dalej do katalogu z modelem auta jakie wybraliśmy. Przechodzimy więc do:

Porsche 997
"\rFactor\GameData\Vehicles\EnduranceSeries\GT2\Por sche_997RSR\997RSR\Skins".

Porsche 996
"\rFactor\GameData\Vehicles\EnduranceSeries\GT2\Por sche_996RSR\996RSR\Skins\".

Porsche Panoz
"\rFactor\GameData\Vehicles\EnduranceSeries\GT2\Pan oz_EspALMS\Panoz\Skins\".

Spyker
"\rFactor\GameData\Vehicles\EnduranceSeries\GT2\Spy ker_C8\SpykerC8\Skins\".

W tym katalogu będzie znajdować się nasz skin. Powinny więc znaleźć się tu następujące pliki z naszym skinem o następujących nazwach:

WMPSRPL10_yyyy_XXX.dds // tekstura samochodu
WMPSRPL10_yyyy_XXXwindow.dds // tekstura szyb


pole yyyy to oznaczenie samochodu i przedstawia się następująco:
  • 997 - dla Porsche 997
  • 996 - dla Porsche 996
  • Panoz - dla Panoz
  • Spyker - dla Spyker
Pole XXX w nazwie pliku to nasz własny numer startowy (stosujemy numery 3 cyfrowe, jeżeli jest to liczba mniejsza od 100 to poprzedzamy zerem, natomiast numery jednocyfrowe dwoma).
W naszym przypadku (zakładając że numer to "81") nazwy plików będą następujące:

Porsche 997 - PACZKA
WMPSRPL10_997_081.dds // tekstura samochoduDXT1
WMPSRPL10_997_081window.dds // tekstura szyb DXT5


Porsche 996 - PACZKA
WMPSRPL10_996_081.dds // tekstura samochoduDXT1
WMPSRPL10_996_081window.dds // tekstura szyb DXT5


Spyker - PACZKA
WMPSRPL10_Spyker_081.dds // tekstura samochoduDXT1
WMPSRPL10_Spyker_081window.dds // tekstura szyb DXT5
WMPSRPL10_Spyker_081backwindow.dds // okno z tyłu DXT5
WMPSRPL10_Spyker_081extra.dds // wlot powietrza na dachu DXT1


Panoz - PACZKA
WMPSRPL10_Panoz_081.dds // tekstura samochodu DXT5




2.2 Edycja plików

2.2.1 Tekstura auta - plik *.dds
Tutaj potrzebna jest wspomniana wyżej paczka z szablonami. Rozpakowujemy i otwieramy w Photoshopie szablon naszego samochodu (u nas "WMPSRPL10_997_xxx.psd")

Malowanie:
Przed przystąpieniem do malowania warto wiedzieć co to są warstwy i jak się ich używa. Teraz wystarczy zmienić kolor, wpisać swój numer na wszystkich tabliczkach, namalować bądź wkleić dowolny wzór na warstwie do malowania, ewentualnie dodać dowolne loga. Można też pobawić się kanałem Alpha (który odpowiada za połysk auta, im jaśniejszy kanał Alpha tym więszy połysk). Wyglądu ani czcionki tablic z numerem nie można zmieniać. To samo dotyczy reklam sponsorów. Dopuszczalna jest delikatna zmiana położenia reklamy, dodatkowo niektóre reklamy posiadają dwie wersje, jasną i ciemną (w oddzielnych warstwach) aby lepiej pasowało do kolorystyki.
Ważne: Po skończeniu malowania z menu Layer (Warstwa) wybieramy opcję "Flatten Image" ("Spłaszcz Obrazek"). Następnie zapisujemy szablon jako nasz plik tekstury (w naszym wypadku - "WMPSRPL10_997_081.dds"). W opcjach zapisu DDS i klikamy na Save.
Uwaga: Jeżeli nie mamy opcji zapisu jako plik *.dds to zapisujemy jako plik *.tga, a następnie konwertujemy do *.dds programem DDSconverter

Jest kilka formatów DDS i tak wszystko zapisujemy jako DXT1 poza:

nadwozie Panoz (DXT5)


Kilka porad dla tych co nie znają Photoshopa (angielska wersja):

-pamiętamy że malujemy na aktualnie zaznaczonej warstwie i że warstwy są poukładane jedna na drugiej
-nawiasami kwadratowymi zmieniamy rozmiar pędzla
-trzymając SHIFT malujemy lub przesuwamy w linii prostej
-Hue Saturation (CTRL+U) - można łatwo zmienić kolor warstwy lub zaznaczonego obiektu
-Blending Options... - wybieramy jakie efekty nałożyć na daną warstwę
-Free Transform (CTRL+T) - możemy dowolnie obrócić, zmienić rozmiar i kształt warstwy lub zaznaczonego obiektu (trzymająć SHIFT zachowujemy proporcje, ENTERem zatwierdzamy zmiany, ESC anulujemy)
-Select Layer Transparency - automatycznie zaznacza nieprzezroczysty obszar warstwy

2.2.3 Plik *window.dds

Plik nie jest obowiązkowy. Tu również korzystamy z szablonu. Zapisujemy w identyczny sposób jak poprzednio (w naszym wypadku nazwa pliku to - "WMPSRPL10_997_081window.dds"). W opcjach zapisu DDS wybieramy DXT5 (Interpolated Alpha) i klikamy na Save.


Paczki z template

Porsche 997 - PACZKA




Porsche 996 - PACZKA




Spyker - PACZKA




Panoz - PACZKA




Gdy mamy gotowe pliki można je wgrać do katalogu o którym mowa w punkcie 2.1 w celu sprawdzenia jak to wygląda na samochodzie. Ostatecznie pliki pakujemy za pomocą zip-a i przesyłamyza pomocą specjalnego uploadera w Panelu Kierowcy, link znajduje się w bloku Mistrzostw po lewej stronie portalu.
McLaren jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 22-10-2009 - 19:27



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Zamknięty Temat

Bookmarks

Tagi
malowania, mistrzostwa, przygotowanie, simracingpl

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy