Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Newsy > SimRacingPL

ROK CUP Challenge - Relacja z zawodów

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

SimRacingPL Newsy o wszystkim co dotyczy Portalu SimRacingPL

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 10-01-2019, 23:08   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.582
ROK CUP Challenge - Relacja z zawodów

ROK CUP Challenge


Zaczęło się od mocnych słów, sensacyjnych zapowiedzi i deklaracji, w które mało kto chciał wierzyć. Tymczasem My podjęliśmy się trudnego zadania niemal bez namysłu. Ufaliśmy, że dzięki projektowi ROK CUP Challenge i dzięki jego organizatorowi – Andrzejowi, zrobimy dużo dla nas – simracerów.

Teraz, po imprezie zamykającej pierwszy sezon ROK CUP Challenge, możemy śmiało powiedzieć, że wszystko co planowaliśmy z Andrzejem udało się zrealizować w całości.

Sezon zaczęliśmy od trzech krótkich, ale intensywnych wyścigów, na Silverstone, Sepang i ostatni na Interlagos. Fakt, frekwencja nie powalała. Pierwszy wyścig nie uzbierał nawet 10 zawodników, ale już trzeci miał ponad dwukrotnie większa frekwencję i do tego na starcie stanęła też pierwsza w ROK CUP dziewczyna. Stawka składała się z dwóch mocnych grup – starych, szybkich wyjadaczy, m.in. Nero, KBL-a, Thoo24Massa, Szczepana, Berka, dla których sztuka simracingu nie ma żadnych tajemnic oraz tych, którzy dopiero zaczynają przygodę ze ściganiem lub do tej pory traktowali taki rodzaj ścigania jako każualową odskocznię od prawdziwych wyścigów – Stasia, AlBana, MrLamersona i mnie, autora tej relacji, który jest oddzielną kategorią kierowcy wyścigowego. W ostatnim wyścigu swój debiut na torze, w wyścigu o punkty miała Aleks, która zgodnie z deklaracją Andrzeja została za swą dzielność wyróżniona. Zarówno szybcy i wolniejsi kierowcy mieli na dystansie 20 minutowych wyścigów naprawdę dużo roboty. W relacjach prowadzonych na żywo przez Lela oraz Krystika wielokrotnie powtarzały się zwroty 2wide, 3wide, wyprzedzanie, atak, czysta obrona. W mojej ocenie najlepszym wyścigiem I rundy był wyścig na Interlagos. Prowadzenie w wyścigu zmieniało się wielokrotnie i każdy zawodnik z pierwszych pól startowych miał szanse poprowadzić stawkę. I co równie ważne, do ostatniego zakrętu nie wiadomo było kto z top 5 jako pierwszy minie linię mety. Jednak myli się ten kto myśli, że rezultaty tego wyścigu wyłoniły zwycięzcę sezonu.

Należy pamiętać, że ROK CUP nie jest zwykłą ligą, gdzie na koniec otrzymujemy satysfakcję z udanego sezonu i ewentualnie, jak za starych dobrych czasów SRPL, puchar. O nie! Sezon ROK CUP Challenge miał swój finał na torze w Krzywej. Tak! O tytuł Mistrza walczyliśmy w prawdziwych samochodach wyścigowych.


Uczestnicy ROK CUP oraz nasz Dobroczyńca - Andrzej

Zaraz obok toru znajduje się mały zajazd dla kierowców. Tym razem oprócz kierowców TIR-ów gościł też sporą grupę kierowców wyścigowych. Po zapoznaniu i omówieniu podstawowych spraw związanych z ROK CUP Challenge, nasz organizator zaprosił nas na pobliski tor, który mieści się na nieczynnym wojskowym lotnisku. Nitka toru Krzywa zajmuje całą szerokość pasa startowego oraz w kilku miejscach wychodzi na trawiaste pobocze. Jego całkowita długość to około 1.200 m. Asfalt jest świeży i gładki. Trasa wyznaczona jest pachołkami i bandami z opon. Pierwsza część toru to następujące po sobie dość ostre szykany, testujące umiejętność szybkiej zmiany biegów i precyzyjnego operowania kierownicą. Po nich następuje zdradliwy nawrót, a po nim ciąg długich szybkich „esek”, które pozwalają na przyjemną jadę łagodnymi slajdami i dają świetne uczucie przeciążenia za każdym razem gdy zmieniamy kierunek jazdy oraz pozwalają na testowanie przyczepności opon. Na końcu toru znajduje się szeroki nawrót typu „Hammerhead” znany z toru Top Gear, o stałym promieniu, z którego wychodzimy bez odjęcia gazu na pierwszą część toru. Osoby, które akurat nie jeżdżą mogą odpocząć w dobrze urządzonym pomieszczeniu biurowym.


Każdy czeka na swoją kolej aby wsiąść do wyścigowego BMW

Na sporym parkingu czekały na nas dwa samochody BMW. Dwie trójki – E36 Compact i E36 Coupe. Były to zmodyfikowane do sportu samochody z pełnym wyposażeniem wyścigowym. Było tam wszystko czego trzeba oczekiwać od samochodu, którym chcemy startować w oficjalnych wyścigach na krajowym poziomie. Na zewnątrz nosiły ślady torowych potyczek, ale wewnątrz były idealnie przygotowane. Klatka, kubełki, pasy, kierownica z nabą, hebel, oddzielnie włączane pompa paliwa i zapłon. Gdy przyszła moja kolej na start, otworzyłem drzwi obite kawałkiem dykty i musiałem zasięgnąć języka, jak właściwie wleźć do środka ponad bocznymi zastrzałami klatki. Nie. Nie było to proste, bo wysokie brzegi fotela nie pozwalały na to, aby normalnie wsadzić tyłek na siedzisko i podciągnąć nogi nad rurą biegnącą w połowie wysokości drzwi. Dodatkowo trzeba było uważać, aby stopą nie wyłamać przełącznika zapłonu, który znajdował się na wysokości kolumny kierownicy. Teraz macie jako takie pojęcie jak się wsiada to samochodu z klatką. Kolejnym wyzwaniem było zapięcie pasów i ustawienie fotela w odpowiedniej pozycji. Jeśli chcecie wiedzieć, to najpierw odsuwacie fotel do tyłu, zapinacie pasy w centralnej klamrze, dosuwacie fotel i na koniec regulujecie ostatecznie luz szelek. Teraz tylko dwuetapowa procedura odpalania samochodu (zapłon, pompa paliwa i start wielkim czerwonym guzikiem) i można jechać na tor. Ale co to była za jazda.

BMW Compact, w którym trenowali ROK-owicze oraz osoby towarzyszące

Niby to tylko było 170 KM, ale przy odchudzonej karoserii i bardzo żywej reakcji na najmniejszy ruch pedałem gazu, wydawało się, że tych koni było znacznie więcej. Dodatkowo absolutny brak wygłuszeń powodował, że dźwięk silnika niósł się po karoserii jak wybuch granatu po wnętrzu czołgu. Nasz instruktor mówił – Pierwszy sektor na trójce! Ale gdzież tam. Ryk silnika docierający do bębenków, informował raczej, że właśnie obroty silnika przekroczyły 10 tys. obrotów i nakazywał zmianę na wyższy bieg. Jednocześnie oprócz silnika słychać było wyraźnie metaliczne odgłosy dochodzące z zawieszenia. To normalne, gdyż nasz samochód ma wyścigowe zawieszenie na uniballach. Metal o metal, bez pośrednictwa gumowych element dodaje swoje 300 groszy do wachlarza dźwięków wydawanych przez samochód wyścigowy. A na koniec pisk twardych klocków i dziwne chrobotanie, jakby opony tarły o nadkola. Wszyscy zastanawialiśmy się co to za dźwięk. Ostatecznie, w naszym gronie eksperckim, ustaliliśmy, że to załączała się szpera. A gdy tylne koła zostały przez nią złapane, należało reagować z refleksem karalucha uciekającego spod buta. Ja dwa razy nie „złapałem” uciekającego tyłu samochodu i nim ogarnąłem co się stało, musiałem odpalać silnik i zawracać aby wrócić na właściwy tor jazdy.


BMW Coupe dla trójki najlepszych zawodników ROK CUP

Zapytacie, czy można jazdę samochodem wyścigowym porównać do jazdy cywilnym wozem. Nie, nie można, to naprawdę kompletnie inne wrażenie. Jakie to wrażenie, jakie odczucia? Ja to widzę tak – następnym razem podczas jazdy na waszym domowym symulatorze załóżcie sobie na głowę garnek, poproście kogoś, aby cały czas w niego walił młotkiem, inna osoba niech kopie Was w plecy i co chwila wkłada palec do oka. A cały symulator umieśćcie na karuzeli łańcuchowej. W tych warunkach, nagle zorientujecie się, że nie wiecie gdzie jest gaz, gdzie hamulec i na jakim biegu jedziecie, a każda reakcja jest spóźniona. Jedynym plusem jest to, że nie ważne z jaką prędkością jedziecie, wydaje się,że jedziecie na pełnej... i szybciej się nie da. Ale da się. Zawsze da się szybciej pojechać.

I w takich warunkach przyszło nam walczyć o ostateczne miejsca w klasyfikacji generalnej. Zasady były proste. Najpierw wszyscy zawodnicy ROK CUP Challenge startowali w BMW Compact. Trójka, która uzyskała najlepsze czasy w małym BMW miała prawo do startu w BMW Coupe. Każde z nas przeszło krótkie szkolenie z jazdy na torze, a następnie samodzielnie ruszyliśmy na okrążenie pomiarowe. Sytuacja w klasyfikacji kształtowała się tak, że kilku zawodników walczyło o awans klasyfikacji generalnej. Na przykład pretendentów do Mistrza było 3. I każdy zawodnik z tej trójki musiał wykazać się na torze, aby móc myśleć o zajęciu pierwszego miejsca. Pierwsza runda zmagań na torze w BMW Compact wyłoniła trójkę najlepszych zawodników, którzy wsiedli do Coupe. O jeździe Compactem przeczytaliście wcześniej. Czym było to drugie BMW, niech podpowiedzą Wam czasy uzyskane przez Szczepana. Compact – bardzo ładny, czysty przejazd chwalony przez naszego instruktora – 1:13 z groszami. Coupe – spin w drugiej części toru, powrót, na tor – 1:12 z groszami (cisza, a w tle dźwięk świerszcza).


Decydujący moment. Andrzej mierzy czas. Wszyscy wyczekują w napięciu...

Po ostatniej rundzie Szczepan utracił pierwsze miejsce, które zajmował po Interlagos na rzecz Berka. Trzecie miejsce zajął MrLamerson.


Podsumowując – nie ma obecnie w Polsce, osoby, która tak przychylnym okiem spogląda na polski simracing niż organizator ROK CUP Challenge – Andrzej. Nie przesadzę, jeśli powiem, że należą mu się brawa, uściski rąk i szczere słowa podziękowania. Do tej pory simracing był dla nas hobby. Dla innych był kolejną elektroniczną rozrywką. Możliwe, że dzięki wykorzystaniu sprzętu, postrzeganą, lepiej niż inne gry.

Jakiś czas temu Sony i Nissan dostrzegli potencjał wirtualnych wyścigów. Dziś simracing przeżywa swój rozkwit dzięki rosnącemu zaangażowaniu organizacji, automobilklubów i zespołów wyścigowych. Świat wirtualnych wyścigów zaczyna być zrównywany z wyścigami „w realu” lub wiedzie wprost z torów symulatorów na prawdziwe tory wyścigowe. Cieszy nas ogromnie, że i my otrzymujemy takie wsparcie od osoby, dla której simracing jest czymś więcej, niż zwykłą niedzielną rozrywką. W simracingu. W polskim simracingu leży potencjał. Andrzej to wie. Zarówno on jak i my wierzymy, że plan jaki mamy wobec serii ROK CUP Challnege pozwolą nam, aby marzenia o ściganiu zaczęły się zmieniać w rzeczywistość.

Dlatego już dziś zapraszamy wszystkich zawodników, do uczestnictwa w kolejnym sezonie ROK CUP Challenge. Pamiętajcie – Wyścigi to życie. Wszystko co dzieje się przed i po to tylko czekanie. A to czekanie właśnie dobiega końca.


Wszyscy uczestnicy ROK CUP serdecznie dziękują Andrzejowi i sponsorom, którzy ufundowali nagrody.
SirDuncan jest offline  

Ostatnio edytowane przez lelu0 : 11-01-2019 - 07:59
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-01-2019, 07:00   Post #2 (permalink)
Awatar Sewer
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Warszawa
Postów: 7.992
Fajna relacja i ogólnie to w sumie fajna liga z fajnymi nagrodami. Chyba jednak nie było co narzekać jak co niektórzy, że trzeba było zapłacić wpisowe. Gdyby nie to , że mam bardzo mało czasu na jazde i jakoś rfactor już mi nie podchodzi to bym posmigał z wami.. Ale juz nie mam siły i czasu na treningi aby prezentowac jakiś sensowny poziom - pozostaje mi iR i lobby

Gratuluję organizatorom - no i uczestnikom. Aha tą relację powinniście dać na fejsa może skusi jakiś nowy narybek
Sewer jest offline  
ASROCK Z77 PRO3 Extreme 4 , i7 2600K@ 4.8 GHz , Thermalright MACHO HR-02, Corsair DominatorGT 2x8GB 1866@2133 , Palit GTX 1070 JetStream,Crucial MX100 256GB, Crucial M4 64 GB, Samsung F3 500GB, Seagate Barracuda 12 500GB, Barracuda 2TB ST2000DM006, Corsair RM650X , Logitech G25, DELL 2209WA


Rating: 33274 | Skill: 2.24 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-01-2019, 08:02   Post #3 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.406
Poszło na fb poziom relacji jak zwykle - super!
lelu0 jest offline  
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
challenge, cup, relacja, rok, zawodów

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator