Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Symulatory

Historia Richard Burns Rally - część trzecia

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Symulatory Opisy dostępnych symulatorów

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 27-02-2010, 19:05   Post #1 (permalink)
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.215
Historia Richard Burns Rally - część trzecia

Część pierwsza: Historia RBR
Część druga: RSRBR od Rallyesim


Część trzecia: Antoine Buob z zespołu Rallyesim


W ostatnich dwóch częściach przyjrzeliśmy się grze Richard Burns Rally i mega-modowi do tego tytułu, RSRBR Rallyesim's. Jako, że Rallyesim wydało właśnie niedawno mod z oznaczeniem 2010, a wiele osób ma właśnie ferie zimowe, uznałem to za dobry moment by porozmawiać z jednym z członków ekipy Rallyesim oraz twórcą fizyki, który nazywa się Antoine Buob (aka Mrhorsepower).

Dan: Salute i pozdrowienia z USA, Antoine. Moje pierwsze pytanie, jest oczywiste, że rajdy mają swoje korzenie w Europie, a ponieważ żaden kierowca z Ameryki Północnej nie jeździ obecnie w WRC. Jesteś zaskoczony, że istnieją kibice po tej stronie oceanu?

Antoine: Witam wszystich! Jestem szczęśliwy, gdy widzę, że istnieją kibice w Ameryce Północnej! Wiem, że Amerykanie mają bardzo wiele sportów motorowych i miłośników ekstremalnych wyścigów, więc "let's go Rally!"

Uwaga: Po wywiadzie, okazało się, że Monster Energy Team i amerykański kierowca Ken Block będą uczestnikami WRC w 2010.

Dan: Proszę powiedzieć nam coś o sobie: gdzie mieszkasz, jakie są twoje zainteresowania, a także o zainteresowaniu rajdami i symulacjami wyścigowymi.


Antoine: Obecnie mieszkam we wschodniej Francji, niedaleko Belgii i Niemczech, niedaleko miejsca gdzie urodził się Sebastien Loeb's!

Jednak będę zmuszony powrócić do Paryża w lutym. W "prawdziwym życiu" jestem architektem, współpracownikiem i muzykiem w zespole "Grindcore". Na sim forum jestem znany jako "Mrhorsepower".

Lubię tworzyć sprzęt typu "zrób to sam", hamulce ręczne, manetki, pedały... dedykowane do rajdów.

Przygodę z grami zacząłem od Amstrada CPC6128, kiedy miałem 7. Potem próbowałem różnych platformach, i skończyłem na PC, która jest najlepsza do dostosowywania własnej gry. Cieszyły mnie strzelanki FTP (np. Doom), Star Wars Pod Racer i symulacje lotu.

Później rozpocząłem rajdy z Rallyesim i zacząłem robić rzeczy dla prawdziwych kierowców, takie jak malowania lub notatki pilotów i pokazywałem im je. Myślę, że spodobało im się to, bo zabierali mnie w nagrodę do prawdziwych samochodów. To świetny interes!

Dan: Czym miałeś okazję się przejechać?

Antoine: Więc miałem zaszczyt i szczęście przetestować wiele samochodów, takich jak Toyota Celica GT4, Renault 5GT, Audi RS4, Proto Golf 4x4 Turbo, Peugeot 306N3 i najlepsze: 30 minut jazdy w Dijon w Proto Porsche 996 Turbo ... jedna z moich najlepszych pamiątek. Teraz mam prawdziwy obłęd wyścigów!

Dan: Kto jest twoim ulubionym, obecnym lub w przeszłym kierowcą rajdowym i dlaczego?

Antoine: Moim ulubieńcem jest Jean Ragnotti, znany jako "Le Jeannot", reprezentuje on dobrego ducha Francji. Jego styl jazdy jest genialny, bardzo widowiskowy, a on również potrafi być dobrym jokerem. Spróbuj znaleźć kilka filmów wideo w sieci, musisz zobaczyć go w akcji! Jeżeli miałbym wybrać, którąś z obecnych ekip to wybór pada na załogę Sébastien Loeb i Daniel Elena, przynieśli oni nam kolejne, szóste zwycięstwo WRC! Podziwiam ich.


Dan: Jaka była twoja pierwsza gra rajdowa lub symulacja? Opowiedz nam o swoim pierwszym spotkaniu z Richard Burns Rally.

Antoine: Odkrywałem gry wyścigowe takie jak Flat Out i Need for Speed: Underground, ale służyły one czystej zabawie. Były dla mnie zbyt łatwe, więc zacząłem poszukiwania SIMa, aby znaleźć coś bardziej realistycznego. Znalazłem wiele: Grand Prix Legends, rFactor, Live for Speed, GTR i Richard Burns Rally.

Kiedy grałem pierwszy raz w RBR, nie mogłem przestać! Odcinki były genialne, a poczucie prędkości i jazdy na ostrzu noża niesamowite!

Jest tak wiele parametrów, że nie można zapamiętać całej trasy; zawsze jesteś zmuszony do improwizacji. Od niczego nigdy się tak nie uzależniłem tak jak od RBR. Potem założyłem Rallyesim we wrześniu 2007 roku. W tym momencie zacząłem rozumieć, co to Racing: przesuwanie swoich granic, poziom adrenaliny i bicie serca, które nie spada poniżej 160 uderzeń na minutę!

I rzeczywiście znalazłem pewnego rodzaju rodzinę, rodzinę Rallyesim i miałem przyjemność spotkać 20 osób z forum, podobnych do mnie, możliwość spotkania ich na żywo była świetna.


Dan: Kim są członkowie zespołu Rallyesim, i jak przyczyniają się do tworzenia RSRBR i mistrzostw Rallyesim?

Antoine: zespół administracyjny składa się z następujących osób:

Jim (Integracja, fizyka, OSy, pogoda, RSCenter, zarządzanie, strona www)

Aube (projektowania, zarządzanie, malowania, zdjęcia i forum)

Phil63 (integracja, instalacja oprogramowania, zarządzanie, tekstury i forum)

Beu-C (strona internetowa, rankingi, integracja, mistrzostwa, ChronoManager)

Fifou (mistrzostwa, języki obce, zarządzania zespołami)

Flat-twin (specyfikacje, fizyka jazdy oraz ogólna pomoc)

Mrhorsepower (fizykę jazdy, fizyka opon, FFB, dźwięk, tekstury OSów, BTB, zarządzanie)

Arno-F (mistrzostwa samochodów specjalnych i ogólna pomoc)

Również kilku dobrych znajomych:

Fabynou (specyfikacje, fizyka jazdy, zasady i książka drogowa)

Parlesportes (integracja samochodów i tras, pomoc ogólna)

Groslapin (mistrzostwa ATAC, zarządzanie kierowcami WRC)

Rallye50 (specjalne książki drogowe)

Oliver0513 (dźwięki silnika)

Garyson (modele 3D)

Roysteph (modele 3D)

Chewcrout (modele 3D)

Fufu04 (modele 3D)

eddy3spain (modele 3D, fizyka)



Dan: Jak doszło do powstania RSRBR? Czyj był to pomysł?

Antoine: Zaczęło się od 15 przyjaciół, którzy grali w Colin McRae Rally '04. Wszyscy oni nabyli RBR, gdy wyszedł, ale nie było żadnych mistrzostw online. Więc na początku, jeden facet ''Bicman'' pracował nad modem do RBR, i spodobała mu się nazwa Rallyesim. Aube, Phil63 Jim, Fabynou i Fifou dołączyli do niego i razem stworzyli podstawową ekipę. Beu-C dołączył dwa lata temu, a latem Arno-F i Flat-twin.

Dan: Czy RSRBR zawiera to, co pierwotnie planowano?

Antoine: Nie bardzo. Zawsze mówi się, że niektórych rzeczy nigdy nie da się zaimplementować, ale my cały czas szukamy luk w naszym ulubionym SIMie, o czym świadczą np. mix-modów, zarządzanie pogody, system zniszczeń, zarządzanie BTB itp. RBR jest bardzo zamkniętą konstrukcją, co sprawia, że jest trudny przy moddingowaniu. To jest jak wyprawa w nieznane, ponieważ nie mamy kodu źródłowego.


Dan: Jakie są według ciebie najlepsze cechy RSRBR, a z czego jesteś najbardziej dumny?

Antoine: Jestem dumny z anty-cziterskiej polityki na Rallyesim; wprowadziliśmy kilka narzędzi, które pomagają w identyfikacji wielu oszustów. Mamy też zespół komisarzy sprawdzających jazdy, w razie potrzeby.

Tworzenie raportu uszkodzeń było szalone, ponieważ musieliśmy znaleźć wszystkie adresy pamięci wszystkich szkód (8000), a także zamienić 20000 plików opon na kod...

Dan: Co mówią krytycy o RSRBR i czy chcesz się do tego odnieść?

Antoine: Zawsze słuchamy naszych kierowców. W tym momencie właśnie zakończyliśmy pracę nad RSRBR 2010 r., i mogę powiedzieć: jest to nowy symulator, bo fizyka została całkowicie przebudowana, są nowe opony do wszystkich samochodów i na nowo zaprogramowany FFB. Mieliśmy tylko problem z zarządzaniem dźwiękiem, ale został on rozwiązany, a teraz można stworzyć własne ustawienia dźwiękowe dla każdego samochodu.

SimHQ: Jesteś zaskoczony długowiecznością Richard Burns Racing i RSRBR?

Antoine: Tak, oczywiście! Mamy średnio 400 kierowców z każdego rajdu! A gra ma teraz sześć lat! Myślę, że wciąż jest on najlepszy.

Również oryginalny zespół RBR popełnił pewne błędy, ale udało im się zrobić coś pożytecznego w historii symulatorów. Choć był on jedynie w 80% gotowy, gdy wypuścili go na rynek!


Dan: Jak wielu kierowców masz aktualnie zarejestrowanych na stronie Rallyesim?

Antoine: Na forum mamy 1361 członków i 3007 kierowców w mistrzostwach 2009! Nigdy nie myślałem, że będzie to możliwe, ale tak właśnie jest. Mam nadzieję, że w 2010 roku będzie znami jeszcze więcej kierowców.

SimHQ: Jak wsparcie Track Builder Bob's Pro dla RBR wpływa na przyszłość RSRBR?

Antoine: Myślę, że bardzo dobrze. BTB daje możliwość budowy OSów w łatwy sposób, a jego cena jest niższa niż zakup nowej gry.

Brendon Pidwell zrobił naprawdę dobrą robotę z KTK. Mam nadzieję, że niedługo będziemy mogli korzystać z metody podobnej do Zaxxon. Dzięki, Brendon.

Dan: Jak modelowane są uszkodzenia w RBR i / lub RSRBR? Czy można odwzorować przebicie opony?

Antoine: Niestety, przebicie opony jest niemożliwe. Jednak są dynamiczne zmiany na podstawie informacji z bieżnika oraz temperatury opon. Modelowanie i naprawy szkód są naprawdę zaskakujące w RBR. Wystarczy spróbować oryginalnych mistrzostw i zobaczyć jak doskonale ten system pracuje! Szczegółowe modelowanie uszkodzeń oznacza, że można uszkodzić pompę wodną, pompę oleju, turbo, zawieszenie, sprzęgło, skrzynię biegów, hamulce, itp.


Dan: Jestem pewien, że fani są podekscytowani premierą RSRBR 2010. Czy możesz nam powiedzieć czego możemy się spodziewać w nowej wersji i jak porównać ją do wersji 2009?

Antoine: RSRBR 2010 zawiera nowy projekt RSCenter, nowe zespoły i zarządzanie nimi, nowe malowania, nowe tekstury OSów, nową fizyka, poprawione opony, nowy FFB... i wiele więcej!

Dan: Czy istnieją inne komputerowe lub konsolowe symulacje rajdowe z których korzystasz?

Antoine: I like I-way od Hexatec Simulators, ale fizyka jest tam bardzo trudna!

Dan: Czy jest coś jeszcze, co chciałbyś powiedzieć fanów RSRBR?

Antoine: Chciałbym podziękować wszystkim fanów RSRBR i kierowcom. Sytuacja wygląda tak dobrze, ponieważ mamy dobrą, solidną społeczność. Podziękowania dla wszystkich tych, którzy oddają swój czas i cierpliwość i ciągle poświęcają się dla RBR. Specjalne podziękowania dla Black-f i Piddy.

Dan: Antoine, dziękuje bardzo za poświęcenie czasu na ten wywiad i życzę powodzenia w rozwoju RSRBR.

Antoine: Dziękuje za zainteresowanie. Życzymy wszystkiego dobre wszystkim kierowcom i do zobaczenia na OSach!

Źródło: SimHQ Feature: A History of Richard Burns Rally
Przełożone za zgodą autora, którym jest Dan “Chipwich” Blake.
Szczepan jest offline  
Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-02-2010, 16:25   Post #2 (permalink)
Awatar jahouu
 
Zarejestrowany: Dec 2009
Postów: 112
fajna seria artykułów, ale sformułowanie "przełożone za zgodą autora" jest chyba mocno na wyrost... nie było to czasem wrzucone tylko do jakiegoś prostego translatora? bo szczerze mówiąc jakość tłumaczenia pozostawia wiele do życzenia
jahouu jest offline  
Rating: 3218 | Skill: 4.10 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-03-2010, 20:38   Post #3 (permalink)
Awatar kszymon
 
Zarejestrowany: Jun 2006
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Postów: 1.540
a co takiego pozostawia wiele do zyczenia?
Wszystko zrozumiałe i normalnie przetłumaczone.

Napisz do autora, może następnym razem przygotuje specjalnie dla ciebie poetycką wersje w postaci dwunastozgłoskowca.
kszymon jest offline  


Rating: 15151 | Skill: 5.15 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-03-2010, 20:50   Post #4 (permalink)
Awatar ryzykfizyk
 
Zarejestrowany: Dec 2007
Skąd: Żyrardów
Postów: 1.044
No całkiem fajnie to chodzi, fizyka, dzwięki i ff ale jedno mnie zastanawia, nie dało by się jeszcze tej wirtualnej kierownicy zmusić żeby kręciła się anie jak gałka w padzie dygała na boki?
To jeden z minusów.
ryzykfizyk jest offline  
Rating: 38736 | Skill: 7.90 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Własny układ H | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-03-2010, 00:21   Post #5 (permalink)
Awatar jahouu
 
Zarejestrowany: Dec 2009
Postów: 112
Cytat: Napisał kszymon Zobacz post
a co takiego pozostawia wiele do zyczenia?
Wszystko zrozumiałe i normalnie przetłumaczone.

Napisz do autora, może następnym razem przygotuje specjalnie dla ciebie poetycką wersje w postaci dwunastozgłoskowca.
ciekawa reakcja... nie wiem czym sobie zasłużyłem na taką szyderę... podejrzewam, że małym starzem na forum, ale do tego się już tutaj niestety przyzwyczaiłem...

chcesz przykładów?

"Przygodę z grami zacząłem od Amstrada CPC6128, kiedy miałem 7. Potem próbowałem różnych platformach, i skończyłem na PC, która jest najlepsza do dostosowywania własnej gry. Cieszyły mnie strzelanki FTP (np. Doom), Star Wars Pod Racer i symulacje lotu."

"Dan: Czy jest coś jeszcze, co chciałbyś powiedzieć fanów RSRBR?

Antoine: Chciałbym podziękować wszystkim fanów RSRBR i kierowcom."

"Antoine: Dziękuje za zainteresowanie. Życzymy wszystkiego dobre wszystkim kierowcom i do zobaczenia na OSach!"

nie wiem jak ty, ale ja tu widzę podstawowe błędy - a to jednak artykuł, a nie zwykły wpis na forum... poza tym momentami tekst sztucznie brzmi i stąd moje pytanie, czy nie było to tworzone przy pomocy jakiegoś translatora... no ale wiadomo... "młody" jestem, nie uiszczam jeszcze opłat, to nie mam prawa mieć swojego zdania... no nic... poczekam na tego dwunastozgłoskowca...

poza tym fajna seria artykułów i jak najbardziej popieram tłumaczenie ciekawych zagranicznych tekstów
jahouu jest offline  
Rating: 3218 | Skill: 4.10 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-03-2010, 01:02   Post #6 (permalink)
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.215
sorry, nie wiem czy zmeczony byłem czy co ale czytałem to ze 2 razy i tego nie zauważyłem, jeszcze raz przepraszam
Szczepan jest offline  
Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-03-2010, 01:54   Post #7 (permalink)
Awatar Zenon
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Rzeszów
Postów: 9.803
Cytat: Napisał jahouu Zobacz post
ciekawa reakcja... nie wiem czym sobie zasłużyłem na taką szyderę... podejrzewam, że małym starzem na forum, ale do tego się już tutaj niestety przyzwyczaiłem...
.....jednakowoż kocioł sam smoli
Zenon jest offline  
Rating: 78667 | Skill: 5.82 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-03-2010, 02:19   Post #8 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.336
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Cytat: Napisał Szczepan Zobacz post
sorry, nie wiem czy zmeczony byłem czy co ale czytałem to ze 2 razy i tego nie zauważyłem, jeszcze raz przepraszam
Ogolnie powinna istniec zasada: autor nie robi korekty swojego tekstu. Po prostu wielu bledow sie nie zauwaza. Alepiej napisac tekst, poprawic go na ile mozna i dac komus do korekty.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-03-2010, 07:49   Post #9 (permalink)
Awatar analiZe
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Postów: 526
@MaXyM
exactly

@jahouu
Stary, doceń pracę wykonaną przez Szczepana (no offence) i się tu nie obrażaj, bo błędy były, są i będą.
Na pocieszenie mogę Ci powiedzieć, że ostatnio miałem do czynienia z książkowym wydaniem Jądra Ciemności tłumaczonego przez jakąś Anielę Zagórską i są tam buble typu:
Marlow mówi: "Ostatni wyraz, jaki wmówił(!)(Kurtz, umierający człowiek) to było..."
Kobieta mówi: "Czy pan nie rozumie, że ja go kochałem(!) - kochałam - kochałam!"
W wydaniu książkowym takie błędy?! ;o
analiZe jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-03-2010, 11:01   Post #10 (permalink)
Awatar jahouu
 
Zarejestrowany: Dec 2009
Postów: 112
@Zenon
hehe... kajam się i będę następnym razem wolniej pisał [a z tym cholernym wyrazem to zawsze mam problem bo mi się w głowie na "r" wymienia ]

@analiZe
ja doceniam pracę Szczepana - fajne artykuły znalazł, zamieścił, przeczytałem od dechy do dechy w wolnej chwili... tylko, że ja z pisania w sumie żyję i stąd moja godna pożałowania upierdliwość

zgadza się, że błędy można znaleźć wszędzie, ale chyba nikt nie powinien się obrażać, jeżeli zwraca się na nie uwagę - w końcu lepiej równać w górę
jahouu jest offline  
Rating: 3218 | Skill: 4.10 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
burns, część, historia, rally, richard, trzecia

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f234/historia-richard-burns-rally-czesc-trzecia-9743/
Dodane przez For Type Data Hits
Forum E-RAJDY.PL • Zobacz wątek - Richard Burns Rally - wiadomości o grze This thread Refback 24-09-2017 13:14 1
Forum E-RAJDY.PL • Zobacz wątek - Richard Burns Rally - wiadomości o grze This thread Refback 17-07-2016 19:42 1
Forum E-RAJDY.PL • Zobacz wątek - Richard Burns Rally - wiadomości o grze This thread Refback 03-05-2015 15:26 1


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator