Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Nowości
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Newsy > Wyścigi Real > Inne

Verva Street Racing - Gwiazdka Orlenu w środku lata

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Inne Newsy o pozostałych seriach wyścigowych

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 26-08-2010, 23:34   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.328
Verva Street Racing - Gwiazdka Orlenu w środku lata

Ostatnim tak ważnym dla nas wydarzeniem w Warszawie była Gala SimRacingPL. Tym razem zostaliśmy jednak przebici. Verva Street Racing to było potwornie duże przedsięwzięcie. Z zapowiedzi wynikało, że sprowadzono kilkadziesiąt samochodów i motocykli o łącznej wartości wielu milionów złotych, zatrudniono setki ludzi, którzy postawili kilometry barier, tysiące miejsc siedzących na trybunach i kilkanaście innych konstrukcji. Z ruchu wyłączono na kilka dni sporą część centralnej Warszawy.






Kiedy w sobotę Lucas, KrucaBomba, Asia, Rosomak, Krzysiek i ja, zjawiliśmy się przed wejściem do "pitów", wiedzieliśmy że tego dnia nudzić się nie będziemy. Nasze bilety pozwoliły nam rozpocząć Verva Street Racing od odwiedzenia zespołów przed ich wyruszeniem na trasę. Zaraz po wejściu, za sprawą ustawionych w rządku supersportowych wozów, poczuliśmy się jak przed GP Monaco . Ferrari m.in z piękną Italią, Lambo Gallardo, Chevrolety, Dodge, Mercedesy, nawet Opel GT i Ford Mustang i superwóz dla kowalskiego - 911 w każdej możliwej wersji, łącznie z pokrytą-szaroczarnym matem. Potem mała ekspozycja Mercedesa gdzie tematem przewodnim były neo-klasyki prezentowane wraz z oryginalnymi klasykami. Zatem zaraz obok nowego SLS stał 190 SL (może nie zupełnie to samo ale laik nie pozna przecież) a obok S 63 AMG stała prawdziwa oryginalna "Czerwona Świnia" (ocieram ślinę z klawiatury). Tu muszę małą dygresyjkę zrobić, bo wygląd 300 SEL 6.8, który ma za sobą cały wyścig Spa 24H, który przejechał 40 lat temu, nie różnił się niczym od absolutnie nowego wozu. Kiedy u nas wreszcie doczekamy się szanowania zabytków techniki Zaraz za Mercedesem rozłożyły się samochody wyścigowe - Verva Racing Team, F3 i F1, Orlen Team. VRT przedstawili oczywiście dwie 911 GT3 Kuby Giermaziaka i Roberta Lukasa oraz, pierwszy raz, bolid F3. Oprócz ww. samochodów prezentowano także kilka innych 911 w śród nich potężnie wyglądające 911 997 GT2. Gwiazdami Verva Street Racing były trzy bolidy F1, które nie tylko można było obejrzeć ale także, pod koniec dnia, zobaczyć w biegu. Po przeciwnej stronie bieguna znajdowały się zespoły rajdowe. Orlen Team wystawił nowe wozy terenowe, którymi w tym roku będą się ścigać w rajdach terenowych. Jako, że są to BMW X3, to tuż obok rozbito namiot z SUV-ami BMW. Całkiem niezrozumiałe było natomiast wciśnięcie gdzieś w kącik BMW 320 si oraz znakomitego kierowcy wyścigowego Augusto Farfusa.








Na koniec Pit Party pozostawiono na deser, po poważnych zespołach, coś bardziej rozrywkowego. Zespół KTM przedstawił nam motocykle z klasy SuperMoto oraz karbonowo-magnezowy X-Bow. Motocyklom odpuściłem, bo to nie moja bajka ale zatrzymałem się przy X-Bow aby podziwiać jego... kierowców, którzy muszą siedzieć na całkowicie plastikowych siedzeniach nie pokrytych żadną wyściółką. W połączeniu z gokartowym zawieszeniem o skoku równym mniej więcej 0 cm jazda tym samochodem daje niepokojące odczucie, które można porównać tylko z włożeniem tyłka do malaksera. Cud, miód i orzeszki. Obok motocykli KTM rozłożyły się zespoły akrobatów motocyklowych (znów odpuściłem), drifterów i drag-racerów.






Po drodze do wyjścia wypatrzyliśmy w tłumie kierowców VRT. Okazji nie mogliśmy zmarnować. Szybkie przywitanie, bo kierowcy wciąż w biegu, przedstawienie i pełne zaskoczenie. SimracingPL jest znany kierowcom VRT. Niestety Verva Street Racing to przede wszystkim impreza promocyjna, więc Kuba i Robert biegali od kamery do kamery i od sponsora do sponsora. Zdążyliśmy zadać tylko jedno pytanie i usłyszeć, że chłopaki chętnie jeżdżą w rFactora i postarają się pomóc nam w tworzeniu naszych modów.






Zbliżała się 13:00 więc przyszła pora na zajęcie miejsca na trybunach. Miejsca mieliśmy na najkrótszej ale za to najszerszej prostej. Wjazd w kanionie budynków, z dużym dohamowaniem, wyjazd na "naszą" prostą a potem odjazd znów w kanionie budynków. Impreza miała profesjonalną oprawę. Były telebimy, obsługa toru, kamery, DJ dbający o aplauz i podkład muzyczny i duet komentatorów. Wyjazd samochodów poprzedził kilkukrotny przejazd samochodu bezpieczeństwa, którym był Mercedes SLS. Pierwsze na trasę wyjechały Porsche 911. Był to kilkuminutowy qual do wyścigu, który miał się odbyć za 2 godziny. 2,3 kilometrowa trasa był pokonywana w granicach od 1 minuty do 55 sekund. Po qualu odbyła się parada wozów GT z obowiązkowym kręceniem bączków i wykonywaniem efektownych poślizgów. Niektórzy kierowcy poszli na całość bo uszkodzeniu uległ Ford Mustang GT500 i Lamborghini Gallardo. Potem przyszła kolej na wyścig Porszaków.








Start nastąpił z miejsca. Kierowcy musieli się starać z jednej strony jechać szybko a z drugiej na tyle ostrożnie, aby nie rozbić auta na wąskich ulicach. Oprócz krótkiej prostej na przed Teatrem Wielkim nie było nigdzie miejsca do wyprzedzania. Kierowcy większość czasu jechali w rządku i wyczekiwali na błąd rywali. Nawrót przy hotelu Victoria był miejscem na którym najłatwiej było o takowy. Aby dobrze pokonać ten nawrót trzeba było auto wprowadzić w lekki poślizg, co raz udawało się idealnie a raz wcale lub przesadnie. Na tym nawrocie Robert Lukas stracił pozycje, które zyskał na Placu Teatralnym. Potem musiał odrabiać straty. Gdzie tylko się dało kierowcy cisnęli do oporu. Dzięki temu ryk silników było słychać w całym centrum Warszawy, auta na kilka sekund pojawiały się na prostej przed Teatrem i zaraz znikały za zakrętem przy akompaniamencie potęgowanego echem ryku silników. Niestety tor wybitnie popisowy ale niedostatecznie wyścigowy nie stwarzał okazji do swobodnej jazdy na 100% możliwości samochodów. Przekonał się o tym kierowca chyba najszybszej 911 w stawce. Auto przygotowane w specyfikacji do wyścigów FIA GT ewidentnie nie mogło rozgrzać odpowiednio hamulców i przez to "kulało" się na końcu stawki tracąc potężnie do czołówki. Ostatecznie wyścig zakończył się zwycięstwem Roberta Lukasa a Kuba Giermaziak stanął na najniższym stopniu podium. Mam jednak takie dziwne wrażenie, że kierowcy wyprzedzani przed naszymi trybunami zbyt łatwo dawali się objeżdżać naszym asom...






Po Porsche nastąpiła część rozrywkowa. Augusto Farfus ścigał się na dystansie 3 kółek z motocyklem BMW. Niestety, dla potężnego motocykla z klasy SuperBike warszawski tor absolutnie się nie nadawał. BMW 320 WTCC z łatwością wyprzedziło motocykl. Następnie popis brawurowej jazdy dali akrobaci motocyklowi uzyskując niekwestionowane miano "Totalnych Świrów Verva Street Racing" i zbierając największy aplauz publiczności. Po motocyklistach nasze zmysły zostały zaatakowane przejazdem popisowym Mercedesów S z różnych epok - 300 SEL i S 63 AMG. Przejazd stylizowany na wyścig był przykładem jak wielką siłę ma w koncernie Mercedesa tradycja. S 63 AMG o dynamicznej sylwetce odwołuje się w programie promocyjnym do udanego dwudziestoczterogodzinnego wyścigu swojego poprzednika z lat 70. Po obejrzeniu tego przejazdu nikt już nie nazwie nowej S-klasy, jak było na początku lat 90, "bunkrem".







Po Mercedesach na tor wyjechały trzy samochody F3, w tym jeden w barwach Verva z Kubą Giermaziakiem za kierownicą. Czyżby zapowiedź rozszerzenia programu wyścigowego Orlenu Wyścig, z uwagi na ilość samochodów nie był specjalnie emocjonujący. Kuba próbował gonić zawodnika z pierwszego miejsca ale niestety nie udało mu się go dogonić. Jedyną rzeczą godną uwagi w tym wyścigu był hałas jaki generowały napędzające F3 "czterocylindrowe silnik rzędowe z głowicą cylindra z poprzecznym przepływem przewodów dolotowych, 16 wentylami i dwoma wałkami rozrządu położonymi w górnej części". W życiu nie spodziewałbym się, że dwulitrowe silniki VW mogą tak ładnie brzmieć.






Następnym punktem programu była prezentacja Orlen Teamu i ich motocykli, terenówek BMW X3 i ciężarówek. Zadziwiające z jaką lekkością fabryczne X3 kręciły bączki na Placu Teatralnym. W ramach prezentacji Orlen Teamu wyścig pokazowy pojechały motocykle KTM SuperMoto. Zawodnicy na tych zwinnych crossowo-asfaltowych maszynach jechali na maksa a jazdę okraszali przepięknym ślizgiem składając się do zakrętu wyjazdowego z Placu Teatralnego.






Po sprzęcie ciężkim Orlenu na tor wyjechał niesamowicie głośny i szybki Chevrolet '64 pick-up dragster. Rykiem silnika zakłócił działanie czujników w pobliskim Głównym Urzędzie Miar i wszelkie kalibracje i wzorcowania pooooooszły... ale na nieszczęście dla Urzędu zaraz po dragsterze na tor wyjechały wyścigówki F1 i to czego nie zepsuł dragster dokończyły F1. Orlenowi udało się namówić właścicieli trzech samochodów z końca lat 90 do pokazania ich w Warszawie. Były to Spyker, Benetton i Jordan. Pozbawione oryginalnych "skinów" zachowały tylko charakterystyczną kolorystykę, szybkość i królewski ryk silników. Przejazd był spektakularny ale nie wykonany na 100%. Należy sobie uświadomić, że F1 sprzed 10 lat to najprawdziwszy zabytek, więc nie może poruszać się "pełnym ogniem" a na pewno nie po centrum Warszawy. Na nasze niewprawne oko bolidy kręcone były do około 14 tys. co chroni je przed nadmiernym zużyciem. Niestety nawet tak ograniczony Jordan wyzionął ducha po 3 minutach jeżdżenia.






Niestety z braku czasu musiałem po przejeździe F1 się ewakuować dlatego tylko wspomnę, że pod moją nieobecność na tor wyjechali drifterzy, którzy dali popis podobny do akrobatów na motocyklach. Z relacji Lucasa wynika, że wozy jeździły jak podczas prawdziwych zawodów. Nie uniknięto dzwonów i gubienia części karoserii.

Zaraz po drifterach odbył się ostatni wyścig. F1 kontra F3. Mogło by się wydawać, że wynik pojedynku jest z góry przesądzony. Jednak należy tu zaznaczyć, że wobec czasów jakie uzyskiwały na warszawskim torze samochody F3 (czasy: około 53 sek.) wozy F1 były z góry skazane na przegraną (czasy: około 1:07 sek.).

Warszawska impreza Orlenu przebiła chyba wszystko, co widzieliśmy do tej pory. F1 Renault i BMW PitLane Park były bardziej monotematyczne. Orlen zorganizował tor, wyścigi, gwiazdy i oprawę medialną. Zamienił dzielnicę Centrum w dzielnicę Verva zawierającą w sobie cały świat wyścigów. Podczas VSR można było doświadczyć motorsportu od najniższego stopnia czyli kartingu aż po F1. Oprócz prawdziwego, poważnego ścigania oglądaliśmy także radosną i brawurową stronę motosportu. Cała impreza wypełniona była treścią, bez przestojów i nudy. Przerwy pomiędzy wyścigami zajmowali DJ i prowadzący dziennikarze przeprowadzając rozmowy z zaproszonymi gośćmi. Za zorganizowanie tak wielkiego widowiska należą się Orlenowi wielkie brawa a chłopakom jeżdżącym samochodami pokłony za zaangażowanie i nieodpuszczanie do ostatniego metra. Teraz można by zrobić ryplej w bardziej sprzyjających okolicznościach przyrody.




















SirDuncan jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 01-09-2010 - 21:20
12:27


Rating: 24459 | Skill: 2.40 | OpenRating: 2965
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2010, 20:51   Post #2 (permalink)
Awatar ChudY
 
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Rzepin
Postów: 926
Brawo, bardzo fajna relacja , szkoda że mnie tam nie było, byłem na zawodach kartingowych
ChudY jest offline  
Rating: 21682 | Skill: 5.61 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2010, 21:29   Post #3 (permalink)
Awatar Lucas
 
Zarejestrowany: Feb 2006
Postów: 1.703
super relacja Panie Duncan !
Lucas jest offline  
Rating: 10786 | Skill: 5.13 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2010, 21:55   Post #4 (permalink)
Awatar szostol
 
Zarejestrowany: Apr 2007
Postów: 3.059
Extra relacja, zresztą jak każda twoja

PS:

Gdzie jest krzyż?!
szostol jest offline  
Rating: 15411 | Skill: 5.75 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2010, 22:03   Post #5 (permalink)
Administrator
Awatar BzYczek
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Racibórz
Postów: 7.155
Jak zwykle bardzo fajnie się czyta Sir
BzYczek jest offline  
MSI Z77-G45|i5 3570K@4,5|Macho 120|Corsair Vengeance 8GB|Gigabyte Radeon HD 7970 OC 3GB
3xDell U2312HM|HDD1TB|Plextor M5P 128GB|Corsair HX80 +Gold 650W|Laptop Acer 5930G

F E E L the S T I N G


Rating: 78964 | Skill: 10.60 | OpenRating: 0
| Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2010, 22:10   Post #6 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.380
Świetnie się czyta. Super! Fajnie że oprócz fotek, nagraliście filmiki. Dla mnie pod względem brzmienia, liderem jest dragster. Normalnie miodzio
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2010, 06:17   Post #7 (permalink)
Awatar Lucas
 
Zarejestrowany: Feb 2006
Postów: 1.703
dragster byl nieziemski. Tzw. The Burza z Piorunami Truck
Lucas jest offline  
Rating: 10786 | Skill: 5.13 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2010, 07:17   Post #8 (permalink)
Awatar Sewer
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Warszawa
Postów: 7.737
No ja też tam bylem ale z moim synem więc nie kupowałem biletu na trybuny bo nie wiedziałem ile Filip wytrzyma W sumie nam sie podobało bo stanelismy w dobrym miejscu - przed telebimem i na małej prostej ... Filipowi sie znudziło juz na poczatku "występu" F3 i poszlismy do domu...
Teraz w sobote wybieramy sie na RedBull'a
Sewer jest online  
ASROCK Z77 PRO3 Extreme 4 , i5 2500K@ 4.8 GHz , Thermalright MACHO HR-02, Corsair DominatorGT 2x8GB 1866 , Palit GTX 1070 JetStream,Crucial MX100 256GB, Crucial M4 64 GB, Samsung F3 500GB, Seagate Barracuda 12 500GB, Barracuda 7200.10 320GB, Topower TOP-550P3 U12 EZ 550W, Logitech G25, DELL 2209WA


Rating: 33274 | Skill: 2.24 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2010, 15:12   Post #9 (permalink)
Awatar Yaper
 
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Głowno<->Warszawa
Postów: 222
Relacja fajna, filmiki również spoko.
Musisz tylko potrenować robienie fotek poruszającym się obiektom.

Ja oczywiście też byłem. Najbardziej podobały mi się pucharowe "prosiaki".
F3 też nieźle jechało, Hołek dakarową BeeMką łądnie bokami chodził, za to F1 to była porażka.

Kilka fotek na zachętę:






Więcej tu:
Picasa Web Albums - Yaper - [2010-08-21] ...
Yaper jest offline  
Rating: 3501 | Skill: 4.29 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-09-2010, 16:27   Post #10 (permalink)
Awatar SebaOnePL
 
Zarejestrowany: Oct 2008
Skąd: Lublin
Postów: 2.480
Dopiero teraz miałem czas przeczytać i relacja super a sama impreza też wydała się bardzo dobra. Bardzo żałuje że nie byłem choć miałem wstępnie pojechać ale niestety inne obowiązki przeważyły. Dobrze przynajmniej że w Poznaniu na Renault F1 byłem bo inaczej to plułbym sobie w brodę.
Fajnie że są takie imprezy w Polsce i mam nadzieję że będzie ich coraz więcej.
SebaOnePL jest offline  
Rating: 21893 | Skill: 3.25 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
gwiazdka, lata, orlenu, racing, środku, street, verva

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy