Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Symulatory > Dostępne symulatory > iRacing

Czy iRacing jest drogi? Analiza po 80 miesiącach

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

iRacing Platforma iRacing

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 27-12-2018, 17:57   Post #11 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.848
Latanie w kosmos jest drogie, ściganie się autem po torach w rilu jest w porównaniu do tego tanie jak barszcz chociaż pewnie ci co w kosmos latają by się obrazili, w końcu to dla nich hobby hehe
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 18:23   Post #12 (permalink)
Awatar RafQ
 
Zarejestrowany: Apr 2008
Skąd: Tarnów
Postów: 2.241
Myślę, że podejście do tematu to indywidualna sprawa. Jak zaczynałem w iR to tak naprawdę nie było rozsądnej alternatywy, a było to w roku 2011. Powoli kupowałem kontent i się tego uzbierało. W tej chwili jest AC, rF2 a niedługo wyjdzie ACC. Do tego iRacing ma spore problemy żeby nadążyć za konkurencją jeżeli chodzi o feeling a w szczególności o opony. Na chwilę obecną ja bym nie inwestował, bo to co oferuje w tej chwili iR nie jest niczym szczególnym. Niby się rozwijają, ale problemy jakie mieli z oponami są nadal, czyli od 2012 w tej kwestii nic nie ruszyło. Owszem, mają dobry online i to ich trzyma, ale fiza a w szczególności opony to niestety lipa. Jak jest jakieś promo to biorę, bo mam większość kontentu. Szczególnie duże eventy teamowe są fajne, ale też czasami jakieś sprinty śmignę. Ale równie dobrze dla krótkich wyścigów można wybrać SRS i AC i zapłacić dużo mniej za ściganie. W tej kwestii ile osób, tyle różnych podejść do tematu. Pozdro
RafQ jest offline  
Rating: 75921 | Skill: 11.24 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Fanatec Clubsport Pedals | Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 19:31   Post #13 (permalink)
Awatar xarturr
 
Zarejestrowany: Feb 2018
Postów: 220
Jak dla mnie to ich jedynym problemem są opony, całą resztą ogólnikowo biją wszystkie inne simy na głowe, szczególnie jeśli chodzi o multi.

Czy wychodzi drogo? Tak. Ale jak ktoś nie chce wydawać tyle pieniędzy to wybiera alternatywy i tyle.
xarturr jest offline  
| Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 20:24   Post #14 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.848
No dobra, ale tak konkretnie, co poza multi jest tutaj lepsze od konkurencji?
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 21:37   Post #15 (permalink)
Awatar xarturr
 
Zarejestrowany: Feb 2018
Postów: 220
Przede wszystkim tory, wszystkie skanowane laserowo. Tekstury i dbałość o detale to top quality. Póki co iR ma najlepsze tory i co ważne ma ich dużo.

Grafika, która jest po prostu realistyczna, nie jest cukierkowa jak w PC2 czy ACC. Paleta kolorów jest idealnie dobrana. Wszelakie efekty typu piach spod kół, guma, iskry, trawa, ślady opon. Wszystko jest.

Dźwięki, są po prostu bardzo dobre. Z wyjątkiem opon które nie brzmią jakoś fenomenalnie to wszystkie samochody brzmią jak prawdziwe odpowiedniki.

Zasób samochodów i ich prowadzenie. Dla każdego coś się znajdzie - na drogowe tory różne rodzaje, na owale stock cary i indy, rallycross i owalne po błocie. Takiego zróżnicowania nie ma nigdzie indziej. Prowadzenie (z wyjątkiem paru mankamentów opon) nie odbiega od prawdziwego. Dla porównania mam wrażenie że samochody, szczególnie GT3 w AC wybaczają zbyt wiele.

No i wszelkie detale, pierdoły które mają jednak znaczenie np. możliwość ustawienia ffb i przycisków pod konkretny samochód osobno, wiele ustawień grafiki, wbudowany spotter, wyświetlacze lcd samochodów dokładnie odwzorowane

Brzmię jak fanboy, nie jestem nim, po prostu wyrażam opinię, sporo wyjeździłem w AC, Automobiliście, rF2 i iR to dla mnie najbardziej kompletny sim. PC2 nie traktuje jak sima, spróbowałem raz i podziękuję. R3E spróbowałem ale jakoś nie przypadło mi do gustu, no i nie stać mnie na iR i R3E jednocześnie

Chyba wyraziłem się wyczerpująco
xarturr jest offline  
| Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 21:55   Post #16 (permalink)
Awatar KORraN
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Holandia
Postów: 741
@TPS: A na ile starałeś się oszczędzać w iR? Kupowanie i$ w czasie promocji, bonusy za przedłużanie abo, kupowanie kilku aut/torów na raz itp.?
KORraN jest offline  


Rating: 3704 | Skill: 6.77 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 21:58   Post #17 (permalink)
Awatar Danonak
 
Zarejestrowany: Dec 2015
Skąd: Łódź
Postów: 2.144

<div class=
iRacing jeśli chodzi o koszta to jest drogi na początku przygody z tą platformą. Ja sam z racji braku czasu na ściganie się w ligach itp podjąłem decyzję, że muszę przenieść się na iR, które obecnie chyba jako jedyne oferuje możliwość ścigania się co godzinę i gwarantuje odpowiedni poziom oponentów (W takim SRS na AC/R3E często nie znajdywałem rywali na moim poziomie. Albo byli dużo szybsi albo nie mogli dotrzymać mi tempa).

Abonament kupowałem wraz z black friday i zdecydowałem się na wykupienie go na rok do przodu. Do tego postanowiłem, że skupie się na dwóch seriach GT3. Koszt pierwszego sezonu w 2019 to około 380zł za abonament plus 800-900zł za kontent w który wliczam głównie tory potrzebne do jazdy. Można powiedzieć, że to dużo jak na start i jak najbardziej się z tym zgodzę. Plusem tej sytuacji jest fakt, że w kolejnych sezonach koszty wykupienia potrzebnego contentu będą za każdym razem coraz mniejsze ze względu na zwiększającą się skrupulatnie bazę torów, a w pewnym momencie koszta ograniczą się do kosztów kupienia samochodu odpowiedniego do danej serii ze względu na posiadanie wszystkich potrzebnych torów.

Tak więc podsumowując, przy rozpoczynaniu zabawy w iR trzeba liczyć się z kosztami około 1000-1500zł przez pierwsze 6 miesięcy. A im dalej w las tym zabawa staje się coraz tańsza i głównym wydatkiem będzie abonament, który kupujemy na promocji raz do roku w okolicach black friday właśnie. A koszt niecałych 32zł miesięcznie na abo to naprawdę nie dużo biorąc pod uwagę, że w miesiącu spokojnie można pojechać spokojnie ponad 100 wyścigów i każdy będzie satysfakcjonujący jeśli chodzi o poziom rywalizacji. A taka obietnica bije na głowę jazdę w ligach na rF2 czy AC
Danonak jest offline  


Rating: 39436 | Skill: 13.46 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 22:06   Post #18 (permalink)
Awatar Podkręcony_Ziutek
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Głubczyce
Postów: 939
Nie ważne czy mieszkamy w Polsce, w Stanach, we Francji, czy w Południowym Sudanie. iRacing jest bardzo drogi i nie podlega to dyskusji. Kwestią sporną jest to, czy jest on wart tych pieniędzy.

Ja osobiście nie jestem zainteresowany wydawaniem pieniędzy na ten tytuł, bo: Skanowane tory są fajne, ale ja wole np: stare Spa, którego w iR nigdy nie będzie. Multi w iR może jest i fajne, ale dla mnie jakaś mała liga zawsze będzie lepsza od największego i najlepiej zorganizowanego lobby(a tym tak naprawdę jest multi w iR). O tym, że nie mam ochoty jeździć Lotusem udającym Ferrari już nie wspominam.

Z drugiej strony gusta są różne. I dla kogoś innego to co ja uważam za wadę, będzie zaletą.
Podkręcony_Ziutek jest offline  
Rating: 963 | Skill: 1.55 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 22:11   Post #19 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.564
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
IMO do niedawna iR mial przewage tylko w jednym fakcie: multi.

Wiadomo nie od dzis ze zycie simracingu kreci sie kolo multi. Wiadomo tez ze ligi/portale powstaja i umieraja. Szczegolnie te mniejsze. Jedyna mozliwosc stalego zapewnienia duzych gridow to globalizacja. Czyli zgrupowanie graczy z calego swiata (lub duzych jego czesci) w jednym miejscu.

Nie wiem czy sponsorzy iR to przewidzieli wprowadzajac swoj biznes plan, ale osobiscie mysle ze tylko dzieki temu sie utrzymali.

A zyja z chyba dobrze bo wplywy maja gwarantowane z abo.



Laserowo skanowane tory... to jest taki buzz-word. Paradoskalnie byli tacy, co bedac czlonkiem dev teamu iR zachwalali laserowe skany, a po przejsciu do ISI, wrecz przeciwnie twierdzili ze dobrze zrobiony recznie tor nie ustepuje LS. Prawda jest gdzies po srodku. Wiadomo, ze gra nie jest w stanie pracowac z rozdzielczoscia jaka oferuje LS. Wiadomo tez, ze LS moze byc obarczony bledem. Pomijam sama reprezentacje graficzna, ktora bez wzgledu na zrodlo danych i tak na koniec zalezy na fantazji grafikow. I jak sie popatrzycie na tory iR oraz przejazdy z real, to jednak jest wiele elementow ktore oba obiekty roznia.
No i oczywiscie tory w realu moga sie zmieniac (nawierzchnia, czy otoczenie).
Oczywiscie jak sie ma wybor to lepiej brac tor LS niz rysowany recznie.


Pod ostatnimi wzgledami iRacing dopiero teraz dogania pozostale tytuly i to z zadyszka. Prawda ale jest, ze w momencie premiery baaaardzo duzo temu tytulowi brakowalo, nawet do starego juz w tym czasie rF1.
Dynamika rozwoju jednak nie powala. Aktualny model opon jest chyba 4 lata stary. iRacing nie bez przyczyny boryka sie z przezwiskiem "ice racing". A kolega powyzej pisze ze GT3 w AC wybacza zbyt wiele... jakby mial doswiadczenie w jezdzie prawdziwym autem tej kategorii.



Jakbym ja mial rozwazac iR czy inny tytul to chyba bym szukal odpowiedzi na pytanie czy jego online jest warty tych 70PLN/mies. Bo innej przewagi tu nie widze. Kazdy tytul ma swoje plusy i minusy. A nie slyszalem o jakiejs miazdzacej przewadze iRacing w jakiejkolwiek kategorii. Fanboje, ktorzy bronili jego fizyki ogolona klata wymarli lub zostali wymarci.

Powiem nawet tak (choc juz cos podobnego kiedys napisalem): simy mozna rozroznic na takie, ktore:
1. symuluja pare cyferek na sile probujac w tych parametrach zblizyc sie do reala, mimo ze z natury rzeczy musza pominac symulacje dziesiatek innych parametrow, 2. probuja przyblizyc sposob prowadzenia sie auta, trzymajac sie glownych osiagow ale nie bojac sie naciagnac niektore fizyczne wartosci.
W pierwszym przypadku, te kilka fizycznych parametrow bedzie bliskie realizmu, ale auto wcale sie nie musi realistycznie zachowywac. Ten drugi sposob symulacji moze dac bardziej zblizone odczucia do realnego auta, ale za cene watpliwosci jesli sie ktos popatrzy do "cyferek". Watpliwosci bo nikt z nas nie jezdzil prawdziwymi autami symulowanymi w simach, zatrudnionym "ekspertom" nie mozna wierzyc, a nawet jesli to roznica w odczuciach jest tak diametralna ze trudno tu cokolwiek porownywac. A jesli sie nie da porownac to jak stwierdzic co jest bardziej realistyczne?



W tym kontekscie simy jak PC2 czy AC sa naprawde bardzo dobrymi pozycjami. IMO lepszymi od ich uber-simowej konkurencji. A przy okazji z roku na rok podwyzszaja technologiczna poprzeczke, ktorej taki iR raczej nigdy nie dogoni.


Niestety SMS potrafi zaprzepascic swietny tytul pozostawiajac tak duza ilosc bugow i niedociagniec, ze nie tylko zarobili 5x mniej niz za pierwsza edycje, ale kolejnej odslony juz chyba nikt nie kupi.


No... troche sie rozpisalem nie na temat. Na koniec wyboldowalem pytanie, ktore jest IMO kluczowe. 70PLN to nie jest duza kwota. Ale czy za gre ktora tak naprawde nic specjalnego nie oferuje a jak zajrzec pod maske to juz widac gruba warstwe kurzu to odpowiednia kwota? Za kilku-miesieczny abo mozna (bylo?) kupic caly kontent R3E.
No i trzeba pamietac ze to swietne multi ma dzis konkurencje w formie SRS dla AC i R3E (niestety ten drugi tytul sie cieszy mniejsza popularnoscia).
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-12-2018, 22:21   Post #20 (permalink)
Awatar xarturr
 
Zarejestrowany: Feb 2018
Postów: 220
Poniosło cię maxym

Nie muszę prowadzić prawdziwego samochodu GT3 żeby stwierdzić, które rzeczy są nie do końca takie jak być powinny.
I owszem, prowadziłem kilka samochodów w realu, które są też w simie. Mogę się założyć że nie tylko ja, co to za głupie stwierdzenie.
xarturr jest offline  
| Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
analiza, czy, drogi, iracing, jest, miesiącach

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

438 osób online
438 Gości
0 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator