Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 28-08-2011, 12:31   Post #1001 (permalink)
Awatar norbi
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Postów: 1.939
Cytat: Napisał MaXyM Zobacz post
No ale wlasnie dlatego, nie myslisz ze opona Nascar powinna byc bardziej odporna na przegrzewanie?

Juz pomijam fakt ze nachylenie zwieksza docisk opony ale zmniejsza sily poprzeczne dzialajace na opone. Opona sie mniej slizga wiec bedzie sie mniej grzac imo niz jakby pochylenia nie bylo
Mylisz sie.
Nachylenie zakretu (do takich wartosci jakie wystepuja w nascar, bo dopiero pionowe nachylenie zakretu likwiduje sily poprzeczne) nie zmniejsza sil poprzecznych. Kierowcy nascar moga wtedy jechac szybciej po zakrecie wykorzystujac do maksimum przyczepnosc poprzeczna przy tym takze i slizgajac sie.

Tumaczac wypowiedz Kaemmera na ludzki.
Im nizsze Tg tym wolniej opona nagrzewa sie przy jezdzie na wprost, hamowaniu, skrecaniu, przyspieszaniu.

Przy wyzszym Tg (jak w F1) pewnie opony szybciej by sie stopily przez szybsze nagrzewanie.
norbi jest offline  
Rating: 23896 | Skill: 9.68 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 12:34   Post #1002 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Modena.
Postów: 3.602
Cytat: Napisał norbi Zobacz post
mi chodzi o to, ze osoba, ktora ma nieporownywalnie mniejsza wiedze na w danym temacie podwaza i probuje osmieszyc prace innej osoby (nawet bez sprawdzenia czy tak jest na prawde).

Ośmieszyć?! Trochę nie tak...

NASCAR Tire Camber part III | Trach Schmak

RACELINE CENTRAL: NASCAR True Tire History


Wszystkie informacje które można znaleźć na temat opon wyścigowych, niezależnie od serii dają informację takie, że optymalne temperatury pracy opon wyścigowych to ~200'F lub ~90'C


Nawet Michelin Pilot Sport Cup ma optymalną temperaturę pracy na poziomie ~90'C(okno 160'F - 220'F)

Download Michelin Pilot Sport Cup Data.pdf from Sendspace.com - send big files the easy way Macie przewodnik jak traktować Pilot Sport Cupy
patryksok. jest offline  

Ostatnio edytowane przez patryksok. : 28-08-2011 - 12:47
Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 12:35   Post #1003 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.347
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Cytat: Napisał norbi Zobacz post
Im nizsze Tg tym wolniej opona nagrzewa sie przy jezdzie na wprost, hamowaniu, skrecaniu, przyspieszaniu.
To brzmi logicznie.
Jesli jednak wolniej sie nagrzewa, to czemu sie przegrzewa przy jednorazowym spinie.

No i czemu ma temp pracy przy 30*. Bo to ze sie wolniej nagrzewa nie znaczy ze to nagrzewanie sie zatrzyma na temp otoczenia (nawet jakby bylo super-hiper skuteczne to nie byloby to mozliwe)
MaXyM jest online  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 12:41   Post #1004 (permalink)
Awatar norbi
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Postów: 1.939
Cytat: Napisał MaXyM Zobacz post
Jeszcze jedno: Lesiu nikogo nie osmiesza, tylko analizuje fakty. Ty zamiast analizowac wierzysz slepo w to co ktos napisze. Dla Ciebie to brzmi normalnie ze opona ma opt temp pracy 30*?
Nie wiem jak ty odebrales cytat ponizej, ale ja odebralem go jako probe osmieszenia.
Buzka na koncu to potwierdza.

Cytat: Napisał LesiU Zobacz post
Jeśli jego "ambient" znaczy to co nam się wydaje, że znaczy, to w takim razie opony dla stock cara zostały stworzone... by leżały nieużywane w garażu. Wtedy są w swoim optimum
Nie wiem czy pamietasz, ale ja tez zastanawialem sie dlaczego te opony maja tak niska optymalna temperature pracy.
norbi jest offline  
Rating: 23896 | Skill: 9.68 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 12:54   Post #1005 (permalink)
Awatar norbi
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Postów: 1.939
Cytat: Napisał patryksok. Zobacz post
Ośmieszyć?! Trochę nie tak...

NASCAR Tire Camber part III | Trach Schmak

RACELINE CENTRAL: NASCAR True Tire History


Wszystkie informacje które można znaleźć na temat opon wyścigowych, niezależnie od serii dają informację takie, że optymalne temperatury pracy opon wyścigowych to ~200'F lub ~90'C


Nawet Michelin Pilot Sport Cup ma optymalną temperaturę pracy na poziomie ~90'C(okno 160'F - 220'F)

Download Michelin Pilot Sport Cup Data.pdf from Sendspace.com - send big files the easy way Macie przewodnik jak traktować Pilot Sport Cupy
Patryk.
Nie wiem, czy przeczytales materialy w tych linkach.
Odnosnie opon nascarowych sa tam podane temperatury jakie one osiagaja podczas jazdy. Nie ma tam slowa o optymalnych temperaturach ich pracy

Trzeci link odnosi sie do "streetable" racing tyre.
Ta opona nie stala nawet kolo opony nascar.
norbi jest offline  
Rating: 23896 | Skill: 9.68 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 12:57   Post #1006 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Modena.
Postów: 3.602
No...tak to logiczne, podczas jazdy temperatura osiąga prawie 100'C a optymalna temperatura to 30'C


I co do trzeciego linku wiem, kurde, głupi nie jestem to raczej ciekawostka Po prostu zauważ, że nawet sportowe opony drogowe(no powiedzmy ) mają temperatury pracy nie w oknie 30-40'C, a w okolicach 100'C.




PS: Boże co za głupie wyrażenie ""streetable" racing tyre."
patryksok. jest offline  
Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 13:31   Post #1007 (permalink)
Awatar norbi
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Postów: 1.939
Myslisz, ze zrobili opone nascarowa ktora najlepiej pracuje przy 30*C bo mieli taki kaprys ?

Nie przyszlo Ci do glowy, ze mogli nie byc w stanie stworzyc takiej mieszanki, ktora jednoczesnie spelnilaby 2 ponizsze warunki:
- optymalna temperatura pracy przy 90-100*C
- nieprzegrzewanie (nie topienie sie gumy) w warunkach wyscigowych w nascar

Mysle, ze gdyby mogli zrobic taka opone nascarowa, to by ja zrobili.
Tak niska optymalna temperatura pracy tych opon to wynik kompromisu.
Lepiej zeby opony troche gorzej pracowaly w 100*C niz zeby sie stopily przy np. 160*C (wyzsze Tg to wyzsza temperatura optymalnej pracy ale i szybsze nagrzewanie).
norbi jest offline  
Rating: 23896 | Skill: 9.68 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 13:41   Post #1008 (permalink)
Super Moderator
Awatar Krzysztof Szczech
 
Zarejestrowany: Jan 2008
Skąd: Poznań / Piła
Postów: 6.608
Cytat: Napisał MaXyM
Jeszcze jedno: Lesiu nikogo nie osmiesza, tylko analizuje fakty. Ty zamiast analizowac wierzysz slepo w to co ktos napisze.
Żeby analizować fakty trzeba znać fakty. Kto wie jak to jest naprawdę z oponami NASCAR? Znacie tylko poszlaki (działanie opon w innych seriach).

Dlatego napiszę po raz drugi, że skoro nie wiem tego, to nie będę się arbitralnie wypowiadał.

Powyższym zdaniem po raz drugi ryzykuję, że zostanę sklasyfikowany jako fanatyk iRacing


Dajcie sobie spokój...

...i nam.
Krzysztof Szczech jest offline  


Rating: 45278 | Skill: 5.75 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 13:48   Post #1009 (permalink)
Awatar Podkręcony_Ziutek
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Głubczyce
Postów: 927
A ja mam takie pytanka.

- Jak to jest z innymi samochodami na NTM? A dokładniej, czy tam też optymalna temperatura opony jest na tak niskim poziomie?

- Czy w prawdziwym NASCARze używa się koce dogrzewające opony?
Podkręcony_Ziutek jest offline  
Rating: 963 | Skill: 1.55 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2011, 13:58   Post #1010 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.462
Cytat: Napisał norbi Zobacz post
A tu mamy wyjasniona zagadke, dlaczego opony nascarowe maja ta niska temperature optymalnej pracy.
Niektorzy nie mogli w to uwierzyc, twierdzac, ze to nie logiczne.
Widac, ze potrafimy sie spierac o cos o czym mamy blade pojecie, nie zaglebiajac sie w temat.
Nawet Lesiu, nadworny moder fizyki na SRPL nie mial pojecia o zaleznosci Tg (jesli o istnieniu Tg wogole wiedzial) i optymalnej temperatury pracy.
Gdyby wiedzial o tej zaleznosci, potrafilby wytlumaczyc niska optymalna temperature pracy opon nascarowych.
Hę?
No tak. Bo przecież fakt, że slick z GT w temp. pokojowej jest twardy praktycznie jak kamień a po rozgrzaniu zaczyna się zachowywać jak twarda plastelina, nie jest związane w ogóle z Tg i kwestią optymalnej temp. pracy.. brawo Norbi. Ty jak coś napiszesz...

Po drugie - Dave sam napisał, że opony nascarowe w iRacing powinny się bardziej nagrzewać niż jest to obecnie. Czyli jednak coś jest na rzeczy, nie uważasz?
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
iracing

« Nie włącza się | - »
Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f242/iracing-2-0-a-12641/
Dodane przez For Type Data Hits
iRacing - Page 503 - Overclockers Australia Forums This thread Refback 21-07-2017 15:47 1
Luźna rozmowa o iRacing This thread Refback 29-12-2014 23:51 5
iRacing - Page 2436 - Overclockers Australia Forums This thread Refback 09-02-2014 00:39 7
S1 2014 New Build - NoGripRacing Forums This thread Refback 29-01-2014 16:47 3
S4 New Build - NoGripRacing Forums This thread Refback 18-10-2013 09:59 3
iRacing - Page 1249 - Overclockers Australia Forums This thread Refback 25-01-2013 20:40 3
iracing.com - Page 695 - GTPlanet Forums This thread Refback 25-01-2013 20:39 7
SimRacing wyścigi online This thread Refback 18-05-2012 19:30 2
Season 2 update - Release notes & Experiences thread - Page 2 - NoGripRacing Forums This thread Refback 16-05-2012 12:46 1
iRacing - Page 504 - Overclockers Australia Forums This thread Refback 07-05-2012 09:00 3
Zobacz wątek - iRacing • Forum Wyprzedź Mnie! This thread Refback 26-06-2011 10:40 110


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator