Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 07-05-2012, 23:07   Post #2191 (permalink)
klr
Awatar klr
 
Zarejestrowany: Aug 2006
Postów: 3.040
Nom i dotyczy to tez FGT i Cadillaca. One w realu chociaż na kapciu od jednego producenta jeżdżą?
klr jest offline  
"i tried it and really, didn't like that crap"

Rating: 31841 | Skill: 7.06 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-05-2012, 23:16   Post #2192 (permalink)
Awatar norbi
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Postów: 1.939
Cytat: Napisał Larus Zobacz post
Haha, zrobili ponoć hardcoded, że nie może przekroczyć temperatury "burn". No iście genialne.
Moge sie mylic, ale temperatura opon samochodowych w realu pewnie nie moze rosnac w nieskonczonosc, bo byc moze zachodza w niej pewne zjawiska, ktore to uniemozliwiaja.
Gdyby mogla rosnac w nieskonczonosc, to pewnie kazdy dluzszy burnout konczylby sie ich zapaleniem, a przeciez tak sie nie dzieje (chodzi mi o moment, kiedy jest jeszcze choc odrobina bieznika, gdyby komus przyszlo do glowy wstawic tutaj filmik, gdzie iskry z metalowych czesci opony powoduja zapalenie sie resztek gumy )

To tak samo jak z gotujaca sie woda, ktora przy cisnieniu 1 atmosfery nigdy nie przekroczy 100*C, choc bys nie wiem na jak duzym ogniu ja podgrzewal.
norbi jest offline  

Ostatnio edytowane przez norbi : 07-05-2012 - 23:30
Rating: 23896 | Skill: 9.68 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-05-2012, 23:38   Post #2193 (permalink)
klr
Awatar klr
 
Zarejestrowany: Aug 2006
Postów: 3.040
Ciekawe, czy osiągnięcie poprzednio ~697.x st C wynikało z samego modelu opony, czy to też była jakaś sztywna wartość. W tele wygląda na to, że temp oscylowała w okolicy 697 st, ale nigdy nie stała równo na jakimś poziomie. Teraz mi to raczej wygląda na nic innego, jak zwykłe ucięcie grzania powierzchni opony przy 196.85 st C. Dziwne, że jeszcze nikt na forum iR o tym nie wspomniał.

btw, w rF2 zdaje się, że też jest możliwość ustawienia na sztywno temp zapłonu opony.

edit: Impala B dla odmiany ma max temp 196,85.... MX5 też....
klr jest offline  

Ostatnio edytowane przez klr : 08-05-2012 - 00:37
"i tried it and really, didn't like that crap"

Rating: 31841 | Skill: 7.06 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-05-2012, 03:14   Post #2194 (permalink)
Awatar brrupsz
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Skąd: Poznań
Postów: 805
Cytat: Napisał klr Zobacz post
Ciekawe, czy osiągnięcie poprzednio ~697.x st C wynikało z samego modelu opony, czy to też była jakaś sztywna wartość. W tele wygląda na to, że temp oscylowała w okolicy 697 st, ale nigdy nie stała równo na jakimś poziomie. Teraz mi to raczej wygląda na nic innego, jak zwykłe ucięcie grzania powierzchni opony przy 196.85 st C.
Stawiam, że sztywna wartość wynikająca z modelu opony . Pewnie by rosło w nieskończoność gdyby nie było górnej granicy.

Tekst angielski z Bridgestone Commercial Truck Tires

Zaznaczam - TRUCK TIRES. Stawiam jednak soczek C(r)appy, że opona wyścigowa pod tym względem wiele nie odbiega.

Cytat:
Dear Dave,

Thank you for allowing Bridgestone to be of assistance.

Tire fires occur when an external heat source is present that results in the tire reaching combustion temperature. The most common source of this heat is malfunctioning brakes - the brake drum transmitting the heat to the tire.

It is common for the fire to not occur until the vehicle comes to a stop, since airflow over the drum and tire is no longer available to remove much of the heat.

In general, operating temperatures of radial tires can be anywhere between 'ambient plus 60ºF' (150 -180ºF.) Under severe conditions the operating temperatures will range in the 200+ºF area.

We know that when heat is applied gradually to a tire, the tire will go through several stages. In general, as a compound is heated, molecular activity within the compound increases. At temperatures in the 250ºF range the tire starts to lose strength and the influence of other stresses becomes greater.

Sometimes, with time as a factor, these other stresses will cause a tire to be damaged.

During the manufacturing process, tire vulcanization occurs at 250 - 320ºF. Depending on the factors mentioned above, tire reversion also begins around 250 degrees. Of course, during the manufacturing process, these factors are highly controlled so we can produce a high quality product. As heat is, again with time as a factor, the molecular bonds disintegrate and the tire starts to physically come apart (reversion). It is this physical destruction that leads to the "two halves" of the tire that we sometimes see on vehicles.

We do not remember any occasion where a tire started on fire as a result of this sequence.

However if you continued to apply external heat to the tire into the "over 600ºF (> 300ºC)" range you would see the tire catch on fire. Once a tire begins to burn, it will generate enough heat to continue the combustion process. Time and rate of heat application are factors that help determine if a tire destructs or combusts.

Always the heat source is outside the tire envelope, possibly the brake system or other sources. Usually a tire melts (reverts) before it burns. However, once the combustion threshold is reached, the rate of time and temperature are two factors that determine how quickly the tire catches on fire.

The best way to prevent fires that involve tires is proper brake maintenance. In certain types of commercial vehicles, such as refuse disposal trucks, Electro Magnetic Retarders - Frictionless Braking Systems - have proved helpful.

The best way to extinguish a fire that involves a tire is with a steady fog stream of water.

The most important factor is to eliminate the external heat source.

Portable extinguishers are commonly of little use in these situations, since they do not have the ability to remove the heat source and thus can allow re-ignition.

Best regards, Tire Doctor
Podsumowując : opona nie może się zapalić bez zewnętrznego ogrzania, na przykład przez rozgrzane hamulce. Przy około 121C opona traci swoją wytrzymałość mechaniczną i przez to jest mniej odporna na uszkodzenia, bardziej wrażliwa na przeciążenia i tak dalej. Proces wulkanizacji w fabryce przebiega w zakresie od 121C do 160C, więc długotrwałe przegrzewanie opony o tej temperaturze może doprowadzić do jej rozerwania. Powyżej 300C opona może (tylko poprzez zewnętrzne ogrzanie) się zapalić i wytworzy wtedy dostatecznie dużo ciepła, żeby się palić dalej, aż ktoś do niej nie przybiegnie z wiadrem. Zwykle opona się stopi i walnie zanim nastąpi zapłon chyba, że się zapali od temperatury hamulców już po zatrzymaniu pojazdu.
brrupsz jest offline  

Ostatnio edytowane przez brrupsz : 08-05-2012 - 04:18
Rating: 8278 | Skill: 13.06 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-05-2012, 07:08   Post #2195 (permalink)
Awatar muscimol
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 3.066
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do muscimol
Wypowiedź w wątku o FW31 człowieka z Williamsa:
Cytat: Napisał Dave Kirkman
I feel the need to post in here!

Cytat: Napisał Aleksi Elomaa
Cytat: Napisał Troy Schulz
So do I understand right, that it's now fixed at 5 degrees? There's no adjustment at all for caster any longer? I'm curious if this is based on data from Williams that says they never had the ability to change the caster, or if it was only done to hide a 'flaw' of the car.
the latter.
Wrong, we ran with a fixed caster in the real car so fixing it here makes sense.

Whilst I can understand some of you guys being frustrated with the changes being made effecting your ability to race competitively it's worth mentioning I've seen first hand just how hard it is to get a tyre model working correctly even when you have an FE model from the tyre manufacturer. Iracing hardly have anything because of confidentiality agreements that WF1 have with tyre manufacturers, so when it comes to modelling the NTM a lot of it is done by looking at the car data and comparing.

Cytat: Napisał Tim Claessens
How can they keep getting "better" data from Williams on a 4year old car? :/
It's 3 years old BTW. It is less sensitive aero data now plus there were quite obvious flaws in the irFW31 aero behaviour (ie. rake and wing levels), so I gave iRacing more data.
I jeszcze taka ciekawostka:
Cytat:
"In Champ Cars we also had a lot more things to play with in terms of car setup than we do in Formula 1," Bourdais said in an interview with ITV in 2008. "F1 is very much optimized, and whether the car functions or not, by design -- by concept -- it's not adjustable. Everything on the suspension is the way it is; if you want to change the castor, for example, you need a new suspension."
I jeszcze raz dla pewności, jak cytaty to cytaty, tym razem kierowca o swojsko brzmiącym nazwisku Christian Szymczak, simracingowy alien, który wylądował w prawdziwej serii Playboy MX-5 Cup i radzi sobie tam całkiem nieźle (5 i 3-cie miejsce w pierwszych dwóch wyścigach):
Cytat: Napisał Christian Szymczak
Just jumped on after not having driven for two weeks or so, and the MX-5 feels closer to real than it ever has to me. I'm not one to hold back if I think there are flaws, but this car feels pretty darn good. The really rubbery and unresponsive feel of the previous tires has been mitigated a lot.

Edit: Just wanted to add that what these guys are trying to do with the TM seems really complex. It will always be a work in progress but I gotta take my hat of to them for making it as good as it is. Now I haven't driven the other cars yet, but they got this one pretty close and that's impressive by itself.
muscimol jest offline  
"Being wrong is erroneously associated with failure, when in fact, to be proven wrong should be celebrated, for it is elevating someone to a new level of understanding, furthering awareness.

There is no such thing as a smart human being, for it is merely a matter of time before their ideas are updated, changed or eradicated." Jiddu Krishnamurti



Rating: 6897 | Skill: 6.80 | OpenRating: 0
| Logitech G27 + LC | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-05-2012, 07:40   Post #2196 (permalink)
Awatar norbi
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Postów: 1.939
@Larus
Tekst ktory zacytowal brrupsz zdaje sie potwierdzac, ze jest pewna stala temperatura (rozna dla roznych opon), ktorej przez samo tarcie opony o podloze nie da sie przekroczyc.
Predzej sie ona rozpadnie niz zapali od tarcia. Zjawiska grainingu i blisteringu sa raczej spowodowane przez nadmierne nagrzewanie sie gumy od tarcia.
Jedyne przypadki zapalenia sie opon moga byc powodowane przez zewnetrzne zrodla ciepla (jak gorace tarcze hamulcowe).

W takiej sytuacji ustalenie maksymalnej stalej temperatury opon wydaje sie byc racjonalnym i realistycznym pomyslem.

Nie wiem czy ktos to juz sprawdzal, ale ustalenie tej stalej temperatury na sporo nizsza niz mozna bylo osiagnac dotychczas, wedlug mnie powinno spowodowac, ze podczas wpadania w gleboki uslizg tylnej osi nie powinnismy sie czuc jakbysmy jechali po lodzie (slizgajace sie kola powinny miec troche wieksza przyczepnosc, bo ich temperatura jest nizsza). Burnouty tez powinny byc latwiejsze do wykonania.
Nie testowalem tego, moze ktos to potwierdzic ?


Z innej beczki.
Bedziemy miec 2 nowe wozki

Cos dla fanow BTCC.


Super GT ?
norbi jest offline  

Ostatnio edytowane przez norbi : 08-05-2012 - 10:05
Rating: 23896 | Skill: 9.68 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-05-2012, 11:36   Post #2197 (permalink)
klr
Awatar klr
 
Zarejestrowany: Aug 2006
Postów: 3.040
Cytat: Napisał brrupsz Zobacz post
Stawiam, że sztywna wartość wynikająca z modelu opony . Pewnie by rosło w nieskończoność gdyby nie było górnej granicy.
Miałem tu zaprzeczyć, ale w trakcie pisania o max 697 st C jakie udało mi się osiągnąć w C6 doszedłem do wniosku, że chyba jednak było by tak jak napisałeś, ale musiałbym jeszcze zerknąć w wykresy, w tej chwili jednak nie mam do nich dostępu. W każdym razie, teraz jest sztywne 196,8500 (czasami 196,8499) dla wszystkich aut jakie testowałem (MX5, Impala B, Cadillac, Ford GT i C6). Rozumiem, że jest jakaś graniczna wartość, której nie da się zwykłym tarciem opony o asfalt przekroczyć, ale nie sądzę, żeby dla każdej mieszanki/opony była identyczna.
klr jest offline  
"i tried it and really, didn't like that crap"

Rating: 31841 | Skill: 7.06 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-05-2012, 11:51   Post #2198 (permalink)
Awatar Marklar
 
Zarejestrowany: Jun 2006
Skąd: London / UK
Postów: 642
Pojezdzilem wlasnie Cadillaciem po Lagunie na nowym baseline setup i jezdzilo sie swietnie! Stabilny przy hamowaniu, tyl nie traci tal latwo przyczepnosci na wyjsciu z zakretu, swietne czucie samochodu IMO. Szkoda tylko ze ta seria jest dla poczatkujacych, pewnie jest masakra na wyscigach.
Marklar jest offline  

| Logitech G25 + LC | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-05-2012, 13:19   Post #2199 (permalink)
Awatar muscimol
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 3.066
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do muscimol
Cytat: Napisał klr Zobacz post
W każdym razie, teraz jest sztywne 196,8500 (czasami 196,8499) dla wszystkich aut jakie testowałem (MX5, Impala B, Cadillac, Ford GT i C6). Rozumiem, że jest jakaś graniczna wartość, której nie da się zwykłym tarciem opony o asfalt przekroczyć, ale nie sądzę, żeby dla każdej mieszanki/opony była identyczna.
Myślę, że nie ma się tu czego doszukiwać i badać. Ot uproszczona fizyka szła w krzaki i po prostu założyli temp limiter .
Może jak dodadzą vulcanization i tire curing (cokolwiek by to było), o których jakiś czas temu wspominał Eric będzie można ten limiter zdjąć bez szkody dla zachowania się aut, a tak to trzeba z takim "upośledzeniem" fizyki jeździć .
muscimol jest offline  
"Being wrong is erroneously associated with failure, when in fact, to be proven wrong should be celebrated, for it is elevating someone to a new level of understanding, furthering awareness.

There is no such thing as a smart human being, for it is merely a matter of time before their ideas are updated, changed or eradicated." Jiddu Krishnamurti



Rating: 6897 | Skill: 6.80 | OpenRating: 0
| Logitech G27 + LC | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-05-2012, 16:48   Post #2200 (permalink)
Awatar brrupsz
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Skąd: Poznań
Postów: 805
Cytat: Napisał klr Zobacz post
Miałem tu zaprzeczyć, ale w trakcie pisania o max 697 st C jakie udało mi się osiągnąć w C6 doszedłem do wniosku, że chyba jednak było by tak jak napisałeś, ale musiałbym jeszcze zerknąć w wykresy, w tej chwili jednak nie mam do nich dostępu. W każdym razie, teraz jest sztywne 196,8500 (czasami 196,8499) dla wszystkich aut jakie testowałem (MX5, Impala B, Cadillac, Ford GT i C6). Rozumiem, że jest jakaś graniczna wartość, której nie da się zwykłym tarciem opony o asfalt przekroczyć, ale nie sądzę, żeby dla każdej mieszanki/opony była identyczna.
Myślę, że jeżeli proces technologiczny jest podobny to się rozpadnie w mniej-więcej takiej samej temperaturze. Niemniej jednak ogranicznik temperatury do ~200C to nic nowego. Na przykład w Live for speed każda guma pęka po osiągnięciu 200C niezależnie od typu mieszanki (kapcie należy przez dłuższy czas smażyć w miejscu).

Na zdrowy rozum biorąc gdy proces wulkanizacji to zakres 121C - 160C to przy 200C każda opona wyprodukowana w takiej technologii się rozpadnie. Pytanie w jakiej temperaturze wulkanizują slicki. Z tego co wiem wyścigowa mieszanka jest bardzo wrażliwa na zmiany temperatur, łatwiej ją przegrzać i przez to uszkodzić. Z drugiej strony lżejsze i droższe materiały, z których jest wykonana mogą być bardziej wytrzymałe termicznie. Może bieżnik się łatwiej zjechać, ale opona się nie rozpadnie na kawałki przez lepszą budowę wewnętrzną. Efekt w simie będzie podobny bo czy opona jest jeszcze cała czy już zeszła z felgi to i tak idziemy w pole.

Tak czy inaczej lepiej, że jest 200C granicy niż 700C. Czy to wpłynie zauważalnie na "ślizg jak po lodzie" to inna kwestia. Należałoby sprawdzić do jakich temperatur dochodzi przy chwilowym uślizgu i spinie. Jeżeli 200C nie jest osiągane to cut na 200C nic nie zmieni.
brrupsz jest offline  
Rating: 8278 | Skill: 13.06 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
iracing

« Nie włącza się | - »
Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f242/iracing-2-0-a-12641/
Dodane przez For Type Data Hits
iRacing - Page 503 - Overclockers Australia Forums This thread Refback 21-07-2017 15:47 1
Luźna rozmowa o iRacing This thread Refback 29-12-2014 23:51 5
iRacing - Page 2436 - Overclockers Australia Forums This thread Refback 09-02-2014 00:39 7
S1 2014 New Build - NoGripRacing Forums This thread Refback 29-01-2014 16:47 3
S4 New Build - NoGripRacing Forums This thread Refback 18-10-2013 09:59 3
iRacing - Page 1249 - Overclockers Australia Forums This thread Refback 25-01-2013 20:40 3
iracing.com - Page 695 - GTPlanet Forums This thread Refback 25-01-2013 20:39 7
SimRacing wyścigi online This thread Refback 18-05-2012 19:30 2
Season 2 update - Release notes & Experiences thread - Page 2 - NoGripRacing Forums This thread Refback 16-05-2012 12:46 1
iRacing - Page 504 - Overclockers Australia Forums This thread Refback 07-05-2012 09:00 3
Zobacz wątek - iRacing • Forum Wyprzedź Mnie! This thread Refback 26-06-2011 10:40 110


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator