Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 06-08-2008, 11:36   Post #1 (permalink)
Awatar Padek78
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Postów: 1.828
iRacing - Setup

Czy mógłby ktoś przetłumaczyć wszystkie nowe pojęcia w setupie na nazwy używane do tej pory w GTRach lub poprzednio w Papyrusach. Chodzi o to, że na przykład nie ma track-barów ale za to są jakieś inne nazwy i nie wiem czy jedno z drugim kojarzyć czy to są inne rzeczy. Jest jeszcze parę takich kwiatków-nowości a przecież mogą to być cakiem znane rzeczy tylko, że obecnie inaczej się nazywają.
Padek78 jest offline  

Ostatnio edytowane przez DAK : 01-05-2010 - 13:29


Rating: 22050 | Skill: 6.49 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-08-2008, 11:44   Post #2 (permalink)
Awatar JacKill
 
Zarejestrowany: May 2007
Skąd: Okolice Kielec ;)
Postów: 2.780
Trzebaby poszukać jakiegoś poradnika do NR2003, kiedyś coś takiego widziałem. A track bar:

TRACK BAR

(Also referred to as a "Panhard bar.") This bar locates the vehicle's rear end housing from left-to-right under it. In calibrating the vehicle's "suspension geometry," raising or lowering the track bar changes the rear roll center and determines how well it will travel through the corners. During races, this adjustment is done through the rear window using an extended ratchet. Typically, lowering the track bar will "tighten" the vehicle and raising the track bar will "loosen" it.

EDIT: @Micro: opróźnij skrzynke Track Bar stąd: Welcome to The C3 Nascar Racing 2003 Season Garage.

EDIT2: @Micro: ten poradnik, o którym wspominałem, to był ten: RACELINE CENTRAL: Ultimate Racing Car Chassis Setup Guide and Tutorial
JacKill jest offline  

Ostatnio edytowane przez JacKill : 06-08-2008 - 12:53


Rating: 1897 | Skill: 0 | OpenRating: 0 | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-08-2008, 12:50   Post #3 (permalink)
Awatar Padek78
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Postów: 1.828
Znaczy pewnie źle się wyraziłem. Nie chodzi mi o to jak działają Track Bar'y - bo wiem. Tylko ja w setupie iRacingowym track barów nie widzę. Natomiast jest sporo nowych rzeczy i zastanawiam się czy są to naprawdę nowe rzeczy czy też są to rzeczy stare tylko inaczej się obecnie nazywają. Być może zrobię listę tych rzeczy po powrcie do domu.
Padek78 jest offline  


Rating: 22050 | Skill: 6.49 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-08-2008, 13:33   Post #4 (permalink)
Administrator
Awatar BzYczek
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Racibórz
Postów: 7.155
Nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie ale tak definiują Trackbar'a twórcy moda V8:

Cytat: Napisał Krunch
I'll see if I can shed some light. First of all if you want to learn more about what a Watts link actually is go to Wikipedia and do a search for it. Lots of good info there.

In the real V8's they have a live rear axle with a spool instead of a diff and coilover spring/shock absorber suspension. With this setup its necessary to laterally locate the whole rear axle assembly somehow. It can be done either with a 'Panhard Rod' (trackbar) or a Watts Link system. The Watts Link system has the advantage of parallel vertical motion whereas the panhard rod system creates an arc when moving vertically (when viewed from the front or rear).

So the real V8's have the Watts Link System instead of a Panhard Rod system to locate the rear axle laterally. Unlike the usual way to do a Watts Link, the V8's have the Watts pivot attached to the body rather than the diff. That allows the pivot's position to be adjusted up or down. This is what is referred to as Rear Roll Centre adjustment as the pivot is actually the rear roll centre.

Effects on car handling in simple terms:

- lowering the rear roll centre (or 'trackbar' in V8Factor) increases rear stability under throttle but causes more understeer.
- Raising the rear roll centre improves turn-in but can cause oversteer under throttle.

Of course this affects both the spring rate and anti-roll characteristics of the rear suspension so you might need to also adjust both those parameters to get the balance you want. Another thing to consider is that a higher rear roll centre increases the responsiveness of the car but that also means it can lose control faster and snap back on overcorrections faster. Highly skilled drivers with small and smooth wheel and throttle movements can get away with higher rear roll centres, whereas for safer and less demanding driving lower rear roll centres are preferred. If you want a low rear roll centre but want to dial out the understeer try stiffening the rear anti-roll bars (ARB's) a little. Softening the front ARB's a little can help too although it might make the car's responsiveness too sluggish.
BzYczek jest offline  
MSI Z77-G45|i5 3570K@4,5|Macho 120|Corsair Vengeance 8GB|Gigabyte Radeon HD 7970 OC 3GB
3xDell U2312HM|HDD1TB|Plextor M5P 128GB|Corsair HX80 +Gold 650W|Laptop Acer 5930G

F E E L the S T I N G


Rating: 78964 | Skill: 10.60 | OpenRating: 0
| Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-08-2008, 13:47   Post #5 (permalink)
Awatar micro
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Kraków
Postów: 871
Czyli pokrywa sie z tym co pisal Jack
micro jest offline  
Rating: 15362 | Skill: 5.50 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-08-2008, 13:51   Post #6 (permalink)
Awatar JacKill
 
Zarejestrowany: May 2007
Skąd: Okolice Kielec ;)
Postów: 2.780
The Car Maintenance Bibles polecam też to, ogólnie o tym, jak działa samochód
JacKill jest offline  


Rating: 1897 | Skill: 0 | OpenRating: 0 | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-08-2008, 16:51   Post #7 (permalink)
Awatar Meth
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Lubella
Postów: 3.387
w iR wszystko co jest w secie nazywa sie tak jak nazywaja to mechanicy pracujacy w teamach wyscigowych, dlatego niektore nazwy sa troche inne ale nie jest tego az tak duzo bo mamy tez znane rzeczy typu camber, caster, toe-in, anti roll bar itd

nowe jest np. spring perch offset - przynajmniej ja sie nie spotkalem. Nie wiem dokladnie jakie jest tego tlumaczenie bo perch to wg. slownika: grzęda, żerdź, wiecha (bud.). czyli na logike jakies mocowanie sprezyny i amora do zawieszenia, prawdopodobnie to gorne. W kazdym razie zwiekszajac wartosc offsetu (oddalenia) zmniejszamy ride height czyli mamy mniejszy skok.
Meth jest offline  
MSI Z390 Gaming Edge AC | Raijintek Tisis @ Intel Core i5-9600K @ 5 GHz | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 16 GB | MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G| GoodRAM CX300 240 GB | Corsair RM 750i | Logitech G Pro | Logitech G413 | Logitech G25 | BenQ XL2411Z

Rating: 40481 | Skill: 9.78 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-09-2008, 15:45   Post #8 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.483
Posty o ustawianiu kiery przeniesiono tutaj:
http://prs.simracing.pl/forum/f178/iracing-5250/
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Fanatec Clubsport Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-09-2008, 16:17   Post #9 (permalink)
Awatar domel31
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Dublin
Postów: 177
No to pytanie zwiazane z setupem. Moze nie doczytalem przy intalacji iracingu ale jesl wchodze do garazu to wogole nie moge nic zmieniac. Nie mam zadnych ustawien auta.
domel31 jest offline  
WIZUALIZACJE, ANIMACJE , KOMPOZYCJA, AFTERBURN, PARTICLE SYSTEMS, REAL FLOW, FUME FX,
http://www.3d-dw.com

Rating: -302 | Skill: -0.49 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-09-2008, 16:26   Post #10 (permalink)
Awatar mALy
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Ukuruku
Postów: 1.785
Na poczatku ustawienia sa zablokowane. Ćwicz technikę jazdy
mALy jest offline  
Rating: 42340 | Skill: 16.06 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
iracing, setup

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

213 osób online
212 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator