Szukaj:
PL EN ES
Polecamy




Kalendarz treningów
Wyniki sezonu

rF2 - Radical Summer Cup


Brands Hatch - 41Laps
2017-07-23 22:00
1
A.Karkuszewski
1:00:33.265s
2
S.Piwiński
+01.954s
3
M.Madziarski
+02.406s
4
M.Cieślak
+14.670s
5
K.Karuś
+16.182s

Fastest Lap
1:27.334 L.Krawczuk
Więcej
Klasyfikacja indywidualna
1
A.Karkuszewski
36
2
S.Piwiński
27
3
M.Cieślak
21
4
M.Madziarski
19
5
K.Karuś
19
6
K.Kaczmarkiewicz
14
7
M.Zdanowicz
12
8
L.Krawczuk
12
9
M.Hinz
11
10
G.Cisek
10
Więcej
Klasyfikacja zespołowa
1
LOTUS Racing Team
36
2
Save the Ring
12
Więcej

Następny wyścig
Administratorzy Ligi
2017-08-06 21:25 - Barber Motorsports Park GP
stare 01-09-2012, 11:14   Post #1 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.316
rFactor 2 - dyskusja ogólna

Zakładam wątek, aby można było pogadać o tematach związanych z rF2, które nie wpasowują się w inne wątki.
Czyli jesli chcemy pogadać o rozwoju sima, polityce ISI itd itd. To najlepiej pisać tu.
rF2 - newsy zostawmy newsom, a offtop można przenieść tu.
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2012, 12:40   Post #2 (permalink)
Awatar dragon
 
Zarejestrowany: Feb 2010
Postów: 63
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak ma działać to turbo związane z modem F2, czy ma to jakiś związek z KERSEM ?
dragon jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2012, 12:43   Post #3 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.316
A z jakiej racji turbo miałoby mieć jakiś związk z kersem?
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2012, 12:47   Post #4 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 29.861
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
dragon dowaliles
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2012, 12:47   Post #5 (permalink)
Awatar dragon
 
Zarejestrowany: Feb 2010
Postów: 63
czy można w obecnej chwili sprawdzić jak to działa ? czy tylko dodali to do kodu aby tylko było ?
dragon jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-09-2012, 12:55   Post #6 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.316
Nie można, bo nie ma moda, który wykorzystywałby turbo, jak wyjdzie F2 to będzie można sprawdzić.
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 12-09-2012, 21:31   Post #7 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.332
Dobra, jest okazja by parę rzeczy wyjaśnić

1. W rF 2 jest możliwość ustawienia progu max momentu, jaki może się wygenerować na zawieszeniu i zostać przekazany do kierownicy.
Wszystko powyżej tej wartości będzie zwracane jako ta wartość.
Teoretycznie, powinno się ustawiać wartość taką, by nie przyciąć żadnych sił, za wyjątkiem może tych pochodzących z kolizji. Generalnie, wszystko co się generuje podczas normalnego ścigania po torze, nie powinno być przycinane.
Jeśli jednak max wartości są bardzo wysokie, dynamika FF staje się zbyt duża by standardowe kierownice mogły ją sensownie przetworzyć.
G25/G27 są w stanie wygenerować coś około 3Nm. T500RS, chyba około 6-7Nm (może trochę więcej, nie pamiętam).
Mój Cupowy Prosiak generuje do 30Nm, z kolei GT1 dobiłem do 100Nm
Silnik FF od Leo Bodnara (ten którego używa np. Niels oraz niektóre zespoły wyścigowe) generuje jakoś około 15-16Nm.

Od czego zależy ten moment generowany przez poszczególne auta? Od geometrii/nastawów zawieszenia oraz od parametrów opony.

Taki Eve F3 ma przycięcie ustawione na 9Nm. Nie sprawdzałem jakie jest rzeczywiste maksimum, niemniej zostało to sensownie ustawione. Oprócz tego, konstrukcja auta sprzyja niskiej dynamice FF (wąskie opony ale jednocześnie brak wspomagania).


Cytat: Napisał thuGG Zobacz post
Pojeździłem chwilę tym F2, ale dla mnie FFB to jakaś kpina. Kiera luźna w zakrętach (nie ważne czy szybkie czy wolne) pomimo zwiększenia siły na 1.5, za to jak się wjedzie na jakieś nierówności czy tarki to ręce urywa. Nie czuć kompletnie bolidu.
To już moja stareńka Mazda 323 na oponach 135mm stawiała dużo większy opór, nie mówiąc już o gokartach.
I to niby jeszcze było testowane przez kierowców z rila?
Wprawdzie tego nie mierzyłem, ale tak "na czuja" T500RS jest w stanie z zapasem wygenerować moment, jaki pojawia się na kierownicy gokartów którymi zwykle jeździmy.
Gokart nie ma wspomagania, jednocześnie ma bardzo bezpośredni układ kierowniczy, stąd i duże siły z relatywnie malutkich opon.

Gdybyś we współczesnych autach GT nie miał wspomagania, to byś sobie nadgarstki powybijał podczas walki z przyczepnością przednich kół, tak duże siły są w stanie generować (w końcu te 2G się z czegoś musi brać)

Moment jaki czujesz jako opór podczas skręcania, bierze się z castera oraz momentu centrującego generowanego na oponie (a ten wynika z cech samej opony jak i geometrii zawieszenia). W F2 caster jest BARDZO niski, więc większość oporu bierze się z samej opony.
Z kolei siły pochodzące z nierówności biorą się z tzw. bump steer, czyli zmiany zbieżności wywołanej pracą zawieszenia w pionie. W autach projektowanych z nastawieniem na komfort tak się projektuje geometrię zawieszenia, by bump steer był praktycznie zerowy. W autach sportowych zwykle lekki bump steer jest, by kierowca lepiej czuł co się dzieje z kołami... ale jako że geometria zawieszenia to jest ZAWSZE próba pogodzenia ze sobą kilku przeciwstawnych cech, bump steer czasami traktuje się jako efekt uboczny i tak po prostu jest (bo priorytetem były inne cechy geometrii).

Nie twierdzę, że w F2 tak powinno być (baa, nawet jeszcze tym wózkiem nie jeździłem) ale warto jednak mieć na uwadze fakt, że tak może po prostu być i jest to cecha tego konkretnego bolidu... tylko ze w rilu jest układ kierowniczy ze wspomaganiem, przez co w ogólnym rozrachunku kierowcy nie urywa rąk przy byle wjeździe na kerby a jednocześnie czuje wyraźny opór z opon.


Weźcie sobie np. mojego moda FIA GT w DevMode, otwórzcie HDV dla danego auta i poeksperymentujcie z parametrem NominalMaxSteeringTorque (w sekcji Controls). Zobaczycie, jak zmiana dynamiki wpływa na balans sił które czujecie na swoich kierownicach.


A odnośnie odwróconego FF po przekroczeniu jakiegoś kąta skrętu opony.
Maxym, to jest normalne i z każdą oponą się tak dzieje.
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 12-09-2012, 21:52   Post #8 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 29.861
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
No... nie wiem nie wiem. W zadnym aucie z ktorym mialem stycznosc tak sie nie dzialo. Ani sie tak nie dzieje w naszym modzie GT w rf1.
Wiec to "z kazda opona" jest troche na wyrost.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 00:27   Post #9 (permalink)
Awatar Splott
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Postów: 2.097
zalezy co sie dokladnie dzieje. Bo to ze opor kiery zmniejsza sie po przekroczeniu pewnej granicy opon to normalne. Bo przyczyna jest to ze przednie opony wpadaja w poslizg, czyli niestwarzaja juz takiego oporu. ale Mxmowi chodzi chyba o to ze po pqzekroczeniu tej granicy ffb sie ODWRACA, a nie LUZUJE. Czyli tak jakby dac w realffb ctrl + 8. A to juz jet chore i nierealne
Splott jest offline  


Rating: 44576 | Skill: 11.49 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 00:34   Post #10 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.575
No właśnie, a do tego co trzeba podkreślić, w modzie F2, FFB po przekroczeniu tej granicy nie tyle co luzuje, ale zanika prawie całkowicie. U mnie kierownica w ostrzejszych zakrętach w pewnym momencie nie stawia żadnego oporu, aż w tych najostrzejszych odwraca się siła.

Gdyby siła się trochę zmniejszała gdy się dokręci mocno, było by to nawet pomocne przy czuciu auta, ale tu praktycznie zero-jedynkowo znika siła centrująca.

Dziwne to
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dyskuja, dyskusja, ogolna, rfactor

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f261/rfactor-2-dyskusja-ogolna-14314/
Dodane przez For Type Data Hits
rf2 dx11 | IRG World Post #0 Refback 03-05-2017 22:31 34


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

178 osób online
177 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy