Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 13-09-2012, 00:35   Post #11 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.470
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
no... bardzo mozliwe ze sie luzuje. Wydaje sie ze sie odwraca bo ty ciagniesz kierownice przeciwdzialajac sile centrowania ktora nagle znika a ty ciagniesz dalej.
tyle ze mimo iz sie luzuje to auto nadal skreca a mozna dokrecic jeszcze bardziej aby bardziej skrecilo. A wiec nie jest to zerwanie przyczepnosci przodu.
Po drugie nie wierze ze by byla taka cienka granica bo sila znika wlasciwie nagle
po trzecie nawet jak sa przody sblokowane/wpoprzek to pojawia sie opor mechaniczny z takiego ukladu (a dopoki kola sie kreca to ciagle jest sila centrujaca).
A tu mozesz puscic kiere i ona zostanie we skrecie
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 01:54   Post #12 (permalink)
Awatar norbi
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Postów: 1.939
Cytat: Napisał MaXyM Zobacz post
tweak opon to zmieni jesli opona bedzie bardziej wybierac nierownosci. ale nie sadze aby to wplynelo jakos znacznie.
jesli faktycznie jest jak mowia ze to czysta fizyka powoduje ten ratling to wtedy jedyne co imo zle zrobili to support dla kierownic. samo 'glupie' tlumienie nie jest najlepszym wyjsciem. dodatkowo wylaczone filtrowanie by default powoduje ze mniej rozgarnieci uzytkownicyb sie zraza zanim znajda rozwiazanie.

serio jestem ciekawy czy to prawda ze w innych simach sie filtruje sygnal nie dopuszczajac do rattlingu czy moze w rf2 z czyms przesadzili.
Cytat: Napisał Tim Wheatley
In other sims, your G27 FFB is filtered. In EVERY SINGLE ONE.
.....................................
Every other sim (that I know of) filters FFB
........................................
The joke seems to be that you want unfiltered FFB, without exposing the flaws your wheel has when using unfiltered FFB. This is physically impossible, because the feeling is created by the movement, the movement created the noise, the noise is the movement. You stop the noise, you stop the movement.
Ciekawe skad ta pewnosc u niego


Cytat: Napisał David Tucker (iRacing)
We try to mimic the real physics as much as possible. The FFB is driven straight from the physics loop and it is nothing more than a sum of all the forces acting on the steering shaft. We don't inject any effects into the FFB. As Dave dials in the new tires, I expect that you will start to feel even more details.

The only unrealistic things we do to the FFB is some non linear scaling on large forces to minimize saturation of the FFB motors and the overall FFB force scale. In real life the force is what it is, but since all the hardware is so different, we let you scale the forces up and down.
W tej chwili mozna ustawic liniowe efekty FFB i takze nie ma rattlingu.


Cytat: Napisał Renato Casillo (netKar Pro)
Comment: There is an ongoing discussion about using fixed tables for the data or real time calculations (not a maths guy, sorry!), like ISI they say.

Personally I don't do that, but I see the advantage of doing it that way. My fear is that this is exactly why I feel disconnected in their sims. Sometimes people ask me what I did to make FF good in netKar PRO. I am clueless.. I think there is a fundamental difference in how FF is calculated in the group netKar PRO, iRacing, Live For Speed, VirtualGP3, even Gran Turismo Academy felt "netKar-ish" to me. I think my FF is, I don't know, 20 lines of code?
Jak widac, w iRacing in netKar Pro nie ma filtrowania, a rattlingu nie ma.

Tak jak napisalem wczesniej dla mnie jest cos zwalone z tlumieniem nierownosci przez opone, lub elementy zawieszenia. Bo przeciez opona pneumatyczna zostala wlasnie po to wymyslona, zeby tlumic (do pewnego stopnia) nierownosci.

To, ze tego efektu nie ma w kierownicach z gumowym paskiem moze byc spowodowane tym, ze sam pasek w pewnym stopniu moze sam tlumic (minimalnie, ale jednak).
Plastikowe kola zebate w kierownicach Logitecha (i innych producentow) nie tlumia wcale, bo plastik sie tak latwo nie "poddaje".

Tlumaczenie Wheatley'a, ze problemem sa kierownice z kolami zebatymi (i jedynym slusznym rozwiazaniem sa kierownice z paskiem), mnie wcale nie przekonuje.
Na kolo kierownicy w realnym samochodzie sa przekazywane (w pewnym stopniu wytlumione) sily po przejsciu przez opony, zawieszenie i uklad kierowniczy.
Chyba kazdy przyzna mi racie, ze kierownice w simracingu maja odzwierciedlac zachowanie wirtualnego kola kierownicy (tylko i wylacznie).
Nie maja zadania takze odzwierciedlac zachowania opony i zawieszenia (pasek).
Kierownice w realnych samochodach wyscigowych nie sa gietkie, nie poddaja sie roznym silom (w normalnym zakresie). Zupelnie tak, jak kola zebate w Logitech'ach.
W takim razie kierownica uzywana w simracingu nie musi miec elementow gumowych (pasek), aby przekazywac efekty FFB w postaci bardziej przypominajacej sinusoide niz prostokat, bo te choc troche powinny byc juz wytlumione (przez wirtualna opone in zawieszenie).
norbi jest offline  

Ostatnio edytowane przez matias : 13-09-2012 - 17:51
Rating: 23896 | Skill: 9.68 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 02:20   Post #13 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.470
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
No troche inaczej.
Przekladnie zastosowane w produktach logitecha maja luz. taki luz musi byc. I na tym luzie powstaje rattling. W przypadku przekladni pasowych luz jest, mozna powiedziec, zerowy, stad brak tego efektu.

Natomiast prawda jest ze w realu w autach te wibracje gdzies musza byc tlumione. Kazdy na pewno jechal autem ze zuzytymi elementami zawieszenia (koncowki drazka kierowniczego czy silenbloki wahaczy). jest to swego rodzaju i przejawia sie roznymi dzwiekami. jednak nigdy nie przenosi na kierownice.

Natomiast Whittley to imo gosc ktory sie nie nadaje jako interfejs pomocy technicznej. Reagowanie na kazdy problem probujac udowodnic ze zglaszajacy nie ma racji jest strasznie irytujace. Do tego sie przylaczaja hajperzy co wlasciwie konczy mozliwosc rozmowy na poziomie.
Z wypowiedziami Tima to mozna by bloga zalozyc. Byloby z czego sie ponasmiewac. Ale ogolnie mam wrazenie ze on polowy rzeczy nie rozumie i odpowiada automatycznie tak aby nie ukazac ze jakakolwiek wina lezy po stronie ISI.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 09:13   Post #14 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.844
Są tam Maxym gorsze osoby niż "hajperzy". A mianowicie grupa hejterów która karmi się obrzucaniem błotem wszystkiego co związane z rf2. Stają w zaparte że każdy inny sim jest dla nich lepszy a jednak siedzą na forum ISI mam wrażenie 24h/ dobę. Nie dziw się że w opozycji okopali się fani.

Dla mnie jak ktoś jest rozczarowany rf2 to bierze refund, a jak mu się skończył okres, to piszę PMke do staffu ISI i żegna się z forum a nie robi syf i czepia się każdego kto ośmielił się dobre słowo powiedzieć.

Mieć swoją opinie, choćby negatywną to co innego
feels3 jest offline  

Ostatnio edytowane przez feels3 : 13-09-2012 - 10:19
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 10:22   Post #15 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.470
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Ale czemu? Bo ty lub ktos inny ma problem z pogodzeniem sie z tym ze rf2 jest biedny?
Jedynie real road to cos dla czego warto zostac u tego tytulu (bo inne simy tej funkcji nie maja). Wszystko inne jest przecietne albo zwalone; mam wymieniac?
Wiec czemu "hejterzy" maja o tym nie pisac?

IMO jedyny sposob jak pokazac ISI ze nie sa bogami, mastah a przede wszystkim pokazac jakie sa nasze prawdziwe oczekiwania to mowic o tym. Inaczej osiada na laurach poscielonych przez paru hajperow (ktorzy bezceremonialnie atakuja tych niezadowolonych obojetne czy maja czy nie maja racji)
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 10:33   Post #16 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.844
Nie rozumiesz, co innego dyskusja, a co innego jak ktoś hejtuje.

To jak wpadać na imprezę która Ci się nie podoba tylko po to aby popsuć zabawę innym.
Nie podoba się, to do widzenia, no chyba że jesteś masochistą i lubisz katować się codziennie beznadziejnym rf2.

Po za tym też ważne jest jak piszesz, a nie co piszesz. Jest sporo osób, które po prostu zgłaszają bugi, dyskutują co jest źle itp, a jest też grupa oszołomów która wpada robić chlew.

A co do pogodzenia, to może Ty się pogódź z tym że rf2 nie spełnia Twoich oczekiwań i pewnie nie spełni i po prostu zmień sima, przecież każdy jeden jest lepszy od rf2.

Mnie nie zachwyca iRacing jak nie których a CARS to już w ogóle wywołuje u mnie grymas na twarzy, ale nie wpadam na fora iRacing i SMS i nie podkreślam w co drugim poście że mój "ulubiony" rf2 jest 10x lepszy.

Żeby to jeszcze konstruktywne było, a tam większość postów nadaje się po prostu do kosza.
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 10:43   Post #17 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.470
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Cytat: Napisał feels3 Zobacz post
Nie rozumiesz, co innego dyskusja, a co innego jak ktoś hejtuje.
Alez to jest dyskusja. Ktos przyjdzie i powie ze grafika cienka albo ze mu sie trzesie nienaturalnie G25 i zaczyna sie dyskusja:
- kup lepsza kierownice, G25 to przezytek
- testowali to zawodowi kierowcy, wiec musi byc dobrze
- ISI buduje najdoskonalszy sim, wiec nie masz racji
- grafika jest super, jak ci sie podoba pcars to kup sobie pcars
- jestes hejterem
i tak dalej. Problem w tym ze czesto, gesto normalne zgkloszenie zamienia sie w dyskusje ktorej jedynym celem jest dyskredytacja i obrazenie zglaszajacego/niezadowolonego. Inaczej by sie skonczylo tylko na tym zgloszeniu, prawda?

Cytat: Napisał feels3 Zobacz post
To jak wpadać na imprezę
O q... nie wiedzialem ze to jest impreza.. pewnie impreza wielbicieli ISI.
Chyba ci sie cos pomerdalo. To jest support forum.


Cytat: Napisał feels3 Zobacz post
Po za tym też ważne jest jak piszesz, a nie co piszesz.
To dotyczy obydwu stron. Na forum dochodzi jeszcze problem z jezykiem. Czesc ludzi korzysta z translatorow czy tlumaczenia zawieraja konstrukcje z wlasnego jezyka. Niektore narodowosci sa bardziej impulsywne i maja inny sposob wypowiedzi. Dla kontrastu wypowiedzi KrzyskaSz sa tak wywazone i bezplciowe, ze krytyczny post brzmi prawie jako pochwala. Troche wiecej zrozumienia zamiast rzucac sie od razu na kazdego, kto wyraza krytyke.

Cytat: Napisał feels3 Zobacz post
która Ci się nie podoba tylko po to aby popsuć zabawę innym.
...
po prostu zmień sima
Dzieki za rade, ale pozwol ludziom decydowac co maja robic.

Cytat: Napisał feels3 Zobacz post
Żeby to jeszcze konstruktywne było, a tam większość postów nadaje się po prostu do kosza.
Wiekszosc ludzi nie ma odpowiedniej wiedzy aby wypowiadac sie konstruktywnie. Sa to end-userzy ktorzy maja pewne oczekiwania od nastepcy jednego z najpopularniejszych simow ostatnich lat. I sa zawiedzeni.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 10:49   Post #18 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.844
Cytat: Napisał MaXyM Zobacz post
Dzieki za rade, ale pozwol ludziom decydowac co maja robic.
Pozwól ludziom decydować co im się podoba a co nie.
Ty jesteś rozczarowany rf2, inni mają prawo być zachwyceni.

W zasadzie tym Twoim zdaniem powinienem Ci odpowiadać na każdego Twojego posta.

A z mojej rady spróbuj skorzystać, naprawdę szkoda zdrowia, mamy tyle simów na rynku, każdy jest lepszy, ale Ty widać uparłeś się katować rf2.

Nie pojmuje takiego zachowania, ale ok, nie wszystko można rozumieć.
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 10:52   Post #19 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.470
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Tyle ze to ty chcesz sie pozbyc hejterow. Ja hajperow nie atakuje.

Nie uparlem sie katowac rf2. W tym momencie nie ma nic innego, i jak powiedzialem
- rf2 ma real road czego inne simy nie maja
- na rf2 czekalismy 4 lata wiec zyjemy jeszcze tym oczekiwaniem

Ale jak wyjdzie AC i bedzie spelnial wymagania to kto wie czy rf2 nie pojdzie w odstawke zanim sie na protalu zadomowi. Oceni community.


Wracajac troche do tematu. Wlasnie czytalem posta thuGGa na ISIforums. Jak to jest ze sa takie roznice na kierach. Np. tak samo nie czujemy kiery w zakretach ale w moim przypadku kerby tak mocno kierownicy nie atakuja. A ty piszes ze urywaja rece.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-09-2012, 11:01   Post #20 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.482
Norbi, z jaką częstotliwością pracuje FF w iRacing?

Inna sprawa, ja w nKP na G25 czułem jak mi się FF tłucze na niektórych kerbach i pewnie gdyby działał z wyższą częstotliwością, to pojawiłoby się to, co mamy w rF 2.

No i tak jak Maxym napisał - G27, DFP, DFGT, Momo Racing, Momo Force i wszystkich pozostałych kierownicach z napędem opartym o koła zębate masz luz międzyzębny i to on jest przyczyną problemu. W G25 masz mechanizm który w założeniu miał ten luz eliminować ale zastosowane w nim sprężyny są za miękkie i finalnie nie są w stanie utrzymać zerowego luzu między zębami.
Kierownice Fanateca, T500RS i pozostałe z napędem pasowym (nie ważne czy na pasach zębatych czy klinowych) tego luzu po prostu nie mają. Wszystkie siły są przenoszone prosto na koło.
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Fanatec Clubsport Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dyskuja, dyskusja, ogolna, rfactor

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f261/rfactor-2-dyskusja-ogolna-14314/
Dodane przez For Type Data Hits
rf2 dx11 | IRG World Post #0 Refback 03-05-2017 22:31 38


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

230 osób online
228 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator