Szukaj:
PL EN ES
Polecamy




Kalendarz treningów
Nowości
Newsy - SimRacingPL

stare 20-06-2011, 23:38   Post #501 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 29.743
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
No to o tym wlasnie mowie.
Choc powinno sie to robic wlasnie odwrotnie. Przygotowujesz model 3D uwzgledniajacy nierownosci "duze" a na to nakladasz losowa hight mape. Bardziej lub mniej. Mogla by to byc np bitmapa (jak bump-mapping) okreslajaca nierownosci. Szum potrzebny aby otrzymac fakture asfaltu a oprocz tego mozna narysowac/wygenerowac mniejsze nierownosci.

W kazdym razie efekt uzyskany tym sposobem bylby identyczny z tym co oferuja tory laserowo skanowane. przynajmniej jesli chodzi o algorytmiczna kwestie.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 00:55   Post #502 (permalink)
NAD
Awatar NAD
 
Zarejestrowany: Jun 2006
Skąd: gdzieś tam
Postów: 3.713
Cytat: Napisał muscimol Zobacz post
Co kto lubi, dla mnie nie jest rozdmuchana - jadąc po zeskanowanym laserowo torze czuję, że jadę po czymś prawdziwym, nawet jeżeli nigdy nie jechałem, ani nigdy nie będę jechał na tym torze.
W rFie mam zwykle do wyboru, albo nierealistyczne żabkowanie (doprowadza mnie do pasji), albo nudną dechę, w nKP jeżdżę po polygonach ze wszelkimi tego konsekwencjami.
A jednak to efekt ir.
Dlaczego w rf jest tak, a nie inaczej? A no dlatego ze rf jest mało wydajny i zagęszczenie siatki, aby nierówności uzyskac spowodowałoby spadek fps.
Można to zrobić jeszcze inaczej. Przykład jest w Lemans od Virtual-LM
NAD jest offline  
Rating: 54693 | Skill: 5.95 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 04:41   Post #503 (permalink)
Awatar marty_k
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: London, UK
Postów: 1.161
Z trasami nie chodzi tylko o nierownosci, ale rowniez nachylenie torow czy wysokosci kraweznikow, nie mowiac juz o prostej geometrii. Np. jak porownasz Silverstone z iR z tym z rF (ktore jest calkiem sprawnie zrobione, zeby nie bylo) to niby trasa jest ta sama, ale jedzie sie po niej zupelnie inaczej, rFactorowa wersje nie ma takiego flow jak ta z iR.

Licze na to, ze rF jako sim utrze nosa iR bo sytuacja, gdy istnieje na rynku tylko jeden mocny produkt jest po prostu zla.
marty_k jest offline  
Rating: 3448 | Skill: 5.71 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 07:17   Post #504 (permalink)
Awatar muscimol
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 3.060
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do muscimol
Cytat: Napisał MaXyM Zobacz post
A co jakby tor nie byl laserowo skanowany a mial wygenerowane nierownosci, chociazby losowo? teoretycznie jest mozliwe (mam nadzieje ze cos takiego ISI zaimplementuje) ze do plaskiego toru dodana zostanie jakas height-mapa. Cos co jest tez w iR. Ale w iR pochodzi ona ze skanu laserowego a moglaby byc rownie dobrze wygenerowana z jakiegos szumu.
Jeżeli miałoby to dać wiarygodne doznania, to w przypadku torów drogowych jestem na tak. Jeżeli chodzi o owale, to IMO bez laserowego skanu nigdy nie odda się charakteru toru, bo tam bardzo ważny jest profil, ukształtowanie zakrętów, jeżeli to nie jest zachowane to i jechać po tym torze będzie się zupełnie inaczej - owale przez swoją prostotę są strasznie upierdliwe i wszystko sprowadza się tam do najmniejszych szczegółów.
muscimol jest offline  
"Being wrong is erroneously associated with failure, when in fact, to be proven wrong should be celebrated, for it is elevating someone to a new level of understanding, furthering awareness.

There is no such thing as a smart human being, for it is merely a matter of time before their ideas are updated, changed or eradicated." Jiddu Krishnamurti



Rating: 6897 | Skill: 6.80 | OpenRating: 0
| Logitech G27 + LC | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 09:30   Post #505 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 29.743
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Te szczegoly sa wazne tak przy torach drogowych jak i owalach. Wszedzie sie jezdzi na limicie i kazda roznica w torze ma znaczenie.

Tyle ze profil mozna zrobic dobrze juz dzis przy odrobinie checi i np. dostepu do blueprintow toru.
Jednak jak sie zastanowic, 100% odwzorowanie jest dosc umowna i nieosiagalne nawet laserowym skanowaniem (o czym pisalem wyzej). Jesli wiec sim ma za zadanie byc trenazerem uczacym kierowce jazdy, to przy zalozeniu ze skan jest aktualny, takie podejscie ma sens. Jesli to ma byc tor gdzie sie scigaja simracerzy, to roznice w stosunku do reala nie maja wplywu.
Zreszta... historia zna przypadki jak producent dawal nam super tor realny, wykonany za pomoca... gps. Jaralismy sie tym przez 7 lat i nam nie przeszkadzalo to ze te tory sie az tak roznia. Bo o tym nie wiedzielismy.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 11:11   Post #506 (permalink)
Awatar marty_k
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: London, UK
Postów: 1.161
Podaj przyklady dobrze zrobionych torow?
marty_k jest offline  
Rating: 3448 | Skill: 5.71 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 11:23   Post #507 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 29.743
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Ale w jakim sensie dobrze i wg jakich standardow. I jak mi udowodnisz ze tor nie jest dobrze zrobiony.
Ja mowie o ogolnym podejsciu do tworzenia torow i ew technologiah ktore moglyby zastapic wrazenia ktore daje laserowe skanowanie
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 11:40   Post #508 (permalink)
Awatar marty_k
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: London, UK
Postów: 1.161
Nie pisze zlosliwie, po prostu chcialem obadac. Jesli rF2 bedzie rzeczywiscie dobry to nie rozumiem dlaczego mialbym sie nie scigac na tej platformie.

Dla mnie jak narazie tylko Sebring na rF byl rzeczywiscie dobrze zrobionym torem. Nie jezdze duzo na rF, wiec moze sa jeszcze jakies inne, ktore powinienem zobaczyc.

Standardy sa chyba jasne - chcemy jezdzic na torach, ktore przypominaja te z rzeczywistosci. One maja takie a nie inne profile nie bez powodu. Jesli zaczynamy mowic, ze inspirowane prawdziwymi tory sa okay to tak samo wyglada to z samochodami i np. przepisami. Co w sumie nie jest glupim podejsciem bo pewnie fajniej by sie jezdzilo
marty_k jest offline  
Rating: 3448 | Skill: 5.71 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 11:44   Post #509 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 29.743
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Cytat: Napisał marty_k Zobacz post
Standardy sa chyba jasne - chcemy jezdzic na torach, ktore przypominaja te z rzeczywistosci.
Racja


Cytat: Napisał marty_k Zobacz post
Dla mnie jak narazie tylko Sebring na rF byl rzeczywiscie dobrze zrobionym torem.
A skad wiesz ze na profile na sebringu sa dobrze zrobione?
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-06-2011, 11:44   Post #510 (permalink)
Awatar Marcoone
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 5.621
Tak się wtrącę odnośnie naprawdę dobrych (wg, mnie) torów do rF-a.

Mid Ohio
Le Mans (Circuit de la Sarthe)

Wykonane na poziomie wspomnianego Sebring, co nie dziwi bo wszystkie te tory stworzył team VirtuaLM.

Pewnie by się jeszcze jakieś znalazło - choćby Zolder czy Suzuka po poprawkach Krzyśka Szczecha.
Marcoone jest offline  
NAD nigdy nie był szybki - Kimi

Rating: 49418 | Skill: 5.07 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
newsy, rfactor2

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f261/rfactor2-newsy-6693/
Dodane przez For Type Data Hits
You Have Selected “No.” | Pretend Race Cars This thread Refback 21-03-2016 19:48 15
Simracing czyli symulatory czterech kółek This thread Refback 16-09-2015 11:06 2
Zobacz wątek - Kontynuacja rF • Forum Wyprzedź Mnie! This thread Refback 01-12-2012 15:36 4
krotka historia rajdow This thread Refback 22-06-2011 14:11 13
Simracing czyli symulatory czterech kek This thread Refback 24-04-2011 12:49 1
Zobacz wątek - Kontynuacja rF • Forum Wyprzedź mnie! This thread Refback 02-12-2010 21:45 12
rFactor 2 This thread Refback 17-10-2010 18:45 4


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

155 osób online
154 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy