Szukaj:
PL EN ES
Polecamy




Kalendarz treningów
Wróć   SimRacing wyścigi online > Symulatory > Dostępne symulatory > rFactor2

rFactor2 Podstawowe Ustawienia

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

rFactor2 rFactor2

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 09-02-2015, 02:06   Post #11 (permalink)
Administrator GT3
Awatar mastablasta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 5.883
Gdzieś w temacie o rf2 ktoś napisał co zmienić bodaj w PLR albo controller.ini żeby lepiej czuć co się dzieje z oponami (przód lub tył nie pamiętam dokładnie). Bardzo dużo pamiętam
Nie mogę tego znaleźć ale jestem wręcz pewien, że ktoś takie info pisał, tylko wtedy sobie to olałem a teraz by mi się przydało.
mastablasta jest offline  
Hera Koka Hasz LSD

Rating: 154822 | Skill: 8.87 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-02-2015, 07:34   Post #12 (permalink)
Awatar knooger
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 684
Był to retsam i jeżeli dobrze pamiętam to proponował zmianę linijki w controller.ini na

Cytat:
"Brake effects on steer axis":1,
knooger jest offline  
Rating: 26451 | Skill: 5.81 | OpenRating: 0
Logitech G25
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-02-2015, 16:32   Post #13 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.593
Cytat: Napisał mastablasta Zobacz post
Gdzieś w temacie o rf2 ktoś napisał co zmienić bodaj w PLR albo controller.ini żeby lepiej czuć co się dzieje z oponami (przód lub tył nie pamiętam dokładnie). Bardzo dużo pamiętam
Nie mogę tego znaleźć ale jestem wręcz pewien, że ktoś takie info pisał, tylko wtedy sobie to olałem a teraz by mi się przydało.
http://simracing.pl/forum/f285/dtm-t...tml#post565644
retsam jest offline  
http://simracing.pl/forum/image.php?type=sigpic&userid=14705&dateline=142335  7463


Rating: 16928 | Skill: 5.83 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-2015, 12:40   Post #14 (permalink)
Administrator GT3
Awatar mastablasta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 5.883
Czopy, gdzies na forum (tylko nie wiem czy na srpl czy jakims zagranicznym), ktos radzil co zmienic (chyba w .json) jesli w poblizu garaży/pit stopu ma sie przycinki. Nie moge tego znaleźć.


I czy ktos to sprawdzał, testował, ma jakies zdanie?
Cytat: Napisał sAdi Zobacz post
- w pliku PLR (rFactor2/UserData/player/player.plr) zmienić wartość w wierszu o nazwie Flush Previous Frame z 0 na 1 (poprawia płynność)
mastablasta jest offline  
Hera Koka Hasz LSD

Rating: 154822 | Skill: 8.87 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-2015, 13:05   Post #15 (permalink)
Awatar eRKa
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Limerick
Postów: 1.491
Ta opcja (Flush Previous Frame) jest już usunięta.
eRKa jest offline  

Ostatnio edytowane przez eRKa : 07-03-2015 - 13:47
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. - George Bernard Shaw



Rating: 38503 | Skill: 7.27 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-2015, 13:20   Post #16 (permalink)
Awatar MrKubool
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: Olsztyn
Postów: 425

rF2 WEC 2016 P1
rF2 ALMS 2016 P1
rF2 Megane Trophy 2016 I

Spróbuj zmienić: "Garage Detail":0.01 w pliku.json (standardowo jest chyba 0.1)
MrKubool jest offline  
Rating: 39648 | Skill: 11.73 | OpenRating: 0
Logitech G27
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-2015, 15:20   Post #17 (permalink)
Administrator GT3
Awatar mastablasta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 5.883
Dzieki MrK , no to wlasnie chyba bylo to co pamietam, thx
mastablasta jest offline  
Hera Koka Hasz LSD

Rating: 154822 | Skill: 8.87 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-01-2016, 01:05   Post #18 (permalink)
Awatar mechanicalmind
 
Zarejestrowany: Jun 2015
Postów: 7
https://www.youtube.com/watch?v=RvWVG1fpqLg
mechanicalmind jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-05-2017, 00:13   Post #19 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 5.793
Piszę w tym wątku gdyż wydaje mi się najodpowiedniejszy.

W zeszłym tygodniu zrobiłem mały benchmark rf2 w celu sprawdzenia gdzie "bezstratnie" można zyskać fps z punktu widzenia wyścigu, a nie robienia fotek do zapowiedzi.
Testy robiłem na dx11, ale z powodzeniem można je odnieść do wersji dx9, gdyż celem było szukanie "gdzie zyskać", a wyniki przedstawię w %.

A więc warunki testu:

Rf2 dx11

i5 4590 + gtx960 (Evga acx z fabrycznym OC) + 16gb Ram (dual cl9 1600mhz) + HDD hitachi (super szybki serwerowy)

Tor Salsburgring + auto Corvetta gt2 (ISI)

Pogoda clear, godzina 15:00, kilkanaście aut na torze.

Każdy wyjazd odbywał się za jednym z aut AI, tak żeby mieć jakiegoś przeciwnika przed sobą.

3 okrążenia.

Test bazowy.

1. W rf2 wszystko na full + post fx high
Wynik fps - Avg: 52.585 - Min: 43 - Max: 62
Przy spadkach bardzo odczuwalne przycięcia.

2. Idziemy na kompromis z nowymi efektami. W rf2 wszystko na full + post fx low. Ustawienia medium nie mają sensu gdyż dotyczą tylko dodania blur do powtórek.

Wynik fps - Avg: 63.707 - Min: 54 - Max: 81

+ 21% zysku w wydajności



3. Kolejna rzecz, którą można iść na kompromis to cienie ale tylko do poziomu high i wygładzanie optimum - różnica wizualna jest minimalna z punktu widzenia wyścigu. Ustawienia medium obcinają niektóre cienie, a wygładzanie fast je oszpeca. Dla mnie nie mają sensu

Wynik fps - Avg: 72.723 - Min: 60 - Max: 86

+14 % zysku do wydajności

4. Kolejna rzecz, którą zawsze wyłączam w rf2 to są enviroment reflecftion, czyli to co widać na karoserii auta. Ustawienia high to płynne rzeczywiste odbicia. Ustawienia low to odbicia rzeczywiste, ale tak paskudnie okastrowane, że nie mają sensu. Off - to odbicia bitmapy przypisane do różnych części toru. W wyścigu ciężko się zorientować, że odbicie jest nierzeczywiste. Ale jest ładne i płynne.

Wynik fps - Avg: 91.613 - Min: 75 - Max: 112

+ 26 % do wydajności. (bardzo duży zysk)

5.Zauważyłem, że ustawienia tekstur i detali (4 pierwsze parametry zakładki display) bardzo znikomo różnią się między full i high. W wyścigu różnice do zaniedbania.

Wyniki fps - Avg: 97.308 - Min: 70 - Max: 120

+ 6.5% zysku na wydajności. (nie wiele, się zawsze coś)

6. Obniżenie road reflection z high na low w warunkach suchych przynosi nie wielki +3% zysk. Ale zgoła inaczej byłoby na torze zalanym wodą. Tego jednak nie testowałem.

Obecne wyniki fps - Avg: 100.161 - Min: 76 - Max: 121

Na tym etapie mamy +92% fpsów w stosunku do maksymalnych ustawień, a rf2 nie wygląda dużo gorzej. Praktycznie w w wyścigu nie zauważymy tego.

7. Lecimy dalej - bierzemy się za AA czyli antyaliasing. Level 4 jak dla mnie nie różni się od level 5 ani wyglądem, ale również znikomy jest zysk +1%. Poziom 3, wprawne oko dostrzeże może różnice, ale zysk jest również niewielki tylko +2.5 %.

Obniżyłem na level 1.

Wynik fps - Avg: 133.247 - Min: 91 - Max: 163

Wow +33% zysku.

Niestety koszt jest duży. Mamy już tzw. kwadraturę koła i wszystkie krawędzie przypominają ostrza piły tarczowej.

Nie sprawdzałem level 2.

Za to zrobiłem coś innego.
Przestawiłem AA w rf2 na none i poszedłem do zakładki AA w Nvidia Inspector. I tam grzebałem, grzebałem i jest taka opcja "Maxwell default.... Coś tam coś tam" + 16xCSAA - nie pamiętam bo piszę teraz z dala od mojego kompa. Wygląd jak na AA level 3/4 a wynik :

Avg: 137.597 - Min: 99 - Max: 171

Znowu duży zysk +37% prawie bez stratny wizualnie.

8. No to kolej na Filtrowanie Anizotropowe. Obniżamy na x8.

Wynik fps - Avg: 146.940 - Min: 87 - Max: 195

+ 6. 5 %

Uczucia mam mieszane, zysk średni, a wizualnie na liniach zbiegających się do horyzontu (np. białe linie track limits) widać utratę ostrości i "znikają we mgle"


Zabawa z zastąpieniem ustawień FXAA w panelu nvidii nie przyniosła zysków fps.

Ostatecznie zdecydowałbym się zostawić filtrowanie x16 w rf2

Przy ustawieniach zatrzymałbym się na punkcie 7 w którym mamy +164 % zysku w stosunku do opcji z maksymalnymi ustawieniami, a wizualnie niewiele tracę.
modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 11-05-2017 - 07:13


Rating: 47990 | Skill: 4.07 | OpenRating: 816
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-05-2017, 12:26   Post #20 (permalink)
Awatar Pyjter
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Skąd: Siemianowice Śląskie
Postów: 546
Jesli chodzi o AA to u mnie ma mały wpływ na FPS. Najbardziej spowalnia level3, 6, 8. W stosunku do pozostałych jest o 7 klatek mniej, chociaż wizualnie nie widać róznicy. Najlepiej mi się sprawdza level7.

A np. włączenie supersampling na x4 zmniejsza liczbe klatek o połowę...

Karta R9 280
Pyjter jest offline  
Rating: 15404 | Skill: 4.30 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
niski fps, plugin, podstawowe, rfactor2, ustawienia, ustawienia. graficzne

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

143 osób online
143 Gości
0 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy