Szukaj:
PL EN ES
Polecamy




Kalendarz treningów
Wróć   SimRacing wyścigi online > Symulatory > Dostępne symulatory > Assetto Corsa

T150 - jak ustawić?

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Assetto Corsa Wszystko o tym simie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 06-03-2017, 23:01   Post #1 (permalink)
Awatar Skyler
 
Zarejestrowany: Feb 2017
Postów: 33
T150 - jak ustawić?

Cześć!
Właśnie przyszła mi kierownica Thrustmaster T150 Pro i kupiłem Assetto Corsa na PC ze wszystkimi Dream Packami i mam kilka pytań, gdyż to moja pierwsza kierownica i ogólnie początek simracingiem.

1. Czy zmieniać coś w ustawieniach kierownicy? Jaki ustawić kąt skrętu i te wszystkie ustawienia z zakładki "gain settings"?
2. Co zmienić w ustawieniach gry?
3. Jak działa FFBclip i jak go ustawić? Static czy Dynamic, Manual czy Auto?
4. Da się ustawić żeby bieg nie zmieniał się automatycznie na wyższy?
5. Da się jakoś zmienić ustawienia tej linii która pokazuje jak jechać żeby zmieniała kolor w zależności od prędkości (w project cars chyba tak jest)?
6. Które wspomagania jazdy włączyć?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Skyler jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-03-2017, 23:18   Post #2 (permalink)
Awatar webweb
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Zawadzkie
Postów: 584
Tak ładnie złożyłeś posta z zapytaniem że na pewno przy minimalnym wysiłku sam wszystko ogarniesz. I ta duma potem - bezcenna. : - D
webweb jest online  


Rating: 28736 | Skill: 6.07 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-03-2017, 23:39   Post #3 (permalink)
Awatar Skyler
 
Zarejestrowany: Feb 2017
Postów: 33
Próbuje to juz ogarnąć od paru godzin i średnio mi idzie, jak mówie - jestem kompletnie zielony.
Skyler jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-2017, 00:13   Post #4 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 5.875
Masz takie coś najpierw do poczytania dotyczącego samej T150 (i w sumie każdego Thrustmastera):

Cytat:
The four different settings located in the Gain Settings tab have the following purposes:

CONSTANT:

A constant force will keep the same level in time. When a game decides to apply a force of x% of what the wheel can do, the "Constant" will keep that force at the same level.

Example: A driving simulator game will usually use the constant force to simulate the G-Force. It will create a constant force at 0% but, depending on the speed and the wheel angle, the force will be increased accordingly.

PERIODIC:

A periodic force will vary in time according to the type of periodic effect, amplitude and frequency. Because a periodic force includes an offset that has the same behavior as a constant force, some games will create a periodic force and merge an effect they would render for a constant force (like the G-Force) and a periodic effect (bumping road).

Example: A periodic effect gives the shaking effect on the wheel. At high frequency, you will feel it rumble... but in some cases very low frequency are used to create crash effects where the wheel first turns fully to the left, then to the right and then to the left again, before stopping. Of course, that depends on what the game developers decide.

SPRING:

A spring force is a force that increases according to how far you are from a specific position on the wheel. The basic spring force we could think of is a default spring center where the wheel goes back to its center position when you release it. But the force can be set to negative, which will make the wheel go further away from the center position.

Example: Basic spring force where the wheel goes back to its center position.

DAMPER:

A damper force controls how the wheel will react when it's moving. It is usually used as a (dynamic) friction or if you use it while the wheel gets back to its center position (spring effect), then it will behave like controlling the damping on a spring-mass system. A game will usually use the damper force in order to make it harder for the player to turn the wheel while in other circumstance make it feel like if it's very smooth and easy.

Example: Controlling the force you need to apply on the wheel to rotate it.

The SPRING and DAMPER effects are what we call Dynamic Effects, because they rely on information which depends on the wheel (position for spring or speed for damper). The Dynamic Effects are those effects which benefit the most from hardware force-feedback implementation (compare to software) - like in the T500RS - because you want a fast response based on how the player will turn his wheel.

The CONSTANT and PERIODIC effects are what we call Static Effects. Once the game sets them, they act according to the parameters set or modified through time by the game regardless of how the user turns the wheel. The game might adjust them accordingly, but they are not linked directly to the wheel position, speed or acceleration."
modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 07-03-2017 - 00:36


Rating: 48870 | Skill: 4.08 | OpenRating: 1696
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-03-2017, 00:19   Post #5 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 5.875
Ja jeżdżę głównie na rf2 i pod tego sima mam ustawione ffb na T150.
Z tego co poczytałem powyżej i z własnych odczuć najważniejsza siła to periodic bo daje najwięcej informacji co się dzieje z autem w zakręcie, na kerbach, na nierównościach oraz z kołami na hamowaniu itd. Dlatego trzeba ją z T150 wyeksponować, bo demonem siły to ta kierownica nie jest. Chodzi o to, żeby siły Constant tej siły Periodic za bardzo nie "przykrywały" (bo one się nakładają w efekt końcowy), i żeby FFB pozostał nadal mocny. Ustawiam to tak:

Overall Strength 100% (bo to sobie wole w simie zmniejszać do każdego auta)
Constatnt 60%
Periodic 100%
Spring 0% - siła centrująca kierownicę , przy ustawieniu na 0% polegam na tym co wygeneruje mi symulator.
Damper 0% - siły tarcia, podobnie jak wyżej dlatego na 0%

Jednemu koledze z ligi (rexowi) jak podpowiedziałem te ustawienia i wykorzystał je w T500 ( z modyfikacjami bo T500 to dużo większa moc) to był zachwycony i nie mógł uwierzyć, że można w simie jeszcze więcej wyczuć niż mu się zdawało do tej pory

W interniecie przeważnie można spotkać ustawienia C100% i P100% albo nawet C100% a P80%. Ja tak jak pisałem Periodic uznaje za najważniejszą siłę i ją eksponuje.


W Assetto od czasu do czasu upalam, raczej na próbę, ale nie jestem zadowolony z FFB - w każdym razie przy takich ustawieniach nie czuć auta tak jak w rf2. Być może trzeba by kombinować i poświęcić na to trochę czasu, ale nie bardzo go teraz mam. Spróbuj na tych jako wyjściowych i coś kombinuj dalej. Podziel się efektami. Może uda Ci się na AC coś spektakularnego uzyskać to chętnie sam skorzystam.

W rf2 w samej grze nie ustawia się prawie nic FFB jest bardziej bezpośredni. W AC jest sporo tych suwaków i efektów do włączenia i podejrzewam, że jeszcze tam trzeba by dużo poeksperymentować, ale to już muszą Ci podpowiedzieć użytkownicy AC+T150.
modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 07-03-2017 - 00:44


Rating: 48870 | Skill: 4.08 | OpenRating: 1696
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2017, 23:33   Post #6 (permalink)
Awatar Skyler
 
Zarejestrowany: Feb 2017
Postów: 33
Ustawiłem sobie soft_lock na 1, ale to nic nie dało - kierownica i tak kręci się do końca, chciałem więc zablokować sobie kierownice ręcznie, ale zauważyłem, że to też nic nie daje - kierownica zawsze robi 1080 stopni, niezależnie od ustawienia. O co może chodzić?
Skyler jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-03-2017, 00:08   Post #7 (permalink)
Awatar $hogel
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Pruszcz Gdański
Postów: 3.355

AC KTM X-Bow Cup 2016 I

skyler jutro ci odpowiem, bo nie moge czytac postow w stylu "sam sobie poradz". porazka

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
$hogel jest offline  
Rating: 9187 | Skill: 9.26 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-05-2017, 15:31   Post #8 (permalink)
Awatar Paseratti
 
Zarejestrowany: Apr 2016
Postów: 6
Cytat: Napisał $hogel Zobacz post
skyler jutro ci odpowiem, bo nie moge czytac postow w stylu "sam sobie poradz". porazka

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jeśli byłaby taka możliwość to ja również prosiłbym o jakąś podpowiedź co do ustawienia tej kierownicy
Paseratti jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-05-2017, 15:56   Post #9 (permalink)
Awatar kicker
 
Zarejestrowany: Apr 2016
Postów: 18
Profiler:
main force 100
constant 100
periodic 100
spring 0
damper 10

Assetto:
gain 100
minimum force 4
reszta wszystko na 0 żadnych dodatkowych efektów
Ponadto, w zależności czym jeżdżę 540 lub 720 stopni obrotu.

aha, i jeszcze w grze obowiązkowo fbbclip tool.

Już trochę eksperymentowałem z ustawieniami i takie najbardziej mi odpowiada, przynajmniej narazie.

Paseratti, dużo już śmigasz na t150? jeżeli nie, to ustaw sobie tak jak np. jest u mnie i upalaj do upadłego, bo dopiero po jakimś czasie zaczyna się dostrzegać różne niuanse których nigdy nie wychwycisz po parunastu godzinach jazdy. I dopiero wtedy jest sens kombinować i dostrajać różne szczegóły.
kicker jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-05-2017, 17:20   Post #10 (permalink)
Awatar Paseratti
 
Zarejestrowany: Apr 2016
Postów: 6
Dzięki bardzo, na pewno wypróbuję.
Mam ją bardzo krótko więc spróbuję zrobić tak jak napisałeś.
Paseratti jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
jak, t150, ustawić

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy