Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Formula Renault Lato 2014

[FRL 2014] SPA GP Preview

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Formula Renault Lato 2014 Formula Renault Lato 2014

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 01-08-2014, 20:48   Post #1 (permalink)
Awatar mikemonkey
 
Zarejestrowany: May 2010
Skąd: Łódź
Postów: 142
[FRL 2014] SPA GP Preview

[FRL2014] SPA GP Preview



Kiedy moja żona myśli o Spa, to myśli o kojącym, relaksacyjnym uczuciu, które wprawia ciało w delikatne wibracje, stymulujące mózg ku przyjemnym marzeniom.
Kiedy ja myślę o SPA, to myślę o tym samym co moja żona, chociaż tak naprawdę myślimy o czymś kompletnie innym.
Nie będę ukrywał, że Spa Francochamps to mój ulubiony tor. Ech, te wspaniałe wspomnienia z czasów, kiedy Formuła 1 dostarczała mi jeszcze emocji. Schumacher wjeżdżający Coulthardowi w dupsko i tracący tym samym tytuł w 1998 roku. Fryzura ala „mokry pudel” Eddiego Jordana, kiedy jego team zdobył dublet. Mika i manewr wykorzystujący dublowanego Zontę, aby wyprzedzić Schumiego w 2000 roku. Driftujący Villeneuve na Eau Rouge w 2005. Jak on z tego wyszedł!?. Mój debiut w SRPL także odbył się na tym torze. Jadąc Estonią, zająłem piąte miejsce i pomyślałem „Top5 w debiucie? Jeszcze dwa miesiące treningów i będę dymał tych gości bez większych problemów”. To się nie stało.
Do tego toru, jak do żadnego innego, żywię jakieś bliżej niesprecyzowane uczucia. Jego usadowienie w gęsto zalesionych Górach Ardeńskich, tworzy niezwykłą, ezoteryczną aurę, która sprawia, że pomimo stu przejechanych kółek nadal ma się wrażenie jazdy w nieznane. Pewnego razu, kiedy przemierzałem tor po raz enty i będąc już na granicy świadomości, nasunęła mi się taka pretensjonalna analogia, w której zestawiłem belgijski obiekt z ludzkim żywotem.
La Source, najwolniejszy punkt na torze, długi nawrót, jak poczucie bezkresu dzieciństwa. Przecież ono nigdy się nie skończy, będzie się ciągnąć jak dwumiesięczne wakacje u dziadków na wsi. Przyjemne złudzenie, ponieważ ledwie nieśmiało wychylimy się zza nawrotu i …już rozpędzeni młodzieńczym entuzjazmem zmierzamy ku Eau Rouge. Tam lepiej trochę odpuść – mówią rodzice. To matura, pierwszy poważny egzamin w twoim życiu. Ale potem to już studencka jazda bez trzymanki. Pełen gaz. Dziewczyny, imprezy, kolejne dziewczyny, próby zespołu, który zawojuje świat. Nie zawojuje, ale przynajmniej przyciągnie kolejne dziewczyny. Browary na openairach, marycha na woodstockach, exstasy na loveparadach, jazda na dachu samochodu pożyczonego od rodziców. Rozbity samochód rodziców, dziewczyny, masz prezerwatywę, nie potrzebujmy, Les Combes, hamuj , o k…a, dlaczego nie założyłem tego kondona. Uwaga, uwaga, wjeżdżamy w techniczny odcinek zwany dorosłością. Podcięte prozą życia skrzydła, jak za niskie wingi w bolidzie. Ciężko się utrzymać między liniami kolejnych życiowych zakrętów. Kredyty, jak wyroki sądowe to Bruxelles. Pouhon jak szefowie, którym życzysz śmierci poprzez śmiertelne ukąszenia jeży chorych na rzeżączkę. Campus jak dziadkowie, którzy nie mieszkają już na sielskiej wiosce, tylko na ponurym wysypisku betonowych krzyży. Gęba pełna piachu z Stavelot, kiedy zdradzasz kolejne ideały, wybierając wygodniejsze kompromisy. Uff znowu las. Trochę spokoju. Emeryturka. Teraz odpocznę, teraz się wyluzuję. Jasne. Niby jesteś na prostej, ale kiere trzeba mocno trzymać, żeby nie wypaść z trasy przedwcześnie na Blanchimont. „Pana cholesterol jest grubo powyżej normy. Dlaczego Pan nie przyszedł do mnie wcześniej?” Dlaczego? Powiem ci ch…u dlaczego. Dlatego, że musiałem zapieprzać na dwóch etatach, bo córka chciała na obóz językowy w Abu-Dhabi, syn-matoł rozbił samochód, jeżdżąc na jego dachu, a bank od 30 lat dzierżawi moje jaja, które są zastawem za dom naszych marzeń, którego wartość spada z każdym moim oddechem. Ostatnia szykana. Co jest za nią. Niebo? Piekło? Nic? Już widać metę. Nie było łatwo, ale w zasadzie jestem z tego wszystkiego zadowolony. Nawet z mojego infantylnego syna, który właśnie na czterdziestkę zafundował sobie kokpit do simracingu za sześc koła. Co za matoł! To już koniec, żegnajcie, czas umie… Dwie minuty, kurde ile!?. Nie to niemożliwe, na pewno da się szybciej. Jeszcze raz. La Source…
Główni bohaterowie poprzednich wyścigów – Unikalny Nick i Strachu – nie pojawili się na starcie w Assen. Ich podobizny pojawią się niebawem na kartonach z mlekiem, natomiast Administracja FRL2014 stanowczo dementuję plotki, że ich nieobecność ma związek z aferą podsłuchową.
Nieobecność wyżej wymienionych dodała tylko smaczku rywalizacji. Największy łup z Assen wywiózł Anti, który z liczbą 119 punktów wskoczył na trzecie miejsce w generalce. Zwycięstwo i trzecie miejsce pozwoliły Viperowi na usadowienie się w fotelu wicelidera. Trzy punkty przewagi nad nim ma Ponte, który po raz kolejny potwierdził starą prawdę, że przegrane bitwy nie znaczą nic w obliczu wygranej wojny. Regularność, z jaką Jakub zdobywa punkty w kolejnych wyścigach jest godna podziwu, czego wyrazem mogą być padokowe plotki o sznureczku szwajcarskich producentów zegarków, którzy ustawił się w Assen pod jego przyczepą. Na czwarte miejsce spadł Unik, ale podobnie jak w przypadku Strachu, jego strata jest jeszcze do odrobienia. Szykuje się więc pasjonująca końcówka sezonu.
Do góry nogami przewróciła się też klasyfikacja Rookie Challenge, zdecydowany lider – Strachu – pozbawił się na własne życzenie prowadzenia, oddając je Antiemu. Do walki o prestiżową licencję F1 włączyła się również tina, której forma w Assen zawstydziła Danice Patrick.
Za racji uruchomienia na torze Assen maszynki do liczenia wyjazdów, wyniki obu wyścigów są nieoficjalne, więc omawiane klasyfikacje mogą ulec jeszcze lekkim modyfikacjom. Niemniej jednak, sezon FRL2014, jak stek grillowany na małym ogniu przez pierwsze dwa wyścigi, został w Holandii obrócony na drugą stronę i pokazał jak apetycznie wygląda. Teraz przyrumienimy go jeszcze na Spa, aby zeżreć ze smakiem na Zandvoort.

Tutaj znajdziesz auto i tory:[FRL 2014] Kalendarz + Download
Tutaj wybierzesz ubranko dla autka:[FRL 2014] Rezerwacja skinów
Wielki Brat przemawia pod tym adresem:[FRL 2014] Ogłoszenia administracyjne
Pod tym adresem thooorn udziela lekcji savoir vivre:[FRL 2014] Jak wystartować? Jak się zachować na serwerze?
mikemonkey jest offline  
Rating: 5437 | Skill: 2.27 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 12:58   Post #2 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 13:01   Post #3 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.650
Mistrz.

P.S. Ale po jakości tego tekstu sądzę, że w Holandii Michał odwiedzał nie tylko tor.
Myślę, że korzystał z wszystkiego co dopuszcza prawo holenderskie.
modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 02-08-2014 - 13:40
Rating: 50649 | Skill: 4.06 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 13:38   Post #4 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.710
Cytat: Napisał thooorn Zobacz post
Joker w tym momencie klaskał ironicznie

Do autora: ty chory człowieku! Przez ciebie płaczę!
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 15:34   Post #5 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Oj wiem, ale nie mogłem znaleźć innego
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 15:58   Post #6 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.710
Cytat: Napisał thooorn Zobacz post
Oj wiem, ale nie mogłem znaleźć innego

nie ma za co

A pod takimi brawami to i ja się podpisuję

...chociaż nadal płaczę!
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 16:07   Post #7 (permalink)
Awatar Viper
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: Szczecin
Postów: 466


Oto wykres moich min kiedy jade okr po Spa. Nowy, nudny Bus Stop zawsze psuje mi humor. Stary dawal o wiele wiecej frajdy i ... byl po prostu lepszy.
Viper jest offline  


Rating: 50339 | Skill: 11.18 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 17:06   Post #8 (permalink)
Administrator ACC
Awatar Shpon
 
Zarejestrowany: Sep 2012
Postów: 409
Dobry tekst, fajnie się czyta jakbyś napisał podobny tekst o Nordzie to mógłbyś go wydać w formie książki.

Widzę że twórcy mapki toru stwierdzili że Eau Rouge jest na tyle znanym zakrętem że nie trzeba go podpisywać.
Shpon jest offline  
Rating: 29788 | Skill: 4.52 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 17:17   Post #9 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.650
Akurat tak się składa, że jeżdżąc Formuła Renault przez Eau Rouge - nie dzieje się nic sensacyjnego 224-228 km/h i but w podłodze, lekkie ruchy kierownica. Żadnych kłopotów.

Mnie na razie martwi Campus 13 i 14. Około 150 km/h w prawo i strasznie ta Formułka nie lubi zmiany rozkłady masy gdy trzeba przejść od razu w lewo z podobną prędkością. Tam mam najwięcej adrenaliny.

Ten tor dostarczy nam więcej emocji w samochodach GT3 i WTCC. Na Eau Rouge naprawdę trzeba mieć jaja żeby w tych autach przejechać bez minimalnego choć odjęcia.

Zaczyna mnie też martwić Les combes. Po zapowiedzi Michała na końcu prostej pomyśle dlaczego nie założyłem wtedy prezerwatywy i pojadę prosto w buraki.
modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 02-08-2014 - 21:21
Rating: 50649 | Skill: 4.06 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-08-2014, 21:48   Post #10 (permalink)
Awatar Veacue
 
Zarejestrowany: Mar 2014
Postów: 199
Widzę, że mamy kolejnego kandydata do Nobla z literatury w osobie mike'a. Piszesz jak Szymborska, a jeździsz lepiej

Nie będzie mnie. Wczasy
Wolałbym kisić się w dusznym pokoju, wciśnięty między krzesło a kierę, wpatrzony w monitor, niż leżeć na plaży, ale to nie ja decyduję
Veacue jest offline  
Rating: 2482 | Skill: 2.18 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2014, frl, preview, spa

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator