Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Formula Renault Lato 2014

[FRL 2014] Suzuka GP Preview

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Formula Renault Lato 2014 Formula Renault Lato 2014

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 27-06-2014, 19:19   Post #1 (permalink)
Awatar mikemonkey
 
Zarejestrowany: May 2010
Skąd: Łódź
Postów: 142
[FRL 2014] Suzuka GP Preview

[FRL 2014] SUZUKA GP


Zacznijmy od fragmentu poematu „Nigdy nie będziesz moja” autorstwa Roberta Kubicy z wydanego niedawno tomiku poezji „Marzę, więc Jestem”.

Suzuko, moja Suzuko
Czemu jesteś dla mnie taką Suką
Przecież w twych dłoniach przeznaczona dla mnie zwycięska aureola
Cieniutkich listków wieniec laurowy kryjący me zakola


Ja doskonale wiemy, nasz jedynak z F1 nigdy nie wygrał na tym japońskim torze i raczej już tego nie uczyni. Natomiast My ciągle mamy na to szansę, którą daje nam wyścig na Suzuce, inaugurujący letni sezon Formuly Renualt 2.0. Jednak najpierw krótka lekcja historii.

Na początku lat sześćdziesiątych, Soichiro Honda postanowił, że niezbędny jest tor, na którym firma będzie mogła testować swoje motocykle i samochody sportowe. Początkowe projekty bardzo różniły się od miejsca naszego najbliższego wyścigu. Tor położony na płaskim terenie, z dwiema długimi prostymi i skromną częścią techniczną nie odzwierciedlał jednak wizji Mr. Hondy.
Pomoc nadeszła z Europy, konkretnie od holenderskiego projektanta John’a Hugenholtz’a. Jak wspomina jego syn Hans: „Mój ojciec stworzył tor Suzuka na osobistą prośbę pana Hondy. Był to chyba 1961 rok, kiedy otrzymał telegram mówiąc po prostu: Proszę przyjechać do Tokyo. Soichiro Honda”. Hugenholtz był wtedy dyrektorem obiektu w Zandvoort i pracował już nad projektem toru w Zolder. Pierwszą rzeczą, którą zrobił po przejeździe do Japonii, była zmiana położenia toru na górzyste peryferia Suzuka City. Różnice poziomów stworzyły szansę na odważną wizję obiektu, na którym poszczególne nitki toru będą się przecinały. Początkowo zakładano aż trzy takie punkty, ostatecznie pozostał jeden, a w miejsce dwóch niewykorzystanych Hugenholtz zaprojektował słynne „eski”. Holenderski projektant miał jednak wątpliwości. Uważał, że żaden projekt nie ma szansy powodzenia z powodu wielu pół ryżowych znajdujących się na tym terenie. Tu ponowie wkroczył Soichiro Honda. „Powiedz mi, gdzie ma być tor a ja zajmę się resztą”. Hugenholtz dokonał niezbędnych poprawek i wybrał lokalizację, a trzy dni później ujrzał buldożery szalejące na pozostałościach po polach ryżowych. Japońscy farmerzy zostali spłaceni przez Hondę i przyznano im pola uprawne w innych lokalizacjach. W styczniu 1962 roku budowa toru została ukończona a rok później odbyło się inauguracyjne Suzuka GP, w której zwyciężył Peter Warr, prowadząc Lotusa 23.

Wróćmy do teraźniejszości. Do wyścigu zgłosiła się na dziś(27.06.2014) rekordowa liczba 45 kierowców. Od weterana 277 wyścigów na SRPL – Jacka Zająca – po absolutnych debiutantów w osobach Kamilks456 i Nikoo. Faworytów do zwycięstwa jest wielu. Bukmacherzy najwyżej oceniają szanse Unikalnego Nick’a. W końcu to wciąż panujący mistrz F1. Dawid będzie chciał uciszyć głosy krytyków i pokazać, że słabsze wyniki z tegorocznego sezonu wynikały wyłącznie z niedostatków sprzętowych. Skoro jesteśmy przy F1, to nie wypada nie wspomnieć o Larusie. Mistrz F1 z sezonu 2011 nie tylko włączy się do walki o zwycięstwo, lecz również będzie wypatrywał nowe talenty do administrowanej przez siebie ligi. Z kolei ligę DRM będzie reprezentował Radek Żukowski, który potwierdził wysoką formę w ostatni weekend, zwyciężając w prestiżowym LeMans. Natomiast forma wracającego z L4 Vipera jest wielką niewiadomą. Przypadki Michela Schumachera i Jacques Villeneuve pokazywały, że powroty po dłuższej przerwie nie należą do łatwych, ale być może głód zwycięstw u Łukasza sprawi, że jego comeback będzie owocniejszy od ww. mistrzów świata. Ponte15 to jeden z najbardziej wszechstronnych kierowców w stawce. Mistrz WTCC z 2010 roku świetnie radzi sobie zarówno z turystykami jak i z open-wheel. Biorąc pod uwagę, że bolid Formula Renualt 2.0 to nowość na SRPL, zdolność szybkiej adaptacji do nowego auta może być jego wielkim atutem. Z kolei shockone to kierowca znany z świetnej jazdy jednoosobowymi autami. Popularny „Król Estonii” będzie chciał udowodnić, że w bolidach nieco mocniejszych niż Estonia 21, również będzie rządził i dzielił. And last but not least – thooorn. Jeżeli by uznać Open Rating za wskaźnik, kto jest aktualnie w najlepszej formie, to Artur jest zdecydowanie na czele stawki. Gospodarz ligi, w myśl hasła „This Is My Yard”, niewątpliwie zadba, aby wszyscy goście nie odeszli od stołu głodni, aczkolwiek z lekkim uczuciem niedosytu.

Faworytów do zwycięstwa jest wielu, co oczywiście nie wyklucza niespodzianek. W stawce będzie prawdopodobnie ponad 30 kierowców i w tak licznym gronie wszystko się może zdarzyć. Anita Lipnicka knows what I mean
Pod tym linkiem znajdziecie mod: SLS Commerc
Pod tym tor Suzuka: SLS Commerc
Tutaj można rezerwować skiny: [FRL 2014] Rezerwacja skinów
Zachęcamy kierowców do dzielenia się poniżej swoim wrażeniami przed i po wyścigowymi.
mikemonkey jest offline  
Rating: 5437 | Skill: 2.27 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-06-2014, 19:45   Post #2 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Świetna zapowiedź

Informacja:
Dziś na treningu może być trochę ciasno, gdyż w boksach na Suzuka jest tylko 28 miejsc. Proszę z tego powodu nie oburzać się. Poprawka jest w drodze i przed czwartkowym wyścigiem na 110% nie będzie ścisku.

Przepraszam za to niedopatrzenie.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-06-2014, 22:35   Post #3 (permalink)
The Godfather
Awatar Gared
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Postów: 12.777

<div class=
Pierwsze koty za płoty. Thoorn proponuję zorganizować jakiś trening startów, bo naprawdę bardzo łatwo jest tu w tłumie o łomot.

Pierwsze koty za płoty. Pomimo bycia niewyspanym totalnie (ten mundial...) i generalnie bycia wolnym trening zaliczyć mogę do udanych. Głównie ze względu na spory postęp w pracach nad setem, dzięki którym francuski złom jakoś zaczął dawać się kontrolować. Jeszcze jakby tak ogarnąć tarki to będzie można liczyć na powalczenie w środku stawki. Jak na przerwę w emeryturze to nawet budujący wniosek
Gared jest offline  
Rating: 74564 | Skill: 7.53 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-2014, 10:52   Post #4 (permalink)
Super Moderator
Awatar Dmnick
 
Zarejestrowany: Jun 2011
Skąd: Kraków
Postów: 4.283
Spróbuj podnieść zawieszenie, nie powinien wtedy podłogą wadzić o kerby (nie przetestowane).
Dmnick jest offline  




Rating: 16581 | Skill: 6.74 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-2014, 10:56   Post #5 (permalink)
The Godfather
Awatar Gared
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Postów: 12.777

<div class=
Na razie to po zmianach mam spory problem zmusić to bydlę do nawrotu. W tym jednym miejscu toru zrobił się paskudnie podsterowny i widziałem jak dużo tracę tu do innych w trakcie wyścigu. Co do tarek to problemem jest zachowanie auta na nich jeszcze zanim podłoga ma z czymkolwiek kontakt.
Gared jest offline  
Rating: 74564 | Skill: 7.53 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-2014, 11:02   Post #6 (permalink)
Super Moderator
Awatar Dmnick
 
Zarejestrowany: Jun 2011
Skąd: Kraków
Postów: 4.283
Co do zachowania auta, w ostatniej lidze F3 SRPL była reiza i bolidy zachowywały się podobnie do tych. Tzn jak już straciły przyczepność to na amen. Pomagało wtedy zmiękczenie zawieszenia, przez co bolid był bardziej przewidywalny i dało się wyratować wiele sytuacji. Co do skręcania to niestety nie ma rady jak ustawić front wing w miarę wysoko
Dmnick jest offline  




Rating: 16581 | Skill: 6.74 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-2014, 11:59   Post #7 (permalink)
Awatar Nikoo
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Wałbrzych/Wrocław
Postów: 121
A można gdzieś znalezc czasy?
Nikoo jest offline  
Rating: 4731 | Skill: 8.48 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-2014, 12:06   Post #8 (permalink)
Awatar live_87
 
Zarejestrowany: Jan 2013
Skąd: Medyka
Postów: 1.661
Cytat: Napisał Nikoo Zobacz post
A można gdzieś znalezc czasy?
Skaner wyników online - SLS Commerc
live_87 jest offline  


Rating: 46261 | Skill: 8.58 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-2014, 18:57   Post #9 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Dziś pojeździmy wyścigi z okrążeniem formującym. Proszę o tym pamiętać. Nie wyprzedzać, nie ścigać się, trzymać się swojej pozycji - NIE patrzeć na to, co wskazuje rFactor.

Zdejmowanie kar (wpisz na czacie lub przypisz pod przycisk QuickChat):
DriveThru: /!remdt
Stop&Go: /!remsg

Szczegółowe zasady obowiązujące podczas startów znajdziecie w Regulaminie Lig, 5.11.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-06-2014, 20:32   Post #10 (permalink)
Awatar Arczi
 
Zarejestrowany: Apr 2013
Postów: 504
Czyli przed każdym wyścigiem będzie okrążenie formujące, po czym wszyscy zatrzymują się na swoich pozycjach i start? W regulaminie jest informacja, że start będzie z miejsca.

Czy skoro punkt regulaminu 3.4.1 mówi że"O kolejności zgłoszeń do wyścigu decyduje data zgłoszenia.", to czy skoro data zgłoszenia ma znaczenie, tzn że nie będzie prekwalifikacji, a do wyścigu i kwalifikacji będzie dopuszczonych 36 pierwszych zgłoszeń? Bo chyba innego powodu stworzenia takiego punktu by nie było...? Pytam, bo tak ludzie się zgłaszają, zgłaszają, a zaraz się okaże, że i tak nic to im nie da.
Arczi jest offline  
Rating: 5730 | Skill: 3.27 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2014, frl, preview, suzuka

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

318 osób online
315 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator