Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Serie wyścigowe > Liga Assetto Corsa

[30.11.2014] Runda 0

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga Assetto Corsa Liga Assetto Corsa

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 02-12-2014, 13:08   Post #21 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.615
No właśnie, nie chce zgłaszać wypadku, nie mam nawet swojej powtórki żeby wpisać czas.
Skoro jednak już jest filmik, fajnie byłoby gdyby ktoś z doświadczeniem w ocenianiu (sędzia) wypowiedział się, a materiał potraktować szkoleniowo.
modlicha jest offline  
Rating: 50649 | Skill: 4.06 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 17:07   Post #22 (permalink)
Awatar $hogel
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Pruszcz Gdański
Postów: 3.366
Dokładnie
$hogel jest offline  
Rating: 9187 | Skill: 9.26 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 17:52   Post #23 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
A wg mnie to bomba i wymuszanie miejsca dla siebie: wystraszy się i wpuści to wyprzedzę, nie wpuści to wypieprze go z toru, albo obaj polecimy. Modlicha jechał szeroko, bo składał się prawidłowo do późnego szczytu. To atakujący chciał to wykorzystać i władował się klasycznym dive bomb. 111% wina atakującego. Sam nie wpuszczam w zakręt takich cwaniaków. Jak mnie uderzy to jego wina.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 19:12   Post #24 (permalink)
Awatar $hogel
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Pruszcz Gdański
Postów: 3.366
Tylko nie wiem czy bierzesz pod uwagę, że Modlicha zaczął hamować sporo wcześniej, niż się tam powinno hamować. Tor jazdy też nie był optymalny, ewidentnie starał się zjechać do wewnętrznej (tym torem by wyjechał na trawę) , o czym sam pisał wcześniej mówiąc, że chciał się bronić. Tylko że według mnie bronić to się można dużo wcześniej, a nie jak ktoś już atak wykonuje. W naszej lidze kartingowej takie ataki były na porzadku dziennym i nie wyobrażam sobie, żeby to miałby być faul, szczególnie jeśli wynika z błędu przeciwnika (czyt. zbyt wczesne hamowanie i zbyt późna próba obrony). Ktoś jest podobnego zdania, czy połowa moich ataków z ostatnich lat w kartingu była faulami? :/
$hogel jest offline  

Ostatnio edytowane przez $hogel : 02-12-2014 - 19:28
Rating: 9187 | Skill: 9.26 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 19:29   Post #25 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.615
Dlatego zadałem pytanie czy liga Assetto Corsa podlega ogólnemu regulaminowi simracing.pl czy jest oddzielnym "tworem".

Jeśli podlega pod simracing.pl to generalnie wszyscy, którzy lubią atakować w ten sposób będą musieli zapomnieć o tym sposobie...który zresztą uważam za nie fair. Tego nauczyłem się przez rok w level0 i WTCC i z kolei sobie nie wyobrażam inaczej, żeby to miała nie być wina atakującego. Zresztą popatrz na te wypadki, które załączyłem. A z ciekawości przejrzyjcie sobie więcej wypadków w stylu "diving bomb" ... są karane w 100% praktycznie każdy z winy atakującego. Ścigając się na srpl wypadałoby jednak znać regulamin.

Proszę kolejny link z wypadku. Identyczny z tym z niedzielnego wyścigu. Również wina atakującego.

http://simracing.pl/panel/index.php?...d=displayvorte

I jedno małe sprostowanie - ja nie napisałem nigdzie, że popełniłem błąd. Ja napisałem, że prawdopodobnie hamuje wcześniej od kozery. Tak generalnie, gdzieś w końcu jestem wolniejszy, nie . Ale z drugiej strony wcześniej hamując mam lepsze wyjścia z zakrętu. Dlatego żalił się że na prostej nie mógł mnie dogonić.

A wybór linii jazdy obronnej i zasady 2W wynikają z regulaminu srpl. Poza tym ten zakręt jest tak szeroki i tak długi z późnym apexem, że wg mnie on nie ma jednej optymalnej i jedynej słusznej linii. Można go pokonać na różne sposoby z różnymi punktami hamowania.

Jeśli są inne zasady ligii AC pod tym względem to przydałoby się je gdzieś spisać.
modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 02-12-2014 - 19:42
Rating: 50649 | Skill: 4.06 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 20:12   Post #26 (permalink)
Awatar $hogel
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Pruszcz Gdański
Postów: 3.366
Ten link co zamieściłeś, to już w ogóle nie jest faul według mnie. Dziwna interpretacja, serio. Rozumiem, że według zasad srpl wyprzedzać można jedynie na prostej. Bo z takim regulaminem, na dohamowaniu nie dam się nikomu wyprzedzić, bo zawsze sobie zjadę do wewnętrznej w trakcie hamowania. Zwróćcie uwagę, że przy takich przepisach i przy równie jeżdżącej grupie, wyprzedzanie robi się niemal niemożliwe!
Muszę znaleźć pewne ogólne zasady walki na torze, gdzie zapis był, że gdy atakujący samochód jest co najmniej w połowie samochodu broniącego, to ma wtedy pierwszeństwo w zakręcie. Tylko gdzie to było :/ Istnieje coś takie jak ogólna etykieta wyścigowa? (może ja się mylę jednak). Mam wrażenie że zasady na naszym portalu są zbyt restrykcyjne.
$hogel jest offline  

Ostatnio edytowane przez $hogel : 02-12-2014 - 20:27
Rating: 9187 | Skill: 9.26 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 20:30   Post #27 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.615
Cytat: Napisał $hogel Zobacz post
Ten link co zamieściłeś, to już w ogóle nie jest faul według mnie. Dziwna interpretacja, serio. Rozumiem, że według zasad srpl wyprzedzać można jedynie na prostej. Bo z takim regulaminem, na dohamowaniu nie dam się nikomu wyprzedzić, bo zawsze sobie zjadę do wewnętrznej w trakcie hamowania. Zwróćcie uwagę, że przy takich przepisach i przy równie jeżdżącej grupie, wyprzedzanie robi się niemal niemożliwe!
To nie jest dziwna interpretacja - to jest zasada 2W. Mylisz się jeszcze bardziej. Jak najbardziej da się wyprzedzać bo i w WTCC i GT3 i w level0 to robimy. I jakoś kilka lat to funkcjonuje. Wystarczy jedna mała rzecz. Przed złożeniem się do zakrętu zrównuje się oś przód - tył. Wtedy wywalczasz sobie dokładnie "połowę" toru w zakręcie. Broniący się musi Ci zostawić to miejsce aż do wyjścia. Wtedy już sobie "nie zjedzie do wewnętrznej" jak to piszesz. I nie myl tego z pierwszeństwem - atakujący również musi zostawić "połowę" toru. To jest właśnie 2W. Jestem z szokowany, że tego tylu ludzie nie wie i się tu ściga. A potem są takie przydługie dyskusje nad czymś oczywistym.

Odwracając sytuację - przez pierwsze 2 tygodnie na srpl myślałem podobnie o tej zasadzie...jak tu wyprzedzać? Ale to nie o to chodzi. Gdyby nie ta zasada to jeden kierowca mógłby bezkarnie wywalić z toru cała stawkę. Albo wywalaliby się wszyscy nawzajem. "Bo i tak jestem bez winy".

A skoro już wiemy czym jest 2 W to na filmiku od Ciebie kozera ma w momencie składania się do zakrętu więcej niż długość samochodu do tego aby zrównać osie. Zdecydowanie za późno na atak!
modlicha jest offline  
Rating: 50649 | Skill: 4.06 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 22:12   Post #28 (permalink)
Awatar kaziktom
 
Zarejestrowany: Aug 2009
Skąd: Gdańsk
Postów: 668
A kto sędziuje w tej lidze? Jest jakiś stały skład „niezawisłych”, czy przed każdym wyścigiem są wyznaczani przez adminów? Pytam, bo chętnie bym poznał opinię sędziego ligowego do tego zdarzenia. Przepraszam, zasad nie czytałem, bo jeszcze nie miałem okazji zapisać się do ligi, ale może się zapiszę i to jest fajny przykład na poznanie zasad tu panujących.
W mojej skromnej opinii nie było tu żadnego faulu ze strony atakującego.

Cytat: Napisał modlicha Zobacz post
Wystarczy jedna mała rzecz. Przed złożeniem się do zakrętu zrównuje się oś przód - tył. Wtedy wywalczasz sobie dokładnie "połowę" toru w zakręcie. Broniący się musi Ci zostawić to miejsce aż do wyjścia. Wtedy już sobie "nie zjedzie do wewnętrznej" jak to piszesz. I nie myl tego z pierwszeństwem - atakujący również musi zostawić "połowę" toru. To jest właśnie 2W. Jestem z szokowany, że tego tylu ludzie nie wie i się tu ściga. A potem są takie przydługie dyskusje nad czymś oczywistym.
...
A skoro już wiemy czym jest 2 W to na filmiku od Ciebie kozera ma w momencie składania się do zakrętu więcej niż długość samochodu do tego aby zrównać osie. Zdecydowanie za późno na atak!
ja bym napisał: zdecydowanie za późno na obronę...
Oczywiście słusznie piszesz i myślę, że Artur doskonale zna zasadę 2W, ale w tym wypadku to trochę chyba naciągasz rzeczywistość (nie krzycz, piszę tylko co mi się wydaje ). Jedziesz wolniej o 2sek od gościa z tyłu, hamujesz duuużo wcześniej i po zewnętrznej… To przepraszam, co miał kolega z tyłu robić? Jak jesteś wolniejszy i musisz wcześniej dohamowywać, to broń się jadąc defensywną linią trochę wcześniej, a nie zostawiasz mu wrota jak do stodoły i raptem w połowie zakrętu postanawiasz ratować sytuację. Fakt faktem, że lusterko masakrycznie przekłamuje i z twojego auta wyglądało, że masz tam jeszcze możliwość zamknąć szybkiego lopeza, ale tak nie było.
Takie moje zdanie, oczywiście zasady tutaj mogą być zupełnie inne i szanuję to oczywiście. Albo się stosuję do zasad, albo nie jadę – proste. Dlatego fajnie, gdyby ktoś, kto będzie rozstrzygał takie akcje szepnął tu słówko, co by wiedzieć na przyszłość.
kaziktom jest offline  
Rating: 3790 | Skill: 6.74 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 22:50   Post #29 (permalink)
Awatar $hogel
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Pruszcz Gdański
Postów: 3.366
To ja podkręcę dyskusję:
GP Kanady : Massa vs Perez. Massa atakuje, Perez się broni. Mega dzwon:



Sędziowie orzekają karę Pereza . I co z tym fantem? Massa ewidentnie nie jechał "2W" według definicji regulaminu SRPL. Mógł również według tych zasad obrać dowolną linię jazdy. Ale Sędziowie tej prawdziwej serii wyścigowej (najwyższej nawiasem) uznali , że Perez za późno próbował się bronić i spowodował wypadek. I to w formule 1..... tej prawdziwej Przy tym manewr Marcina był jak skok do basenu z gąbek. Może warto podyskutować o zasadach jazdy w ligach SRPL? Bo te incydenty co pokazywałeś, to bym dał często karę, ale w drugą stronę.
$hogel jest offline  
Rating: 9187 | Skill: 9.26 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-12-2014, 22:51   Post #30 (permalink)
Awatar Kozera
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Skąd: Białystok
Postów: 18
No dobra, trochę się zastanawiałem czy to napisać, bo być może będzie się to wiązało z dyskwalifikacją czy inną karą, ale nie ścierpię tego, że wyszło, że nakłamałem. A tak nie było, bo rzeczywiście nie było Ciebie widać z mojej kamery- jechałem z kamery z maski. Nawet z kamery ze środka niemalże znikasz na chwilę, a z kamery z maski na prawdę byłeś poza polem widzenia. Zresztą nie zdążyłbym zareagować, bo z zewnętrznej części zakrętu postanowiłeś tak nagle zablokować moją linię, że jak zauważył kolega shogel- ściąłbyś zakręt po trawie, gdybyś się ode mnie nie odbił.

Nie wiem nawet ostatecznie czy kamera z maski była zabroniona, bo w sumie regulamin mówi o kamerze z kokpitu, ale tak samo mówi o wyjeździe czterema kołami poza białą linię- a kto powie, że nie korzystał z całego toru, na który pozwalała gra i ptracker?. A przecież regulamin ligii o tej kwestii też nic nie mówi. Kamera nie była zablokowana, więc ją wykorzystałem. Wiem, że nikt tu nie patrzy na osobiste zdanie, ale według mnie kamera z maski to mniejsze przekłamanie względem rzeczywistości niż jazda z FOVem poniżej 60 czy nawet 70, a tu przecież wyśmiewa się tych z wysokim FOVem i ludzie jeżdżą z FOVem na poziomie 30-40(sic!). Osobiście by czuć się komfortowo i czuć, że latam po torze, a nie jadę autobusem musiałbym mieć w assetto FOV na poziomie koło 90, tylko wtedy nawet z podsuniętym na max fotelem- z 40 cali na których gram, przednia szyba to może góra 15 cali:S.

A co do samego ataku, szczerze nawet nie chciałem tam atakować. Po pierwszym zakręcie, w którym obawiałem się Twojego punktu hamowania i odpuściłem aż za mocno raczej liczyłem na kolejną próbę na kolejnej prostej po zakręcie na którym się zderzyliśmy, tyle że byłeś tak wolny w zakręcie i zostawiłeś tyle wolnego miejsca poza best line, że aż sam się zdziwiłem i wylądowałem już praktycznie obok. To była moja kompletnie naturalna linia, a nie linia do ataku, chciałem po prostu wyjść z zakrętu jak najbliżej Ciebie, albo i obok. A ty najpierw byłeś na lewo od best line, a później skręciłeś tak mocno, że przeskoczyłeś aż na prawo od best line. Dlatego nie porównałbym tego z wypadkiem z laguna seci, gdzie wyraźnie jechałeś po BL.

Sorry modlicha więc za kolejny incydent, winy na siebie nie wezmę i szkoda, że inni tą sytuację widzą inaczej- w każdym razie na pewno nie wjechałem w twój tył i dla mnie to RA. Zresztą jak będziesz miał powtórkę obejrzyj sobie moje okrążenie za Tobą, zanim wydasz następny raz wyrok, że nie umiem wyjść z zakrętu szybciej od Ciebie, bo wychodziłem, tyle że różnica prędkości w wejściach zakrętów między nami była tak duża, że jazda blisko była niebezpieczna i na prawdę starałem się za Tobą jechać wyjątkowo delikatnie.
Kozera jest offline  
Rating: 1331 | Skill: 0 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
runda

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

283 osób online
281 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator