Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > DTM 2015

[DTM 2015] Sprawy Organizacyjne

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

DTM 2015 Forum DTM

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 04-12-2014, 14:35   Post #1 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.657
[DTM 2015] Sprawy Organizacyjne

Temat do spraw organizacyjnych ligi.

Na początek musimy panowie podyskutować, jak ta liga będzie wyglądać. Moda mamy już wybranego, pozostają nam kwestie doboru torów, terminów, przepisów, pogody itp. Może po kolei:

1. TORY.
a) idziemy w get ril, albo jak najbliżej niego - czyli mniej rund, tory z reala (w większości wykonane na poziomie wczesnego rF1...)
b) pozostajemy w konwencji portalowej ligi WTCC - więcej rund, różne tory, oczywiście te najlepszej jakości. Wliczałbym w to także tory fantasy typu Loch Drummond czy Mills Metropark.
W pierwszym przypadku mielibyśmy ~9-10 rund, w drugim - myślę że 14-16 spokojnie można by było rozegrać. Osobiście byłbym za opcją b)

2. KALENDARZ. Ponieważ zostają nam do dyspozycji następujące dni: Środa, czwartek, piątek, sobota. Musimy zdecydować, jaki wariant terminowy wybieramy:
a) Stały - 1 dzień w tygodniu - który? (Ja byłbym za piątkiem - kiedyś w F3 się fajnie sprawdzał)
b) Rotacyjny - 2 lub 3 dni w tygodniu - które? (Tu ewentualnie byłbym za jedną rundą w piątek jedną w sobotę - w ten sposób przy wyścigach co 2 tygodnie, w miesiącu zajęta byłaby jedna, rzadziej dwie soboty.
Przy kalendarzu musimy też wziąć pod uwagę dobór torów - czy dobieramy tory od razu na cały sezon, czy powiedzmy wybieramy na pierwszą połowę (do wakacji), a na drugą zostawiamy wybór (TBA), czekając na pojawienie się jakichś ciekawych, nowych obiektów. V-mody będą wydawane na kolejne rundy osobno, więc to nie będzie problem. Dochodzi też kwestia częstotliwości rozgrywania wyścigów - czy jedziemy co 2 czy co 3 tygodnie a może na przemian - raz co 2, raz co 3 tygodnie? Ja bym był za opcją co 3 tygodnie, bo wtedy łatwiej byłoby mi dopasować grafik w pracy pod kątem prowadzenia ligi (pewnie Groszkowi też ), ale jak będziecie chcieli jeździć co 2, to też nie będzie problemu.
c) jest też opcja jeżdżenia w niedzielę w godzinach popołudniowych - powiedzmy, weekend zaczynałby się od 17:00, kończył przed 20:00. Z tym, że tu jest takie ryzyko, że jakby coś poszło nie tak, byłyby jakieś problemy z serwerem i zawody by się przedłużały, to "wchodzilibyśmy" w paradę ligom jeżdżącym wieczorem, czego przez szacunek do ich adminów, chciałbym uniknąć.

3. ZASADY ROZGRYWKI. Tu widzę tylko jedną opcję - na maksa wykorzystać co się da z zasad z rila (z sezonu 2013, bo na nim opieramy ligę - zatem nie będzie jeszcze kombinacji z wagami i będzie już DRS ), od punktacji, przez system kwalifikacji po zasady i długość w wyścigach. Skiny będą myślę obowiązkowe, ale system ich "dostarczania" będzie bardzo prosty - rF2 umożliwia transfer skinów i już to testowaliśmy rok temu przy okazji brania się za BES GT3. Przygotujemy szablony dla każdego auta i instrukcję jak malować.

4. POGODA. Mamy do dyspozycji dwie opcje:
a) Korzystanie z pluginu Weather Server, który w czasie rzeczywistym pobiera dane o pogodzie w danym miejscu i "wrzuca" je na serwer - bliżej rila się nie da Wtedy wszelkie prognozy dla danego toru musimy sprawdzać sami i może być niekiedy niezły hardkor!
b) Wzorem ligi WTCC będziemy przygotowywać plik pogody i wrzucać na serwer, a na forum przedstawimy prognozę (%). Prognoza byłaby podana na mniej więcej tydzień przed wyścigiem, by uniknąć ew. podejrzeń o "manipulację" pogodą Pamiętajcie przy tej okazji o tym, że to, że jest np. 50% deszczu ustawione na całą długość wyścigu, nie zawsze będzie oznaczać cały czas takie same warunki. Możesz w domu przetrenować i w 2/3 przypadkach będziesz miał pół wyścigu suchego pół mokrego, a na serwerze okaże się że popada na początku i trochę na końcu Z resztą o pogodzie będziemy jeszcze rozmawiać później.

To są takie cztery punkty na początek. Przede wszystkim pkt. 1 i 2 są najważniejsze, a więc co z torami i kalendarzem. Zapraszam do dyskusji!
Zinho jest offline  
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 15:13   Post #2 (permalink)
Administrator GT3
Awatar mastablasta
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 5.883
Tylko nie piątek please.
Tory ladne i pasujace do moda, w dupie z rilem.
mastablasta jest offline  
Hera Koka Hasz LSD

Rating: 154822 | Skill: 8.87 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 15:28   Post #3 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.669
jeśli sprawa stoi tak, że albo rzadko ale get ril i kupa, albo często i po naszemu i ładnie - jestem za opcją 2.
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: -330
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 15:52   Post #4 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.958
ad. dzień - zdecydowanie ŚRODA
ad. tory - w dupie z rilem (masta) fajne tory i więcej wyścigów, podaj pulę torów pewniaków i ze 3-4 takich mniej pewnych w razie gdyby coś nowego fajnego się pojawiło. Optowałbym za torami znanymi choćby z F1 typu Monza, Magny Cours, Spa itd
ad. co ile wyścig - osobiście jestem za tym, aby przerwy między wyścigami były jak najkrótsze, bo i frekwencja na serwerze będzie w tygodniu większa, a i więcej ludzi się zdecyduje na pojechanie wyścigu choćby dla fun-u. Zakładam, że też się tacy trafią, którzy się nie zdecydują na całą ligę, a na gościnne występy
ad. zasady rozgrywki -
ad. pogoda - plugin Weather server, fajnie spojrzeć za okno czy na pogodę w danym miejscu świata co i jak jak będzie oberwanie chmury i nie dałoby się jeżdzić to wspólnie z kierowcami na serwerze podejmie się decyzję co robić. Warto też w regulaminie dodać taki zapis o tym, żeby dymu potem nie było.

No i ludzie trenujta bo od tygodnia sam jeźdżę Corvettami na serwerze
rex jest offline  


Rating: 45674 | Skill: 4.48 | OpenRating: 592
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 16:01   Post #5 (permalink)
Awatar knooger
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 685
1) Dla mnie obojętne czy kalendarz z rila czy nie.
2) Co 3 tygodnie. Wolałbym w weekend ale spróbuję się dostosować
3) Nie mam miejsca na obręczy na przycisk DRS Wincyj przycisków...
4) Jestem za Weather Pluginem, będzie o wiele ciekawiej
knooger jest offline  
Rating: 26451 | Skill: 5.81 | OpenRating: 0
Logitech G25
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 16:09   Post #6 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
ad.1. Tory wybrać te najlepsze. Nie pchać w get real kosztem jakości wykonania, więc opcja b.

W nowym kalendarzu DTM są podwójne rundy. Tu również bym je widział.
Inne serie > Osiemnaście wyścigów DTM w sezonie 2015 :: Wyprzedź Mnie!

ad.2. Jeden stały dzień - sobota. Przy rotacyjnym zawsze jakaś sierotka się zgubi, a znów komuś nie będzie pasowało w ten drugi rotacyjny dzień. Dwa wyścigi dużych lig w niedzielę to 90% szans na to, że któraś z nich ucierpi. Dla większości 3h za kierownicą jednego dnia to max.

Kalendarz na pierwszą połowę sezonu. Wyścigi co 3 tygodnie.

ad.3 Jestem za pełnym odwzorowaniem zasad z DTM.

ad.4. Plugin weather server na tak!
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 16:54   Post #7 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.657
Jeśli to miałaby być środa, to dla mnie tylko co 3 tygodnie, bo musiałbym sobie ustalić kalendarz pod "dniówki", żebym mógł ligę prowadzić Sobota tak samo, żeby tych sobót za dużo nie kraść. Wiem że z terminem będzie największy kłopot i nikomu tak naprawdę się nie dogodzi, dlatego myślę, żeby zrobić ankietę z wyborem terminu, ale to może w styczniu.

Co do podwójnych rund to raczej nie, bo jak pisałem - opieramy sezon na tym z 2013 (skoro auta są z niego). Teraz musielibyśmy włączyć również kary wagowe, a kary wagowe to złoooo

W przypadku weather server pamiętajmy o tym, że startujemy w lutym A więc na pierwsze 2-3 rundy i może na ostatnią trzeba by było wybrać obiekty "z ciepłych krajów"
Zinho jest offline  

Ostatnio edytowane przez Zinho : 04-12-2014 - 17:07
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 17:07   Post #8 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.614
Ad1. Opcja b. Tory nie muszą być get real - ale z tych z kalendarza co podał thoorn to też są fajne: Oschers...., Moskwa, Red Bull Ring. Można obstawić na razie pierwsze pół sezonu.

Ad2. jeden stały dzień - ale nie sobota! Ja mam 60% sobót w roku poza domem. Nie ma szans jeździć regularnie. Czwartki niestety mam 100% zajęte. Błagam nie sobota i nie czwartek! Bo wydatek na rf2 pójdzie w ......

Jeśli już nie da się w niedziele rotacyjnie z innymi ligami co 3 tygodnie to wolny dzień mam środa lub piątek. Wyścigi zdecydowanie około lub nawet po 21:00. Z postów wyżej wyłania się że środa jest bardziej zalecana, ale może być rotacyjnie...lub nawet dwa w tygodniu.

Ad3. Zasady z reala jak najbardziej. Ile te wyścigi trwają? +/- 1,5 godziny? Idealnie w sam raz. Nie za długo, nie za krótko

Ad4. Nie wiem czy weather plugin się sprawdzi ponieważ my rozgrywamy od marca do grudnia. A prawdziwa liga jest od maja do września/października. W miesiącach marzec, kwiecień i listopad/grudzień w niektórych miejscach w Europie już może padać śnieg i być temperatury ujemne....
No chyba, że wzorem F1 pójdziemy sobie na wiosnę i jesień do ciepłych krajów, na półkulę południową..... no w sumie mogło by tak być. Nie grozi nam wtedy ulewny jesienny deszcz na torze Poznań w temperaturze +3 stopnie.
modlicha jest offline  
Rating: 50649 | Skill: 4.06 | OpenRating: 1182
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 17:09   Post #9 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.657
Modlicha 70-75min (plus czas na formation lap). Na środek tygodnia plus trwający prawie godzinę qual - w sam raz.
Zinho jest offline  
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-12-2014, 17:13   Post #10 (permalink)
rad
Administrator GT3
Awatar rad
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Postów: 3.959
Paaaanie. W zeszłym roku jechaliśmy jeden wyścig przy trochę powyżej zera i deszczu w WTCC

Na szybko :
1. Ładniejsze tory
2. Nie znam planu zajęć na następny semestr, więc nie wypowiem się.
3. Pasuje
4. Weather Server.

Wysłane z mojego Ascend Y300 przy użyciu Tapatalka
rad jest online  


Rating: 43375 | Skill: 5.12 | OpenRating: 7
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2015, dtm, organizacyjne, sprawy

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Facebook
Administratorzy