Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
SimRacing wyścigi online

SimRacing wyścigi online (http://simracing.pl/forum/)
-   Dla początkujących (http://simracing.pl/forum/f299/)
-   -   ModMan - co z tym robić ? (http://simracing.pl/forum/f299/modman-co-tym-robic-8151/)

McLaren 08-02-2009 14:24

ModMan - co z tym robić ?
 
Jak wiecie wszystkie paczki z torami, modami, patchami itp. przystosowujemy do instalacji ModMan-em. Jest to taki program dzięki któremu można w prosty sposób zainstalować, a następnie odinstalować przygotowany wcześniej zestaw plików. Dzięki temu łatwiej zapanować nad tym co już mamy zainstalowane, nie wspominając o wygodzie usunięcia nie potrzebnych dodatków.
No tak, ładnie powiedziane ale jak to obsługiwać to taki straszny program i większość osób zamiast instalować ModMan-em rozpakowuje to jako zwykłe archiwum zip. Wbrew pozorom jest to bardzo proste i postaram się to obrazowo przedstawić.


I Instalacja programu ModMan

Myślę że tego nie muszę opisywać, instalujemy na dysku gdzie będzie potem odpowiednia ilość miejsca na wgrywanie paczek z dodatkami. Gdzie znajdziemy tytułowego ModMana ?? za pewne w Download Center


II Dodawanie paczek z dodatkami do Modman-a


Po instalacji programu w katalogu głównym posiadamy podkatalog addons_RFACTOR i tam wgrywamy wszystkie paczki które chcemy zainstalować. No dobrze a skąd wiadomo czy dana paczka jest dla ModMan-a czy zwykły zip ?? Proste, nazwa pliku każdej paczki ModMan-a rozpoczyna się od MODMAN


III Uruchomienie programu.

Podczas pierwszego uruchomienia zostaniemy poproszeni o wybór symulatora który nasz modman ma obsługiwać, oraz wskazanie głównego katalogu instalacji tegoż symulatora.
Uwaga jeżeli ModMan podczas uruchamiania skanuje pliki w nieskończoność oznacza to że w naszej instalacji rFactor jest katalog lub plik posiadający w nazwie wykrzyknik (ewentualnie katalog którego nazwa rozpoczyna się od spacji). Trzeba taki plik / katalog odnaleźć i wykrzyknik wykasować


IV Menu główne

Zasadniczo interesują nas tutaj trzy opcje
Mods installer – omówione w punkcie V
Options – omówione w punkcie VI
Exit – nie omawiane w osobnym punkcie bo działanie jest oczywiste



V Instalacja modów


Jest to zasadnicza część programu dzięki której możemy instalować i odinstalowywać wgrane paczki.


1 - w tym oknie widzimy spis paczek znajdujących się w naszym katalogu addons_RFACTOR. W tabeli kolejne kolumny informują nas o rodzaju paczki, nazwie, wersji, dacie utworzenia, oraz co bardzo ważne statusie.
Rozróżniamy trzy statusy reprezentowane przez kolory
Czerwony – paczka nie zainstalowana
Żółty – paczka zainstalowana nie kompletnie (część plików jest już zainstalowana a inna część nie jest). Może być także przypadek że pliki z paczki modman nie odpowiadają w 100% odpowiednim plikom w rF (cos zastąpiło część pliki na inne wersje)
Zielony – paczka w pełni zainstalowana

2 - Okno z opisem paczki o ile autor paczki dal jakiś opis

3 - Obrazek ilustrujący dodatek zawarty w paczce (o ile autor paczki doda) oraz przyciski do instalowania / odinstalowania moda

4 - Spis plików zawartych w paczce oraz ich status instalacji reprezentowany przez kolory

5 - Opcje na sortowanie posiadanych paczek wyświetlanych w oknie 1

Ok., mam już spis, jest tam moja paczka na czerwono i jak to zainstalować ?? Proste, zaznaczamy paczkę (stawiamy ptaszek po lewej stronie) i w oknie 3 wciskamy Install. Po udanej operacji paczka powinna być zielona.
Jak odinstalować ?? Także proste, zaznaczamy paczkę którą chcemy odinstalować i w oknie 3 wciskamy Uninstall. Po udanej operacji paczka powinna być czerwona.

Jeżeli chcemy zainstalować / odinstalować jednocześnie kilka modów wystarczy zaznaczyć wybrane pozycje po lewej i tradycyjnie zatwierdzić to przyciskiem Install / Uninstall

Praktycznie to tyle jeśli chodzi o obsługę programu


VI Zmiana miejsca instalacji symulatora.

Tutaj możemy zmienić ścieżkę gdzie mamy zainstalowany nasz symulator (przy pierwszym uruchomieniu ModMan-a to robimy ale jak widać możemy to zawsze skorygować

http://files.simracing.pl/obrazki/ar...an/options.jpg



VII Mam kilka instalacji tego samego symulatora i na każdej chcę mieć inne dodatki

Jest to jak najbardziej możliwe. Wymaga to już skonfigurowania ModMan-a poprzez plik modman.ini Osoby dociekliwe sobie spokojnie poradzą, ustawiamy oddzielnie dla każdej instalacji symulatora katalog w którym znajdują się dla jego dodatki.

B Mirecki 07-05-2014 03:47

Takie pytanie, czy można do addons_rfactor dodać plik który nie jest zapakowany pod ModMana, jest pobrany luźno z internetu. Czy będzie to kompatybilne, czy mogą wystąpić problemy ?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL


Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

136 osób online
132 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator