Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Nowości
stare 24-09-2017, 13:02   Post #1 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
[rozliczenia wyścigów smp dtm 2017]


Rozliczenie wyścigu rF2 - SMP DTM 2017
-
Hockenheimring





Kary za wypadki - wyścig I

Kojot vs Marek Cieślak - winny Marek Cieślak

Zgodnie z zasadami Kojot, pomimo uślizgu, wciąż pozostawał w 2W z Markiem, który nie zostawił mu miejsca. Doprowadziła do tego chęć wypracowania sobie pozycji do ataku na lekko odpuszczającego Janusza Jano, co wymusiło delikatną korekcję toru jazdy. Opierając się na regulaminie (pkt. 3.3.5) oraz werdykcie z Watkins Glen SMP, gdzie taka zmiana toru doprowadziła do karambolu, administracja zdecydowała o winie Marka. Gdyby Kojot nic nie stracił na tym zdarzeniu, wynikiem by było RA, jednak doszło do utraty czterech pozycji przez zawodnika.

Podstawa - 10s
Poszkodowany utracił 2 - 5 pozycji - 10s
Wypadek w Orange Zone - 10s
Wypadek na L1 - 10s
Suma: 40s - kara alternatywna S&G20s

Makatak vs Bartheez, PLKris - RA
Administratorzy w głosowaniu uznali, że jazda na 1/2 gazu przez B. MAciaka w miejscu gdzie jedzie się full throttle mogła zaskoczyć zawodników z tyłu. Makatak miał nie dość czasu na adekwatną reakcję, co doprowadziło do uderzenia. W podobnej sytuacji znalazł się PLKris, dlatego nikt nie został obarczony winą za spowodowanie tej kolizji.


Mariusz Lebioda vs Krispos - winny Mariusz Lebioda
Mariusz przyznaje się do winy, co jest zgodne z werdyktem administracji, jednak odstąpiliśmy od ukarania zawodnika karą czasową. Mariusz nie odniósł uszkodzeń w wyniku uderzenia i mógł normalnie kontynuować wyścig, jednak ze względu na wyeliminowanie innego zawodnika, zrezygnował z dalszej jazdy mimo iż jechał na wysokiej punktowanej pozycji. Wobec tego postanowiliśmy przyznać wynikającą z należnej kary czasowej ilość U (2x) oraz dodatkowe 1xU za sposób powrotu do boksu, mocno wpływający na jazdę mijanych zawodników.

Suma: 3xU

Łukasz Ladmann vs Mariusz Madziarski - winny Łukasz Ladmann
Łukasz wraca zza toru za czwartym zakrętem, uderzając w jadącego obok toru Mariusza, który traci pozycje i odnosi uszkodzenia.

podstawa - 20 s
L1 - 10 s
powrót na tor wprost pod inne auto - 10 s

suma: 40 s - kara alternatywna S&G 20 s




Kary za wypadki - wyścig II

Łukasz Krawczuk - Paweł Rosiak - RA
Kontakt został uznany za RA, obaj zawodnicy są za niego równie odpowiedzialni.


Kojot, Kananowicz, Janiak - winny A. Kananowicz
Winnym zdarzenia jest powracający na tor A.Kananowicz. Na zawodniku wracającym na tor spoczywa obowiązek przepuścić wszystkich, którzy się tym torem poruszają. A.Kananowicz najpierw wymusza zmianę toru jazdy na R. Boguszu co doprowadza do obcierki między nim a P.Janiakiem. A następnie uderza w tylną oś auta Kojota czym powoduje zakończenie jego wyścigu na bandzie.

podstawa - 20 s
poszkodowany nie może kontunuować - 30 s
L1 - 10s
orange zone - 10 s
powrót wprost pod nadjeżdżające auta - 10 s

suma: 80 s - kara alternatywna S&G 60 s


Wyjazd poza tor podczas kwalifikacji

K. Szczygielski - jeden wyjazd - DT

Roman - jeden wyjazd - DT

G. Witek - jeden wyjazd - DT

M. Nawrocki - jeden wyjazd - DT



Wyjazd poza tor podczas sprintu (dopuszczalna ilość 3)

Ł. Ladmann - 784, 1077, 1204, 1264, 1371, 1468, 1499, 1596 = 8 wyjazdów x 2s = 16s

A. Kananowicz - 515, 892, 1120, 1219, 1697, 1749, 1884 = 7 wyjazdów x 2s = 14s

M. Mielczarek - 708, 874, 1001, 1390, 1558, 1765 = 6 wyjazdów x 2s = 12s

Oldracer - 607, 799, 1289, 1482, 1579, 1755 = 6 wyjazdów x 2s = 12s

A. Karkuszewski - 605, 700, 881, 1168, 1464, = 5 wyjazdów x 2s = 10s

D. Mroczek - 408, 503, 596, 1604 = 4 wyjazdy x 2s = 8s

G. Witek - 420, 1000, 1403, 1665 = 4 wyjazdy x 2s =8s



Wyjazd poza tor podczas wyścigu R2 (dopuszczalna ilość 7)

Oldracer - 1097, 1233, 1819, 1916, 2081, 2224, 2479, 2774, 2871, 2901, 3169, 3298, 3595, 3964 = 14 wyjazdów x 2s= 28s

Ł. Ladmann - 921, 1130, 1437, 1460, 2124, 2133, 3006, 3015, 3907 = 9 wyjazdów x 2s = 18s


Kary za brak telemetrii:

P Rosiak - DQ (oba wyścigi)

D. Frajda - DQ (oba wyścigi)

Kojot - DQ (R1)

Ł. Krawczuk - DQ (R1)

P. Janiak - DQ (R1)


Podsumowanie kar na następny wyścig:

Marek Cieślak S&G 20 s

Łukasz Ladmann S&G 20 s

Andrzej Kananowicz S&G 60 s

K. Szczygielski - DT

Roman - DT

G. Witek - DT

M. Nawrocki - DT





Podsumowanie kar U:
Ilość dotychczasowo zebranych kar U można śledzić w: Panel kierowcy -> Kary

Regulaminy:
modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 24-09-2017 - 13:15


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
stare 06-10-2017, 22:21   Post #2 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259

Rozliczenie wyścigu rF2 - SMP DTM 2017
-
Red Bull Ring





Kary za wypadki - wyścig I

Adam Karkuszewski vs Robert Sadowski - winny Adam Karkuszewski
Start do wyścigu, pierwszy zakręt pierwszego okrążenia, Adam uderza w Roberta Sadowskiego, obracając jego auto i posyłając je na bandę. Robert traci maskę/splitter i traci wiele pozycji.

Podstawa - 20s
Poszkodowany utracił więcej niż 5 pozycji - 20s
Pierwsze okrążenie - 10s
Orange zone - 10s
Suma: 60s


Maciej Bekas - Michał Gałuch - winny Maciej Bekas
Atak z daleka (przypominam, że złożenie się do 2W administracja przyjmuje moment, w którym auto zaczyna "odpadać" od swojej linii jazdy, a nie gwałtowny skręt) bez prawa do 2W i poprzez znaczne opóźnienie hamowania brak możliwości dobicia do apexu, oparcie się o i wypchnięcie rywala, składa się na nieczyste zdobycie pozycji i utratę dwóch miejsc przez Michała Gałucha.
Podstawa - 10s
Pierwsze okrążenie - 10s
Orange Zone - 10s
Utrata 2 - 5 pozycji - 10s
Suma: 40s


krispos vs Robert Sadowski - RA
Zdarzenie w wyniku laga/błędu rFactora. Auto krispossa w T2 zachowuje się ta, jakby zostało uderzone w tył (mimo braku fizycznego kontaktu), w wyniku czego skleja się z samochodem Sadka i oba pojazdy lądują poza torem. Administracja zaleca, aby w takiej sytuacji starać się zatrzymać auto, gdyż jest to jedyny sposób na uniknięcie konsekwencji błędu rF2. Zahamowanie auta pozwoliłoby też na unikniecie dalszych wydarzeń.


krispos vs Tomasz Wach, Maciej Mielczarek - winny krispos
Po odklejeniu auta następuje niekontrolowany powrót na tor krisposa (wywłoany zarzuceniem pojazdu w wyniku próby rozklejenia się), co doprowadza do kolizji z autami Tomasza Wocha (jeszcze przed powrotem na tor) i Macieja Mielczarka. Zgodnie z zasadami, które zostały wprowadzone w SMP I, w takiej sytuacji zawodnik musi za wszelką cenę starać się uniknąć niekontrolowanego powrotu na tor - gdyby krisposs hamował, auto zostałoby na poboczu i wypadek nie miałby miejsca. Administracja zdaje sobie sprawę, że czasu na prawidłową reakcję było bardzo mało, jednak gdyby była to reakcja odruchowa przynajmniej udałoby się uniknąć rozbicia samochodu Macieja Mielczarka.

Podstawa - 20 s
Pierwsze okrążenie - 10s
Orange zone - 10s
Poszkodowany utracił ponad 5 pozycji - 20s
Suma: 60s zamiana na karę alternatywną S&G 40s


Tomasz Mikolcz vs Wojciech Klimek, FORCE - winny Wojciech Klimek
Utworzony "korek" w T2 wymusza gwałtowne hamowanie na Wojtku Klimku i Tomaszu Mikolczu - obu kierowcom udaje się uniknąć uderzenia, jednak przed nimi dochodzi do kontaktu, który zatrzymuje stawkę. Wojtek daje radę wyhamować, jednak w wyniku laga Gared nie daje rady uniknąć uderzenia. Widząc co się za nim dzieje (pędzące na niego auto) Rossi próbuje zmniejszyć konsekwencje uderzenia i dodaje gazu, co doprowadza do uderzenia w będące przed nim auto. Do tego momentu cała sytuacja podpada pod RA, jednak Wojtek konsekwentnie trzyma gaz, pchając przed sobą auto, przez co uderzony zostaje FORCE. Jego samochód zostaje obrócony, a kierowca traci ponad pięć pozycji. Pomiędzy dodaniem gazu przez Wojtka, a uderzeniem w auto FORCa mija około 1.3s co jest dostatecznym czasem na wycofanie się z decyzji o trzymaniu wciśniętego gazu i ten element staje się kluczowym w rozstrzygnięciu o winie. Gdyby FORCe nie został obrócony, wydarzenie zostałoby zakwalifikowane jako RA, jednak wobec straty pozycji przez zawodnika, której można było uniknąć administracja nie ma innego wyjścia, jak orzec o winie.

Podstawa - 20s
Pierwsze okrążenie - 10s
Orange Zone - 10s
Poszkodowany utracił więcej niż 5 pozycji - 20s
Suma: 60s zamiana na karę alternatywną 40s


Wojciech Klimek - Oldracer - RA
Zdarzenie spowodowane przez laga - Wojciech Klimek nie miał najmniejszych szans uniknąć tego uderzenia.


Anrzej Kananowicz - Darek Pieda - winny Andrzej Kananowicz
Do pierwszego kontaktu dochodzi poza torem i uznajemy go za RA. Dalszy rozwój sytuacji jest jednak gorszy - oba auta wracają spoza toru i Andrzej oczekuje, że Darek zrobi mu miejsce. Być może tak by się faktycznie stało, ale kątem oka Darek zauważa auto Marka Zdanowicza, przez co "prostuje" tor jazdy i przestaje odbijać od lewej krawędzi toru. Na to nakłada się jeszcze sposób powrotu na tor Andrzeja - mając świadomość, że tuż obok niego może znajdować się auto, a także (a przynajmniej tak być powinno) tego, że Darek może nie mieć możliwości wjechać od razu na środek toru wypadałoby wracać pod zdecydowanie łagodniejszym kątem, nawet jeśli oznaczałoby to wyjazd na trawę. Wypadku dało się uniknąć, zachowując większą ostrożność.

Podstawa - 20s
Pierwsze okrążenie - 10s
Orange Zone - 10s
Powrót na tor - 10s
Suma: 50s zamiana na karę alternatywną S&G 30s


Wojciech Klimek - Andrzej Kananowicz - winny Wojciech Klimek
Nieprawidłowy powrót na tor. Po wywołanej lagiem kolizji Wojciech Klimek (dosłownie) ląduje poza torem, na trawie, ustawiony przodem do kierunku jazdy. Jednak zamiast spokojnie ruszyć daje gaz do dechy (według zapisu replaya) na pierwszym biegu, przez co auto spinuje i zamiast wrócić równolegle do toru wraca na niego prostopadle, przecinając cała jego szerokość. Nadjeżdżający Andrzej Kananowicz jest bez szans na uniknięcie uderzenia.

Podstawa - 20s
Pierwsze okrążenie - 10s
Orange Zone - 10s
Powrót na tor - 10s
Suma: 50s zamiana na karę alternatywną S&G 30 s

Tomasz Sobański vs Dariusz Pieda - winny Tomasz Sobański
Dość nieszczęśliwe zdarzenie i patrząc na punkty hamowań oraz prędkości obu zawodników można się zastanawiać, jak do tego mogło dojść. Administracja nie uważa, żeby Tomasz Sobański próbował divebomby, do takiego manewru o wiele za wcześnie rozpoczął hamowanie. Patrząc na replay jego punkt hamowania był wcześniej niż punkt hamowania Darka Piedy, podobnie jak prędkość przed uderzeniem była u rexa niższa niż u poszkodowanego. Mimo to dochodzi do uderzenia i trudno tutaj nie orzec o winie Tomasza Sobańskiego.

Podstawa - 20s
Utrata 2 - 5 pozycji - 10s
Suma: 30s zamiana na karę alternatywną S&G 20s

Makatak - Dariusz Pieda - RA
Wydarzenie już po zakończeniu wyścigu, więc nie podlegające ocenie, ani ukaraniu. Ostatecznie nie wpływa to na wynik poszkodowanego, jednak takie manewry źle wyglądają na relacji z wyścigu. Makatak otrzymuje reprymendę za doprowadzenie do kolizji po minięciu linii mety.

Frajda Daniel - Rosiu - RA
Bez cienia wątpliwości Daniel przeszkodził Rosiowi na jego pomiarowym okrążeniu, za co należy się przewidziana regulaminem kara. Jednak paradoksalnie to przeszkodzenie uratowało Rosia przed konsekwencjami błędu rFactora i otrzymaniem kary DQ za przekroczenie limitu okrążeń w kwalifikacji. Gdyby Paweł zdawał sobie z tego sprawę zaraz po wyścigu, zgłoszenie by nie miało miejsca, zważywszy więc na okoliczności administracja odstępuje od regulaminowego wymierzenia kary, decydując się zamiast tego na rozmowę z Danielem i wymierzając karę w zawieszeniu.

Kary za wypadki - wyścig II

Tomasz Sobański vs Nawmar, Roman, Olaizola - winny Marcin Nawrocki
Całe wydarzenie zaczyna się na T2 pierwszego okrążenia, kiedy Tomasz Sobański po zewnętrznej wyprzedza Marcina. Pomimo zostawienia mu dostatecznie dużo miejsca Rex zostaje uderzony, przez co traci kontrolę nad samochodem i cztery pozycje. Znajduje też się w bliskiej odległości w 3W z Romanem, Tomaszem Wachem oraz Olaizolą. Dochodzi do kontaktu pomiędzy Romanem i Rexem w wyniku którego oba auta zostają uszkodzone. Każdy z kierowców mógł tutaj zachować się lepiej, jednak nie jest możliwe wskazanie winnego tego wypadku.

Podstawa - 10s
Orange Zone - 10s
Pierwsze okrążenie - 10s
Utrata 2 - 5 pozycji - 10s
Suma: 40s zamiana na karę alternatywną S&G 20s


Tomasz Sobański vs Darek Pieda - winny Tomasz Sobański
Bez cienia wątpliwości winny Tomasz Sobański, który hamuje uszkodzonym autem daleko za punktem, w którym zaczynają hamować nieuszkodzone auta. Zgarnia Darka Piedę, który traci ponad pięć pozycji.

Podstawa - 20s
Pierwsze okrążenie - 10s
Utrata ponad 5 pozycji - 20s
Suma: 50s zamiana na karę alternatywną S&G


Marek Cieślak vs Darek Pieda - winny Marek Cieślak
Zgłoszenie wyprzedzania przy żółtej fladze. RFactor wyświetla zawodnikowi na HUDzie żółtą flagę w momencie, w którym znajduje się on w sektorze, w którym ma miejsce żółta flaga. Biorąc to pod uwagę, oraz miejsce zdarzenia, można to uznać za okoliczność łagodzącą, jednak na RedBull Ringu jest świetnie działająca infrastruktura, wyświetlająca żółte flagi. Ekran znajduje się tuż przy tabliczce "100m" przed zakrętem i może być brany jako jeden z odnośników do punktu hamowania, a co za tym idzie jest doskonale widoczny. Żółta flaga musiała być widoczna dla zawodnika dostatecznie wcześnie, by zrezygnował z przeprowadzenia manewru.

Wyprzedzanie przy żółtej fladze - 20s
Suma: 20s zamiana na karę alternatywną DT


Marek Cieślak - Krzysztof Szczygielski - RA
Podczas prawidłowo przeprowadzonego manewru wyprzedzania Marek Cieślak traci kontrolę nad pojazdem i spinując zaczepia samochód Krzysztofa. Tego typu zdarzenia zawsze budzą kontrowersje, czy i w jaki sposób należy się im przyglądać, oraz kogo obarczyć winą. W gronie administracyjnym uznaliśmy, że podobnie jak przy ocenie wypadków z IRG Formuła 1, zdarzenia takie będziemy klasyfikować jako RA.


Zbigniew Siara vs Marek Cieślak, Alex Olaizloa - winny Zbigniew Siara/RA
W trakcie walki dochodzi do 2W pomiędzy Alexem i Zbigniewem, jednak ten ostatni przestrzeliwuje punkt hamowania. Walcząc 2W ten po zewnętrznej zwykle spodziewa się, że atakujący go zawodnik dobije do apexu, a nie zostawi sobie między sobą a wierzchołkiem zakrętu cała szerokość auta. Obserwując zdarzenie z wnętrza auta Olaizoli widać wyraźnie, że w momencie, w którym w jego polu widzenia pojawia się auto Zibiego, odbija on kierownicą, by uniknąć uderzenia. Dochodzi do uderzenia i do niezbyt czystego zdobycia pozycji. Jednocześnie administracja nie uważa, by późniejszy spin był bezpośrednią konsekwencją tego kontaktu, jednak powołując się na ustalenia powzięte przy ocenie powyżej, kontakt między Markiem a Alexem został uznany za RA.

Podstawa - 10s
Suma: 10s zamiana na karę alternatywną DT

Makatak vs Szymon Piwiński - RA
Konsekwencje wydarzenia są trudne do oceny. Przede wszystkim Makatak w żadnym momencie nie zrobił nic złego, z pewnością nie można obarczać go odpowiedzialnością za uślizg Szymona Piwińskiego. Dał radę zmusić rywala do błędu, jakim było niewłaściwe obranie linii jazdy. W dalszej części zakrętu, kiedy Szymon walczy o odzyskanie panowania nad autem Makatak nie przyspiesza, próbuje też hamować. Nie jest jednak w stanie uniknąć uderzenia, mając tuż przed maską jadące (w wyniku utraty przyczepności) poniżej race pace auto. To prawda, że Szymon zostaje kompletnie wytrącony z równowagi i traci dwie pozycje, jednak trudno obwiniać za to Makataka, który raz, że nie miał jak uniknąć uderzenia, a dwa cała sytuacja wynikła z błędu poszkodowanego.


Wyjazd poza tor podczas kwalifikacji

W. Klimek - trzy wyjazdy - S&G

Z. Siara - dwa wyjazdy - S&G

R. Pawlaczek - dwa wyjazdy - S&G

D. Pieda - dwa wyjazdy S&G

A. Karkuszewski - jeden wyjazd - DT

M. Lebioda - jeden wyjazd - DT



Wyjazd poza tor podczas sprintu (dopuszczalna ilość 3)

A. Olaizola 439, 846, 932, 1048, 1102, 1200, 1358, 1369, 1389, 1444, 1618, 1631, 1698, 1704, 1790 = 15 wyjazdów = DQ

M. Lebioda 892, 938, 1151, 1220, 1239, 1257, 1313, 1327, 1345, 1412, 1460, 1514, 1581, 1657, 1739, 1757 = 16 wyjazdów = DQ

M. Kamasiewicz 376, 399, 482, 500, 548, 1240, 1342, 1410, 1613, 1784 = 10 wyjazdów x 2s = 20s

A. Karkuszewski 322, 712, 730, 749, 803, 1233, 1415, 1417, 1689 = 9 wyjazdów x 2s = 18s

Z. Siara 406, 574, 627, 658, 808, 1415, 1483, 1561, 1583 = 9 wyjazdów x 2s = 18s

M. Gałuch 394, 561, 708, 809, 983, 1065 = 6 wyjazdów x 2s = 12s

M. Cieślak 649, 949, 1190, 1208, 1549 = 5 wyjazdów x 2s = 10s

M. Mielczarek 629, 782, 801, 1567 = 4 wyjazdy x 2s = 8s

D. Pieda 456, 883, 1098, 1239 = 4 wyjazdy x 2s =8s


Wyjazd poza tor podczas wyścigu (dopuszczalna ilość 7)

W. Klimek 484, 604, 780, 837, 869, 918, 1023, 1041, 1109, 1178, 1264,1390, 1440, 1739, 1826, 1876, 1896, 1914, 1984, 2001, 2087, 2140, 2159, 2177, 2226, 2612, 2662, 2698, 2785, 2870, 2954, 3200, 3377, 3470, 3662 = 35 wyjazdów = DQ

A. Olaizola 583, 758, 827, 1082, 1345, 1424, 1518, 1536, 1704, 1977, 2026, 2045, 2112, 2118, 2197, 2204, 2234, 2290, 2387, 2563, 2668, 2753, 2808, 2872, 2924, 2974, 3096, 3333, 3440, 3489, 3527, 3612, 3666 = 33 wyjazdy = DQ

Z. Siara 481, 632, 769, 843, 857, 1102, 1273, 1356, 1718, 2131, 2284, 2542, 2561, 2972, 3051, 3071, 3156, 3220, 3306, 3343, 3410, 3414, 3495, 3511, 3513 = 25 wyjazdów = DQ

P. Rosiak 654, 1372, 1376, 1390, 1823, 1995, 2149, 2253, 2496, 2501, 2515, 2582, 2926, 2945, 3085, 3116, 3201, 3287, 3458 = 19 wyjazdów = DQ

M. Kamasiewicz 556, 852, 919, 922, 1359, 1423, 1544, 1709, 1878, 2043, 2149, 2234, 2237, 2374, 2585, 2758, 3086, 3260, 3277 = 19 wyjazdów = DQ

P. Sojda 417, 454, 715,887, 973, 1147, 1384, 1489, 1575, 1643, 1662, 1720, 1751, 1838, 1894, 1997, 2120, 2173, 2187, 2359, 2494, 2517, 2619, 2655, 2860, 3223, 3466, 3570, 3620 = 29 wyjazdów = DQ

T. Sobański 1232, 1268, 1302, 1317, 1644, 1920, 1922, 2111, 2355, 2614, 2856, 2870, 2872 3115, 3289, 3567, 3638 = 17 wyjazdów = DQ

G. Witek 423, 597, 842, 1001, 1295, 1367, 2092, 2332, 2488, 2592, 2678, 2834, 3247, 3458, 3507 = 15 wyjazdów x 2s = 30s

M. Mielczarek 1119, 1362, 1387, 1489, 1808, 1825, 2190, 3142, 3314, 3468, 3500 = 11 wyjazdów x 2s = 22s

K. Kaczmarkiewicz 1420, 1962, 1976, 2112, 2825, 2998, 3700, 3755 = 8 wyjazdów x 2s = 16s

M. Nizio 494, 681, 841, 943, 1191, 1278, 1447, 1465, 1514, 1726, 1898, 2107, 2402, 2644, 3616 = 15 wyjazdów x 2s = 30s

K. Szczygielski 679,729,1058,1181,1699,2648,2727,2750,2903,3093 = 10 wyjazdów x 2s = 20s



Pozostałe wykroczenia:
A. Olaizola
- 914 - obrona poza torem przed D. Wasienko - DT
- 1633 - napędzanie się poza torem, w celu zyskania pozycji - DT



Kary za brak telemetrii:

M. Nawrocki - brak telemetrii z R1 i R2 - DQ

R. Pawlaczek - brak telemetrii z R1 - DQ


Podsumowanie kar na następny wyścig:

W. Klimek - S&G 60s (suma kilku kar)

T. Sobański - S&G 60s (suma kilku kar)

krisposs - S&G 40s

A. Kananowicz - S&G 30s

Z. Siara - S&G 30s (suma kilku kar)

M. Nawrocki - S&G 20s

A. Olaizola - S&G 20s

R. Pawlaczek - S&G 10s

D. Pieda - S&G 10s

A. Karkuszewski - DT

M. Lebioda - DT

M. Cieślak - DT



Podsumowanie kar U:
Ilość dotychczasowo zebranych kar U można śledzić w: Panel kierowcy -> Kary

Regulaminy:
modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 08-10-2017 - 09:50


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
stare 21-10-2017, 10:18   Post #3 (permalink)
The Godfather
Awatar Gared
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Postów: 12.306

rF2 WEC 2016 GTE
rF2 ALMS 2016 GTE


Rozliczenie wyścigu rF2 - SMP DTM 2017
-
Lausitzring





Kary za wypadki - wyścig I

Brak zdarzeń

Kary za wypadki - wyścig II

M. Lebioda vs krispos - winny M. Lebioda
Ze względu na pierwsze okrążenie, wypadek rozpatrywany z urzędu.
M. Lebioda zbyt szeroko bierze pierwszy zakręt, obierając nieoptymalną linię jazdy. Wracając uderza w prawidłowo jadącego krisposa, wytrącając jego auto z równowagi i zrzucając go niemal na sam koniec stawki. Na pochwałę zasługuje wzorowo przeprowadzony powrót na tor przez krisposa.

Podstawa - 20s
Pierwsze okrążenie - 10s
Orange Zone - 10s
Rywal stracił ponad pięć pozycji - 20s
Suma: 60s zamiana na karę alternatywną S&G 40s

M. Madziarski vs K. Kaczmarkiewicz - winny M. Madziarski
Ze względu na pierwsze okrążenie, wypadek rozpatrywany z urzędu.
Mariusz nieco zbyt optymistycznie zbliża się do Krzysztofa, w efekcie uderza go, wytrącając jego auto z równowagi i wysyłając poza tor. Ofiara uderzenia traci wiele pozycji.

Podstawa - 20s
Pierwsze okrążenie - 10s
Orange Zone - 10s
Rywal stracił ponad pięć pozycji - 20s
Suma: 60s

S. Piwiński vs Makatak - winni obaj
Wypadek zgłoszony przez uczestnika.
Rozpatrywany incydent należy podzielić na dwa etapy. W pierwszym z nich Szymon próbuje zyskać pozycję, dokonując nie mającego większych szans na sukces ataku. Patrząc na tłumaczenie się kierowcy z tego manewru można dojść do wniosku, iż nie do końca został tu doczytany regulamin. Atakujący zyskuje prawo do 2W jeśli jego przednia oś zrówna się z tylną osią rywala zanim auta zaczną składać się w zakręt. Jeśli ten warunek nie jest spełniony broniący się ma pełne prawo wyboru linii jazdy i może zamknąć rywalowi drzwi. Mimo to Makatak patrzy w lusterka i zostawia miejsce - w momencie uderzenia pomiędzy jego autem a wewnętrznym krawężnikiem jest miejsca na około półtora szerokości samochodu, czyli dość, by się zmieścić. Nie jest więc prawdziwy zarzut, że Makatak nie zostawił Szymonowi miejsca. Przeprowadzony atak można śmiało określić mianem divebomby i odpowiedzialność za jego konsekwencje spada na Szymona Piwińskiego.

Podstawa - 20s
Rywal stracił 2 - 5 pozycji - 10s
Suma: 30s zamiana na karę alternatywną S&G 10s

Drugi etap tego wypadku to sposób powrotu zawodników na tor. Szymon cierpliwie czeka, aż przejadą pozostałe auta i rusza, gdy tylko ma wolny tor. Nie ma żadnego ze swoich rywali w polu widzenia. Makatak próbuje zawrócić od razu, lecz uniemożliwia mu to auto Szymona - wrzuca więc wsteczny bieg, by zrobić sobie więcej miejsca. W tym momencie Szymon ma już wolny tor i rusza, podobnie czyni Makatak, mając Szymona cały czas w swoim polu widzenia i mogąc ocenić położenie jego auta. Choć administracja rozumie chęć dalszej walki i pragnienie powrotu przed rywalem (sprawcą wypadku), to jednak zawracanie prosto przed maskę innego auta w sytuacji, w której brak jest pewności co do tego, czy zostanie się puszczonym, czy ma się miejsce na manewr, nie jest rzeczą akceptowalną. W momencie, w którym Makatak pojawia się w polu widzenia Szymona, jest już za późno na cokolwiek i dochodzi do nieuniknionego uderzenia. Administracja uznaje, że sprawcą jest Makatak, który nie upewnił się, czy może zawrócić i mimo posiadania rywala cały czas w polu widzenia, wykonuje manewr jakby był sam na torze.

Podstawa - 20s
Wyjazd pod maskę innego auta - 10s
Suma: 30s zamiana na karę alternatywną S&G 10s

Kojot vs M. Kamasiewicz - winny Kojot
Wypadek zgłoszony przez kierowcę.
Przeglądając poprzedzające incydent okrążenia można dojść do następujących wniosków.
1. Kojot generalnie szybciej pokonuje ten zakręt, w apexie będąc tuż za Michałem, mimo że przed zakrętem był dość daleko.
2. Na feralnym okrążeniu Kojot hamuje odrobinę później, niż zwykle (acz wciąż nie jest to przestrzelone hamowanie).
3. Michał hamuje minimalnie wcześniej, niż na poprzednim okrążeniu.
Powyższe, w połączeniu z faktem, że między Kamim a Kojotem była dużo mniejsza odległość niż na poprzednich okrążeniach przed rozpoczęciem hamowania, doprowadza do uderzenia w tył. Administracja uznaje, że odpowiedzialność za ten wypadek spada na Kojota, który powinien zachować odrobinę więcej ostrożności. Na osobną rozprawę zasługuje postawa kierowców, mijających zdarzenie - o czym w dalszej części rozliczenia.

Podstawa - 20s
Rywal stracił ponad pięć pozycji - 20s
Suma: 40s zamiana na karę alternatywną S&G 20s


Wyjazd i wykroczenia podczas kwalifikacji

Brak wyjazdów podczas kwalifikacji

A. Karkuszewski vs P. Wojdyło - winny A. Karkuszewski
Wypadek zgłoszony przez kierowcę.
Administracja uznaje tłumaczenie Adama, jednocześnie uznając jego zachowanie za niedopuszczalne. Problemy za sprzętem potrafią mocno rozproszyć (to oczywiste), jednak kontynuowanie jazdy po BL w takiej sytuacji jest kompletną pomyłką. Adakar ewidentnie nie ogarnia co się wkoło niego dzieje. Z kolei Piotr, widząc kogo ma przed sobą (kierowcę przewidywalnego, który wie, jak się w takiej sytuacji należy zachować), zakłada, że dostanie wolną drogę, zaś myląc się w obliczeniu ilości pomiarowych okrążeń, jaka mu została (myślał, że to jego ostatnie, podczas gdy miał w zapasie jeszcze jedno) pokłada zbytnie zaufanie w Adama. W efekcie dochodzi do uderzenia, którego można było uniknąć. Wina Adama jest bezsporna, podobnie jak zniszczone kwalifikacje modlichy (co wykracza poza ramy ustalonego w regulaminie wykroczenia), jednak ze względu na okoliczności administracja decyduje się na przyznanie regulaminowej kary cofnięcia sześciu pozycji na ustawieniu do następnego wyścigu.

Adam Karkuszewski - 6 pozycji na grid


Wyjazd poza tor podczas sprintu (dopuszczalna ilość 3)

M. Lebioda - 989, 1064, 1268, 1370, 1573, 1686 = 6 wyjazdów x 2s = 12s



Wyjazd poza tor podczas wyścigu (dopuszczalna ilość 7)

B. Maciak - 924, 1015, 1432, 1785, 1994, 2172, 2304, 3008, 3229, 3746, 4155, 4466 = 12 wyjazdów x 2s= 24s



Pozostałe wykroczenia:

Wykroczenia są związane z wypadkiem Kojota oraz Kamiego i dotyczą zachowania kierowców podczas żółtej flagi. Pomimo widocznej tablicy na torze z żółtą flagą, którą, ze względu na punkt hamowania, trudno jest przegapić, dochodzi na tym zakręcie do następujących incydentów.
- Michał Mazurek wyprzedza Roberta Sadowskiego i niemal ociera się o stojące auto Kamiego. Robert Sadowski mając zajętą wewnętrzną i żółtą flagę zachowuje ostrożność i przytomnie omija stojące auto z prawej strony, woląc opuścić tor, niż zaliczyć dzwona. Wszystko w pełni pod kontrolą.
- Paweł Rosiak lecąc w poślizgu na centymetry omija stojące auto Kamiego. Warto jednak zauważyć, że hamuje wcześniej i łagodniej, nie wiedząc co się dzieje przed nim - mimo to niemal dochodzi do uderzenia.
- Makatak hamuje tam gdzie zwykle, ale ponieważ czyni to mocno i zdecydowanie bez problemów omija stojące auto, zachowując wymagany margines bezpieczeństwa.
- Piotr Sojda zachowuje się podobnie jak Sadek i nie mając dobrego wglądu w sytuację (stojące w zakręcie auto jest przed nim zasłonięte), decyduje się opuścić tor, niż niepotrzebnie ryzykować.
- Paweł Kamola już tak ostrożny nie jest. Omija auto Kamiego z niemałym zapasem miejsca, ale jest to efekt wrzucenia przez Kamiego biegu wstecznego. Gdyby nie to, byłoby to ominięcie innego auta na grubość kartki papieru.
- Jadący za nim Grzegorz Witek ignoruje żółta flagę i doprowadza do uderzenia w przód samochodu Kamiego. Gdyby Kami wcześniej nie wycofał, wpakowałby mu się prosto w drzwi.

Po opisie widać, kto zachował się jak należy, a kto sobie poleciał w kulki. Dwa manewry z opisanych powyżej podpadają pod kary (bezdyskusyjne minimum 40s za wypadek i możliwe, że 20s za wyprzedzanie przy żółtej fladze), zaś w efekcie ignorowania flagi dwóch zawodników miało po wyścigu. Mimo że zdarzenia te nie są rozpatrywane ze względu na brak zgłoszeń przez zainteresowanych, zdecydowaliśmy się opisać sytuację, zmusić do przemyślenia i uświadomienia sobie możliwych konsekwencji.


Kary za brak telemetrii:

J. Berzosa - DQ (oba wyścigi)

S Piwiński - DQ (R1)

Taz - DQ (R1)

B. Maciak - DT (Q)



Podsumowanie kar na następny wyścig:

M. Lebioda - S&G 40s

Kojot - S&G 20s

Makatak - S&G 10s

S. Piwiński - S&G 10s

B. Maciak - DT

A. Karkuszewski - Przesunięcie na starcie o sześć pozycji




Podsumowanie kar U:
Ilość dotychczasowo zebranych kar U można śledzić w: Panel kierowcy -> Kary

Regulaminy:
Gared jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 21-10-2017 - 13:51
Rating: 73158 | Skill: 7.46 | OpenRating: 3388
Zamknięty Temat

Bookmarks

Tagi
2017, dtm, rozliczenia, smp, wyscigów

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy