Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Nowości
stare 03-10-2017, 21:54   Post #1 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
[SMP DTM] Lausitzring 08.10.2017


3. runda serii SMP DTM - tor Lausitzring








Za nami dwie rundy mistrzostw w klasie DTM. Frekwencja na Red Bull Ringu poszybowała w górę i przekroczyła 40 zawodników - co cieszy.

Runda ta nie należała jednak do perfekcyjnych - dotknęły nas poważne techniczne problemy z serwerem nr 1 i wyścig R2 został przerwany brutalnym wywaleniem całej stawki z serwera na 5 okrążeniu. Na szczęście w zapasie czekał serwer nr 2 i wyścig mógł być zrestartowany.

Pod względem innych aspektów - wyścig okaże się dla wielu ... bardzo wielu zawodników... bolesny w momencie gdy pojawi się rozliczenie. Niektórzy już przeczuwają co nastąpi. Np. Adam Karkuszewski wyznał nam w rozmowie, że już po kilkunastu sekundach wiedział, że wyścig jest na straty gdy na T1 poważnie zawinił. Nie on jeden.

Ten fragment zapowiedzi będzie swego rodzaju kazaniem.

Zarówno lap 1 sprintu jak i R2 to chwile gdy doszło do 80% wypadków. Poważnie zastanawia skąd bierze się ryzyko podejmowane przez zawodników w tych najbardziej niebezpiecznych momentach gdy stawka jest stłoczona. Praktycznie w 99% podejmowane manewry przyniosły opłakane skutki i żadnego wymiernego zysku.

Może niektórzy nie są świadomi konsekwencji jakie ponosi jeden głupi błąd w początkowej fazie wyścigu? W porównaniu do kolejnych okrążeń wyścigu kara za przewinienia na lap 1 szybuje w górę. Przecież w taryfikatorze mamy:

+10s za wydarzenie na 1 kółku,
+10s za T1
+10s za Orange Zone (czyli sektor 1).

To daje nam łącznie +30 sekund więcej kary za to że zawiniliśmy zaraz po starcie ... Do tego w tłumie konsekwencje są bardzo bolesne bo dodatkowe kary są za ilość poszkodowanych więc proszę się nie dziwić że kary rosną do maksymalnej wartości +80 sekund (lub S&G 60s w następnym wyścigu). Przecież taka kara spycha zawodnika z czołówki na odległe miejsca i pozbawia zdobytych punktów. Dwóch zawodników z czołówki tego doświadczy ...

Z kolei podwójny karambol na T2 w R1 był wynikiem wjechania z pobocza na tor jednego, a potem drugiego zawodnika wprost pod koła aut znajdujących się na torze.

I TO NA L1 PROSTO W TŁUM!

A w taryfikatorze jest taki punkt (działania BEZMYŚLNE - powrót na tor wprost pod inny samochód). Czy tak ciężko sobie zakodować: "wypadłem to najpierw jadę ostrożnie wzdłuż toru poboczem i czekam aż za mną będzie pusto"? ... A i jeszcze sprawdźcie czy nie ma kogoś obok.

Litości nie będzie, a w przypadku kolejnych tak głupich zachowań będą zabierane licencje. A przynajmniej odpoczynek od jednego lub dwóch wyścigu dając czas na przemyślenie.

Koniec kazania


Wróćmy do sytuacji w mistrzostwach. Zawodnicy, którzy przed startem sezonu uważani byli za faworytów - opuścili rundę (D.Mroczek) albo zaliczają seryjnie pecha (D. Wasieńko). Za to czarnym koniem, który regularnie punktuje i wygrywa wyścigi jest Maciej Bekas. I pomimo bardzo prawdopodobnej kary za incydent w R1 i utraty punktów za ten wyścig - Maciej wysuwa się zdecydowanie na prowadzenie z przewagą około 40 punktów nad P2.

Pamiętamy, że Maciek w SMP GT3 miał częste problemy z akceptacją naszych surowych zasad dotyczących track limits. Wziął sobie to do serca i obecnie jest zawodnikiem, który jeździ praktycznie na czysto przez cały dystans wyścigu. Tak trzymać!

Na przeciwnym biegunie jeśli chodzi o zyskowne wyjazdy jest nowa twarz na naszym podwórku: megaszybki zibiman czyli Zbigniew Siara - prawdopodobnie jest to wynik nie zdawania sobie sprawy jak pilnujemy tej kwestii i swoiste "frycowe" u nowego zawodnika. Zibi musi się tu poprawić - bo jest swoistym rekordzistą w przekraczaniu track limits. Prosimy się nie zniechęcać karą tylko popracować nad tym elementem

Za Maciejem Bekasem na kolejnych pozycjach jest bardzo ciasno - udany występ w R2 zaliczyli: Adam Karkuszewski oraz liderzy Rapid Racing i Killaz Motosport czyli Makatak i Szymon Piwiński. Po karze dla Adama to Szymon będzie prawdopodobnie na P2, a Makatak na P3 w klasyfikacji.

Przed nami Lausitzring - jak twierdzi nasz naczelny admin Gared - tor będzie dla zawodników swoistą niespodzianką jeśli chodzi o traktowanie opon. Dwie pierwsze rundy mogły być mylące bo Hockenheim i Red Bull Ring to tory najłagodniej obchodzące się z oponami. Lausitz już taki nie będzie, a Sachsenring ... zaskoczy jeszcze bardziej! Bardzo ciekawi jesteśmy strategii na te wyścigi. Bo dotychczas dominowały jazda od startu do mety na hardach.

Na koniec jeszcze raz prosimy - OSTROŻNIE i BEZ RYZYKA NA L1! Powodzenia!








Start kwalifikacji 21:00

Wyścig 1 o 21:30
Wyścig 2 ~22:00 (41 laps + FL)

Orange zone obowiązuje w sektorze 1


Proszę przeczytać regulamin ligi oraz wszystkie ogłoszenia administracyjne. Tam jest wszystko co wam potrzebne. Ale oto kilka najważniejszych rzeczy o których należy pamiętać aby nie popsuć wyścigu sobie, a przede wszystkim innym:

  • Nie zapomnieć odpalić IRG Toola przed wejściem na serwer - bo zostaniemy wyrzuceni z serwera. Uruchomiona również wtyczka DAQ. Obowiązuje wysłanie telemetrii po preQ, kwalifikacjach i wyścigu
  • W kwalifikacjach nie blokujemy tych na szybkim kółku. Jeśli popsuliśmy swoje okrążenie - też nie blokujmy innych.
  • Na starcie na prostej S/M nie zmieniamy linii jazdy bez upewnienia się, że mamy miejsce - to była główna przyczyna karamboli na full i mini races jeszcze przed dotarciem do T1
  • Pamiętamy o zasadzie 2W. Zostawiamy miejsce jeśli rywal zrównał swoją przednią oś z naszą tylną.
  • Tylko jeden raz możemy zmienić tor jazdy broniąc wewnętrzną. Przed następnym zakrętem możemy zjechać w kierunku zewnętrznej, ale zostawiamy rywalowi już miejsce na dohamowanie.
  • Powrót na tor z pobocza tylko gdy jesteśmy 100% pewni, że nikt nie nadjeżdża i nigdy prostopadle do toru - najlepiej ustawić się równolegle na poboczu i wtedy bezpiecznie wjechać na tor kontrolując co jest w lusterkach.
  • Jeśli wyspinujemy i zatrzymamy się na środku toru, blokujemy hamulce i nie pozwalamy autu się toczyć - NIGDY nie ruszamy dopóki tor nie będzie całkowicie pusty. Zawodnika, który jest unieruchomiony - łatwo ominąć nawet na środku toru. Zawodnik, który się porusza lub toczy jest nieprzewidywalnym "celem".
  • Pamiętamy o limitach wyjazdów







Qualification starts at 21:00

Race 1 at 21:30
Race 2 ~22:00 (41 laps + FL)


Orange zone applies in sector 1



First of all, you should read the rules and all administration annoucements. There is everything you need. But here are some important things to keep in mind not to spoil your own race or another driver's one:
  • Do not forget to run IRG tool before entering the server , in other case you will be kicked from the server.
    DAQ plugin should also be runnig. Telemetry data are obligatory after pre-qualification, qualification and race.

  • In qualifying outlap do not disturb another drivers on their fast lap. If you have spoiled your lap - do not retard others drivers as well.
  • At the start on start/finish straight do not change your driving line without making sure that there is a place for your car - it was the main cause of crashes on full and mini races.
  • Remember the main 2-wide principle. Leave the space if your opponent is next to you - at least his front wheels is 'neck and neck' to your rear wheels before a turn.
  • Only once we can change the driving line defending our position. Before the next bend, we can back towards the outside line, but you have to leave your opponent space for braking.
  • Back on track from grass/gravel only when you are 100% sure that no one ever comes up - the best way is to set your car parallel to the track and then safely enter the asphalt.
  • If you spin off and stop in the middle of the track, push the brakes and do not let your car to roll - NEVER move until the circuit is completely empty. A car which stand still is easy to get around, even in the middle of the track. The player who moves or rolls is an unpredictable aim.
  • Remember the track limits


modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 03-10-2017 - 23:19


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-10-2017, 23:29   Post #2 (permalink)
Awatar Danonak
 
Zarejestrowany: Dec 2015
Skąd: Łódź
Postów: 1.814

rF2 SMP GT3 2017
rF2 ALMS 2016 GTE

Danonak jest offline  
Rating: 39436 | Skill: 13.46 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2017, 08:20   Post #3 (permalink)
Awatar LukeR
 
Zarejestrowany: Oct 2016
Postów: 326
Modlicha rozkrecasz sie. "Elektryzująca" zapowiedz. Duzo nowych powoduje taki stan rzeczy. Niebawem sie to zmieni. Ponadto sprinty robią swoje. Walcz albo giń

To kiedy to rozliczenie?
LukeR jest offline  
Rating: 11448 | Skill: 6.25 | OpenRating: 2128
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2017, 09:10   Post #4 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
Oj, końca nie widać tyle roboty.
modlicha jest offline  


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2017, 12:21   Post #5 (permalink)
Awatar G Bulat
 
Zarejestrowany: Apr 2011
Skąd: Jasło
Postów: 124
No tak, o moim silniku to już zapomniano
G Bulat jest offline  
Rating: 8858 | Skill: 7.83 | OpenRating: 3616
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2017, 16:42   Post #6 (permalink)
Awatar mikr
 
Zarejestrowany: Jun 2013
Postów: 1.728
jaki jest limit kierowców w grupie I?
mikr jest online  


Rating: 24519 | Skill: 8.88 | OpenRating: 1937
Thrustmaster TX Racing Wheel | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Prawą nogą | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2017, 18:46   Post #7 (permalink)
Awatar LukeR
 
Zarejestrowany: Oct 2016
Postów: 326
40+
LukeR jest offline  
Rating: 11448 | Skill: 6.25 | OpenRating: 2128
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2017, 19:39   Post #8 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
60 miejsc jest. Na Sachsenring się zaczną problemy.
modlicha jest offline  


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2017, 20:07   Post #9 (permalink)
Awatar kamuś
 
Zarejestrowany: Jul 2010
Postów: 197

rF2 WEC 2016 P1

Czyli nie trzeba tych stintów kręcić?
kamuś jest offline  
Rating: 36747 | Skill: 5.20 | OpenRating: 635
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2017, 21:26   Post #10 (permalink)
The Godfather
Awatar Gared
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Postów: 12.306

rF2 WEC 2016 GTE
rF2 ALMS 2016 GTE

Nie.
Gared jest offline  
Rating: 73158 | Skill: 7.46 | OpenRating: 3388
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dtm, lausitzring, smp

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy