Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
stare 07-12-2017, 00:27   Post #1 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.546
[SMP DTM] Zandvoort 10.12.2017


8. runda serii SMP DTM - FINAŁ na torze Zandvoort







W poprzedniej zapowiedzi napisałem, że utrzymanie przewagi gwarantującej Maćkowi Bekasowi tytuł mistrzowski tuż po zakończeniu przedostatniej rundy nie powinno być trudne. Być może nałożyłem na niego zbyt dużą presję tym stwierdzeniem - bo występ lidera na torze Norisring był fatalny i Maćkowi mimo udanych kwalifikacji nie wyszedł ani R1 ani R2. Wygląda jakby za bardzo chciał postawić kropkę na "i".

Natomiast główni konkurenci czyli Zbigniew Siara i Grzesiek Bułat zgromadzili ilość punktów wystarczającą do zachowania matematycznych szans na zdobycie tytułu. Jednakże muszą oni liczyć na dwukrotne DNF Maćka lub solidne kłopoty techniczne. A do tego wygrać oba wyścigi w ostatniej rundzie w przypadku Zibiego,a w przypadku Grześka nawet jeszcze zapewnić sobie PP w kwalifikacjach. Arcytrudne zadanie i nikomu się to nie udało jeszcze w tym sezonie.

Także szampan w lodówce Maćka Bekasa może się chłodzić, ale z otwarciem musi się wstrzymać do ostatniego machnięcia szachownicą w sezonie SMP DTM.

Ale to nie Zibi i nie Grzesiek grali pierwsze skrzypce na Norisring - bohaterem był Dominik Wasieńko, który zarówno na mokrym R1 jak i suchym R2 przełamał "klątwę" i ukończył oba wyścigi na podium - z tego R2 na najwyższym stopniu.

Dominik zajmuje obecnie 7 miejsce w klasyfikacji, ale na dobrą sprawę - kolejny taki występ w jego wykonaniu może go pchnąć nawet na podium generalki. Chociaż tutaj musi już liczyć nie tylko na swoją jazdę, ale również na potknięcia rywali. W każdym razie w walce o P2 i P3 w klasyfikacji liczą się zawodnicy do P7 włącznie. Sprawa jest otwarta.

Przed nami obiekt ceniony przez simracerów za świetne flow, ale też bardzo trudny do wyprzedzania. Być może pomogą w tej kwestii dwie strefy DRS.

Czeka nas ostatnia dawka solidnych emocji w tym roku.

ZAPRASZAMY.






Start kwalifikacji 21:00

Wyścig 1 o 21:30 (25 minut)
Wyścig 2 ~22:00 (42 laps + FL)

Orange zone obowiązuje w sektorze 1


ZALECANE USTAWIENIA SIECIOWE:
Ze względu na ostatnie problemy administracja ligi zaleca następujące usatwienia "Network Settings"

1. Koniecznie sprawdzić czy nie jedziemy na ustawieniach domyślnych (które sa poniżej 512 kbps) - wszystkie presety w rf2 sa praktycznie przestarzałe - wybieramy zawsze tryb CUSTOM

2. Jeśli posiadasz internet z Upload/Download do 10 Mbps - USTAWIAMY koniecznie parametry w network settings dokładnie tak jak nasze łącze. Udostępniamy rf2 całe nasze pasmo. Bezwzględnie.

3. W przypadku szybkości internetu up../down... powyżej 10Mbps można zacząć "ograniczać" dostęp rf2 do pasma jednak jeśli mamy możliwość (jesteśmy w trakcie wyścigu jedynymi użytkownikami internetu) udostępniajmy grze jak najwięcej z dostępnej przepustowości.


Proszę przeczytać regulamin ligi oraz wszystkie ogłoszenia administracyjne. Tam jest wszystko co wam potrzebne. Ale oto kilka najważniejszych rzeczy o których należy pamiętać aby nie popsuć wyścigu sobie, a przede wszystkim innym:

  • Nie zapomnieć odpalić IRG Toola przed wejściem na serwer - bo zostaniemy wyrzuceni z serwera. Uruchomiona również wtyczka DAQ. Obowiązuje wysłanie telemetrii po preQ, kwalifikacjach i wyścigu
  • W kwalifikacjach nie blokujemy tych na szybkim kółku. Jeśli popsuliśmy swoje okrążenie - też nie blokujmy innych.
  • Na starcie na prostej S/M nie zmieniamy linii jazdy bez upewnienia się, że mamy miejsce - to była główna przyczyna karamboli na full i mini races jeszcze przed dotarciem do T1
  • Pamiętamy o zasadzie 2W. Zostawiamy miejsce jeśli rywal zrównał swoją przednią oś z naszą tylną.
  • Tylko jeden raz możemy zmienić tor jazdy broniąc wewnętrzną. Przed następnym zakrętem możemy zjechać w kierunku zewnętrznej, ale zostawiamy rywalowi już miejsce na dohamowanie.
  • Powrót na tor z pobocza tylko gdy jesteśmy 100% pewni, że nikt nie nadjeżdża i nigdy prostopadle do toru - najlepiej ustawić się równolegle na poboczu i wtedy bezpiecznie wjechać na tor kontrolując co jest w lusterkach.
  • Jeśli wyspinujemy i zatrzymamy się na środku toru, blokujemy hamulce i nie pozwalamy autu się toczyć - NIGDY nie ruszamy dopóki tor nie będzie całkowicie pusty. Zawodnika, który jest unieruchomiony - łatwo ominąć nawet na środku toru. Zawodnik, który się porusza lub toczy jest nieprzewidywalnym "celem".
  • Pamiętamy o limitach wyjazdów







Qualification starts at 21:00

Race 1 at 21:30 (25 minutes)
Race 2 ~22:00 (42 laps + FL)


Orange zone applies in sector 1


RECOMMENDED NETWORK SETTINGS:
Due to recent problems, the league administration recommends the following "Network Settings"

1. Be sure to check if you do not have the default settings (which are below 512 kbps) - all presets in rf2 are practically obsolete - we always choose the CUSTOM mode.

2. If you have an internet connection with Upload / Download up to 10 Mbps - WE NEED TO SETUP NETWORK SETTINGS PARAMETERS, exactly like our internet connection bandwidth. We make that our entire broadband is available for rf2.

3. In the case of internet speeds above 10Mbps, you can start to "restrict" rf2 access to bandwidth, but if you have the opportunity (you are the only internet users during the race), let the game appropriate access to available bandwidth.



First of all, you should read the rules and all administration annoucements. There is everything you need. But here are some important things to keep in mind not to spoil your own race or another driver's one:
  • Do not forget to run IRG tool before entering the server , in other case you will be kicked from the server.
    DAQ plugin should also be runnig. Telemetry data are obligatory after pre-qualification, qualification and race.

  • In qualifying outlap do not disturb another drivers on their fast lap. If you have spoiled your lap - do not retard others drivers as well.
  • At the start on start/finish straight do not change your driving line without making sure that there is a place for your car - it was the main cause of crashes on full and mini races.
  • Remember the main 2-wide principle. Leave the space if your opponent is next to you - at least his front wheels is 'neck and neck' to your rear wheels before a turn.
  • Only once we can change the driving line defending our position. Before the next bend, we can back towards the outside line, but you have to leave your opponent space for braking.
  • Back on track from grass/gravel only when you are 100% sure that no one ever comes up - the best way is to set your car parallel to the track and then safely enter the asphalt.
  • If you spin off and stop in the middle of the track, push the brakes and do not let your car to roll - NEVER move until the circuit is completely empty. A car which stand still is easy to get around, even in the middle of the track. The player who moves or rolls is an unpredictable aim.
  • Remember the track limits


modlicha jest offline  

Ostatnio edytowane przez modlicha : 07-12-2017 - 17:00


Rating: 50649 | Skill: 4.06 | OpenRating: 1182
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-12-2017, 07:08   Post #2 (permalink)
Awatar G Bulat
 
Zarejestrowany: Apr 2011
Skąd: Jasło
Postów: 145
Cytat:
Być może nałożyłem na niego zbyt dużą presję tym stwierdzeniem - bo występ lidera na torze Zandvoort był fatalny i Maćkowi
Mały błąd
G Bulat jest offline  
Rating: 9662 | Skill: 7.88 | OpenRating: 4420
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-12-2017, 22:57   Post #3 (permalink)
Awatar Rossi46
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Skąd: London
Postów: 543
Qual: Jak na mnie to bdb P8

R1: kara s&g odbyłem na L2, problem w tym ze jej rf2 nie zaliczyl.. więc przy okazji zgłaszam problem ktory zauwazyłem.. (nie naprawiałem się, bo tak myśleli komentatorzy).. anyway.. CL na L3..
czekamy na R2.
Rossi46 jest offline  


Rating: 41621 | Skill: 7.68 | OpenRating: 856 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-2017, 01:44   Post #4 (permalink)
The Godfather
Awatar Gared
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Postów: 12.582

rF2 WEC 2016 GTE
rF2 ALMS 2016 GTE

Coś mogło nie zatrybić, odbycie kary można odznaczyć czasem przypadkiem w menu. W logach niczego nie ma o odbywaniu kary.
Gared jest offline  
Rating: 74564 | Skill: 7.53 | OpenRating: 4794
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-2017, 02:17   Post #5 (permalink)
Awatar Zibiman
 
Zarejestrowany: Sep 2017
Postów: 1
Gratulacje dla Maćka za mistrzostwo! Doświadczenie z prawdziwych wyścigów robi swoje
Zibiman jest offline  
Rating: 3215 | Skill: 0 | OpenRating: 3215
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-2017, 03:05   Post #6 (permalink)
Awatar Rossi46
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Skąd: London
Postów: 543
Cytat: Napisał Gared Zobacz post
Coś mogło nie zatrybić, odbycie kary można odznaczyć czasem przypadkiem w menu. W logach niczego nie ma o odbywaniu kary.
Tak sie dobrze złożyło, że ja to akurat fachowiec w karach stop&go.. wykonuje te kary pewnie najlepiej w stawce, bo mam chyba najwieksze doświadczenie w tym elemencie,,

Jak w każdym innym przypadku ( Lausitz, Sachsenring 2x ) czarno na białym odliczało mi odbywanie kary stop&go...
Rossi46 jest offline  


Rating: 41621 | Skill: 7.68 | OpenRating: 856 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-2017, 08:02   Post #7 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.546
I po wyjeździe miałeś znowu S&G? To może speed limit na wjeździe?
modlicha jest offline  


Rating: 50649 | Skill: 4.06 | OpenRating: 1182
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-2017, 09:57   Post #8 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.896
Ja również dziękuję za wspólne sezon/sezony w sumie. Było zacnie Mnie się trochę pozmieniało w pracy (znowu) i jak do tej pory miałem do obsługi ćwiartkę Polski, tak teraz mam cały kraj. Nie wiem czy się cieszyć czy wręcz przeciwnie. Czas pokaże. Jedno wiem na pewno, czasu na jazdę, a tym bardziej na adminkę będę miał 3x mniej niż teraz. W związku z tym ciężko będzie się brać na poważnie za cokolwiek. Raczej pojadę sobie for fun Gogle i Wąsy, a co dalej to się okaże.

Co do Zandy to jest to jeden z niewielu torów, na który nie muszę się zbytnio przygotowywać, aby być w miarę konkurencyjny. Wszystko z racji tego, że zazwyczaj na nim testuję każde pojawiające się mody Moje przygotowanie do race wczorajszego to wyrobienie limitu 50 lapów i to w deszczu w ciągu niedzieli było. Pewnie jakbym ciut więcej pojeździł to była szansa na coś więcej. Tym bardziej, że kwalowego tempa w ogóle nie testowałem. Zrobiłem na practice 2 podejścia.
Same wyścigi nudne jak cholera miałem. W r1 goniłem live'a i pewnie jeszcze ze 2 lapy i byłby mój. Skończyłem na p7.
W R2 miałem super start po którym byłem na p4 tuż za czołówką, która o dziwo jakoś szczególnie mi nie odjeechała. Na chyba 4 lapie popełniłem lekki błąd na wyjściu na prostą i live mnie dojechał na 2w w T1, ale się obroniłem. Niestety trochę kosztem opon i potem ze 3 lapy musiałem "ugłaskać" flaty aby się dobrze jechało. Po drodze trochę walki z Adakarem, który muszę przyznać ładnie mnie wyprzedził. Po mojemu ZOstawiłem miejsca na pół auta i Adaś już tam był. Nie spodziewałem się, że tam zaatakuje. CO najważniejsze czysto to zrobił. Jednak wcześniej uszkodził mi auto i za straty moralne Adaś bekniesz Zbyszek Ziobro będzie Cię sądził Potem poblokowałem Maćka Bekasa, który też mnie ładnie objechał po zewnętrznej w T1 i tak się doturlałem 27 sek za Domim do mety. Tempo jakieś oszałamiające nie było, ale kontrolowałem cały czas paliwo i opony. No i w końcu weekend bez przygód pojechałem. Bez wdawania się w niepotrzebną walkę na torze. Ot ciułanie pkt. Jakby od początku tak traktować wyścigi to była realna szansa na włączenie się w walkę o nawet top5 w generalce. No ale cóż, żeby życie miało smaczek.... itd

Gratasy dla podium SMP i wszystkich biorących udział w "objeździe Ringów" Mam nadzieję, że się Wam podobało.
rex jest offline  


Rating: 45993 | Skill: 4.51 | OpenRating: 911
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-2017, 11:37   Post #9 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.204

rF2 SMP GT3 2017

uszkodzilem auto ?

To TY mi lotke urwałeś w S2 hahah

Ja się cieszę, że ilość kłód rzucanych mi pod nogi, jest wprost proporcjonalna do wyniku na mecie.
Adakar jest offline  
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 112440 | Skill: 9.70 | OpenRating: 4596 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-12-2017, 12:22   Post #10 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.896
Adacho, kto kogo? Mając Cię długość auta za sobą dostaję strzała w tył, na hudzie zapala się uszkodzenie, kiera się minimalnie skrzywia i spada vmax o 2km/h.
Ja Ci lotkę uszkodziłem? No chyba, że z drogi śledzie itd To wtedy najmocniej przepraszam, nie wiedziałem, rozłożyłbym czerwony dywan dla Ciebie Adaś
Sam manewr wyprzedzania przeprowadziłeś bardzo ładnie. Nie spodziewałem się tam, ale wystarczyło, że doprowadziłbym do kolizji i byś się nie wybronił, a wwystarczyło dokręcić do apexu. Czego świadomie nie zrobiłem, bo widziałem, że się wbijasz będąc jeszcze za mną i 2w nie było. Nieogar bądź chamskie zamknięcie i byłoby po Adasiu Zapamiętaj to, bo następnym razem zamknę wrota, miałem do tego prawo, gdyż byłem całą długość auta przed Tobą i nie zmieniałem linii przejazdu, a na dodatek bliżej mi było do wewnętrznej niż do BL tam.
Gratuluję zwycięstwa tak czy siak
rex jest offline  


Rating: 45993 | Skill: 4.51 | OpenRating: 911
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dtm, smp, zandvoort

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy