Witam.
Mia³em zamiar napisaæ FAQ ale doszed³em do wniosku ¿e poni¿sza metoda nie do¶æ, ¿e jest ju¿ powszechnie znana w¶ród posiadaczy Momo Racing i DFP rev.A

to na dodatek nie jest na tyle skomplikowana by pisaæ o tym ksi±¿ki
Problem mamy nastêpuj±cy: jak wszyscy zainteresowani wiedz±, problemem nie s± luzy samych peda³ów ale te w mocowaniu potencjometrów do obudowy podstawki z peda³ami. Jednak po usztywnieniu potów luzy z peda³ów mog± siê przyczyniæ do szybszego obluzowania usztywnieñ, dlatego zajmiemy siê i jednym i drugim

Patrz -> "luzy_przed.zip"
Najpierw peda³y.
Do zlikwidowania owych luzów u¿y³em cienkiej (0,135mm)
ta¶my teflonowej
Zwróæcie uwagê na rowek jaki powsta³ na o¶ce peda³u od ocierania plastik o plastik:
http://img92.imageshack.us/img92/1526/wytarcie1sa3.jpg
http://img462.imageshack.us/img462/1...tarcie2ov8.jpg
A to przyczyna problemu:
http://img156.imageshack.us/img156/8...ytarciapk9.jpg
Je¶li komu¶ chce siê w to bawiæ mo¿e wykorzystaæ klej na gor±co czy jakikolwiek inny gêsty i twardy glut

Ja to wype³ni³em cieniutkimi kawa³kami teflonu, jakie mi zosta³y po dociêciu szerszych pasków
http://img151.imageshack.us/img151/4559/wypubytbo5.jpg
Nastêpnie, po za³ataniu wytaræ obk³ei³em je owymi szerszymi paskami ta¶my.
http://img170.imageshack.us/img170/9555/koniecqa0.jpg
W moim przypadku w zupe³no¶ci wystarczy³a jedna warstwa dla gazu, natomiast na hamulec powêdrowa³y dwie.
http://img170.imageshack.us/img170/5669/koniec1xn2.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/9307/koniec2jw1.jpg
Je¶li planujecie nakleiæ wiêcej ni¿ jedn± warstwê, proponujê najpierw za³o¿yæ sprê¿ynê bo potem mo¿e byæ problem z jej za³o¿eniem
Wszytkie miejsca przed obklejeniem nale¿y dobrze wyczy¶ciæ z zabrudzeñ czy resztek smaru ! Ja do tego celu u¿y³em spiryta salicylowego
http://img443.imageshack.us/img443/2649/spirsalrm7.jpg
dostêpnego w ka¿dej aptece, ale jak to woli mo¿e te¿ byæ rektyfikowany.
Zdrówko
http://img92.imageshack.us/img92/1847/spirrektpi1.jpg
Po zniwelowaniu luzów miejsce styku osi i podstawki nale¿y przesmarowaæ smarem (technicznym czy do ³o¿ysk - wsio ryba wg mnie).
Ten akurat nie wygl±da zbyt apetycznie, jednak w 101% spe³nia swoj± rolê
http://img92.imageshack.us/img92/9153/smardi2.jpg
Teraz mo¿emy siê zaj±æ usztywnieniem potencjometrów.
Najpro¶ciej jest je przykleiæ, jednak wcale to nie jest takie ³atwe ze wglêdu na praktycznie brak jakichkolwiek wspólnych punktów styku pomiêdzy potami a obudow± (dot. czerwonego Logi, nie wiem jak to wygl±da w DFP czy Momo Racing).
Patrz -> "luzy_potencjometr.zip"
http://img515.imageshack.us/img515/7...niegaz1ju6.jpg
http://img482.imageshack.us/img482/4...niegaz2ql0.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/9...amulec1zt1.jpg
http://img149.imageshack.us/img149/5...amulec2yt8.jpg
Rozwi±zaniem jest u¿ycie kleju na gor±co

Wbrew pozorom i opiniom, z którymi siê spotka³em przy poszukiwaniu odpowiedniego "usztywniacza" klej na gor±co wcale nie powoduje roztopienie plastiku czy innych tego typu rzeczy. Fakt - dysza pistoletu rozgrzewa siê do wysokich temperatur jednak ciek³y klej zaraz po opuszczeniu dyszy momentalnie stygnie i po parunastu sekundach mo¿na go spokojnie braæ w palce bez obawy o oparzenie - to tyle je¶li chodzi o BHP
http://img525.imageshack.us/img525/2...or261copq2.jpg
Dlaczego akurat klej na gor±co? Gdy¿ jest tani, ³atwy w u¿yciu oraz w razie potrzeby mo¿na go usun±æ (oderwaæ) bez obawy o uszkodzenie czy zabrudzenie czegokolwiek.
Najlepiej po³o¿yæ go w dwóch (trzech) miejscach. Pierwsze to plastikowa wnêka do której wchodzi "kulka" trzymaj±ca (teoretycznie) potencjometr w miejscu.
Drugie i trzecie miejsce to boki potencjometru. Klej po³o¿yæ tak ¿eby z³apa³ potencjometr oraz plastik obudowy podstawki. NIE WOLNO kleiæ ty³u potencjometru, gdy¿ jest on nieos³oniêty i ³atwo mo¿na zakleiæ jego o¶ obrotu!
http://img525.imageshack.us/img525/6...lejony1tz1.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/8...lejony2qv5.jpg
Po usztywnieniu ju¿ wszystko powinno byæ OK.
A tu jeszcze widok na teflonow± ta¶mê upaækan± (czyt. profesjonalnie pokryt±) smarem

:
http://img293.imageshack.us/img293/1...lozony1by5.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/331/zalozony2ps5.jpg
http://img244.imageshack.us/img244/1741/zalozonyjh7.jpg
Efekt na³o¿enia ta¶my teflonowej: patrz -> "luzy_po.zip"
Mo¿na teraz skrêciæ obudowê i sprawdziæ efekty w DXTweak2
Teraz pasowa³oby co¶ zrobiæ z luzami w kierownicy

Tu widaæ, jakie mia³em luzy

Patrz -> "luzy_kiera.zip"
Interesuj± nas dwa miejsca styku, które trzeba dok³adnie odczy¶ciæ:
Pierwsze to miejsce styku z obudow± kiery a drugie jest tu¿ przed potencjometrem - gdzie trzyma plastikowa klamra przykrêcana na dwie ¶rubki
Tu widaæ ju¿ przyklejon± warstwê tej samej ta¶my teflonowej, której u¿y³em do likwidowania luzów w peda³ach.
a) pierwsze miejsce styku:
http://img140.imageshack.us/img140/8707/kiera1atl7.jpg
...obowi±zkowo wszystko zosta³o równo dociête
http://img171.imageshack.us/img171/9397/kiera1byc9.jpg
b) drugie miejsce (koniec 'kolumny kierowniczej'

od strony potencjometru):
http://img261.imageshack.us/img261/8053/kiera2bqd7.jpg
http://img244.imageshack.us/img244/7254/kiera2apt5.jpg
Ta¶ma koñczy z obu stron koñczy siê dok³adnie na sp³aszczonym fragmencie na obwodzie. Dodatkowo warto wszystko doci±æ na styk, gdy¿ ryzyko zahaczenia o krawêd¼ plastikowej klamry jest jeszcze mniejsze:
http://img81.imageshack.us/img81/7686/kiera2stykcg3.jpg
A to ujêcie na efekt koñcowy:
http://img72.imageshack.us/img72/5637/caloscmt7.jpg
Teraz ostatnia kwestia: gdzie kupiæ tak± ta¶mê teflonow±?
Ja skorzysta³em z oferty Allegro i dokona³em zakupu na
tej aukcji.
Cena dotyczy 1 metra bierz±cego, tak¿e za naprawdê niewielk± sumê mo¿emy sobie zgromadziæ zapas teflonu na dobrych kilka lat u¿ytkowania.
btw. u tej samej osoby zakupi³em jeszcze tak±:
teflonow± ceratkê
Jest znacznie cieñsza (0,076mm), jednak Nie mia³em jeszcze okazji jej przetestowaæ wiêc nie wiem czy siê do czego¶ przyda