Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
stare 13-01-2009, 09:40   Post #1001 (permalink)
Awatar Focus
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Kraków
Postów: 1.627
Japan motors rulez
Co do tuningu to faktycznie możliwości są spore i za nie wielkie pieniądze.
Wiem Gared jak brzmi V6 w twojej maździe Napewno nie ma co porownywać go z rzędową jednostką 1,6 w Hondzie ale z dugiej strony żaden inny motor 1,6 nie brzmi tak dobrze jak ten w Hankach właśnie
Focus jest offline  
___________ GP2 Majster # Rookie Of The Year 2007 # P4 F1 2008

Rating: 19969 | Skill: 6.01 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 10:55   Post #1002 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.890
Co do odgłosów to honda faktycznie nie jest cicha. Standardowe pytki maja to do siebie ze potrafia zagrac przy wiekszych rpm, no ale jak zejdzie do wolnych rpm to jej nie slychac w ogole. Gared tuning hondy w ostateczności też się konczy wymiana silnika. Juz wielu bylo takich co najpierw robili modyfikacje standardowego d16 (1.6) i na koniec przechodzili na VTI 169 ps z 1.8. No ale jazda czyms takim przy tej masie auta to juz ohoho Co do silników to fakt ze skosne jakos lepiej sie kreca moim zdaniem, ale bez konkurencji wydają sie być Boxery i spalanie mimo ze wyzsze ponoc wcale nie jest porazające. Niezawodność tych motorów tez ponoć jest na wysokim poziomie. Z innych producentów to jedynie BMW moze konkurowac silnikami z japoncami ale to zupelnie inna charakterystyka motorów juz jest. Opinie wyrażam bazując na autach z którymi mialem do czynienia.
rex jest offline  
Rating: 45993 | Skill: 4.51 | OpenRating: 911
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 11:26   Post #1003 (permalink)
Awatar Rochu
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Wieluń
Postów: 1.442
Jeśli ma być klub, to i Mitsubishi się znajdzie

MaXyM, są gusta i guściki. Niedawno miałem wątpliwą przyjemność jechać Fiatem Strada z silnikiem 1,2 JTD. Kupić auto z takim silnikiem to dopiero jest zboczenie - depczesz gaz ale do 2500 rpm nic się nie dzieje (później zresztą też niewiele), a zanim silnik się wkręci zdążysz dojechać na miejsce.
Wolę mieć już odchył w drugą stronę. W mojej Carismie biegi są dość krótkie (na V biegu przy 120 km/h obrotomierz wskazuje ok. 3500 obr.) co dodatkowo sprawia, że większość manewrów wyprzedzania staje się okazją do redukcji i zabawy wskazówką obrotomierza - najlepsza jest od 4 do 6k - później czuć, że brakuje momentu.
Poza samą przyjemnością, jazda na wysokich obrotach poprawia wg mnie bezpieczeństwo, np. podczas wprzedzania. Czuję się nieprzyjemnie gdy kumpel (jeździ Laguną 1,8l) bierze się za wyprzedzanie przy 70km/h i robi to na V biegu. Mam wrażenie, że to trwa, trwa i … trwa. Poza tym, w przypadku nagłej zmiany sytuacji na drodze, jedyne co można wtedy zrobić, to hamować (redukcja to strata czasu, a tego najczęściej nie ma). Osobiście wolę mieć wybór pomiędzy hamowaniem a mocniejszym wciśnięciem gazu
Rochu jest offline  
Rating: 43120 | Skill: 6.79 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 11:38   Post #1004 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.085
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
to jakis dziwny ten JTD. Bo powinien miec max moment obrotowy w okolicy 1900rpm jak wszystskie turbo diesle. i ciagnac do 3000rpm.
A ta laguna to benzyna czy smierdziel?
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 11:40   Post #1005 (permalink)
Awatar Rochu
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Wieluń
Postów: 1.442
Tak samo jak u mnie - benzynka 1,8.
Rochu jest offline  
Rating: 43120 | Skill: 6.79 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 11:57   Post #1006 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.890
Rochu Miśkami się nie bawiłem, tzn jechalem raz carisma 1.8 benzinu ale w automacie i calkiem przyjemnie mi sie wydawalo. Nie wiem jak jest z momentem w niej bo nie probowalem. Za to w hondzie momentu brakuje w gornych wartościach wtedy jak odetnie paliwo To jest największy urok tego auta Wiesz jaka to daje frajde na trasie gdy wyprzedzasz na 2 pasmówce pod gore 3 bieg 120km/h 5500 rpm i heya ja do konca zmieniasz bieg na 4 przy predkosci 160-170 km/h Jak ktos ma rakiete to dotrzyma kroku ale wiekszosc innych benzyniakow zazwyczaj wysiada. Przy predkosci 70 km/h to nie powiem bo i 2 bieg zdarzy mi się zapiac jak mnie ktos zdenerwuje. Co najlepsze, w zeszlym roku jechalem nad morze z rodzina 4 dorosle osoby + full bagazu do Hanki i jazda byla dosc ostra (energiczna) ale bez przesady. Spalanie na trasie 400 pare km wynioslo 7.24 l/100km. wydaje mi się ze to calkiem dobry wynik.
rex jest offline  
Rating: 45993 | Skill: 4.51 | OpenRating: 911
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 12:31   Post #1007 (permalink)
Awatar Focus
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Kraków
Postów: 1.627
Diesel i benzyna to dwa różne światy i ameryki napewno nie odkryłem. Diesle raczej są dla kierowców, którzy lubią dynamikę ale sami są leniwi bo im się biegu nie chce zmienić. Dzwięk klekotającego silnika jest w nowych samochodach skutecznie (całe szczęście) wygłuszony ale na zewnątrz lipa. Nie mam nic do diesli bo to naprawdę świetna sprawa i sam bym chętnie pojeździł trochę ropniakiem. A jeździłem ojca Hyundaiem i30 CW 115KM CRDI i fajna sprawa mimo innego stylu jazdy, na który trza się przestawić nim się jeszcze wsiądzie. Ojciec z resztą wcześniej też benzyną jeździł i ma w nawyku za bardzo kręcić silnik. Uświadamiam go właśnie, że musi zmienić stylk jazdy i wykorzytywać faktyczny moment w granicach 1800-3000 obr.
Chętnie bym pośmigał jakiś czas takim sprzętem ale napewno jednak wróciłbym do benzyny.
W benzynce bowiem jest ta redukcja, wysokie obroty i nie wejdziesz w zakręt 90' na 3ce bo Ci się zapomniało czy nie chciało zmienić. Raczej dla aktywnych kierowców są to silniki, którzy chcą czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy. Mówię oczywiście o silnikach powyżej 100 KM i najlepiej wysokoobrotowych, że o V6 czy V8 nie wspomnę
Swoją drogą w hance nawet kierunek nie odbija po wyprostowaniu kierownicy i trzeba to robić samemu (nie wiem czy we wszystkich). Szybko jednak się do tego przyzwyczaiłem a teraz nawet mi się to podoba (nie zaśnie za kółkiem ).
Można by tak jeszcze dużo prawić ale prawda taka, że z silnikami jak ze wszystkim - kto co lubi.
Focus jest offline  
___________ GP2 Majster # Rookie Of The Year 2007 # P4 F1 2008

Rating: 19969 | Skill: 6.01 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 13:16   Post #1008 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.085
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
nie no rozumiem zalety roznych silnikow. Ale wybor benzyny tylko dlatego ze trzeba redukowac i mozna krecic do 7krpn to troche zalatuje ADHD

Ja na razie widze dwie powazne wade nowych ropniakow - strasznie krotka jedynka. Na tyle krotka ze ciezko na niej uciec ze skrzyzowania i wysoka dwojka z turbodziura. Ta kombinacja powoduje ze jak sie wolno toczysz, to na dwojce sie nie zbierzesz a jedynke trzeba wciskac na sile i od razu masz wysokie obroty z ktorych trzeba znowu na dwojke.
Ale juz jazda od tych 40km/h to po prostu miod. Kop bez redukcji na dowolnym wlasciwie biegu. A w srodku cicho zamiast dzwieku szlifierki.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 13:19   Post #1009 (permalink)
Awatar michael
 
Zarejestrowany: Jan 2007
Postów: 394
Cytat:
bosze... 5500rpm... to musi byc zajebisty komfort w kabinie
Nie lepiej smigac przy 3000rpm?
W Astrze 16v też trzeba troszkę wkręcić żeby szła jak należy. Najlepiej jeździ sie pomiędzy 3200 a 5 z haczkiem rpm. Jak się przesiadłem z Diesla 1.9 TDi to w pierwszej chwili byłem załamany. Dopiero gdy trochę pojeździłem i odkryłem jej walory to do TDi już nie wsiądę - chyba że muszę. Bo miedzy 3, a 5 tys rpm ma przyspieszenie a diesel idzie tylko do 2500 rpm, a później dziura. Liczy sie przyjemnosć, a diesel jej nie daje.

P.S.
Wszyscy fani Dieseli przyzwyczajajcie się do benzyny bo prawdopodobnie niedługo ekolodzy zabronią produkcji kopciuchów gdyż nie spełniają one nowych ostrych norm ekologicznych.
michael jest offline  

Ostatnio edytowane przez michael : 13-01-2009 - 14:11
Michael Schumacher ist Weltmeister


Odpowiedź z Cytatem
stare 13-01-2009, 13:20   Post #1010 (permalink)
Administrator F1'79
Awatar coro2000
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Skąd: Nałęczów
Postów: 1.491
Rex ty jesteś szalony, jadąc z rodzinką wygłupiasz się na drodze. Mi takie rzeczy już dawno się znudziły. Jeśli mam pocisnąć (chociaż nie mam czym) to robię to jadąc samemu. I wolę polecieć szybciej parę zakrętów na pustej drodze niż walczyć z innymi na prostej. Założyłem sobie tarcze wentylowane i mogę teraz lepiej hamować. A ostatnio bawiłem się w dogrzewanie opon przez jazdę slalomem i nawet tylna oś zaczęła się ślizgać w FWD. Ale podstawa to muszę jechać sam i droga musi być pusta. Chyba nie darowałbym sobie gdyby przez moje wygłupy ktoś ucierpiał.
Co do hondy to pośmigałem 1 dzień Civikiem 1,3 ale miał coś skopane, prawdopodobnie łapał lewe powietrze bo przy 120 się kończył. Do tego miał założony wieśniacki basowy tłumik i po 30 minutach łap zaczynał nap... Gdyby to jeszcze jechało to rozumiem ale tak się męczyć w zwykłym samochodzie to ja dziękuję.
Chyba się starzeję bo od tej Hondziny wolę Volvo kombi brejdaka z 2,5TDI. Praktyczne i do tego nieźle się zbiera. Ale dochodzę do wniosku, że najlepiej mieć dwie furki, jedna do zwykłej jazdy a druga do zabawy. Albo zamiast tej drugiej jakiś motur to wtedy będzie jeszcze lepsza zabawa.
coro2000 jest offline  


Rating: 82489 | Skill: 8.07 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
czym, jeździcie, realu

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

162 osób online
161 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy