Szukaj:
PL EN ES
stare 26-02-2012, 23:44   Post #1 (permalink)
Awatar Koryto
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Postów: 451
Silnik 1.4 TSI

Zamierzam kupić VW Golfa VI 1.4 TSI 140KM. Proszę o opinie silnika TSI, wytrzymałość, rzeczywiste spalanie.
Koryto jest offline  



Rating: 22304 | Skill: 10.90 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 09:52   Post #2 (permalink)
Awatar Wojetek
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Rawicz
Postów: 2.551
golf vi 1.4 tsi DSG PROBLEM - YouTube
Golf 6 TSI defect - YouTube
1.4 TSI głośna praca po rozruchu - YouTube
Wojetek jest offline  


Rating: 12973 | Skill: 4.62 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 10:01   Post #3 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Lublin.
Postów: 3.513
Dynamika silnika bardzo fajna, wytrzymałość conajmniej wątpliwa, rzeczywiste spalanie nie różni się znacznie od katalogowego. Katalogowe spalanie spokojnie osiągalne przy normalnej jeździe.
patryksok. jest offline  
MSI GT70 i7 16GB GTX770m Smsung EVO 120GB Hitachi 1TB


Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 14:38   Post #4 (permalink)
Mah
Awatar Mah
 
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Opole
Postów: 1.704
Przez 4 lata (55kkm) jeździłem Golfem V 1,4 TSI 122KM. Przy spokojnej jeździe na trasie, z prędkością 90-120 km/h, można było zejść ze spalaniem na 5-5,5l. W mieście dało się jeździć na poziomie 7-7,5 l/100 km. Ale to wszystko z łagodną nogą
Z reguły średnie spalanie miałem na poziomie 7,5-8,5 w jeździe mieszanej, na autostradzie to ok. 6-6,2 l/100 km.
Przy prędkości powyżej 130 km/h robił się mały wir w baku... ale to urok małych i uturbionych
Jeżeli chodzi o wytrzymałość silnika to lałem i wymieniałem olej. Trzeba dbać o turbinę, na zimnym silniku delikatnie z gazem a po dłuższej trasie trzeba ją chłodzić.
Silnik jest cichy, zbiera się praktycznie od 1,5k obr/min a ząbki pokazuje już przy 3k obr/min
Mah jest offline  
Rating: 3867 | Skill: 3.11 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 15:25   Post #5 (permalink)
Awatar kruchy
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: PL DW/PO
Postów: 422
Cytat: Napisał Mah Zobacz post
Przez 4 lata (55kkm) jeździłem Golfem V 1,4 TSI 122KM. Przy spokojnej jeździe na trasie, z prędkością 90-120 km/h, można było zejść ze spalaniem na 5-5,5l. W mieście dało się jeździć na poziomie 7-7,5 l/100 km. Ale to wszystko z łagodną nogą
Z reguły średnie spalanie miałem na poziomie 7,5-8,5 w jeździe mieszanej, na autostradzie to ok. 6-6,2 l/100 km.
Przy prędkości powyżej 130 km/h robił się mały wir w baku... ale to urok małych i uturbionych
Jeżeli chodzi o wytrzymałość silnika to lałem i wymieniałem olej. Trzeba dbać o turbinę, na zimnym silniku delikatnie z gazem a po dłuższej trasie trzeba ją chłodzić.
Silnik jest cichy, zbiera się praktycznie od 1,5k obr/min a ząbki pokazuje już przy 3k obr/min
Tak jak napisał Mah. Żona ma w Octavii II.

O trwałości się nie wypowiem bo w dwa i pół roku silnik nakulał 14 tys. km. Jak będę go sprzedawał, to wszyscy powiedzą że kręcony licznik
kruchy jest offline  
Rating: 1585 | Skill: 1.32 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Fanatec Clubsport Pedals | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 15:53   Post #6 (permalink)
Awatar Qbekbear
 
Zarejestrowany: Feb 2007
Skąd: Wrocław
Postów: 6.478
Mamy 1.4 TSI w Altei XL.

Jeśli chodzi o dynamikę to nie mam specjalnie porównania (tylko do Clio z nauki jazdy ), ale jak dla mnie prezentuje się bardzo fajnie, a w Golfie będzie na pewno jeszcze lepiej.

Spalanie - jeśli chcesz kupić nówkę to nie zrażaj się na początku, bo dotarcie faktycznie robi różnice. Przy jeździe po niezbyt ruchliwym mieście i przy rozgrzanym silniku katalogowe spalanie możliwe do osiągnięcia. Przy krótkich kursach na zimnym silniku ok. 9 l. Na trasie przy normalnej, dość dynamicznej jeździe ze wszystkimi atrakcjami takimi jak wioski, wyprzedzanie, hamowanie przed dziurami itd. można zejść do ok. 7, ale nastawić się można na troszkę więcej. Na autostradzie powyżej powiedzmy 130-140 km/h potrafi nieprzyjemnie wzrosnąć np. do okolic 9 l z hakiem.

Pamiętaj, że to wszystko dotyczy Altei XL, czyli samochodu o większych gabarytach od Golfa. Ogólnie jesteśmy zadowoleni z wyboru silnika
Qbekbear jest offline  


Rating: 26003 | Skill: 6.62 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 16:48   Post #7 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 27.652
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Cytat: Napisał Mah Zobacz post
Trzeba dbać o turbinę, na zimnym silniku delikatnie z gazem a po dłuższej trasie trzeba ją chłodzić.
Imo dlugosc trasy nie ma znaczenia, tylko sposob jazdy. Jak dojedzasz do domu wprost z trasy butujac to musisz schlodzic. Jesli ostatnie pare km robisz spokojnie to nie ma czego chlodzic.
Przy spokojnej jezdzie miejskiej tez nie ma co, ale jesli uzywasz agresywnie gazu to i po krotkiej trasie trzeba schlodzic wiatrak.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 17:23   Post #8 (permalink)
Awatar Qbekbear
 
Zarejestrowany: Feb 2007
Skąd: Wrocław
Postów: 6.478
Z tego co słyszałem (od ludzie z Seata) to jest tak jak MXM pisze. Czyli np. kiedy zjeżdżamy na postój na stację przy autostradzie to lepiej odczekać chwilę. Jeśli zjeżdżamy z trasy i ostatnie pół godziny wieziemy się po mieście spokojnym tempem to niekoniecznie (bo efekt jest podobny jakbyśmy stali przez chwilę - turbina chłodzi się).
Qbekbear jest offline  


Rating: 26003 | Skill: 6.62 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 18:24   Post #9 (permalink)
Mah
Awatar Mah
 
Zarejestrowany: Sep 2009
Skąd: Opole
Postów: 1.704
Wiadomo, że jak się nie kręci silnika na wysokich obrotach czyli powyżej 3-3,5k to turbina się nie załącza i nie ma co chłodzić. Ale ok, następnym razem rozpiszę wszystkie możliwe warianty
Mah jest offline  
Rating: 3867 | Skill: 3.11 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-02-2012, 18:47   Post #10 (permalink)
Awatar damian1812
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Postów: 1.008
To nie są te silniki w których ludzie mają problemy z łańcuszkami rozrządów, napinaczami i innymi elementami? Wiem, że niedawno w prasie i telewizji była wielka nagonka na te silniki.

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami

Osobiście nigdy nie kupiłbym auta wielkości kompaktu z silnikiem 1.2 czy 1.4, minimum w takich autkach jak dla mnie to 1.8. Zresztą przy moim stylu jazdy silnik 1.4 pali tyle samo co 1.8 w mojej Vectrze czy 2.0 w Hondzie . I co najważniejsze, nie bójcie się montować gazu, bo gaz dobrej klasy jest tak samo niezawodny jak benzyna .

Większość osób, które tutaj napisały zrobiły małe przebiegi, wiec pewnie nie odczuły awaryjności jednostki napędowej. Więcej opinii można znaleźć na forum VW Golfa - TSI/TFSI - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -
damian1812 jest offline  

Ostatnio edytowane przez damian1812 : 27-02-2012 - 19:58


Rating: -1496 | Skill: -7.13 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
silnik, tsi

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook