Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery

Bitwa na topie kierownic: AccuForce, Leo Bodnar, OSW. Chętni do budowy?

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Kierownice i inne kontrolery Wszystko o tym sprzęcie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 02-06-2018, 19:51   Post #101 (permalink)
Awatar Glaniu
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Kraków
Postów: 591
Widzę że dysponujesz Ultimatami 😉 czy masz porównanie z Pro ?
Glaniu jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-06-2018, 20:37   Post #102 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 103
Niestety nie mam porównania do PRO, ale Ultimaty są boskie, chociaż są dosyć sztywne co nie każdy może lubić. Po pierwszym dniu użytkowania nie mogłem dojść do siebie, byłem tak zszokowany różnicą w precyzji dozowania siły hamowania i w ogóle feelingiem. Zmieniłem w ultimatach tylko nakładkę od pedału gazu, bo akurat miałem pod ręką OMP, która dla mnie osobiście jest lepsza. HE Ultimate najlepszy mój zakup od lat. Sztywny rig i przede wszystkim bardzo sztywna i nieruchoma podstawa pedałów jest tu wymagana, dlatego właśnie u mnie są takie wielkie i ciężkie dębowe kloce pod pedałami. Najistotniejszym celem w budowie tego rigu było dla mnie zbudowanie 100% "nieruchomych" pedałów i 100% nieruchomego i "niepracującego" fotela kierowcy.
Kowalski jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-06-2018, 20:44   Post #103 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 1.127
Cytat: Napisał Kowalski Zobacz post
Widzę że faktycznie nie żartujesz z tymi ferytami . Fajny setup.

Pozdrawiam

Sent from my HTC One using Tapatalk
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-06-2018, 20:56   Post #104 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 103
Bo one pomagają, wcześniej w DIView pedały odrobinę zmieniały wartości, teraz wszystko jest idealnie stabilne. Robiłem też potem uziemienie nie tylko hamulca jak jest w instrukcji, ale i reszty pedałów, może to też pomogło. Ciężko powiedzieć. HE daje kabelek uziemiający tylko do hamulca bo zakłada, że pedały będą przykręcone do metalowej płyty, u mnie tak nie jest i stąd mogły być problemy z uziemieniem i EMI... itp. Każdy pedał ma teraz swój kabel uziemiający plus ferryty.... dużo ferrytów. Teraz dopiero jest idealnie.
Kowalski jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-06-2018, 11:36   Post #105 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.347
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
niezle fotel powieszony na kotwicach
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-06-2018, 13:58   Post #106 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 103
Bez kotwic fotel od razu by się odsunął do tyłu przy hamowaniu, pedał hamulca w HE Ultimate jest bardzo twardy, można regulować siłę nacisku hamulca tylko w zakresie 80-136 kg.
Kowalski jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-06-2018, 14:00   Post #107 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 1.127
Cytat: Napisał Kowalski Zobacz post
Bo one pomagają, wcześniej w DIView pedały odrobinę zmieniały wartości, teraz wszystko jest idealnie stabilne. Robiłem też potem uziemienie nie tylko hamulca jak jest w instrukcji, ale i reszty pedałów, może to też pomogło. Ciężko powiedzieć. HE daje kabelek uziemiający tylko do hamulca bo zakłada, że pedały będą przykręcone do metalowej płyty, u mnie tak nie jest i stąd mogły być problemy z uziemieniem i EMI... itp. Każdy pedał ma teraz swój kabel uziemiający plus ferryty.... dużo ferrytów. Teraz dopiero jest idealnie.
Czyli sam lepszy kabel od Tomo, w Twoim przypadku, był niewystarczający.

Sent from my HTC One using Tapatalk
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-06-2018, 14:27   Post #108 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 103
Płytka z elektroniką pedałów nie jest ekranowana i jest bardzo blisko PC który ma zdjęte boczki dla lepszej cyrkulacji powietrza, a więc ekranowanie PC-ta jest prawie żadne, zasilacz ma 1000W. Może to była przyczyna? Diabli wiedzą. Teraz to już nie dojdziemy. Jedno jest pewne, po uziemieniu wszystkich 3 pedałów i dodaniu wielu ferrytów jest idealnie. Aaaa blisko jest też router WiFi...
Kowalski jest offline  

Ostatnio edytowane przez Kowalski : 03-06-2018 - 14:42
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-06-2018, 04:18   Post #109 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 103
Rig HE za grubą kasę (1400 euro), high endowe cudo, niby idealny do OSW i zobaczcie jak fotel się odchyla przy hamowaniu. Co jest tego przyczyną, fotel czy sam rig, czy może oba elementy? Wygląda na to, że to rig tak "pracuje". Pedały to HE Ultimate czyli bardzo twarde. Fotele rajdowe/wyścigowe są nieprawdopodobnie sztywne, niektóre wytrzymują nawet parę ton nacisku. Tu mamy fotel Cobra monocoque, na bank bardzo sztywny, nie ma szans żeby fotel tak się odkształcał. Właśnie przez to video zrezygnowałem z zakupu aluminiowego rigu, a już byłem zdecydowany.
https://www.youtube.com/watch?v=hn2cDvTq-cc&t=19s
Kowalski jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-06-2018, 04:39   Post #110 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 1.127
Cytat: Napisał Kowalski Zobacz post
Rig HE za grubą kasę (1400 euro), high endowe cudo, niby idealny do OSW i zobaczcie jak fotel się odchyla przy hamowaniu. Co jest tego przyczyną, fotel czy sam rig, czy może oba elementy? Wygląda na to, że to rig tak "pracuje". Pedały to HE Ultimate czyli bardzo twarde. Fotele rajdowe/wyścigowe są nieprawdopodobnie sztywne, niektóre wytrzymują nawet parę ton nacisku. Tu mamy fotel Cobra monocoque, na bank bardzo sztywny, nie ma szans żeby fotel tak się odkształcał. Właśnie przez to video zrezygnowałem z zakupu aluminiowego rigu, a już byłem zdecydowany.
https://www.youtube.com/watch?v=hn2cDvTq-cc&t=19s
Nie wiem o czym mówisz. Na tym filmiku najwyższy punkt fotela, oparcie podróżuje w zakresie 1-4cm? To oczywiście elastyczność samego fotela bo nawet jeżeli mówimy o chwilowym odkształceniu tych profili aluminiowych to będą to góra wielkości w przedziale 1-2mm, o ile tyle (to można wyliczyć!). Te profile są podawane w sumie śmiesznie małym obciążeniom jak na ich możliwości.

To że najlepsze fotele wytrzymują obciążenie rzędu kilku ton nim pękną to nie znaczy że nie są elastyczne. Taka wytrzymałość ma na celu chronić pasażera a nie powodować że fotel jest jak z betonu. Cześć tej wytrzymałości polega na tym że energia jest pochłaniana przez odkształcanie właśnie.

Sent from my HTC One using Tapatalk
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
accuforce, bitwa, bodnar, budowy, chetni, kierownic, leo, osw, topie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator