Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery

Bitwa na topie kierownic: AccuForce, Leo Bodnar, OSW. Chętni do budowy?

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Kierownice i inne kontrolery Wszystko o tym sprzęcie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 14-10-2015, 18:41   Post #11 (permalink)
Awatar yunak
 
Zarejestrowany: Jun 2015
Postów: 38
Potwierdzam, moc 1kW nie jest potrzebna, 50% tego dla normalnego zjadacza chleba jest zupełnie wystarczające. 1kW może zrobić krzywdę, dlatego zalecane jest dla OSW dodać przycisk bezpieczeństwa STOP. Jeśli ktoś chce mieć 1:1 odwzorowywanie siły wtedy wymagane chwilowe moce mogą być nawet wyższe, szczególnie jeśli ktoś się bawi bolidami jednomiejscowymi bez wspomagania. Przy kraksie wskazane jest zdjąć ręce z kierownicy (jeśli nie chce się nosić gipsu przez następne tygodnie) – to samo jest przy OSW na 100%. Jeszcze raz podkreślam chodzi to o moc chwilową, w czasie standardowej jazdy pobieranna moc jest znacznie mniejsza może 5%.

W kwestii rzeczowego wyjaśnienia to nie podejmuję się tłumaczenia wykresów i teorii. Warto zacząć od ‘prostych’ filmików publikowanych na kanale Niels Heusinkveld np. „Talk & Drive 12: Calculating steering loads from tire data and telemetry”
jeśli to jest zbyt mało rzeczowe można jeszcze przebijać się przez kilkaset stron na forum iRacing.
Pamiętam ludzie publikowali mnóstwo wykresów i wiele mądrych głów doszło do wniosku, że 1kW jest w miarę ok.
yunak jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-10-2015, 19:40   Post #12 (permalink)
Administrator Forum
Awatar sobol
 
Zarejestrowany: Oct 2014
Skąd: Białystok
Postów: 995
Cytat: Napisał yunak Zobacz post
W kwestii rzeczowego wyjaśnienia to nie podejmuję się tłumaczenia wykresów i teorii. Warto zacząć od ‘prostych’ filmików publikowanych na kanale Niels Heusinkveld np. „Talk & Drive 12: Calculating steering loads from tire data and telemetry”
jeśli to jest zbyt mało rzeczowe można jeszcze przebijać się przez kilkaset stron na forum iRacing.
Pamiętam ludzie publikowali mnóstwo wykresów i wiele mądrych głów doszło do wniosku, że 1kW jest w miarę ok.
Rozumiem, że jeżeli ciekawi mnie czym kierowali się Ci co wybierali te silniki to w temacie na forum iRacing znajde odpowiedzi?
sobol jest offline  
Rating: 14167 | Skill: 3.98 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-10-2015, 20:25   Post #13 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.235

rF2 SMP DTM 2017
rF2 SMP GT3 2017

Cytat: Napisał sobol Zobacz post
Czy jest ktoś mi w stanie rzeczowo uzasadnić lub pokazać jakieś pomiary dowodzące sensowności użycia silnika o mocy 1kW?
Tam w OpenSim wiki jest tez 1.6 i 2.3 kW ... sam servo motor wazy nascie kilogramow, dolozyc reszte bebechow to wyjdzie kiera wazaca z 20 kilogramow
Adakar jest offline  
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 112440 | Skill: 9.70 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-10-2015, 21:12   Post #14 (permalink)
Awatar yunak
 
Zarejestrowany: Jun 2015
Postów: 38
Najwięcej informacji jest na iracing, jest jeszcze kilka innych źródeł – oczywiście wujek gogle pomoże.. Jeśli pytanie sensowne to postaram się pomóc.

Odnośnie wymaganej mocy silników i rzetelnej dyskusji na jednym z forów pamiętam gości, którzy mierzyli siły generowane dla danej średnicy kierownicy i porównywali to z realnymi siłami w wyścigówkach. Inni analizowali zgodność sił generowanych przez serwo z idealnymi pochodzącymi z symulacji (opóźniania, wartość etc), generalnie to pełne używanie dla wszystkich prymusów z fizyki. Ja jeszcze pamiętam, że moc to praca przez czas, w przypadku symulacji kierownicy gdzie zmiany zachodzą w ułamku sekundy czasami trzeba wykonać sporą pracę w przeciągu bardzo krótkiego czasu stąd wymagana relatywnie wysoka moc….

Motor waży 10kg (transport z Chin to było 125USD), sterowanie i zasilacz można postawić gdzie się chce, moje pewnie waży drugie 10kg. Ale jak mawiali w Tytusie Romku i Atomku, ważne rzeczy powinny mieć odpowiednią wagę..
yunak jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-10-2015, 22:06   Post #15 (permalink)
Administrator Forum
Awatar sobol
 
Zarejestrowany: Oct 2014
Skąd: Białystok
Postów: 995
Cytat: Napisał yunak Zobacz post
Odnośnie wymaganej mocy silników i rzetelnej dyskusji na jednym z forów pamiętam gości, którzy mierzyli siły generowane dla danej średnicy kierownicy i porównywali to z realnymi siłami w wyścigówkach. Inni analizowali zgodność sił generowanych przez serwo z idealnymi pochodzącymi z symulacji (opóźniania, wartość etc), generalnie to pełne używanie dla wszystkich prymusów z fizyki. Ja jeszcze pamiętam, że moc to praca przez czas, w przypadku symulacji kierownicy gdzie zmiany zachodzą w ułamku sekundy czasami trzeba wykonać sporą pracę w przeciągu bardzo krótkiego czasu stąd wymagana relatywnie wysoka moc….
Daj proszę nazwę tego forum w takim razie, bo o to mi od początku chodzi
sobol jest offline  
Rating: 14167 | Skill: 3.98 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-10-2015, 12:51   Post #16 (permalink)
Awatar yunak
 
Zarejestrowany: Jun 2015
Postów: 38
Korzystałem z kilku forum i nie pamiętam, w którym były te materiały. Linki:
Wstępna koncepcja:
Log in | iRacing.com™ Motorsport Simulations
Log in | iRacing.com™ Motorsport Simulations

najlepsze do budowy
Log in | iRacing.com™ Motorsport Simulations

Uzupełnienia
Sim Racing servo ffb systems : OSW & Bodnar - Page 34
[DIY] USB Force Feedback Controller
yunak jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-11-2015, 15:36   Post #17 (permalink)
Awatar yunak
 
Zarejestrowany: Jun 2015
Postów: 38
W ramach update’u z placu budowy. Największy problem z OSW to, że nie ma łopatek i przycisków w zestawie. W ciągu parunastu wieczorów zbudowałem sobie taki zestaw (mój angielski opis, poniżej), jeśli będziecie sądzili, że może to być pożyteczne to mogę przetłumaczyć ale sprawa jest raczej prosta.
A propos wrażeń po pierwszych miesiącach używania OSW to są zdecydowanie pozytywne mogę podsumować (w porównaniu z Logitech G27)

> Mini siłownia: jeżdzę już na 30-40% mocy i trzeba nieźle napierać; po 1h czuć w rękach; konieczne są rękawiczki, ponieważ kierownica się ślizga i można dostać odcisków

>Precyzja: poprawiłem właściwie wszystkie moje najlepsze czasy; można jechać bliżej band i lepiej wykorzystać tor

>Ratowanie: katastrofalne zdarzenia są prawie wyeliminowane, ewentualne poślizgi które kiedyś kończyły się na bandach teraz udaje się gasić w zarodku ponieważ szybciej i precyzyjniej są ‘zgłaszane’ przez kierownicę. Miałem tory, których nie lubiłem, ponieważ były miejsca gdzie katapultowało mnie czasami z nieznanych powodów, teraz w tych miejscach dostaję kopa od kierownicy (prawdopodobnie wynika to z nierówności, kształtu, pochylenia nie wiem) i jestem w stanie skontrować. No i z bezgranicznym współczuciem obserwują jak inne chłopaki wyskakują w tych miejscach

>Zużyte opony: tego się mniej spodziewałem, można wyraźnie wyczuć moment ‘płynięcia’ opon – dotyczy to symulatorów które obsługują zużywanie się opon (np. iracing) . Nie chodzi tu nawet o siłę oporu, trudno mi przedstawić odczucia, ale zużyte opony są bardziej ‘plastelinowate’ - agresywna jazda, taka jak na świeżych zupełnie się nie sprawdza. Nie jestem mistrzem kierownicy ale przyjemnie widzieć jak pod koniec wyścigu moje czasy zbliżają się do czołówki.

Opis budowy łopatek:
After building OSW you soon find that paddles and extra buttons are quite useful. I built such set and there are some tips which could make life of other constructors easier.
1) Single arm paddle. I was inspired by youtube “Hamilton-Rosberg steering wheel comparison”. That greatly simplified mechanics and protects against upshifting and downshifting at the same time .
2) Switches mounted on both sides of arm. Very easy and simple.
3) Springs from used battery holders are ok for nice pressure feelings
4) Low cost USB PADs are ok steering, I am using 13 ON/OFF switches
5) Old phone cable proved to be sufficient for good USB connectivity
6) I used plastic sheet (typical DIY store), it was ok for face plate but for paddles it proved to be too flex. When I am press on top edge it just flex and switch is not changing position. If I press in the middle or in the bottom everything is fine so I probably will stick with this.
7) Everything covered with Carbon 3M foil for nice look
Whole cost is lower than 30 USD + couple of evening of fun in building. Please do not get me wrong, it is not I cannot afford the stuff but I just get perverse pleasure from building something from my trash bin . Agree, it is not state of the art but it works! and it looks reasonably nice.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Summary. Padles 1.jpg (378,9 KB, 121 wyświetleń)
yunak jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-11-2015, 16:07   Post #18 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.453
No i gitara. Mam kilka pytań (najciekawsze fora są w j. niemieckim i francuskim, więc tam za bardzo nie porozmawiam):
- miałeś jakiekolwiek problemy z wyłączaniem się FFB (pozycja kiery jest cały czas zczytywana poprawnie), którego rozwiązaniem jest pociągnięcie masy z osi silnika (zwykle podpinają się pod kierownicę) do portu USB kontrolera? Jeśli tak, to czy to rozwiązanie jest w 100% skuteczne?
- miałeś może problem z szarpanym FFB w rF2, które ludzie rozwiązują zmniejszając częstotliwość PWM i zmniejszając częstotliwość odświeżania FFB w Controller.json?
- myślałeś o podkręceniu prądu i wyciągnięciu z tego silnika więcej? Podobno po zapewnieniu chłodzenia można dosyć bezpiecznie wyciągnąć około 20Nm stałego momentu (wtedy dostaniemy 30 czy 40Nm chwilowego? Da się to przeliczyć? ). Twój zasilacz powinien spokojnie dać radę

Możesz zrobić testy w RFR Wheel:
RFR-WheelTest - RacingFR

oraz Wheel Check (oba testy, tj. step log i step log 2):
Thrustmaster T500 RS

Przy czym pamiętaj, żeby ustawić siłę na 100%

Dzięki
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-11-2015, 21:47   Post #19 (permalink)
Awatar yunak
 
Zarejestrowany: Jun 2015
Postów: 38
Korzystając z wolnego dnia przeleciałem moją OSW wskazanymi testami (biedna nieźle cierpiała).
Resultaty w zalaczniu, nie wiem jak zobrazować xls z testera iracing, żabojadzki tester rysował więc załączam screenshoty.
W kwestii interpretacji resultatów nie robiłem doktoratu ale pobieżnie widać że G27 ma się słabo, głównie jeśli chodzi o przyśpieszenie i szybkość.
Na żabojadzkiej stronie z ciekawości zobaczyłem inne kierownice. Fanatec ma przyśpieszenie i szykość chyba znośną (chociaż była różna na różnych testach) na pewno większe opóźnienie aż 23m vs 4.7ms na OSW. Ktoś też opublikować OSW, moje wyniki są zliżone.
Nie wiem jak interpretować inne części wykresu.


Odnośnie innych pytań.
* Ja jednak myśle że najciekawsze fora są na iracing, tester z iracing był znacznie bardziej zaawansowany + setki stron wyjaśnienie,
* problem z FFB? nie bardzo rozumiem pytanie. Masa z osi silnika? Jeśli chodzi o odczyt pozycji to pochodzi on bezpośrednio z serwo - dodatkowy kabel . Jest to chyba jakieś standardowe rozwiązanie z automatyki. pozycja jest następnie pzetwarzana przez dwa układy IONI+STM32 discover. STM32 przerabia to na pozycję wysyłaną przez USB. IONI robi FFB. Z tego co czytałem to IONI było projetkowane do drukarek 3D
* nie testowałem na rF2, na róznych proramach powstają czasem pewne 'niestabilności' (np. samochód stoi a kierownica drga zbyt mocno) można je wygasić przez filtry tłumienia. są róźne poradniki
* podkręcanie prądu? Przyznaję że przed budową też miałem takie ambicje. Ale teraz widzę że to kompletnie niepotrzebne, mam kierownicę o średnicy około 30cm i jak zwiększyłem na 60% to po paru okrążeniach wróciłem do 40%. Nie wiem czy to porównanie zadziała, ale zdarzało mi się jeśdzić na gokardach, czasami można trafić takiego w którym trzeba mocno napierać i wtedy nie pojeździsz takim przez pare godzin.. Ok, jeśli jesteś postury Pudziana no to możesz próbować..
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Resultat A 900.jpg (121,4 KB, 44 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Resultat G27.jpg (145,6 KB, 40 wyświetleń)
Załączone Pliki
Typ Pliku: zip Results.zip (486,2 KB, 2 wyświetleń)
yunak jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-11-2015, 22:59   Post #20 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.453
Nie mam aktywnego konta iR, więc sobie nie poczytam.
Napisałem, że chodzi o problem z zanikaniem FFB. Jak go nie masz, to nie było tematu
Wiesz, tu nie chodzi o dawanie sobie w kość (czyt. uzyskiwanie wysokiego momentu non stop) tylko zwiększenie dynamiki generowanych sił.

Dzięki za testy. RFRWheelTest dał spodziewane wyniki, natomiast WheelCheck zwrócił dziwne zachowanie w teście liniowości (dobił do 10000 a potem dołek):




Z kolei test reakcji ma dziwne załamanie ale ogólnie wyniki są normalne. Potwierdza się czas reakcji na pierwszy sygnał - około 4ms
Na zmianę kierunku po podaniu drugiego sygnału kierownica potrzebowała raptem 19ms (i to przy 30cm kierownicy, której bezwładność już swoje robi)

LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
accuforce, bitwa, bodnar, budowy, chetni, kierownic, leo, osw, topie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator