Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Nowości
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery

Direct Drive - stepper vs servo

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Kierownice i inne kontrolery Wszystko o tym sprzęcie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 11-10-2017, 04:16   Post #1 (permalink)
Awatar sn4il
 
Zarejestrowany: Nov 2009
Postów: 27
Direct Drive - stepper vs servo

Witajcie,
Od jakiegos czasu ogarniam temat kierownicy direct drive.
Mialem okazje przetestowac Accuforce oparta na silniku krokowym. W sumie 3 razy po 3 godziny.
Pierwsza godzine jezdzilem na 95% potem luzowalem do 60% bo ramiona nie przyzwyczajone. Kierownica byla zbyt blisko i do optymalnego ustawienia troche brakowalo (~10cm) co sprawialo, ze nie czulem sie komfortowo.
Moc, czas reakcji, feedback z under i oversteer jak najbardziej na plus. Jedynie czego mi brakowalo to "czucia" opon. Pamietam jak bodajze w 2008/9 roku jezdzilem w rFactor 1 to na tamte czasy G27 fajnie to przenosila na rece.
Moze to kwestia symulatora lub glebszych ustawien kierownicy? Poza moca force feedback nie malem kontroli nad zadnymi innymi parametrami wiec nie moglem tego sprawdzic.
Wydaje mi sie tez, ze momentami "kroki" silnika da sie wyczuc. Z tego co czytalem OSW czy Bodnar pracuja na silnikach servo i calosc bardziej plynnie pracuje.

Czy ktos moze ten temat rozwinac W Bodnara ze wzgledu na cene na pewno nie bede inwestowal. Cena OSW (SW20) tez jest duzo atrakcyjniejsza od Accuforce.
Bardzo bym prosil o Wasze opinie.
Pozdrawiam
sn4il

Filmik z dzisiejszego testu. Na Suzuce jezdzilem pierwszy raz wiec take it easy

https://www.youtube.com/watch?v=QqJm...ature=youtu.be
sn4il jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 14:11   Post #2 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 849
Jeżeli nie widziałeś to Barry Rowland (simracing garage) zrobił kiedyś porównanie OSW vs Leo vs Acu. Warto oglądnąć choć oczywiście jest to dość stare porównanie.

Acu jest najgorsze z DD i można się kłócić, ze jednocześnie najtrudniejsze do ustawienia ze względu na tonę regulacji jaką można przeprowadzić a ostatecznie i tak nie da się osiągnąć tego co z OSW czy innymi podobnymi.

Kolejny problem z ACU to mała moc szczególnie jeżeli chcesz jeździć blisko maks mocy silnika. W takiej sytuacji bardzo łatwo o clipping i podejrzewam, że to właśnie czułeś bo samego steppera raczej nie da się wyczuć przynajmniej nie jako skoki.

Nie testowałem nigdy Acu więc to co napisałem powyżej to jedynie opinie innych użytkowników, którzy takie porównania robili lub sami mają / mieli Acu na testy.

Jeżeli szukasz więcej szczegółów to forum iracing jest kopalnią wiedzy ale to co napisałem powyżej to główne wnioski (clipping jest oczywiście mierzalny - to nie są subiektywne odczucia).

Gdybym miał kupować DD ponownie to bym kupił kit od SimRacing Coach z hiszpani ze względu na kompaktową i estetyczną obudowę kontrolera (plus kilka innych smaczków), którą można przykręcić bezpośredni do 80/20 i łatwo zmniejszyć footprint całego zestawu.

Jeżeli chodzi o bebechy to tylko simcube, ioni HC Pro, i 480/720 zasilacz do tego chyba wziął bym tym razem big mige

Jeżeli szukasz możliwie taniego zestawu to Tomo z SimRacing Bay jest podatny na negocjacje i można z nim dogadać się na znaczące zniżki. Jakość i serwis oczywiście pierwsza klasa.

Jest też teraz gotowy kit Lenze na sprzedaż w UK (rynek wtórny) jak chcesz to napisz mi PW to Cię skontaktuje z gościem choć cena nie jest jakaś mega atrakcyjna, prawdę mówiąc, nie mniej jednak taniej niż nowy a te sprzęty się po prostu nie zużywają szczególnie jak sporadycznie używane tak jak w tym wypadku (zresztą nawet jak używane bardzo intensywnie to one pracują grubo poniżej swoich nominalnych norm operacyjnych).

Jak już zaczniesz inwestować to szybko koszty rosną . Tu DD tam jakieś dobre pedały, trzeba stelaż, może jakiś buttkickery i 10k euro poszło... Piszę z własnego doświadczenia. Tak żebyś wiedział na jaką ścieżkę wkraczasz jeżeli marzy Ci się podobny zestaw jaki testowałeś.

Pozdrawiam
sebna jest offline  

Ostatnio edytowane przez sebna : 11-10-2017 - 14:33

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 14:42   Post #3 (permalink)
Awatar FIK 2012
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 716
Tak jak kolega pisze osw i nowy momos robi konkretna robote ! Duzego miga nie bralbym po w porownaniu do malego pisza na forach ze ma laga jakiegos ,a dwa i tak z malego nie wykorzystasz nawet polowy mocy gearantuje .Jak najbardziej polecam Tomo super koles i super servis
FIK 2012 jest offline  
Rating: -146 | Skill: 0 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 14:51   Post #4 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 849
Cytat: Napisał FIK 2012 Zobacz post
Tak jak kolega pisze osw i nowy momos robi konkretna robote ! Duzego miga nie bralbym po w porownaniu do malego pisza na forach ze ma laga jakiegos ,a dwa i tak z malego nie wykorzystasz nawet polowy mocy gearantuje .Jak najbardziej polecam Tomo super koles i super servis
haha podobno właśnie ten lag daje bardziej naturalne odczucia gumy na asfalcie. Chodzi o większą masę elementów ruchomych i przez to większą bezwładność, która daje nieco bardziej miśkowaty efekt Ogólnie nie chce mi się na tyle próbować, żeby kupować big miga ale jak bym miał kupować nowy zestaw to może bym spróbował dla samego porównania. Zdania są podzielone, choć większość woli small mige Oczywiście Big Mige to efektywnie najmocniejsze serwo na rynku jeżeli ktoś lubi takie rzeczy Nawet jeżeli ktoś nie chce jeździć na wysokich mocach to nawet small mige da się okazyjnie wpędzić w chwilowy clipping. Big mige już dużo trudniej ze względu na (dla większości wózków) niemalże nieograniczony zapas mocy na chwilowe spiki w zakrętach np. Dla większości użytkowników to tylko akademickie rozważania bo mało kto jeździ na tak dużych mocach, żeby miało to mieć dla niego jakiekolwiek znaczenie ale OP próbował AF na maks mocy więc może mieć to dla niego znaczenie długofalowo.

Poza zapasem mocy i większym marginesem na clipping ze small mige powinno dać się zrobić bardzo zbliżony feel do big mige ale z big mige nigdy nie zrobisz small miga.
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 14:57   Post #5 (permalink)
Awatar FIK 2012
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 716
No to nawet nie wiedzialem o tym ze lepsze niby odczucia przez to opon na duzym migu .Jedno co moge powiedziec najnowszy momos co wyszedl na simu cube robi robote w porownaniu do starego auto calkowicie inaczej czuc .Polecam !
FIK 2012 jest offline  
Rating: -146 | Skill: 0 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 15:16   Post #6 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 849
Cytat: Napisał FIK 2012 Zobacz post
No to nawet nie wiedzialem o tym ze lepsze niby odczucia przez to opon na duzym migu .Jedno co moge powiedziec najnowszy momos co wyszedl na simu cube robi robote w porownaniu do starego auto calkowicie inaczej czuc .Polecam !
To są mocno subiektywne sprawy i tak naprawdę niuanse więc dopóki sam nie spróbujesz to się nie dowiesz. Zdania są podzielone. Większość woli small mige jeżeli chodzi o odczucia.
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 18:27   Post #7 (permalink)
Awatar sn4il
 
Zarejestrowany: Nov 2009
Postów: 27
Cytat:
Gdybym miał kupować DD ponownie to bym kupił kit od SimRacing Coach z hiszpani ze względu na kompaktową i estetyczną obudowę kontrolera (plus kilka innych smaczków), którą można przykręcić bezpośredni do 80/20 i łatwo zmniejszyć footprint całego zestawu.
Bardzo ciekawa opcja o ktorej wczesniej nie wiedzialem. Co bym nie wybral to musze zaczac od budowy nowego biurka. Z racji na obecne mieszkanie dedykowana platforma do simracingu nie wchodzi w gre. Zamierzam zbudowac nowe biurko wlasnie z 80/20. Mam tego sporo w domu, zostalo mi po innym projekcie.

Cytat:
Jak już zaczniesz inwestować to szybko koszty rosną . Tu DD tam jakieś dobre pedały, trzeba stelaż, może jakiś buttkickery i 10k euro poszło... Piszę z własnego doświadczenia. Tak żebyś wiedział na jaką ścieżkę wkraczasz jeżeli marzy Ci się podobny zestaw jaki testowałeś.
O dobrych pedalach to juz mysle Nie wiem na czym w sumie jezdzilem ale zakochalem sie w hamulcu. Zero play. Podejrzewam, ze zastosowany byl load cell
O kosztach juz troche wiem Sam sim bym ogarnal tanio bo to zadna filozofia. Budowalem kilka lat temu. To byly troche inne czasy ale z tego co widze wszyscy ciagle uzywaja tych samych aktuatorow.
Z sima swiadomie w tym momencie rezygnuje. Moze kiedys ale wtedy to tylko 6DOF.
Chce postawic na dobry set, kiera/pedaly/oculus.
Dzieki za info. Pozdrawiam
sn4il jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 19:18   Post #8 (permalink)
Awatar sn4il
 
Zarejestrowany: Nov 2009
Postów: 27
Cytat:
Dla większości użytkowników to tylko akademickie rozważania bo mało kto jeździ na tak dużych mocach, żeby miało to mieć dla niego jakiekolwiek znaczenie ale OP próbował AF na maks mocy więc może mieć to dla niego znaczenie długofalowo.
Dokladnie tak jest. Sprawy zawodowe i rodzina pozwola mi na maksymalnie godzinke dziennie. Podejrzewam, ze bede jezdzil na mocniejszych ustawieniach. Przyznam, ze auto prowadzilo mi sie plynniej na 95%.

Cytat:
Tak jak kolega pisze osw i nowy momos robi konkretna robote
Myslalem o wiencu dedykowanym do F1. Chyba jednak zrezygnuje bo nie chce inwestowac w dwie sztuki jak narazie. Ta Momo ktorej uzywalem przy testowaniu byla calkiem wygodna.
sn4il jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 19:25   Post #9 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 849
Cytat: Napisał sn4il Zobacz post
Dokladnie tak jest. Sprawy zawodowe i rodzina pozwola mi na maksymalnie godzinke dziennie. Podejrzewam, ze bede jezdzil na mocniejszych ustawieniach. Przyznam, ze auto prowadzilo mi sie plynniej na 95%.


Myslalem o wiencu dedykowanym do F1. Chyba jednak zrezygnuje bo nie chce inwestowac w dwie sztuki jak narazie. Ta Momo ktorej uzywalem przy testowaniu byla calkiem wygodna.
On ma na myśli software sterujący a nie markę kierownicy.

Co do kierownic to właśnie przegapiłeś group buy tutaj na forum kierownic SportLine. Jakość MOMO / OMP za ułamek ceny.

Zorganizowany dzięki uprzejmości Pawelsa, który bezinteresownie wszystkim sam się zajął za co my chwała

Sent from my HTC One using Tapatalk
sebna jest offline  

Ostatnio edytowane przez sebna : 11-10-2017 - 19:36

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2017, 19:34   Post #10 (permalink)
Awatar sn4il
 
Zarejestrowany: Nov 2009
Postów: 27
Cytat:
On ma na myśli software sterujący a nie markę kierownicy.

Musze doczytac. Za duzo info do przetrawienia.
sn4il jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
direct, drive, servo, stepper

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy