Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery

A do rajdów? T300 alcantara? T500 RS? A może... ?

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Kierownice i inne kontrolery Wszystko o tym sprzęcie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 14-11-2017, 12:30   Post #1 (permalink)
Awatar snookie
 
Zarejestrowany: Nov 2017
Postów: 3
A do rajdów? T300 alcantara? T500 RS? A może... ?

Witam,

Miałem się dołączyć do tematu "Kolejna kierownica 2000 - 3000", ale nie chcę tam robić bałaganu, więc nie bijcie za nowy temat.

Mianowicie, od jakiegoś czasu zanosiłem się z zamiarem kupna kierownicy aby:
1. pograć w RBR (w Ryśka świetnie mi się pykało, niestety tylko na padzie i strasznie dawno temu)
2. nauczyć się Nurburgringu, Hungaroringu i toru w Brnie, myślałem do tego wykorzystać pcars które dostałem kiedyś w prezencie albo assetto corsa, ale widzę, że jest jeszcze rfactor 2. Co byłoby najlepszym wyborem? Grafika i inne bajery nie są dla mnie ważne, chodzi mi o samą fizykę i odwzorowanie toru.
3. pokręcić kółkiem, bo strasznie mi ręce zardzewiały a nie mam teraz żadnego auta którym mógłbym coś potrenować, więc potrzebuje coś na czym będę mógł się zmęczyć

Poczytałem trochę tematów i wstępnie zastanawiam się nad T300 alcantarą i T500 RS. Byłem już prawie zdecydowany na 300 i ewentualnie dokupienie pedalsów pro, ale piszecie dużo o tej awaryjności a nie uśmiecha mi się wysyłać, odsyłać i czekać...
Nie znalazłem nigdzie porównania T300 i T500 odnośnie rajdów. Czyli co będzie lepsze do szybkiego kręcenia? T300 nie bedzie za delikatna skoro lubi się zepsuć?
I tak ogólnie, jest zauważalna różnica między 300 a 500? W razie wyboru 300 warto podmienić pedały na wersję pro? Widzę, że polecacie CSP V3, ale czy grając głównie w RBR wykorzystam ich potencjał?

Do kierownicy mam zamiar dokupić TH8A (raczej używkę), potrzebował będę jeszcze monitor/telewizor. W co powinienem celować? Przede wszystkim jaki rozmiar i na co zwrócić szczególną uwagę? Tak jak już pisałem, nie potrzebuje wodotrysków, lecz coś sprawdzonego.

Mam ambitny plan sam wyrzeźbić sobie rig i handbrake. Jakiś tam kubełek mam na stanie, więc może uda się zrobić pod niego stelaż. No chyba, że trafi się coś używanego w przystępnej cenie, ceny nowych jakoś do mnie nie przemawiają...

Wiem, że strasznie dużo pytań ale będę mega wdzięczny jeśli podzielicie się swoimi spostrzeżeniami

Pooozdrawiam
snookie jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-11-2017, 12:37   Post #2 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.835
T300 szybsza od T500 bo ma silnik bezszczotkowy. Teoretycznie w rajdach powinna się lepiej sprawdzić bo i więcej kręcenia. Za to T500 to panzerfajera. Nie do zajechania jak wymienisz wiatrak świergoczący. Z teog co kojarze to nowe rewizje mają ten problem usunięty
Pedalesy to już kwestia gustu. T3Pa pro to też ciekawe pedalesy, metalowe cco ma swój plus. Osobiście polowałbym na coś z loadcellem od Fanateca. TH8 to też świetny wybór.
W kwestii monitora/ów to najpierw zbuduj rig-a a otem dobierz sobie monitory. Może się okazac, że jak zrobisz cockpit to Ci się zamarzy triple, a wtedy szukasz 3 "wyświetlaczy" a nie jednego, co ma duży wpływ na budżet, bo i komp musi być mocniejszy.
Co do tytułów to się nie wypowiem bo będzie gównoburza Wybierz to, co Ci najbardziej odpowiada
Mnie najbardziej leży rF2, ale to tylko moja subiektywna ocena i taką samą wykonaj w oparciu o swoje przemyślenia. Pobierz demo i posmakuj, wtedy będziesz wiedział co dla Ciebie lepsze.
To tak jak z kobietami nie spróbujesz - nie będziesz wiedział.
No i witamy
rex jest offline  


Rating: 45993 | Skill: 4.51 | OpenRating: 911
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-11-2017, 13:42   Post #3 (permalink)
Awatar Danonak
 
Zarejestrowany: Dec 2015
Skąd: Łódź
Postów: 1.858

rF2 SMP GT3 2017
rF2 ALMS 2016 GTE

Jeśli chodzi o T300 vs T500 to główne różnice wyglądają następująco:
T300: Silnik bezszczotkowy (mniej mechanicznego oporu przy kręceniu a co za tym idzie szybciej można kontre założyć), słabszy silnik FFB, zasilacz w obudowie wiec grzeje sie bardziej, kierownica awaryjna.
T500: Silnik szczotkowy (daje delikatny opór przy kreceniu "na sucho", moim zdaniem uczucie bardziej zbliżone do rzeczywistości), mocniejszy silnik FFB, zasilacz wyprowadzony poza obudowe, właściwie bezawaryjna, oryginalnie dostarczana ze statycznymi lopatkami (jeśli chcesz mieć koło przy którym lopatki kreca sie razem z kierownica to trzeba kupic drugie)

CSP v3 wykorzystasz tak samo w rajdach jak i na torach. Uczucie blokowaniu kół plus silniczki wibracyjne na pedalach robią robote. Sam fakt, ze na T3PA Pro jeździsz w skarpetkach a do CSP v3 wypada zakładać buty powinien Ci uzmysłowić o czym mowa.
Danonak jest offline  


Rating: 39436 | Skill: 13.46 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-11-2017, 14:52   Post #4 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.835
Cytat: Napisał Danonak Zobacz post
Sam fakt, ze na T3PA Pro jeździsz w skarpetkach a do CSP v3 wypada zakładać buty powinien Ci uzmysłowić o czym mowa.
Wojtek ja na CSR Elite też w butach jeżdżę
rex jest offline  


Rating: 45993 | Skill: 4.51 | OpenRating: 911
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-11-2017, 15:39   Post #5 (permalink)
Awatar Danonak
 
Zarejestrowany: Dec 2015
Skąd: Łódź
Postów: 1.858

rF2 SMP GT3 2017
rF2 ALMS 2016 GTE

Ty no, CSR Elite bliżej jednak do CSPv3 niż do T3PA Pro
Danonak jest offline  


Rating: 39436 | Skill: 13.46 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-11-2017, 20:47   Post #6 (permalink)
Awatar Arni
 
Zarejestrowany: Jun 2017
Skąd: Siedlce
Postów: 141
Mi wieniec z t300 alcantara psuje czasem nerwy w rajdach przez splaszczenie u dołu. Do rajdów kupilbym T500 i zostawił seriękrągła kierownica i nieruchome łopatki bliższe są autom WRC: jak awaryjnie musisz zmienić bieg w ciasnym zakręcie podczas błędu to przeklniesz ruchome łopatki i nieregularny kształt. Ewentualnie tansza wersję T300 GT z okrągłą kierownicą i za parę tygodni szarpać się na nowy wieniec 32cm rally za "jedyne" 870zl a i podobno ma wyjść ręczny od thrustmaster
Arni jest offline  
Thrustmaster T300 Alcantara + wieniec F1+ wieniec GTE+ wieniec rally 35' +TH8A+ WSPv2+ póki co PS4 :/

Odpowiedź z Cytatem
stare 14-11-2017, 22:09   Post #7 (permalink)
Awatar snookie
 
Zarejestrowany: Nov 2017
Postów: 3
Dzięki Panowie za info, bardzo mi pomogło.

Faktycznie płaski dół w alcantarze i mobilne łopatki najmniej do mnie przemawiały w tej kierownicy. Wydaje mi się, że wolę nieruchome, a skoro t500 będzie bardziej "wymagająca" w kręceniu to tym lepiej. A więc t500 wygrywa

Tak jeszcze myślę, co do samego wieńca, to czy jest opcja, żeby zastąpić go zwykłą sportową zamszową kierownicą? Przyciski nie będą raczej niezbędne. Da się to zrobić czy coś może się zepsuć? Waga chyba nie ta?

Danonek co do wykorzystania CSP v3 w rajdach, miałem na myśli czy w RBR będę czuł różnicę między fanatecami a t3pa pro. Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale czy RBR potrafi wysłać wystarczająco informacji do tych pedałów?

Ogólnie to strasznie kusicie tymi fanatecami , podobnie jak trzema monitorami i w ogóle jak oglądam Wasze kokpity to szok, ale nie chce od razu zacząć kopać studni bez dna, nowe sprzęty poza kierownicą na razie odpadają.

Więc na dzień dobry T500 RS, a jeśli ktoś ma niepotrzebne TH8A, rękaw, pedalsy od fanateca, monitor/tv, albo jakiś ciekawy rig to proszę o info
snookie jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-11-2017, 23:03   Post #8 (permalink)
Awatar Arni
 
Zarejestrowany: Jun 2017
Skąd: Siedlce
Postów: 141
są adaptery za 80-100 zl z gwintem, doczepiasz kiere i ogień, mam taki zestaw adapter i kierownica 35cm, mogę odsprzedac za 200 zl ale tu musisz już shifter by zmieniac biegi. No i z guzikami zabawa. Z obreczami t300 mozna bawic sie pierscieniami zmieniajacymi rozstaw mocowań, ale musiałbyś zrobić sam/zamówić za idiotyczna kasę(160-200) z za granicy
Arni jest offline  
Thrustmaster T300 Alcantara + wieniec F1+ wieniec GTE+ wieniec rally 35' +TH8A+ WSPv2+ póki co PS4 :/

Odpowiedź z Cytatem
stare Wczoraj, 15:26   Post #9 (permalink)
Awatar monkuan
 
Zarejestrowany: May 2016
Postów: 17
Lepsza T300 od 500, z awaryjnością nie wiem jak u innych - u mnie zero problemów. I też obstawiam, że awaryjność wynikała ze starego firmware, po którym poprawili chłodzenie.

Co lepsze:
1. FF
2. Łopatki ruszające się z kierownicą (ale słyszałem też głosy, że niektórzy wolą mieć je zawsze na kierze więc tu zania podzielone).

Tak czy inaczej niedługo Black Friday i promocje Fanateca.
monkuan jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare Wczoraj, 17:44   Post #10 (permalink)
Awatar Arni
 
Zarejestrowany: Jun 2017
Skąd: Siedlce
Postów: 141
Wiesz jak masz łopatki w bazie, to to jest bardziej po rajdowemu, poza tym jak chcesz to zmieniasz na wieniec z lopatkami, a w drugą stronę już tak nie zrobisz
Arni jest offline  
Thrustmaster T300 Alcantara + wieniec F1+ wieniec GTE+ wieniec rally 35' +TH8A+ WSPv2+ póki co PS4 :/

Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
alcantara, moze, rajdów, t300, t500

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy