Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery

H Shifter - czy poza Fanateckiem i TH8 jest coś jeszcze?

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Kierownice i inne kontrolery Wszystko o tym sprzęcie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 14-06-2018, 15:28   Post #11 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 175
Sorry, mały off... Panowie od lat siedzę w rajdach (stary dobry RBR), wyścigi to raczej nowość dla mnie (kiedyś w LFS próbowałem), porównując moje czasy z innymi to właściwie raczkuję, ewidentnie mistrzem kierownicy nie jestem. Ćwiczę z AI na defaultowym set upie samochodu. Ustawiam AI na 100% w AC, a i tak są jacyś tacy wolni. O co chodzi? Sami zobaczcie:
https://www.youtube.com/watch?v=L7NN...ature=youtu.be
Kowalski jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2018, 16:31   Post #12 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 1.272
Cytat: Napisał Kowalski Zobacz post
Wielkie te siłowniki.... podoba mi się właśnie taka koncepcja. Denerwują mnie półśrodki gdzie tylko fotel lata na wszystkie strony a kierownica jest nieruchoma. Kierowca raz jest bliżej kierownicy a raz dalej... gdzie tu sens?
To nie tak. Seat movers i platformy symulują inne zjawiska i się wzajemnie uzupełniają. Seat movers symulują przeciążania działające na kierowcę a platformy symulują pracę zawieszenia i nawierzchnię toru (a przynajmniej w takich konfiguracjach się najlepiej sprawdzają i najczęściej są używane).

Także najlepiej mieć oba systemy współpracujące ze sobą ale jak się okazuje nie jest to zawsze takie proste ze względu na potrzebę zgrania czasów opóźnień obu systemów. Jak pracują z różnymi opóźnieniami to efekt nie będzie za dobry i tak np dlatego Barry używa teraz samego D-Boxa i odpuścił swojego GS-4 bo się nie zgrywały. Zgaduje, że GS-4 jest wolniejszy od D-Boxa ale nie pytałem.

Jakbym musiał wybierać między dwoma to do mnie znacznie bardziej przemawia pomysł seat movera czyli symulacja sił przeciążeń jako istotniejsza dla mnie informacja i wielu ludzi, którzy mieli do czynienia z oboma rozwiązanie zdaje się podzielać moje zdanie ale są to kwestie preferencji, Jak widać Barry woli platformę ponad g-seat.

Jak się zastanowisz nad siłami oddziaływającymi na Ciebie w samochodzie oraz na sam samochód to powinieneś dojść do wniosku, że nie ma nic niewłaściwego w tym, że siedzenie nieznacznie rusza się pod Tobą (w przypadku seat moverów) w odniesieniu do kierownicy i pedałów. Jest to jeden z poprawnych sposobów na symulowanie przeciążeń (w dodatku szczególnie dobrze współpracujący z platformą gdybyś taką kiedyś chciał dołożyć do systemu).

Pozdrawiam
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2018, 17:00   Post #13 (permalink)
Awatar kula82
 
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Wrocław
Postów: 325
Jesli chodzi o skrzynie to Heusinkveld zaprezentowal H-shifter i jak to pewnie u niego bedzie to sprzet solidny,ale jeszcze nie ma go w sprzedazy.

https://www.youtube.com/watch?v=m34HVnd17NI

https://www.youtube.com/watch?v=FUyb8435vw8

https://www.youtube.com/watch?v=ivlsQGtb8O8
kula82 jest offline  
Rating: 14442 | Skill: 3.24 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Własny układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2018, 17:29   Post #14 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 1.272
Cytat: Napisał Glaniu Zobacz post
Ale po co blokada biegów jak w zasadzie wszystkie fury w SIM z układem H są na kołowych skrzyniach?
Nie wszystkie są na skrzyniach kłowych a i te na kłowych mają procedure wrzucania i blokada właśnie w nich jest bardzo przydatna. W kłowych bieg trzymasz w "90% wrzucony = pre load biegu" (i tutaj blokada Ci by na to pozwalała) a wskakuje dokładnie wtedy kiedy chcesz (minimalne wciśnięcie sprzęgła albo odpuszczenie gazu) bez potrzeby wykonywania całego ruchu ręką. Tak się zmienia biegi w kilka mili sekund. Bez blokady w kontrolerze kłowej nie da się poprawnie odwzorować w symulatorze (bo nie da się jej pracy odróżnić od normalnej skrzyni z synchrami i zarazem nie da się przekazać części jej zalet).

Pozdrawiam
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2018, 18:40   Post #15 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 175
@sebna dzięki za wyjaśnienie, nie drążyłem tematu bo i tak żona by mnie wykopała chyba z chaty jakbym sobie coś takiego sprawił. Powiem Ci jedno jako kompletny amator co do takich systemów, kiedy widzę, jak fotel się rusza we wszystkie strony a kierownica stoi w miejscu to mi się to strasznie nie podoba. W realu przecież tego nie ma. Nie podoba mi się to kompletnie. Gdyby to były milimetry, zakładając że buda minimalnie pracuje i mocowanie jak i sztywność fotela nie jest idealna to OK, ale to nie są milimetry. Górna część fotela odchyla się o centymetry. Wiem, że dostaję masę informacji przez fotel, ale kosztem ciągle zmieniającej się pozycji kierownicy względem fotela, a może i H shiftera jaki i sekwencji. Pewnie się mylę, wiem... Nie drążyłem tematu kompletnie bo nie mam widoków na coś takiego. Wybacz te moje brednie...
Kowalski jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-06-2018, 14:48   Post #16 (permalink)
Awatar Glaniu
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Kraków
Postów: 631
Jedzilem na kłówce i zastosowanie ffb widzialbym tylko w przypadku pominiecia ktoregos z biegow tzn nie schodzenie po kolei z biegami wtedy klowka zaprotestuje i da po łapach ,ale w przeciwnym wypadku pieknie jej dzialanie odwaorowywuje fanatec.

Klowa skrzyni wbrew obiegowej opini działa bardzo leciutko moze nie tak jak TH8 ale wlasnie jak lekko podkrecony fanatec
Glaniu jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-06-2018, 23:07   Post #17 (permalink)
TPS
Awatar TPS
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Skąd: Uć
Postów: 378
Cytat: Napisał sebna Zobacz post
https://www.pro-sim.co.uk/shop/h-pat...ab-description


Jeszcze Frex robi przyzwoite z tego co ludzie piszą.
Jestem szalony, ale 6000 nie dam za samą skrzynię.
Fanatec podobno jest niezły, no i ma zaletę, że może być sekwencją.
TPS jest offline  
"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"


Fanatec Porsche 911 GT2 Wheel | CST F1 Sim Racing Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-06-2018, 23:34   Post #18 (permalink)
TPS
Awatar TPS
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Skąd: Uć
Postów: 378
Cytat: Napisał Danonak Zobacz post
Sprawdź sobie SHH Shifter. Mam i działa całkiem sprawnie
Dzięki - chyba dam mu szansę.
TPS jest offline  
"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"


Fanatec Porsche 911 GT2 Wheel | CST F1 Sim Racing Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-06-2018, 23:49   Post #19 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 175
Jak byś dodał jeszcze VAT, wyjdzie coś ponad 7000zł... hehe. H shifter i sekwencja ta droższa to około 12.000zł. Opcja z tańszą sekwencją to około 9000zł. Fanatec 2 in 1 to jakieś 1000zł. Czyli PRO-SIM jest albo 9 albo 12 razy droższy od Fanateca jeżeli chcemy obie skrzynie... Tanio nie jest ale pamiętajmy, że to jest już high end. Raczej nie ma nic lepszego. Ja mimo wszystko nastawiam się na PRO-SIM, raz się żyje. Może za 3-4 miesiące...
Kowalski jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-06-2018, 23:56   Post #20 (permalink)
TPS
Awatar TPS
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Skąd: Uć
Postów: 378
Cytat: Napisał Kowalski Zobacz post
Jak byś dodał jeszcze VAT, wyjdzie coś ponad 7000zł... hehe. H shifter i sekwencja ta droższa to około 12.000zł. Opcja z tańszą sekwencją to około 9000zł. Fanatec 2 in 1 to jakieś 1000zł. Czyli PRO-SIM jest albo 9 albo 12 razy droższy od Fanateca jeżeli chcemy obie skrzynie... Tanio nie jest ale pamiętajmy, że to jest już high end. Raczej nie ma nic lepszego. Ja mimo wszystko nastawiam się na PRO-SIM, raz się żyje. Może za 3-4 miesiące...
Nie kwestionuje wyboru, tylko czy on sie przekłada na wyniki na virtualnym torze? Nie chcę zaczynać chorej dyskusji o przewadze Świąt nad Świętami, ale w tej cenie masz komputer, który ciągnie CV1. No chyba, że już masz taki komputer?

A tak między bogiem a prawdą, mając dwa TH8RS musze uzupełnić je o hamulec ręczny do rally crossu w iR. Mam mało miejsca więc jeśli nie kupię 3 TH8RS to pewnie zdecyduję się na SSH, albo może Fanatec, tyle, że ten Fanatec taki gruby i nie pasuje mi stylistycznie
TPS jest offline  
"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"


Fanatec Porsche 911 GT2 Wheel | CST F1 Sim Racing Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
cos, czy, fanatec, fanateckiem, jest, jeszcze, poza, shifter, th8, th8rs

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

487 osób online
487 Gości
0 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator