Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery

T150 Pro vs G29, czy dopłata do T300 Alcantara?

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Kierownice i inne kontrolery Wszystko o tym sprzęcie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 13-08-2018, 14:22   Post #1 (permalink)
Awatar Xenny
 
Zarejestrowany: Aug 2018
Postów: 3
T150 Pro vs G29, czy dopłata do T300 Alcantara?

Witam serdecznie!

Stoję przed wyborem swojej pierwszej porządnej kierownicy. Zastanawiam się pomiędzy T150 Pro, G29 oraz T300 Alcantara.

Przynajmniej na razie nie mam zamiaru bawić się w simracing, chodzi o gry pokroju GT Sport, Forza, Forza Horizon, F1, DIRT Rally, może ETS po dokupieniu shiftera.

Jak jest z jakością FF i głośnością pracy? Rozumiem, że G29 < T150 < T300, ale czy różnice są aż tak duże? Używałem kiedyś stareńkiej FFEX i irytowała mnie głośność jej pracy oraz wydaje mi się, że czułem na kierownicy przeskakujące w środku kółka zębate. Czy w G29 oraz T150 również jest to wyczuwalne? Rozumiem, że T300 nie ma takich problemów?

Jaki jest feeling T150? Czy przez użyte materiały mamy wrażenie, że obcujemy z zabawką? Na papierze G29 i T300 Alcantara wypadają w tej kwestii znacznie lepiej, pytanie czy warto poświęcić dla tego lepszy FF lub dopłacać drugie tyle do zestawu?

Kwestia awaryjności. Jest to jeden z powodów dlaczego mimo wszystko rozważam jeszcze G29, czy w Thrustmasterach naprawdę jest aż tak źle?

Czy jako laik byłbym w stanie docenić wrażenia jakie daje T300 względem np. T150? Czy Waszym zdaniem warto dopłacać drugie tyle biorąc pod uwagę, że będę raczej grał okazjonalnie w tytuły simcade?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Xenny jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-08-2018, 14:35   Post #2 (permalink)
Awatar marrkj
 
Zarejestrowany: May 2007
Skąd: Grajewo
Postów: 613

rF2 Radical Summer Cup

Miałem g27 zmieniłem na t300 właśnie też z powodu ciszy. Na g27 nie mogłem grać wieczorami bo prostu rodzina nie mogła spac od terkotania zębatkami. T300 mam 2,5 roku i zero problemów, ale sa ludzie co mają problemy. Możliwe że w nowych wersjach usterki zostały usunięty bo coraz mniej słyszy się o kłopotach. Baze t300 kupiłem właśnie z alcantarą evo i zmieniłem na jakiś czas na f1 ale wróciłem z powrotem bo jednak jakieś przyjemniejsze czucie i chwyt jest na tej alcantarze.
marrkj jest offline  
Rating: 4741 | Skill: 2.81 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-08-2018, 14:38   Post #3 (permalink)
Awatar Splott
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Postów: 2.189
T300/TX > T150/TMX > ......... rów mariański ..... > Logitechy zabawki
To tak w skrocie.

Logi nie wart swojej ceny. Owszem niezawodne, duzo przyciskow spoko. Ale FFB to ciagle sredniowieczny system zębatek, a i czujniki/potencjometry polozenia kierownicy pedalow sa znacznie mniej precyzyjne/czule niz w Thrustach czy Fanatecach (mniej pozycji do odczytania. Logi 256, Thrusty 512, Fanateci 1024, jakos tak).

T150/TMX hybrydowy system zebatkowo tasmowy ktory i tak jest przepascia nad zabawkami logitecha. A cena podobna. T300 to juz w pelni tasmowe FFB. Inny swiat.

Oczywiscie nie zapomnij o pedalach. Nie te najtansze pedaly "2-pedalowe" bo to zabawki. Tylko T3PA lub T3PA Pro. Te pierwsze w zupelnosci wystarcza. Kiedys na morelach widzialem zestaw T150 lub TMX w zestawie z T3PA za 850-900 zl. Wiec nawet taniej chyba niz G29 a znacznie lepszy zestaw niz logi-zabawka.

z awaryjnoscia T300 byl problem tylko na poczatku z pierwszymi egzemplarzami, jakas wada z chlodzeniem chyba. Pozniej to poprawili i znam wieeelu ludzi co maja T300 i bez zadnych problemow wiele lat. Gorzej jest z Fanatecami.

Jako ze nie chcesz bawic sie w simracing na powaznie/porzadnie no to i DFP/DFGT spokojnie by Tobie wystarczyla. (tylko te pedaly.. ) Ale jak chcesz juz wiecej kasy wylozyc to zapomnij o Logi Gxx tylko bierz Thrusta
Splott jest offline  


Rating: 44576 | Skill: 11.49 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-08-2018, 16:57   Post #4 (permalink)
Awatar Xenny
 
Zarejestrowany: Aug 2018
Postów: 3
Skoro jest aż taka przepaść i nie ma już problemów z awaryjnością Thrustmasterów to G29 odpada.

Zestawów z dwoma pedałami w ogóle nie biorę pod uwagę, tylko te z dołączonymi T3PA.

Zapomniałem w sumie dodać, że kierownica oprócz PCta musi działać również z PS4, więc starsze konstrukcje odpadają.

Zabaw w simracingiem w przyszłości nie wykluczam, ale mam na tyle małe doświadczenie z prowadzeniem (zarówno w wirtualu jak i rzeczywistości) że pewnie sporo wody w Wiśle upłynie zanim taka zabawa by się zaczęła

W takim razie na placu boju pozostają T150 (wersja Pro 900 zł) oraz T300 (wersja GT 1550 zł, wersja Alcantara 1725 zł). Zdaję sobie sprawę, że dla moich zastosowań T150 to i tak aż nadto, ale wciąż się zastanawiam czy będzie ona sprawiać wystarczająco dobre wrażenie jeśli chodzi o wykonanie. Kupując kierownicę za prawie 1000 zł byłoby miło czuć, że kupiło się naprawdę porządny kawał sprzętu - stąd właśnie pomysł na T300, tylko czy Waszym zdaniem warto dołożyć aż tyle przy moich zastosowaniach?
Xenny jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-08-2018, 18:13   Post #5 (permalink)
Awatar przmor
 
Zarejestrowany: Sep 2014
Postów: 274
Kup uzywana G25 za 400-500zl, jak nie spelni twoich oczekiwan to sprzedaz ja bez straty i kupisz cos lepszego. Piszesz ze jestes laikiem a o porade pytasz mistrzow simracingu, potrafiacych wyczuc roznice miedzy 256 i 512 wartosciami przekazywanymi przez pedaly gdzie 1 pozycja to cos okolo 0,1mm. Jako laik jezdze na G25 bo.... dziala. Zmienilem jednak pedaly na T3PA Pro i tu czuc roznice, glownie dzieki mozliwosci ustawienia ich w pozycji GT oraz Basher Mod pod hamulcem. Mialem uzywana T300 przez dwa miesiace, wyzionela ducha i jest nienaprawialna. Czy czulem roznice? Byla cichsza od G25 i to by bylo na tyle. Przy moim poziomie jazdy nie czulem tej mitycznej przepasci, o ktorej pisza mistrzowie simracingu. Moze dokupie kiedys sama baze T300 bo obrecz mam i zrobie drugie podejscie do tematu. Tyle od laika simracingu.
przmor jest offline  
Rating: -64 | Skill: -0.28 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-08-2018, 21:02   Post #6 (permalink)
Awatar xarturr
 
Zarejestrowany: Feb 2018
Postów: 220
Jak poruszony został temat G25 to się wtrącę i dodam, że właśnie mam na sprzedaż z modem hamulca od GTEYE
xarturr jest offline  
| Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-08-2018, 09:26   Post #7 (permalink)
Awatar Xenny
 
Zarejestrowany: Aug 2018
Postów: 3
Tak jak wspomniałem wcześniej, kierownica musi działać również z PS4 więc starsze sprzęty odpadają.

Prawdopodobnie zdecyduję się na T150 Pro, dokonam zakupu przez internet i przetestuję. Jeśli nie będzie mi odpowiadać to zwrócę i będę myślał dalej

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Xenny jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
alcantara, czy, dopłata, g29, pro, t150, t300

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

310 osób online
310 Gości
0 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator