Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery

Triple screen Vs VirtualReality

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Kierownice i inne kontrolery Wszystko o tym sprzęcie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 05-07-2018, 04:35   Post #1 (permalink)
Awatar Wyjebany12
 
Zarejestrowany: Jun 2018
Skąd: Poland
Postów: 54
Triple screen Vs VirtualReality

Witam wszystkich. Mam ogólne pytanie. mianowicie co jest lepsze Triple czy może VR ? proszę o odpowiedź osoby które miały styczność z jednym i drugim Przepraszam jeśli temat już był ale nie mogłem znaleść.
Wyjebany12 jest offline  

Thrustmaster T300 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-07-2018, 16:07   Post #2 (permalink)
Awatar Martion
 
Zarejestrowany: Jan 2014
Skąd: Poznań
Postów: 100
Na pewno wiele zależy od tego jak znosisz granie na VR.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Martion jest offline  

Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Shifter
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-07-2018, 16:41   Post #3 (permalink)
Awatar Danonak
 
Zarejestrowany: Dec 2015
Skąd: Łódź
Postów: 2.043

rF2 SMP GT3 2017

Żadna odpowiedź Cię nie zadowoli bo każda osoba ma inne preferencje w tym temacie. Jedna woli 3 monitory, duży FOV i nieruchomy obraz, a druga zaprzeczy temu wszystkiemu i powie, że woli get-real, obraz jak z lornetki i możliwość ruchu kamerą w samochodzie. Najlepiej sam wybierz się do jakiegoś Ragnara/Tritona/Motorsport Capsule czy innego salonu simracingowego i przekonać się samemu co najlepiej nam pasuje. Weź też pod uwagę, że jazda 3x monitory 27" a jazda 3x TV 40"+ to też inne wrażenia totalnie. Mnie osobiście najlepiej pasuje własnie 3 x 27" lub 3 x 35" 21:9, ale tak jak wspomniałem to wszystko to są osobiste preferencje i gusta.
Danonak jest offline  


Rating: 39436 | Skill: 13.46 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-07-2018, 16:57   Post #4 (permalink)
Awatar Glaniu
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Kraków
Postów: 573
Jeżeli nie przeszkadza ci jakość to immersja jest zajebista

Niemniej jednak u mnie oculus się kurzy na rzecz monitorow lepszą jakość i większy FOV
Glaniu jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-07-2018, 17:33   Post #5 (permalink)
Awatar Wyjebany12
 
Zarejestrowany: Jun 2018
Skąd: Poland
Postów: 54
sam posiadam HTC VIVE PRO i szczerze powiem że dobrze znoszę VR. graficznie też mi nie przeszkadza. Dzięki za odpowiedzi
Wyjebany12 jest offline  

Thrustmaster T300 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-07-2018, 23:39   Post #6 (permalink)
Awatar Wyjebany12
 
Zarejestrowany: Jun 2018
Skąd: Poland
Postów: 54
Cytat: Napisał Glaniu Zobacz post
Jeżeli nie przeszkadza ci jakość to immersja jest zajebista

Niemniej jednak u mnie oculus się kurzy na rzecz monitorow lepszą jakość i większy FOV
czyli Vr = Lepsze czucie auta itd. a Triple = jakość, FOV itd. Ja chyba zostane przy Vr bo lepiej czuje samochód, no i ten fakt że w zasadzie siedzisz w samochodzie
Wyjebany12 jest offline  

Thrustmaster T300 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-07-2018, 08:56   Post #7 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.287
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
VR daje naturalna perspektywe.
wprawdzie na monitorze tez mozna ustawic realistyczny fov, w rzeczywistosci to oznacza widok przez maly fragment przedniego okna. Malo kto jest takim masochista w zwiazku z czym wybierajac kompromis zaburza wspomniana perspektywe. Im wiekszy monitorowy fov tym wieksze wrazenie szybkosci (jakby obiekty przyblizaly sie szybciej) co oczywiscie nie pomaga.
Takze dzieki temu ze w VR scena jest wieksza, to obiekty sa wieksze a wiec i precyzja prowadzenia sie zwieksza.
Dalej stereoskopowy obraz pozwala lepiej oceniac odleglosci.

oczywiscie trzeba sie nauczyc zyc z mala rozdzialka w VR, nie miec skutkow ubocznych i miec dobry HW ktory to uciagnie. wiele ludzi (w tym ja) ktorzy kupili vr twierdzi ze do monitorow by nie wrocili
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-07-2018, 11:24   Post #8 (permalink)
Awatar J@zzu
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Szczytno
Postów: 1.191
VR na głowę - obrazki 2D na ścianę
J@zzu jest offline  
Prędkość nie zabija, zabija nagłe zatrzymanie...



Rating: 13307 | Skill: 6.25 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Fanatec Clubsport Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-07-2018, 14:48   Post #9 (permalink)
Awatar Kowalski
 
Zarejestrowany: May 2018
Skąd: Warszawa/Bournemouth
Postów: 87
Dyrektor londyńskiej kliniki okulistycznej Dr Allamby twierdzi, że gogle VR mogą uszkadzać wzrok: "Bliskość dwóch ekraników VR może prowadzić do poważnego obciążenia wizji i neurologicznych zaburzeń, które musimy lepiej rozpoznać".
"W przypadku VR potencjalnie może dojść do odcięcia ludzi od ekspozycji słonecznej, a wiemy że to wpływa w pewien sposób na rozwój oczu i może prowadzić do rozwinięcia krótkowzroczności. (...) W związku z tym, że VR nie pozwala oku na uzyskiwanie ostrości w normalnej, dalekiej odległości, to może również przyspieszyć postępowanie krótkowzroczności"
Oprócz potencjalnie postępującej krótkowzroczności doktor z londyńskiej kliniki okulistycznej zaznacza też, że gogle VR wywołują u wielu osób przeciążanie oczu i zespół suchości oka, który wywoływany jest przez zbyt rzadkie mruganie przy obserwowaniu akcji na ekranikach VR.

Problemem może być też upośledzenie "naturalnej konwergencji akomodacyjnej", czyli zdolności szybkiego przechodzenia od obiektów znajdujących się blisko przed obserwatorem do daleko położonych obrazów.

Dla mnie VR to coś a la 3D... technologia nie warta zupełnie uwagi, już na starcie jest przegrana ze względu na nienaturalną i szkodliwą bliskość ekraników względem oczu. Wolę zdecydowanie monitory, ale kto co lubi oczywiście. Za parę lat poznamy pewnie nowe określenie medyczne... zespół VR. A w sumie co tam, przecież teraz wszystko jest szkodliwe, życie jest szkodliwe.
Kowalski jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-07-2018, 16:04   Post #10 (permalink)
Awatar Wyjebany12
 
Zarejestrowany: Jun 2018
Skąd: Poland
Postów: 54
Cytat: Napisał MaXyM Zobacz post
VR daje naturalna perspektywe.
wprawdzie na monitorze tez mozna ustawic realistyczny fov, w rzeczywistosci to oznacza widok przez maly fragment przedniego okna. Malo kto jest takim masochista w zwiazku z czym wybierajac kompromis zaburza wspomniana perspektywe. Im wiekszy monitorowy fov tym wieksze wrazenie szybkosci (jakby obiekty przyblizaly sie szybciej) co oczywiscie nie pomaga.
Takze dzieki temu ze w VR scena jest wieksza, to obiekty sa wieksze a wiec i precyzja prowadzenia sie zwieksza.
Dalej stereoskopowy obraz pozwala lepiej oceniac odleglosci.

oczywiscie trzeba sie nauczyc zyc z mala rozdzialka w VR, nie miec skutkow ubocznych i miec dobry HW ktory to uciagnie. wiele ludzi (w tym ja) ktorzy kupili vr twierdzi ze do monitorow by nie wrocili
Ja właśnie nie wyobrażam sobie teraz gry na monitorze
Wyjebany12 jest offline  

Thrustmaster T300 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
screen, triple, virtualreality

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

252 osób online
249 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator