Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery

Zestaw do grania za 3000-6000 zł

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Kierownice i inne kontrolery Wszystko o tym sprzęcie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 21-11-2017, 02:12   Post #1 (permalink)
Awatar bartek04
 
Zarejestrowany: Nov 2017
Postów: 13
Arrow Zestaw do grania za 3000-6000 zł

Cześć,
Na początku wspomnę że jestem tutaj, a także w temacie nowy. Nie są mi znane skróty, którymi często się tutaj posługujecie, ale też nie jestem ignorantem i przed założeniem tego tematu postarałem się zaznajomić z tematem simracingu.

A więc do rzeczy, postanowiłem zrezygnować z zakupu logitechów, thrustmasterów itp. sprzętu, ale mam też świadomość, że nie ma sensu płacić dziesiątek tysięcy za rzeczy, których nie wykorzystam jak trzeba.
Obecnie mieszkam w mieszkaniu, za rok-półtora się to zmieni i będzie to już spory dom. Postanowiłem więc, że na chwilę obecną zakupię jakąś solidną 'bazę' do grania, którą w przyszłości chciałbym wyposażyć w jakiś fajny kokpit i kilka niezbędnych dodatków.
Nie chciałbym kupować obecnie czegoś co po przeprowadzce będzie jakimś słabym punktem fajnego zestawu jaki chcę finalnie zbudować.

Posiadam dość solidny PC (grafika 1080) i PS4 Pro.

Zdecydowałem się, że na chwilę obecną kupię:
- bazę w postaci Fanatec Clubsport V2,5 (jak rozumiem, by przeskok jakościowy był na prawdę zauważalny to trzeba zapłacić X krotność jego ceny?)
- bardzo podoba mi się kierownica ClubSport Steering Wheel GT ale ten Hub dla Xbox One nie bardzo mi pasuje w przypadku grania na PS4, natomiast CSL Elite Racing Wheel w ogóle mi się nie podoba skoro miałbym już tyle kasy na to wydawać, także nie wiem co w tym wypadku warto byłoby wybrać by była podobna dobra jakościowo półka?
- pedały ClubSport Pedals V3 lub Clubsport Pedals V3 inverted - tutaj nie wiem czy jest sens dopłacać do droższej wersji, być może ktoś na obu grał i ma jakieś porównanie? Na Black Friday chciałbym zrobić zakupy, więc może warto?
- stojak - chyba ze względu na kompaktowe rozmiary i w miarę przyzwoite opinie będzie to Wheel Stand Pro, chociaż ta rurka na środku zapewne będzie wkurzała... ewentualnie GT OMEGA STEERING WHEEL STAND
- shifter - chyba nie ma sensu kupować skoro na ww. stojakach nie ma gdzie go zamocować?

W przyszłości chciałbym za wyjątkiem stojaku zamontować to w jakimś na prawdę fajnym ruchomym kokpicie typu 3DOF Racing Simulator, tylko nie wiem czy one bardziej nie przeszkadzają w jeździe, a feeling przypomina raczej przejażdżkę w wesołym miasteczku, a nie prawdziwym samochodzie?

Z góry serdeczne dzięki za pomoc i wskazówki!
bartek04 jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 10:55   Post #2 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 930
Cytat: Napisał bartek04 Zobacz post
Cześć,
Na początku wspomnę że jestem tutaj, a także w temacie nowy. Nie są mi znane skróty, którymi często się tutaj posługujecie, ale też nie jestem ignorantem i przed założeniem tego tematu postarałem się zaznajomić z tematem simracingu.

A więc do rzeczy, postanowiłem zrezygnować z zakupu logitechów, thrustmasterów itp. sprzętu, ale mam też świadomość, że nie ma sensu płacić dziesiątek tysięcy za rzeczy, których nie wykorzystam jak trzeba.
Obecnie mieszkam w mieszkaniu, za rok-półtora się to zmieni i będzie to już spory dom. Postanowiłem więc, że na chwilę obecną zakupię jakąś solidną 'bazę' do grania, którą w przyszłości chciałbym wyposażyć w jakiś fajny kokpit i kilka niezbędnych dodatków.
Nie chciałbym kupować obecnie czegoś co po przeprowadzce będzie jakimś słabym punktem fajnego zestawu jaki chcę finalnie zbudować.

Posiadam dość solidny PC (grafika 1080) i PS4 Pro.

Zdecydowałem się, że na chwilę obecną kupię:
- bazę w postaci Fanatec Clubsport V2,5 (jak rozumiem, by przeskok jakościowy był na prawdę zauważalny to trzeba zapłacić X krotność jego ceny?)
- bardzo podoba mi się kierownica ClubSport Steering Wheel GT ale ten Hub dla Xbox One nie bardzo mi pasuje w przypadku grania na PS4, natomiast CSL Elite Racing Wheel w ogóle mi się nie podoba skoro miałbym już tyle kasy na to wydawać, także nie wiem co w tym wypadku warto byłoby wybrać by była podobna dobra jakościowo półka?
- pedały ClubSport Pedals V3 lub Clubsport Pedals V3 inverted - tutaj nie wiem czy jest sens dopłacać do droższej wersji, być może ktoś na obu grał i ma jakieś porównanie? Na Black Friday chciałbym zrobić zakupy, więc może warto?
- stojak - chyba ze względu na kompaktowe rozmiary i w miarę przyzwoite opinie będzie to Wheel Stand Pro, chociaż ta rurka na środku zapewne będzie wkurzała... ewentualnie GT OMEGA STEERING WHEEL STAND
- shifter - chyba nie ma sensu kupować skoro na ww. stojakach nie ma gdzie go zamocować?

W przyszłości chciałbym za wyjątkiem stojaku zamontować to w jakimś na prawdę fajnym ruchomym kokpicie typu 3DOF Racing Simulator, tylko nie wiem czy one bardziej nie przeszkadzają w jeździe, a feeling przypomina raczej przejażdżkę w wesołym miasteczku, a nie prawdziwym samochodzie?

Z góry serdeczne dzięki za pomoc i wskazówki!
Tak na szybko bo podobny temat już jest.

W tym momencie jest już Black Friday deal na Fanateca (od wczoraj) taki, że płacisz cenę za CSP V3 a dostajesz w tej cenie inverted.

Powiem Ci co ja bym zrobił gdyby miał wydawać taką kasę szczególnie biorąc pod uwagę Twoje plany rozbudowy i future proofing.

Kup za 999 USD (promo obecne) Accuforce V2 z obręczą w cenie. Za to co Ci zostanie kup z UK (wkleiłem ostatnio sporo linków) pedały Fanateca.

Daruj sobie wheel stand Pro. Zamontuj tymczasowo kierownice na biurku.

Jak Ci się uda bez cła to wyjdzie koło 5k pln patrząc tak na oko (zestaw powyżej). Jak przywalą Ci cło za Accu to wyjdzie koło 6.5k pln ale masz super zestaw zamiast awaryjnej bazy Fanaeteca, które w dodatku szybko traci na wartości w przeciwieństwie do Accu, które sprzedaż bez straty albo z minimalną biorąc pod uwagę cenę promocyjną, którą byś za nią zapłacił.

Accu to DD czyli Direct Drive (minimalnie gorszy niż OSW ale ciągle rewelka i inna liga niż Fanateci).

Musiał byś sprawdzić z jakimi grami Accu by działał (Z PS4 nie będzie raczej) ale z większością a może nawet wszystkimi.

Pozdrawiam
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 11:48   Post #3 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.204

rF2 SMP GT3 2017

pytanie za 100 punktów .... wolisz sobie co niedziele na pare godzin włączyć GranTurismo, czy chcesz rywalizować O COŚ i faktycznie rywalizować z innymi ludzmi online na platformie iRacing, rf2 czy AC ?
Adakar jest offline  
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 112440 | Skill: 9.70 | OpenRating: 4596 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 15:07   Post #4 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 930
Popatrzyłem na cenę dolara do PLN i z tego co widzę to wygląda na to że zmieścił byś się może i w 4.5k PLN za nowe ACU plus używane pedały a z cłem powinno się udać poniżej 6k.
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 15:11   Post #5 (permalink)
Awatar bartek04
 
Zarejestrowany: Nov 2017
Postów: 13
Cytat:
W tym momencie jest już Black Friday deal na Fanateca (od wczoraj) taki, że płacisz cenę za CSP V3 a dostajesz w tej cenie inverted.
Prawdopodobnie zrobię tak jak zugerujesz, tylko czy te inverted poza tym układem pedałów czymś jeszcze się różnią?

Cytat:
Daruj sobie wheel stand Pro. Zamontuj tymczasowo kierownice na biurku.
Biurko mam o grubości (razem z szufladą) 15cm, a od spodu jest odsłonięta mechanika tej szuflady i nie mam jak przykręcić niestety, więc jakiś stojak muszę kupić.

Cytat:
Kup za 999 USD (promo obecne) Accuforce V2 z obręczą w cenie.
Jak Ci się uda bez cła to wyjdzie koło 5k pln patrząc tak na oko (zestaw powyżej). Jak przywalą Ci cło za Accu to wyjdzie koło 6.5k pln ale masz super zestaw zamiast awaryjnej bazy Fanaeteca, które w dodatku szybko traci na wartości w przeciwieństwie do Accu, które sprzedaż bez straty albo z minimalną biorąc pod uwagę cenę promocyjną, którą byś za nią zapłacił.

Accu to DD czyli Direct Drive (minimalnie gorszy niż OSW ale ciągle rewelka i inna liga niż Fanateci).

Musiał byś sprawdzić z jakimi grami Accu by działał (Z PS4 nie będzie raczej) ale z większością a może nawet wszystkimi.

Pozdrawiam
Wiem, że na PC są lepsze gdy pod Simracing, ale na PS4 jest kilka tytułów niedostępnych na PC, poza tym skoro już tyle kasy będe wydawał to chciałbym by kierownica działała też pod PS4.
Czy Accuforce V2 nie jest w ogóle kompatybilne z PS4, czy chodzi o to że podłączają go do konsoli nie będzie można korzystać z pełni jej dobrodziejstw? Ewentualnie czy są jakieś DD kompatybilne z PS4 w podobnym zakresie jakościowym?

Cytat: Napisał Adakar Zobacz post
pytanie za 100 punktów .... wolisz sobie co niedziele na pare godzin włączyć GranTurismo, czy chcesz rywalizować O COŚ i faktycznie rywalizować z innymi ludzmi online na platformie iRacing, rf2 czy AC ?
Osobiście Gran Turismo traktuję coraz bardziej jako arcadówkę i nie odpowiada mi ta gra (styl jazdy, śmieszny system kolizji itp.), więc będę grał w inne gry. Zapewne będzie to bardziej weekendowo ze względu na brak czasu, ale skoro w tygodniu tyram po to by było mnie w weekend stać pograć na czymś fajnym to po prostu chciałbym wybrać solidny sprzęt, który będzie dawał adekwatnie dużo radości do zainwestowanej kasy.
bartek04 jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 15:30   Post #6 (permalink)
Awatar Arni
 
Zarejestrowany: Jun 2017
Skąd: Siedlce
Postów: 172
Cytat: Napisał bartek04 Zobacz post
Wiem, że na PC są lepsze gdy pod Simracing, ale na PS4 jest kilka tytułów niedostępnych na PC, poza tym skoro już tyle kasy będe wydawał to chciałbym by kierownica działała też pod PS4.
Czy Accuforce V2 nie jest w ogóle kompatybilne z PS4, czy chodzi o to że podłączają go do konsoli nie będzie można korzystać z pełni jej dobrodziejstw? Ewentualnie czy są jakieś DD kompatybilne z PS4 w podobnym zakresie jakościowym?



Osobiście Gran Turismo traktuję coraz bardziej jako arcadówkę i nie odpowiada mi ta gra (styl jazdy, śmieszny system kolizji itp.), więc będę grał w inne gry. Zapewne będzie to bardziej weekendowo ze względu na brak czasu, ale skoro w tygodniu tyram po to by było mnie w weekend stać pograć na czymś fajnym to po prostu chciałbym wybrać solidny sprzęt, który będzie dawał adekwatnie dużo radości do zainwestowanej kasy.
Adakar dobrze prawi. Musisz zawężyć troszkę wymagania: chcesz pograć w grę dla relaksu, czy ostro się ścigać na poważnie, pilnować godzin wyścigów, śmigać w ligach?

Rzecz w tym, że jedyny tytuł który występuje na PS4 a ni ma go na PC, to Gran Turismo, czyli coś w rozkroku między simem a arcade. Jedna, niepełna gra, a może w przyszłości GT7, do której topowy Thrustmaster, lub podstawowy Fanatec wystarczy, więc hmm PS4 niewiele ma ci teraz do zaoferowania.

W sytuacji, gdzie miałbym dobry PC do simów i PS4 do jakiegoś GT i arcade raz na jakiś czas, albo do zabawy w hot-seat z kolegami, albo by dziewczyna pograła, oraz Twój budżet, to poszedłbym chyba w Fanateca + jakąś opcjonalną obręcz open wheel i wtedy miałbym sprzęt na każdą okazję i na PC i PS4 i na poważnie i na niepoważnie, a do Logitecha już byłaby spora różnica.

Koledzy jeszcze pomogą, ale DD i PS4 nie idą w parze, tak sobie szukam i Accuforce o PS4 cisza, na YT koleś coś pomodził z innym kółkiem i działa, ale twórcy gier na PS4 nie mają w głowie takich kierownic...

Taki wybór między Hondą S2000 a wyścigówką z klatką, kumasz? inna przyjemność
Arni jest offline  
Thrustmaster T300 Alcantara + wieniec F1+ wieniec GTE+ wieniec rally 35' +TH8A+ WSPv2+ póki co PS4 :/

Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 16:05   Post #7 (permalink)
Awatar bartek04
 
Zarejestrowany: Nov 2017
Postów: 13
Cytat:
Adakar dobrze prawi. Musisz zawężyć troszkę wymagania: chcesz pograć w grę dla relaksu, czy ostro się ścigać na poważnie, pilnować godzin wyścigów, śmigać w ligach?
Chcę sobie "kupić Porsche 911 i jeździć nocą szybko po ulicach, nie koniecznie brać udział w wyściach czy na siłę jechać na Track Day'sy".

Cytat:
Rzecz w tym, że jedyny tytuł który występuje na PS4 a ni ma go na PC, to Gran Turismo, czyli coś w rozkroku między simem a arcade. Jedna, niepełna gra, a może w przyszłości GT7, do której topowy Thrustmaster, lub podstawowy Fanatec wystarczy, więc hmm PS4 niewiele ma ci teraz do zaoferowania.
Może faktycznie masz rację, ale gdyby było coś w podobnej cenie i jakości, przy okazji obsłujące PS4 to czemu nie. No ale skoro nie ma, to oczywiście nic na siłę, nie będę forsował tego

Cytat:
W sytuacji, gdzie miałbym dobry PC do simów i PS4 do jakiegoś GT i arcade raz na jakiś czas, albo do zabawy w hot-seat z kolegami, albo by dziewczyna pograła, oraz Twój budżet, to poszedłbym chyba w Fanateca + jakąś opcjonalną obręcz open wheel i wtedy miałbym sprzęt na każdą okazję i na PC i PS4 i na poważnie i na niepoważnie, a do Logitecha już byłaby spora różnica.

Taki wybór między Hondą S2000 a wyścigówką z klatką, kumasz? inna przyjemność
Mógłbyś podać jakiś konkretny przykład tego typu sprzętu?

Arni
Cytat:
Thrustmaster T300 Alcantara + wieniec F1+ wieniec GTE+ wieniec rally 35' +TH8A+ WSPv2+ póki co PS4 :/
Nie no, mam już solidnego kompa, a z tym budżetem i myśląc o przyszłym kokpicie Thrustmaster'a itp. skreślam na starcie. Brak grania na PS4 przeżyje jak wyżej napisałem.
bartek04 jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 16:06   Post #8 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 930
Na zachętę. Jakość simracingu na PC:

https://www.youtube.com/watch?v=JH_-...ature=youtu.be

Co do CSP V3 inverted. Nie jestem ekspertem ale z tego co wiem to inverted, oprócz tego, że inverted mają też dodatkowy damper, który jest płatną opcją w zwykłych CSP v3. Nie wiem czy nie mają też Break Performance od razu ale to musiał byś sobie sprawdzić.

Problem z bazą Fanateca jest taki, że są dość awaryjne więc właśnie wcale nie kupujesz jakości. Kupujesz fajny sprzęt ale nie jakość. A takie ACU to to już high-end jeżeli chodzi o jakość doznań i też praktycznie nie do zdarcia konstrukcyjnie.

A argumenty, że DD tylko do poważnego ligowego użytku nie mają sensu jeżeli DD i nie-DD zestaw kosztuje podobnie. Jak i tak zamierzasz wydać 5-6k to lepiej chyba wydać na super sprzęt niż "taki o" w porównaniu nie ważne ile zamierzasz go używać... ale każdy myśli inaczej. Oczywiście z ACU raczej możesz zapomnieć o PS4 ale Arni już ładnie podsumował różnicę w tytułach.

Pozdrawiam
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 16:30   Post #9 (permalink)
Awatar Arni
 
Zarejestrowany: Jun 2017
Skąd: Siedlce
Postów: 172
Cytat: Napisał bartek04 Zobacz post
Chcę sobie "kupić Porsche 911 i jeździć nocą szybko po ulicach, nie koniecznie brać udział w wyściach czy na siłę jechać na Track Day'sy".


Może faktycznie masz rację, ale gdyby było coś w podobnej cenie i jakości, przy okazji obsłujące PS4 to czemu nie. No ale skoro nie ma, to oczywiście nic na siłę, nie będę forsował tego


Mógłbyś podać jakiś konkretny przykład tego typu sprzętu?

Arni

Nie no, mam już solidnego kompa, a z tym budżetem i myśląc o przyszłym kokpicie Thrustmaster'a itp. skreślam na starcie. Brak grania na PS4 przeżyje jak wyżej napisałem.
Ta konfiguracja to mój zestaw z podpsiu, mogło to wyglądać na część posta
Mój Thrustmaster to powiedzmy taki Megane R26 z avatara, na codzień po bułki, w piątek pod kino, w sobotę na zlot e w niedzielę na tor więc niższa półka, ale mi styka.

Co do przykładów, to Direct Drive będzie tą wyścigówką z klatką, bardziej wymagającą ale i bardziej profesjonalną, a Fanatec będzie tą Hondą S2000: już wysoka półka, ale jak ktoś nie ma profesjonalnych ambicji, to przejedzie się z opuszczonym dachem i też bedzie fajnie bardziej uniwersalna. Co do doboru modeli Fanateca to już koledzy pomogą. A przy okazji większa szansa na trafienie modelu obsługującego PS4 ...

Jaką miałeś wcześniej kierownicę, a co miałeś okazję przetestować, sprawdzić?
Arni jest offline  
Thrustmaster T300 Alcantara + wieniec F1+ wieniec GTE+ wieniec rally 35' +TH8A+ WSPv2+ póki co PS4 :/

Odpowiedź z Cytatem
stare 21-11-2017, 16:57   Post #10 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.403
Za bardzo nie rozumiem sensu proponowania AccuForce, gdy za podobne pieniądze można kupić gotowca OSW. Przecież Accu ze swoim silnikiem krokowym nie da takiej jakości i precyzji FFB jak nawet najtańszy OSW na "małym Mige".

EDIT: No chyba, że coś się zmieniło i AF V2 już nie jest na silniku krokowym?
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
grania, zestaw

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Facebook
Administratorzy