Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Technika Jazdy

Camber, ciśnienie powietrza w oponach i caster

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Technika Jazdy O tym jak dobrze prowadzić samochód i wykonać setup

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 03-07-2005, 18:32   Post #1 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
chce zapoczatkowac nowa dyskusje na temat pochylenia kol i cisnienia w oponie (bo sa ze soba powiazane )

Na poczatek jakies podstawowe informacje na ten temat

Camber to inaczej pochylenie kol i okresla kat pomiedzy osia kola a prosta prostopadla do asfaltu. Wartosci dodatnie to wychylenie gornej czesci opony na zewnatrz, natomiast ujemne do wewnatrz

i teraz pytania, jakie wartosci pochylenia i cisnienia sa odpowiednie w jakich sytuacjach, plusy i minusy wiekszych i mniejszych wartosci, co na przod a co na tyl
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-07-2005, 19:26   Post #2 (permalink)
Awatar pedro
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Szczecin
Postów: 447
No i najważniejsze - dlaczego camber w Porsche (kolumny McPherson) jest większy (w wartościach bezwzględnych) niż w Ferrari (zawieszenie wielowahaczowe). No i jeszcze o tym, jak konstrukcja zawieszenia wpływa na zmiany geometrii w zakrętach oraz dlaczego caster (kąt pochylenia sworznia zwrotnicy) służy do niwelowania negatywnego wpływu zbyt dużego camber w fazie hamowania przed zakrętem...

W ogóle to chyba trzeba by na ten temat książkę przetłumaczyć
pedro jest offline  
Rating: 3522 | Skill: 2.90 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-07-2005, 23:19   Post #3 (permalink)
Awatar Meth
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Lubella
Postów: 3.389
TU jest pare ciekawych informacji a temat camber caster i toe wraz ze tym jakie skutki powoduje zmiana poszczegolych parametrow

polecam tez stronke http://auto.howstuffworks.com/ mozna sie tam dowiedziec jak dziala prawie kazdy element samochodu a w innych kategoriach mozna poznac sposob dzialania prawie wszystkiego od miksera po bombe atomowa
Meth jest offline  
Rating: 40481 | Skill: 9.78 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-07-2005, 23:33   Post #4 (permalink)
Awatar Zenon
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Rzeszów
Postów: 9.832
Meth,
chodziło Ci o tę stronkę?

http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html

bo chyba zapomniełes dac linka
Zenon jest offline  
Rating: 78667 | Skill: 5.82 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-07-2005, 23:35   Post #5 (permalink)
Awatar Zenon
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Rzeszów
Postów: 9.832
OOops, przepraszam . Nie zauwazyłem tego TU
Zenon jest offline  
Rating: 78667 | Skill: 5.82 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-07-2005, 23:53   Post #6 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
linki linkami, gdyby bylo po polsku to jeszcze ok a tak to rozumiem ze przetlumaczycie to bo troche teorii nie zaszkodzi napewno a dodatkowa dyskusja i uwagi doswiadczonych osob sie przydadza
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-07-2005, 09:26   Post #7 (permalink)
Awatar witek_p
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Katowice
Postów: 2.786
Może nie do końca w temacie, ale czy ktoś gdzieś znalazł jakąś informację czym się różnią wety twarde i miękkie, czy tylko składem mieszanki czy też są jakieś różnice w odprowadzaniu wody :
witek_p jest offline  
Rating: 22229 | Skill: 7.17 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-07-2005, 10:06   Post #8 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
roznia sie bieznikiem napewno przejsciowe od tych na deszcz, natomiast pomiedzy miekkimi i twardymi na deszcz chyba nie ma innej roznicy jak sklad gumy
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-07-2005, 11:01   Post #9 (permalink)
Awatar witek_p
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Katowice
Postów: 2.786
Właśnie wczoraj na barcy w deszczu pośmigałem i na miękkich wetach na tyle miałem temperatury w granicach 100C i w miarę trzymały, a na twardych temperatury w granicach 80C i wogóle nie trzymały, przynajmniej takie miałem wrażenie, opady były niezmienne więc to nie kwestia ilości wody na torze, a przy 80C opony też powinny już dobrze pracować, dlatego nie jestem pewny odnośnie bieżnika
witek_p jest offline  
Rating: 22229 | Skill: 7.17 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-07-2005, 11:40   Post #10 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
w miekkich guma jest bardzo miekka i nawet w deszczu przy wysokiej temp toru mozna je latwo przegrzac. Ich niewatpliwa zaleta jest bardzo dobre trzymanie na sliskiej nawiezchni kosztem trwalosci, juz po 10 minutach potrafia sie zajezdzic
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
camber, caster, ciśnienie, oponach, powietrza

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

550 osób online
549 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator